Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    Umělá inteligence vtrhla do fashion průmyslu jako velká voda a začala ho zásadně měnit. Velké i menší značky hledají cesty, jak AI co nejlépe využívat ve svůj prospěch. Ukazuje se, že se jedná nejen o cestu k větší efektivitě, ale také způsob jak být společensky zodpovědnější. Zákazníci tak získají spoustu výhod, například snadnější on-line nakupování.

    První reakcí na ofenzivu AI v kreativních odvětvích byl strach. Nesebere umělá inteligence práci nadaným umělcům už jen proto, že její fantazie je bez hranic, a navíc dokáže „vyplivnout“ desítky řešení prakticky okamžitě? Nebudou návrháři zbyteční? Letošní rok ukazuje, že žádnou pohromu podobného typu očekávat nemusíme. AI se stala užitečným pomocníkem v denním chodu módních značek.

    Umělá inteligence dokáže předpovědět trendy. Navíc výrazně zkrátí kreativní proces

    Značky využívají AI k usnadnění procesů navrhování. Na základě zadaných podnětů tak vygenerují obrázky oblečení, které vizualizují různé materiály a vzory. Návrháři tak okamžitě vidí, co s čím ladí a jak může vypadat reálný výsledek. Šetří tím čas i energii, brainstorming a porady tak mohou být o poznání kratší. Práce na kreativní zakázce je přitom jasně rozdělená.

    Zdroj: AI Fashion Week, Maria Vinagre, Barbara Fumarola

    Umělá inteligence dokáže navíc rychle zpracovávat rozsáhlé soubory dat, na základě jejich analýzy identifikovat nové trendy a následně navrhovat inovativní prvky designu. Samotní umělci pak přinášejí hloubku v podobě emoční inteligence, kulturního povědomí a porozumění lidské zkušenosti. Ukázkou, jak může kreativita podpořená AI vypadat, byl už druhý ročník AI Fashion Weeku.

    Zisky módního průmyslu se zřejmě zvýší. Omezení nadprodukce uleví planetě

    Ukazuje se navíc, že módní průmysl může díky AI vydělávat více. Zároveň ale zvládne snižovat negativní dopady na životní prostředí, které bývají častým terčem kritiky. Už je to i vyčísleno, poradenská společnost McKinsey loni předpověděla, že umělá inteligence by mohla v příštích třech až pěti letech zvýšit provozní zisky módního a luxusního sektoru o 150 až 275 miliard dolarů.

    Díky lepšímu predikování trendů a upravení dodavatelského řetězce, k čemuž značky AI rovněž využívají, se totiž dá výrazně snížit jinak škodlivá nadprodukce. Zjednodušeně řečeno, móda má díky novým technologiím nastartováno k tomu, aby lépe odpovídala zákaznickému očekávání. Odborníci předpovídají, že na skládce skončí méně nikým nechtěného oblečení.

    Spokojenější zákazník vrací méně zboží. AI umí poradit s barvou i střihem

    K větší zákaznické spokojenosti, a tím pádem menšímu plýtvání, mají přispět i nástroje založené na AI určené přímo zákazníkům. Existují virtuální stylisté, kteří poradí, jaké barvy jdou nejlépe k pleti daného zákazníka. Jiní se věnují hledání vhodných střihů nebo na základě zadaných mír dodají seznam značek, jež dotyčnému dokonale sednou. To všechno by mělo vést k efektivnějšímu on-line nakupování bez nadměrného vracení nepadnoucího zboží.

    Zdroje: BBC, Financial Times, Guardian, Built it, Premiere Vision, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Umělá inteligence mění módní byznys. Podporuje kreativitu a snižuje plýtvání

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Umělá inteligence vtrhla do fashion průmyslu jako velká voda a začala ho zásadně měnit. Velké i menší značky hledají cesty, jak AI co nejlépe využívat ve svůj prospěch. Ukazuje se, že se jedná nejen o cestu k větší efektivitě, ale také způsob jak být společensky zodpovědnější. Zákazníci tak získají spoustu výhod, například snadnější on-line nakupování.

    - Reklama -

    První reakcí na ofenzivu AI v kreativních odvětvích byl strach. Nesebere umělá inteligence práci nadaným umělcům už jen proto, že její fantazie je bez hranic, a navíc dokáže „vyplivnout“ desítky řešení prakticky okamžitě? Nebudou návrháři zbyteční? Letošní rok ukazuje, že žádnou pohromu podobného typu očekávat nemusíme. AI se stala užitečným pomocníkem v denním chodu módních značek.

    Umělá inteligence dokáže předpovědět trendy. Navíc výrazně zkrátí kreativní proces

    Značky využívají AI k usnadnění procesů navrhování. Na základě zadaných podnětů tak vygenerují obrázky oblečení, které vizualizují různé materiály a vzory. Návrháři tak okamžitě vidí, co s čím ladí a jak může vypadat reálný výsledek. Šetří tím čas i energii, brainstorming a porady tak mohou být o poznání kratší. Práce na kreativní zakázce je přitom jasně rozdělená.

    Zdroj: AI Fashion Week, Maria Vinagre, Barbara Fumarola

    - Reklama -

    Umělá inteligence dokáže navíc rychle zpracovávat rozsáhlé soubory dat, na základě jejich analýzy identifikovat nové trendy a následně navrhovat inovativní prvky designu. Samotní umělci pak přinášejí hloubku v podobě emoční inteligence, kulturního povědomí a porozumění lidské zkušenosti. Ukázkou, jak může kreativita podpořená AI vypadat, byl už druhý ročník AI Fashion Weeku.

    Zisky módního průmyslu se zřejmě zvýší. Omezení nadprodukce uleví planetě

    Ukazuje se navíc, že módní průmysl může díky AI vydělávat více. Zároveň ale zvládne snižovat negativní dopady na životní prostředí, které bývají častým terčem kritiky. Už je to i vyčísleno, poradenská společnost McKinsey loni předpověděla, že umělá inteligence by mohla v příštích třech až pěti letech zvýšit provozní zisky módního a luxusního sektoru o 150 až 275 miliard dolarů.

    Díky lepšímu predikování trendů a upravení dodavatelského řetězce, k čemuž značky AI rovněž využívají, se totiž dá výrazně snížit jinak škodlivá nadprodukce. Zjednodušeně řečeno, móda má díky novým technologiím nastartováno k tomu, aby lépe odpovídala zákaznickému očekávání. Odborníci předpovídají, že na skládce skončí méně nikým nechtěného oblečení.

    Spokojenější zákazník vrací méně zboží. AI umí poradit s barvou i střihem

    K větší zákaznické spokojenosti, a tím pádem menšímu plýtvání, mají přispět i nástroje založené na AI určené přímo zákazníkům. Existují virtuální stylisté, kteří poradí, jaké barvy jdou nejlépe k pleti daného zákazníka. Jiní se věnují hledání vhodných střihů nebo na základě zadaných mír dodají seznam značek, jež dotyčnému dokonale sednou. To všechno by mělo vést k efektivnějšímu on-line nakupování bez nadměrného vracení nepadnoucího zboží.

    Zdroje: BBC, Financial Times, Guardian, Built it, Premiere Vision, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―