Když se řekne Versace, čekáte opulentní záplavu barev, blýskavé detaily a sebevědomou extravaganci. Co kdybychom vám ale prozradili, že jarní kolekce značky není jen slušivá, ale doslova voní? Společnost uchopila ikonický parfém Bright Crystal a vdechla mu na přehlídkovém mole nový život. Ne každý si toho ovšem všimnul, jedná se o vcelku skryté detaily.
Není divu, že se právě parfém Bright Crystal stal ústředním bodem hravé jarní kolekce značky Versace. Od svého uvedení v roce 2006 patří k jejím nejprodávanějším vůním. Proto se také módní dům rozhodl, že ji nenechá jen na poličkách koupelen. V jarní řadě se flakon mění v masivní průhledné kabelky z PVC či nahrazuje vysoké podpatky. Jedná se tak o chytrý marketingový tah.
Nostalgie 70. let s moderním twistem. Flakon doplňují typické retro prvky
Návrhářka Donatella Versace oživila v nejnovější jarní kolekci prvky 70. let s důrazem na barvy a optimismus. Dekáda je totiž často definovaná myšlenkou přidání světla do temného světa. Kolekci proto dominovaly pastelové tóny, jako fialkově modrá, ale také průhledné materiály, červené punčochy a psychedelické vzory, dodávající modelům radost. Ta se stala druhým klíčovým prvkem kolekce.
Hravá estetika nabízí promyšlený marketingový tah. Versace tak oslovil širší publikum
Italský velikán Versace svou jarní kolekcí ukázal, jak lze módu propojit s komerčně úspěšnými prvky značky a přitom zůstat věrný luxusní estetice. Zakomponováním parfému Crystal Bright do designu kabelek či podpatků, v podobě připomínající jeho flakon, značka nejen vzdává hold svým ikonickým produktům, ale zároveň šikovně oslovuje širší módní publikum.
Zdroj: Versace
Podobnou strategii dlouhodobě využívá rovněž francouzský módní dům Chanel, a to s parfémem No. 5, který je často prezentován jako symbol značky v ready-to-wear kolekcích i řadách luxusních šperků. Společnost tím nenápadně buduje povědomí o své historii a tradici. Versace pak pro změnu ukazuje, že i diametrálně mladší produkty mohou sloužit jako základ dlouhodobé identity.
Cílený marketingový tah tak značce jednoduše otevírá dveře i k méně náročnému publiku. Tím, že kolekce zahrnují prvky populární mezi širší veřejností, jako je právě parfém Crystal Bright, společnost oslovuje zákazníky, kteří sice znají její parfém, ale nemusí se nutně orientovat ve vysoké módě. Zvyšuje tak nejen prodej konkrétního parfému, ale i povědomí o módním domě.
Zdroj: Versace
Zdroje: YouTube, Instagram, Wikipedie, SHOWstudio, New Wave Magazine