Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    Na módní scéně není o kulturní zážitky nouze. Jak Paříž, tak New York vítají výstavy věnované různým aspektům luxusního průmyslu. Více se tak můžete dozvědět o zlatých návrzích z dílen světových designérů nebo historické tvorbě Dolce & Gabbana. Osloví vás ale i práce fotografa Petera Lindbergh nebo počátky dnešních nákupních center.

    Objevte skutečný vrchol luxusní tvorby. Zlato protkalo i slavné módní návrhy

    Brooklynské muzeum přivítalo o víkendu exhibici s názvem Solid Gold. Její kurátor Matthew Yokobosky v ní shromáždil na 500 historických modelů, obsahujících zlato. Ústřední téma výstavy je však poměrně široké, a tak v ní můžete spatřit egyptské róby, stejně jako šperky, kdysi vlastněné hip hop umělci 20. století. „Každá sekce je vlastní jedinečná zkušenost,“ vysvětlil Yokobosky.

    Paříž zkoumá vlastní historii. Ponořila se do minulosti současných nákupních center

    Výstavba prvních obchodních domů v polovině 19. století navždy změnila historii módy. Pořizování nových kousků se tak definitivně proměnilo v zábavu. Transformaci prvních „nákupáků“ do jejich současné podoby zkoumá ve své výstavě pařížské muzeum Cité de l’Architecture et du Patrimoine. Exhibice s názvem The Saga of the Department Stores popisuje jejich nezlomný vliv.

    Zdroj: Cité de l’Architecture et du Patrimoine

    Dopad totiž měly jak na módní scénu a společnost jako takovou, tak na architekturu. „Lidé do obchodních domů chodili nejen, aby nakoupili nové kousky, ale také, aby se potkávali, užili si, prošli se,“ vysvětlila kurátorka Isabelle Marquette. Cíl nalákání co nejvíce zákazníků tak přirozeně ovlivnil také vzhled nákupních center. „Museli jste být symbol modernosti,“ dodala Marquette.

    Galerie Dior vzdává hold oblíbenému fotografovi. Uctí práci Petera Lindbergh

    Vztahy mezi módními fotografy a značkami jsou často velmi intimní. Právě umělci jsou ti, kteří návrhy zachytí na skutečných postavách a zprostředkují tak světu to, co mají vyjadřovat. Podobné spojení si vypěstoval také módní dům Dior a fotograf Peter Lindbergh. Galerie Dior proto na jeho počest uspořádala výstavu, představující jeho nejvíce ikonické díla po boku originálních kousků.

    Dolce & Gabbana stěhuje svou třpytivou výstavu. Odhalí ji v zimní Paříži

    Když módní dům Dolce & Gabbana poprvé zpřístupnil svou výstavu Du Cœur à la Main: Dolce & Gabbana (neboli From the Heart to the Hands) v Miláně, oslavil s ní ohromný úspěch. Nyní si její třpyt mohou vychutnat také Pařížané. Značka ji v hlavním městě Francie na 10 týdnů přesune do tamního Grand Palais. Navštívit ji tak budete moct od začátku ledna příštího roku až do konce března.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Módní svět zaplavily špičkové výstavy. Oslavují návrhy, fotografie i nákupní domy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Na módní scéně není o kulturní zážitky nouze. Jak Paříž, tak New York vítají výstavy věnované různým aspektům luxusního průmyslu. Více se tak můžete dozvědět o zlatých návrzích z dílen světových designérů nebo historické tvorbě Dolce & Gabbana. Osloví vás ale i práce fotografa Petera Lindbergh nebo počátky dnešních nákupních center.

    - Reklama -

    Objevte skutečný vrchol luxusní tvorby. Zlato protkalo i slavné módní návrhy

    Brooklynské muzeum přivítalo o víkendu exhibici s názvem Solid Gold. Její kurátor Matthew Yokobosky v ní shromáždil na 500 historických modelů, obsahujících zlato. Ústřední téma výstavy je však poměrně široké, a tak v ní můžete spatřit egyptské róby, stejně jako šperky, kdysi vlastněné hip hop umělci 20. století. „Každá sekce je vlastní jedinečná zkušenost,“ vysvětlil Yokobosky.

    Paříž zkoumá vlastní historii. Ponořila se do minulosti současných nákupních center

    Výstavba prvních obchodních domů v polovině 19. století navždy změnila historii módy. Pořizování nových kousků se tak definitivně proměnilo v zábavu. Transformaci prvních „nákupáků“ do jejich současné podoby zkoumá ve své výstavě pařížské muzeum Cité de l’Architecture et du Patrimoine. Exhibice s názvem The Saga of the Department Stores popisuje jejich nezlomný vliv.

    Zdroj: Cité de l’Architecture et du Patrimoine

    - Reklama -

    Dopad totiž měly jak na módní scénu a společnost jako takovou, tak na architekturu. „Lidé do obchodních domů chodili nejen, aby nakoupili nové kousky, ale také, aby se potkávali, užili si, prošli se,“ vysvětlila kurátorka Isabelle Marquette. Cíl nalákání co nejvíce zákazníků tak přirozeně ovlivnil také vzhled nákupních center. „Museli jste být symbol modernosti,“ dodala Marquette.

    Galerie Dior vzdává hold oblíbenému fotografovi. Uctí práci Petera Lindbergh

    Vztahy mezi módními fotografy a značkami jsou často velmi intimní. Právě umělci jsou ti, kteří návrhy zachytí na skutečných postavách a zprostředkují tak světu to, co mají vyjadřovat. Podobné spojení si vypěstoval také módní dům Dior a fotograf Peter Lindbergh. Galerie Dior proto na jeho počest uspořádala výstavu, představující jeho nejvíce ikonické díla po boku originálních kousků.

    Dolce & Gabbana stěhuje svou třpytivou výstavu. Odhalí ji v zimní Paříži

    Když módní dům Dolce & Gabbana poprvé zpřístupnil svou výstavu Du Cœur à la Main: Dolce & Gabbana (neboli From the Heart to the Hands) v Miláně, oslavil s ní ohromný úspěch. Nyní si její třpyt mohou vychutnat také Pařížané. Značka ji v hlavním městě Francie na 10 týdnů přesune do tamního Grand Palais. Navštívit ji tak budete moct od začátku ledna příštího roku až do konce března.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Móda v kostce: Addison Rae navrhla džíny a Post Malone odhalí vlastní brand

    Slavné osobnosti postupují hlouběji do světa módy. Zpěvačka Addison Rae navrhla pro značku Lucky Brand vlastní džíny. Zpěvák Post Malone zase oznámil vlastní brand Austin Post a herečka Cate Blanchett se stala ambasadorkou Uniqlo. Nové kampani Ugg vévodí herečka Sarah Jessica Parker a značka Seleny Gomez, Rare Beauty, vydala spicy novinku.

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Od Carrie Bradshaw po Charli XCX. Vivienne Westwood mění svatby ve sny nevěst

    Vivienne Westwood rezonuje od červeného koberce až po oltář. Její svatební šaty oblékla fiktivní postava Carrie Bradshaw, influencerka Hailey Bieber i zpěvačka Charli XCX. Každá z nich jimi vyjádřila vlastní verzi nevěsty, a přesto nesla nezaměnitelný rukopis značky. Ta dokáže propojit aristokratickou siluetu s odvážnou sebejistotou, čímž vytváří róby, jež přetrvávají v paměti stejně jako okamžik, pro který vznikly.

    Postavte most mezi létem a podzimem. Základy položí přechodové kousky

    I když tomu uplynulé horké letní dny nenapovídají, podzim se blíží mílovými kroky. Spolu s ním přichází otázka toho, jak se vypořádat se zapeklitým proměnlivým počasím, spojujícím poslední teplé paprsky a první náznaky sychravého období. Přechod mezi létem a podzimem vám pomohou přemostit chytré kousky, které unosíte téměř po celý rok.

    Móda v kostce: SZA tvoří pro Vans a Pharrell odhalil tenisky Jellyfish

    Začátek týdne s sebou přináší několik novinek. Zpěvačka SZA se stala novou uměleckou ředitelkou Vans. Pharrell Williams pro změnu odhalil nové tenisky ve spolupráci s Adidas, a to Virginia Adistar Jellyfish. Miu Miu vydává novou vůni Miutine a Louis Vuitton zase kampaň s Judem Bellingham. Na trhu hodinek z druhé ruky vítězí Rolex a Patek Philippe.

    Zrozeno z moře, poháněno světlem. Iris van Herpen oživila haute couture

    Když Iris van Herpen otevřela svou kolekci Sympoiesis na Paris Haute Couture Week podmanivým živým lookem, svět módy se na chvíli zastavil. Před publikem se vynořila modelka oděná do bioluminiscenčního zázraku tvořeného 125 miliony řas, které reagují na světlo a teplotu. Výsledkem není pouhý oděv, ale živoucí organismus.

    Svět zrychluje, gen Z zpomaluje. Ruční práce jsou zpět

    V době, kdy jsou naše dny přeplněné notifikacemi a nekonečným scrollováním, se mladá generace obrací k činnostem připomínajícím dobu před nástupem chytrých technologií. Gen Z si nachází cestu k tvůrčím koníčkům, které nejsou jen estetické, ale i terapeutické. Jedná se o širší kulturní signál, že si jako společnost začínáme vážit autenticity a klidu. Ruční práce do tohoto modelu perfektně zapadají.

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―