Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Značka Coperni, mladá a hlavně dravá, je na módním výsluní teprve pár let. Za tu dobu však dokázala zanechat nesmazatelnou stopu. Její zakladatelé se už od roku 2013 snaží překlenout to, co jiné módní domy budovaly celé dekády. Kombinace technologií, inovací a rafinované estetiky je to, co činí brand Coperni tak jedinečným.

    Pařížský módní dům Coperni nadále obklopuje nespočet otázek. Jak se dokázal dostat od precizních střihů až k přehlídce v Disneylandu? Jakým způsobem se mu daří zachovávat status, položený mezi luxusem a masovou publicitou, když spoléhá na celebrity jako Kylie Jenner? A co víc, směřuje k mainstreamu, nebo zůstává vizionářem pro ty, kdo chtějí něco víc?

    Masová publicita na úkor oděvu. Zachycují počiny značky její opravdovou tvář?

    Módní návrháři slavné značky nikdy nevsadili jen na estetiku. Coperni je totiž značka pro ty, toužící po výjimečnosti, tedy po něčem, co překračuje běžné módní hranice. Přesně takový je proto také poslední virální kousek pařížského módního domu.

    Jedná se o kabelku z aerogelu, materiálu lehčího než vzduch, který je známý spíše z výzkumu vesmíru než z módních mol. Nejen, že je to nejspíše nejlehčí kabelka na světě, ale také dokonalý symbol Coperni. Aerogel by si totiž někdo těžko spojil s módním domem, ale právě tato nečekaná kombinace ho dělá v posledním roce tak výjimečným.

    Dalším z ikonických momentů v historii Coperni je bezesporu show s modelkou Bellou Hadid, představenou na jednom z Pařížských týdnů módy. Tehdy si nechala na tělo nanést šaty ve spreji. Šlo o živý příklad toho, že Coperni vždy hledá nové způsoby jak překvapit. A jak se zdá, vždy to dělá více než velkolepě.

    V hlavní roli Kylie Jenner. Ve vedlejší pařížský Disneyland

    Naposledy si však módní dům vzal na paškál místo, které byste si s haute couture zřejmě nikdy nespojili, tedy Disneyland. Na přehlídce, která přepsala pravidla luxusu a kýče, zářila primárně Kylie Jenner. Zatímco jeden tábor tuto volbu slaví jako geniální tah, druhý se ptá, zda Coperni necílí až příliš na masovou publicitu, a to na úkor samotné módy.

    Zdroj: Coperni

    Nekradou totiž pozorné „mainstream“ vlivy pozornost od samotných modelů? Prvky jako zářivá světla a Mickey Mouse jsou sice zábavné, ale přispívají k doopravdy k autentickému duchu značky? Nebo jen usilují o rychlý a tak trochu laciný globální dosah?

    A je celebrita rozměru Kylie Jenner tou správnou cestou pro módní dům, který si zakládá na inovacích a luxusu? Přehlídka v Disneylandu může působit draze, její komerční potenciál se však může snadno stát dvojsečnou zbraní. Ano, Coperni se dostane do nespočtu titulků, ale za jakou cenu?

    Směřuje tedy slavná značka Coperni k masovosti, nebo se stále drží svého futuristického, technologického a exkluzivního étosu? Ať už je odpověď jakákoli, jedno je jisté, Coperni se vždy bude snažit být o krok napřed. Zda-li tak v současnosti činí správně, posuďte sami.

    Zdroje: WWD, Hypebae, L’Officiel, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Kabelka vyrobená z aerogelu a přehlídka v Disneylandu. Kam míří módní dům Coperni?

    Značka Coperni, mladá a hlavně dravá, je na módním výsluní teprve pár let. Za tu dobu však dokázala zanechat nesmazatelnou stopu. Její zakladatelé se už od roku 2013 snaží překlenout to, co jiné módní domy budovaly celé dekády. Kombinace technologií, inovací a rafinované estetiky je to, co činí brand Coperni tak jedinečným.

    - Reklama -

    Pařížský módní dům Coperni nadále obklopuje nespočet otázek. Jak se dokázal dostat od precizních střihů až k přehlídce v Disneylandu? Jakým způsobem se mu daří zachovávat status, položený mezi luxusem a masovou publicitou, když spoléhá na celebrity jako Kylie Jenner? A co víc, směřuje k mainstreamu, nebo zůstává vizionářem pro ty, kdo chtějí něco víc?

    Masová publicita na úkor oděvu. Zachycují počiny značky její opravdovou tvář?

    Módní návrháři slavné značky nikdy nevsadili jen na estetiku. Coperni je totiž značka pro ty, toužící po výjimečnosti, tedy po něčem, co překračuje běžné módní hranice. Přesně takový je proto také poslední virální kousek pařížského módního domu.

    Jedná se o kabelku z aerogelu, materiálu lehčího než vzduch, který je známý spíše z výzkumu vesmíru než z módních mol. Nejen, že je to nejspíše nejlehčí kabelka na světě, ale také dokonalý symbol Coperni. Aerogel by si totiž někdo těžko spojil s módním domem, ale právě tato nečekaná kombinace ho dělá v posledním roce tak výjimečným.

    - Reklama -

    Dalším z ikonických momentů v historii Coperni je bezesporu show s modelkou Bellou Hadid, představenou na jednom z Pařížských týdnů módy. Tehdy si nechala na tělo nanést šaty ve spreji. Šlo o živý příklad toho, že Coperni vždy hledá nové způsoby jak překvapit. A jak se zdá, vždy to dělá více než velkolepě.

    V hlavní roli Kylie Jenner. Ve vedlejší pařížský Disneyland

    Naposledy si však módní dům vzal na paškál místo, které byste si s haute couture zřejmě nikdy nespojili, tedy Disneyland. Na přehlídce, která přepsala pravidla luxusu a kýče, zářila primárně Kylie Jenner. Zatímco jeden tábor tuto volbu slaví jako geniální tah, druhý se ptá, zda Coperni necílí až příliš na masovou publicitu, a to na úkor samotné módy.

    Zdroj: Coperni

    Nekradou totiž pozorné „mainstream“ vlivy pozornost od samotných modelů? Prvky jako zářivá světla a Mickey Mouse jsou sice zábavné, ale přispívají k doopravdy k autentickému duchu značky? Nebo jen usilují o rychlý a tak trochu laciný globální dosah?

    A je celebrita rozměru Kylie Jenner tou správnou cestou pro módní dům, který si zakládá na inovacích a luxusu? Přehlídka v Disneylandu může působit draze, její komerční potenciál se však může snadno stát dvojsečnou zbraní. Ano, Coperni se dostane do nespočtu titulků, ale za jakou cenu?

    Směřuje tedy slavná značka Coperni k masovosti, nebo se stále drží svého futuristického, technologického a exkluzivního étosu? Ať už je odpověď jakákoli, jedno je jisté, Coperni se vždy bude snažit být o krok napřed. Zda-li tak v současnosti činí správně, posuďte sami.

    Zdroje: WWD, Hypebae, L’Officiel, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    Luxury Insights: Světové butiky proslulých značek berou dech designem i detaily

    Světová móda ukazuje, že prodává nejen kvalita, ale i zážitek a vizuální vjem. Butikové výlohy už dávno neslouží jen k prodeji. Transformují se v dechberoucí zkušenost a stávají se exkluzivním chrámem designu. Zákazníkům se tak otevírají příběhy značky, spojené s konkrétními produkty, zatímco je obklopuje luxusní atmosféra jedinečného architektonického díla.

    Marc by Sofia klouže po povrchu. Film definuje třpyt, nikoli hloubka

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Sbohem, diverzito! Plus size modelky nenápadně mizí z fashion světa

    Plus size modelek je na molech rok od roku čím dál méně. Kritici spekulují, že snaha o diverzitu v módním světě možná nikdy nebyla myšlená upřímně. Smrtelnou ránu jí ovšem nedávno zasadilo masivní rozšíření léku na hubnutí s názvem Ozempic. Prohlásit světové hnutí body positivity za neúspěch by ovšem bylo až příliš unáhlené.

    Podzim patří okurkám. Sociální sítě získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledních sezónách ovládají trendy inspirované populárním jídlem. Zatímco v létě slavily svou popularitu sardinky, podzim patří kyselým okurkám. Sociální sítě získala takzvaná pickle girl. Jedná se o estetiku, která žádá nejen bezbřehou lásku k nakládané zelenině, ale rovněž módní kousky v zelených odstínech trendy pochutiny.

    Balenciaga má novou tvář. Pierpaolo Piccioli odhalil svůj debut

    Sobotní večer v Paříži zaznamenal další očekávanou módní premiéru. Tentokrát svůj debut představil návrhář Pierpaolo Piccioli, nový kreativní ředitel značky Balenciaga. Designérův první počin si vysloužil potlesk ve stoje a není se čemu divit. V kolekci pro nadcházející jaro a léto umně propojil vlastní rukopis plný struktur a výrazných barev s tradicí módního domu.

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Lovkyně démonů a diváků. K-popový zázrak ovládl Netflix, hitparády i módu

    K-pop: Lovkyně démonů je nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Animovaný snímek, který na první pohled cílí hlavně na děti a dospívající, překročil očekávání. Za tři měsíce od premiéry nasbíral přes 210 milionů zhlédnutí a soundtrack se stal globálním hitem. Jeho úspěch boří kulturní a generační hranice. Co je na něm tedy tak přitažlivé?

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―