Více

    ― Reklama ―

    Květiny jsou nádherným darem a je jen málokdo, komu neudělají radost. Volíme je ke slavnostním příležitostem, smutným událostem, i jako poděkování či omluvu. Anebo jen tak. Při jejich darování je dobré dodržovat náležitosti, které krásné kousky přírody doprovázejí. S jednoduchými pravidly etikety uděláte parádu i dobrý dojem.

    Dříve, ve světě bez telefonů, neustálého dopisování a všudypřítomných vzkazů, představovaly květiny způsob, jak předat zprávu. Každá jednotlivá rostlina měla svůj význam a dohromady tak tvořily spletitý příběh. Darování květin jako drobného potěšení naštěstí zůstalo, jeho správný způsob se ale pomalu vytrácí. Pokud si člověk základní pravidla osvojí, pozvedne milý skutek na vyšší úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    Pro narození dítěte se hodí jiná květina než na hrob. Své milované koupíte odlišný pugét než své mamince a pro muže vyberete odlišný druh než pro ženu. Že růže symbolizuje spíše romantiku, kdežto narcis vnější krásu, vysvětluje umění květomluvy. Díky ní se dozvíte, jaká rostlina se hodí pro jakou příležitost. Možná ještě důležitější je ale způsob, jakým kytici vybíráte a později předáváte.

    Květiny darujte s klidem i mužům. Pozor ale na ty pokojové a na sudý počet v pugétu

    Obecně platí, že kytice darované ženám mají být romantické. Vážou se do kulatého tvaru a obsahují přidané dekorace. Čím mladší žena, tím pestřejší barva pugétu. Ani mužům se však nemusíme bát darovat kytici. Zvolte ale střízlivější a spíše jednobarevný svazek, vázaný do výšky. Květiny se totiž darují řezané. Pokojové volte pouze tehdy, pokud vás pozvali na přátelskou kolaudaci.

    Převážně od starší generace uslyšíme poučku o květinách darovaných pouze v lichém počtu. Nikdo ale neví, odkud toto rčení pochází, setkáte se s ním však jen ve střední Evropě. Sudý počet květin se totiž dává na hrob a není tedy vhodné jej darovat při běžném setkání. Další zvyklostí je vybalit vždy kytici z papíru, obdarovaný by tak neměl obal v ideálním případě ani zahlédnout.

    Pokud čekáte návštěvu, vybavte se dostatečným počtem váz

    V současnosti existuje úsměvné pravidlo, dle kterého pokud květiny obdržíte jako dárek při návštěvě vašeho domova, měli byste je ihned vystavit. Hostitel či hostitelka by se na takovou situaci měli připravit a ideálně si pořídit dostatečný počet váz. V dřívější době bylo přitom zvykem posílat květiny už dopoledne, aby je obdarovaní stihli naaranžovat a s hosty je později společně obdivovat.

    Etiketa ovšem význam jednotlivých rostlin neřeší. Uznává sice růži jako královnu všech květin a věří v červenou barvu jako znak lásky. V dnešní době je ovšem výběr příliš velký na to, abyste si pamatovali každou speciální symboliku. Pravidla ale zohledňují jinou situaci. Na prvním rande by žena měla obdržet jednu kytičku, a to z praktického důvodu, aby ji následně nemusela tolik hlídat.

    Etiketa je příjemným návodem, nezapomeňte však na individualitu

    U pravidel etikety vždy platí, že doba jde kupředu a některé situace tak dnes nabízí jiný pohled. Z většiny se však jedná o připomenutí slušného a galantního chování, které z módy nevyjde nikdy. U darování květin se proto nezapomeňte řídit převážně vlastní znalostí povahy obdarovaného. Pokud mu udělá radost něco, co etiketa vyvrací, dejte tak přednost raději jeho preferencím.

    @amaneki.id Who said flowers are reserved for girls only? We actually receive lots of orders for the guys too! Here are some inspirations for you 🌵 #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Naučte se mluvit nejromantičtějším jazykem. Darujte květiny dle pravidel etikety

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Květiny jsou nádherným darem a je jen málokdo, komu neudělají radost. Volíme je ke slavnostním příležitostem, smutným událostem, i jako poděkování či omluvu. Anebo jen tak. Při jejich darování je dobré dodržovat náležitosti, které krásné kousky přírody doprovázejí. S jednoduchými pravidly etikety uděláte parádu i dobrý dojem.

    - Reklama -

    Dříve, ve světě bez telefonů, neustálého dopisování a všudypřítomných vzkazů, představovaly květiny způsob, jak předat zprávu. Každá jednotlivá rostlina měla svůj význam a dohromady tak tvořily spletitý příběh. Darování květin jako drobného potěšení naštěstí zůstalo, jeho správný způsob se ale pomalu vytrácí. Pokud si člověk základní pravidla osvojí, pozvedne milý skutek na vyšší úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    Pro narození dítěte se hodí jiná květina než na hrob. Své milované koupíte odlišný pugét než své mamince a pro muže vyberete odlišný druh než pro ženu. Že růže symbolizuje spíše romantiku, kdežto narcis vnější krásu, vysvětluje umění květomluvy. Díky ní se dozvíte, jaká rostlina se hodí pro jakou příležitost. Možná ještě důležitější je ale způsob, jakým kytici vybíráte a později předáváte.

    - Reklama -

    Květiny darujte s klidem i mužům. Pozor ale na ty pokojové a na sudý počet v pugétu

    Obecně platí, že kytice darované ženám mají být romantické. Vážou se do kulatého tvaru a obsahují přidané dekorace. Čím mladší žena, tím pestřejší barva pugétu. Ani mužům se však nemusíme bát darovat kytici. Zvolte ale střízlivější a spíše jednobarevný svazek, vázaný do výšky. Květiny se totiž darují řezané. Pokojové volte pouze tehdy, pokud vás pozvali na přátelskou kolaudaci.

    Převážně od starší generace uslyšíme poučku o květinách darovaných pouze v lichém počtu. Nikdo ale neví, odkud toto rčení pochází, setkáte se s ním však jen ve střední Evropě. Sudý počet květin se totiž dává na hrob a není tedy vhodné jej darovat při běžném setkání. Další zvyklostí je vybalit vždy kytici z papíru, obdarovaný by tak neměl obal v ideálním případě ani zahlédnout.

    Pokud čekáte návštěvu, vybavte se dostatečným počtem váz

    V současnosti existuje úsměvné pravidlo, dle kterého pokud květiny obdržíte jako dárek při návštěvě vašeho domova, měli byste je ihned vystavit. Hostitel či hostitelka by se na takovou situaci měli připravit a ideálně si pořídit dostatečný počet váz. V dřívější době bylo přitom zvykem posílat květiny už dopoledne, aby je obdarovaní stihli naaranžovat a s hosty je později společně obdivovat.

    Etiketa ovšem význam jednotlivých rostlin neřeší. Uznává sice růži jako královnu všech květin a věří v červenou barvu jako znak lásky. V dnešní době je ovšem výběr příliš velký na to, abyste si pamatovali každou speciální symboliku. Pravidla ale zohledňují jinou situaci. Na prvním rande by žena měla obdržet jednu kytičku, a to z praktického důvodu, aby ji následně nemusela tolik hlídat.

    Etiketa je příjemným návodem, nezapomeňte však na individualitu

    U pravidel etikety vždy platí, že doba jde kupředu a některé situace tak dnes nabízí jiný pohled. Z většiny se však jedná o připomenutí slušného a galantního chování, které z módy nevyjde nikdy. U darování květin se proto nezapomeňte řídit převážně vlastní znalostí povahy obdarovaného. Pokud mu udělá radost něco, co etiketa vyvrací, dejte tak přednost raději jeho preferencím.

    @amaneki.id Who said flowers are reserved for girls only? We actually receive lots of orders for the guys too! Here are some inspirations for you 🌵 #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    ― Reklama ―

    Paříž očekává změny. Týden haute couture módy mění své obrysy

    Pařížský týden haute couture módy zažívá letos velké změny. Důvodem je zdánlivě nekončící kolotoč přesouvajících se kreativních ředitelů nejslavnějších módních domů. Na očekávané události tak bude chybět Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Svůj debut naopak představí Glenn Martens pro Maison Margiela a Demna Gvasalia dá sbohem Balenciaga.

    Maria Grazia Chiuri nenabídla jen eleganci. Dior přinesla aktivní feminismus

    Maria Grazia Chiuri sice oblékala ženy do tylu, saténu a ikonických prvků, její skutečný přínos značce Dior však leží jinde. Ve způsobu, jakým do přehlídek vetkala sociální uvědomění. Článek proto nevypráví o tom, jakou krajku použila ve své poslední show. Je o tom, jak módu jako jedna z mála proměnila ve feministický nástroj. A jak její návrhy opakovaně zdůrazňovaly, že silueta nestačí. Je třeba i silný postoj.

    Rozžhaví i vyděsí. Populární knihy vám zpříjemní nejednu letní dovolenou

    Období letních dovolených se kvapem blíží a s ním i očekávání nových dobrodružství. Ať už jste fanoušky divokého poznávání, nebo naopak relaxu v bezpečí rezortu, ideálním zdrojem odpočinku jsou knihy. Jestliže na vás v poličce zrovna žádné nečekají, inspirujte se aktuálně oblíbenými knižními tituly. Své si najdou milovníci detektivek, románků i lidských příběhů.

    Jonathan Anderson usedl na trůn. Vládnout bude celému království Dior

    Módní dům Dior v pondělí ráno potvrdil dlouhodobé spekulace o nástupci kreativní ředitelky Marie Grazie Chiuri. Jak už mnozí očekávali, stal se jím návrhář Jonathan Anderson, který byl nedávno jmenovaný do pozice šéfa pánského oddělení známé značky. Poprvé od dob samotného Christiana Dior bude všem sekcím společnosti vládnout jeden designér.

    Léto volá po změně. Pánové vynosí mini šortky i pastelově růžovou

    S nadcházejícími letními měsíci přichází rovněž čas na změnu. Odložte kožené boty a prošívané bundy na dně šatních skříní. Vneste do svých outfitů čerstvý závan v podobě nejaktuálnějších trendů. Pánské módě mají letos v létě dominovat extra krátké šortky, monochromatické looky a klasická trička s nápisy. Na odvážlivce čeká i pastelově růžová barva.

    TikTok vyplodil další trend. Propaguje „zázračné“ chození po trávě

    Výlet do lesa, kochání se uklidňující zelení a procházení se po travnaté louce patří mezi zvyky, které jsou odjakživa považovány za prospěšné. Zdá se ovšem, že populární platforma TikTok v přirozeném počínání našla další virální trend. Její uživatelé totiž sdílí "zázračné" benefity takzvaného grounding nebo earthing, tedy propojení se s půdou.

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Objevte fotoknihu „Julie Bullard“. Nabízí poctu devadesátkovému maloměstu

    Julie Bullard měla kudrnaté blonďaté vlasy, voněla po laku na nehty a stála na prahu snu malé Nadie. Byla její dětskou chůvou a zároveň první ženou, kterou fotografka Nadia Lee Cohen vnímala jako ztělesnění stylu. Právě jí věnovala svou nejnovější knihu "Julie Bullard". Jde o vizuální poctu devadesátkám, estetice maloměsta a idealizovaným vzpomínkám, které nikdy nebyly zcela skutečné.

    Obléká Zendayu i Kendall Jenner. Kdo je Torishéju Dumi?

    Některým návrhářům trvá roky, než si získají pozornost módní scény. U jiných, jako je Torishéju Dumi, je to otázka pár měsíců. Talentovaná designérka poprvé zaujala v roce 2023 na Pařížském fashion weeku. O několik měsíců později oblékla herečku Zendayu a nedávno její kreace zazářila na Met Gala, kde její look předvedla modelka Kendall Jenner.

    Móda v kostce: Hermès má první sluchátka a Burberry čerpá z královské rodiny

    Značka Hermès uvede svá první designová sluchátka. Módní dům Burberry zase vydal jarní kampaň inspirovanou královskou rodinou, zatímco Rabanne zasadil letní kolekci do srdce Brazílie. Londýn vítá nejvýše umístěnou restauraci v Evropě, a to z dílny kuchaře Gordona Ramsay. A Pařížský týden pánské módy zná svůj oficiální kalendář.

    Brat summer je oficiálně u konce. Letošní léto patří Lorde

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    Netflix má nového favorita. Seriál Niterná tajemství odkrývá temná zákoutí privilegií

    Nový dánský thriller Niterná tajemství ukazuje, že i tento často ohraný žánr má stále co nabídnout. Od své premiéry v polovině května dobývá žebříčky platformy Netflix a těší se výjimečně pozitivním hodnocením. Nabízí totiž nejen klasické napětí a zamotané pátrání po vrahovi, ale i sociální komentář, poukazující na zakalené vody bohatství a privilegií.

    Štěstí přeje připraveným. Domácí beauty příprava zajistí hladké léto

    Léto se nezadržitelně blíží a s ním i touha cítit se skvěle ve vlastním těle. Ať jde o oblečení, zdravě vypadající kůži, nebo výbavu kosmetické taštičky, nyní nastává ideální čas na srovnání priorit. Beauty příprava v podobě drobných úkonů vám sice nezabere mnoho času, ale jednoduše zajistí, že se v horkých dnech budete cítit naprosto skvěle.

    Blíží se konec vysoké platformy? Maison Margiela i Prada zahajují novou éru

    Platformy za sebou mají dlouhou sezónu slávy. Od návratu 2000s stylu y2k až po goth revival, postupně si prošly fází sportovní, punkové i bizarně přerostlé „ugly“ estetiky. Ovšem nyní, když se na přehlídkových molech a sociálních sítích začíná objevovat o něco subtilnější obuv, to vypadá, že jejich nadvláda možná pomalu, ale jistě končí.

    Přichází pánský šatníkový upgrade. Len se stane vaším nejlepším přítelem

    Léto si žádá změnu nejen v tempu, ale i v materiálech. Pokud má pánský šatník jeden trik na to, jak zvládnout teploty s elegancí, pak je to len. Přírodní materiál je lehký, prodyšný, antibakteriální a s každým nošením příjemnější. Kdo si ho jednou oblékne ve třicetistupňovém horku, většinou už se nikdy ke klasickému bavlněnému tričku nevrátí.

    Louis Vuitton vzkřísil středověk. V cruise kolekci protnul hranice času

    Další značka poodkryla oponu své letošní cruise kolekce. Louis Vuitton se tentokrát za odhalením dovolenkové řady vydal do malebného města Avignon. V tamním proslulém Palais des Papes představil návrhy spojující středověk se současností a špetkou modernity. Návrhář Nicolas Ghesquière tak opět dokázal, že má módní scéně stále ještě co ukázat.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―