Více

    ― Reklama ―

    Dr. Martens, známé také jako „Docs“ nebo „DMs“, jsou nejen boty, ale také ikonická značka, která si vydobyla své místo nejen na alternativní módní scéně. Dostává se totiž nyní i do dějiště mainstream kultury. Její historie přitom sahá až do roku 1947, kdy své modely poprvé představila jako pohodlné pracovní boty. Od té doby se však jejich význam posunul a momentálně se tak řadí k nejvíce žhavé podzimní obuvi.

    Boty značky Dr. Martens, známé také jako „Martensky“, jsou charakteristické svou robustní stavbou, která je okamžitě rozpoznatelná díky tlusté podrážce, žlutému prošívání a ikonickému tvaru. Nejklasičtějším modelem jsou 1460 Combat Boots, které byly původně navrženy jako pracovní obuv.

    Jsou proto vyrobeny z pevné kůže a mají vzduchovou podrážku s názvem „AirWair“. Ta je odolná, pohodlná a poskytuje ochranu před nárazy. V posledních letech se ovšem slavná značka zaměřuje i na další typy bot, jako jsou loafers nebo boots.

    Alternativní vyjádření nebo podzimní nezbytnost? Dr. Martens opouští grunge scénu

    Typické boty Dr. Martens byly dlouho spojovány s punkovou a grunge scénou, což z nich činilo ztělesnění alternativní módy. S rostoucí popularitou značky se však jejich vnímání postupně mění. Ve svém botníku je tak má nejeden módní influencer.

    Spolupráce s předními světovými designéry totiž přinesla značce luxusní punc a otevřela ji novým zákoutím trhu. Zmíněná partnerství v kombinaci s dlouholetou tradicí umožnily Dr. Martens překročit hranice alternativní módy a stát se tak módním statementem, dostupným i širšímu publiku.

    Design a marketing v posledním roce maximálně vzrostl. Na vině je spolupráce s MM6 Maison Magiela i The Great Frog

    Nejnovější kolekce Dr. Martens zahrnují jak klasické modely, jako jsou 1460 Combat Boots, tak moderní spolupráce, které přinášejí svěží designový vzhled. Například projekt s Maison Margiela v roce 2024 přinesl novou interpretaci ikonických bot s avantgardním designem.

    Partnerství s The Great Frog zase nabídla temně stylové creepers s metalovými detaily, které osloví milovníky gotické módy. Na pre-owned platformách jsou zase nejoblíbenější modely, vytvořené ve spolupráci s návrhářem Rick Owens. Momentálně jsou to tedy ty nejdražší.

    Zdroj: Dr. Martens

    Sice původně cílené na pracující třídu a alternativní subkulturu, boty Dr. Martens dnes přitahují široké spektrum zákazníků. Od teenagerů, kteří hledají svůj první pár rebelských bot, až po módní nadšence a sběratele, oceňující historii značky a její vliv na současný design.

    Značka se tak pomalu stává masovým fenoménem, který oslovuje nejen milovníky alternativní módy, ale i mainstream veřejnost. Dostává se tedy na podobnou úroveň jako brand Converse, kterou se nebojí vynést ani „it girls“ s outfitem za sta tisíce korun.

    Jak kultovní záležitost vynést tak, aby vypadala stylově? Stačí detailně prozkoumat sociální sítě

    Ve výsledku jde ovšem stále o velmi univerzální obuv, která perfektně sedne k baggy džínům, sukni i v současnosti tak populárním šortkám. Nejčastěji se setkáváme se stylingem s vysokými bílými ponožkami. Jak v loafers verzích, tak u ikonických vysokých modelů vypadají zkrátka skvěle.

    Zdroj: Dr. Martens

    Zdroje: WhoWhatWear, Hypebae, WWD, Instagram, Dr. Martens

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Z punkové scény do módního popředí. Dr. Martens masivně rozšiřuje své publikum

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Dr. Martens, známé také jako „Docs“ nebo „DMs“, jsou nejen boty, ale také ikonická značka, která si vydobyla své místo nejen na alternativní módní scéně. Dostává se totiž nyní i do dějiště mainstream kultury. Její historie přitom sahá až do roku 1947, kdy své modely poprvé představila jako pohodlné pracovní boty. Od té doby se však jejich význam posunul a momentálně se tak řadí k nejvíce žhavé podzimní obuvi.

    - Reklama -

    Boty značky Dr. Martens, známé také jako „Martensky“, jsou charakteristické svou robustní stavbou, která je okamžitě rozpoznatelná díky tlusté podrážce, žlutému prošívání a ikonickému tvaru. Nejklasičtějším modelem jsou 1460 Combat Boots, které byly původně navrženy jako pracovní obuv.

    Jsou proto vyrobeny z pevné kůže a mají vzduchovou podrážku s názvem „AirWair“. Ta je odolná, pohodlná a poskytuje ochranu před nárazy. V posledních letech se ovšem slavná značka zaměřuje i na další typy bot, jako jsou loafers nebo boots.

    Alternativní vyjádření nebo podzimní nezbytnost? Dr. Martens opouští grunge scénu

    Typické boty Dr. Martens byly dlouho spojovány s punkovou a grunge scénou, což z nich činilo ztělesnění alternativní módy. S rostoucí popularitou značky se však jejich vnímání postupně mění. Ve svém botníku je tak má nejeden módní influencer.

    - Reklama -

    Spolupráce s předními světovými designéry totiž přinesla značce luxusní punc a otevřela ji novým zákoutím trhu. Zmíněná partnerství v kombinaci s dlouholetou tradicí umožnily Dr. Martens překročit hranice alternativní módy a stát se tak módním statementem, dostupným i širšímu publiku.

    Design a marketing v posledním roce maximálně vzrostl. Na vině je spolupráce s MM6 Maison Magiela i The Great Frog

    Nejnovější kolekce Dr. Martens zahrnují jak klasické modely, jako jsou 1460 Combat Boots, tak moderní spolupráce, které přinášejí svěží designový vzhled. Například projekt s Maison Margiela v roce 2024 přinesl novou interpretaci ikonických bot s avantgardním designem.

    Partnerství s The Great Frog zase nabídla temně stylové creepers s metalovými detaily, které osloví milovníky gotické módy. Na pre-owned platformách jsou zase nejoblíbenější modely, vytvořené ve spolupráci s návrhářem Rick Owens. Momentálně jsou to tedy ty nejdražší.

    Zdroj: Dr. Martens

    Sice původně cílené na pracující třídu a alternativní subkulturu, boty Dr. Martens dnes přitahují široké spektrum zákazníků. Od teenagerů, kteří hledají svůj první pár rebelských bot, až po módní nadšence a sběratele, oceňující historii značky a její vliv na současný design.

    Značka se tak pomalu stává masovým fenoménem, který oslovuje nejen milovníky alternativní módy, ale i mainstream veřejnost. Dostává se tedy na podobnou úroveň jako brand Converse, kterou se nebojí vynést ani „it girls“ s outfitem za sta tisíce korun.

    Jak kultovní záležitost vynést tak, aby vypadala stylově? Stačí detailně prozkoumat sociální sítě

    Ve výsledku jde ovšem stále o velmi univerzální obuv, která perfektně sedne k baggy džínům, sukni i v současnosti tak populárním šortkám. Nejčastěji se setkáváme se stylingem s vysokými bílými ponožkami. Jak v loafers verzích, tak u ikonických vysokých modelů vypadají zkrátka skvěle.

    Zdroj: Dr. Martens

    Zdroje: WhoWhatWear, Hypebae, WWD, Instagram, Dr. Martens

    ― Reklama ―

    Rozžhaví i vyděsí. Populární knihy vám zpříjemní nejednu letní dovolenou

    Období letních dovolených se kvapem blíží a s ním i očekávání nových dobrodružství. Ať už jste fanoušky divokého poznávání, nebo naopak relaxu v bezpečí rezortu, ideálním zdrojem odpočinku jsou knihy. Jestliže na vás v poličce zrovna žádné nečekají, inspirujte se aktuálně oblíbenými knižními tituly. Své si najdou milovníci detektivek, románků i lidských příběhů.

    Jonathan Anderson usedl na trůn. Vládnout bude celému království Dior

    Módní dům Dior v pondělí ráno potvrdil dlouhodobé spekulace o nástupci kreativní ředitelky Marie Grazie Chiuri. Jak už mnozí očekávali, stal se jím návrhář Jonathan Anderson, který byl nedávno jmenovaný do pozice šéfa pánského oddělení známé značky. Poprvé od dob samotného Christiana Dior bude všem sekcím společnosti vládnout jeden designér.

    Kristen Stewart zkouší režisérské křeslo. V Cannes uspěla s The Chronology of Water

    Slavná herečka Kristen Stewart zkoumá nová odvětví filmové branže. Na uplynulém festivalu v Cannes nabídla svůj první velký režisérský debut, tedy snímek The Chronology of Water. Film zkoumá příběh americké spisovatelky bojující s traumaty z dětství i drogovou závislostí Lidie Yuknavitch. Za svůj počin si Stewart vysloužila potlesk ve stoje.

    Jane Austen diktuje aktuální beauty trendy. Vrací do hry historickou ofinu

    Beauty scéně kraluje nový trendy účes. Na trůn ho dosadila hrstka celebrit, která ho nedávno vynesla na červeném koberci. Do hry se tak dle Ariany Grande nebo Leighton Meester vrací historická ofina. Takzvané "Jane Austen bangs" vévodí rovněž sociální síti TikTok. Jedná se o střih inspirovaný romantickými romány spisovatelky Jane Austen.

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Objevte fotoknihu „Julie Bullard“. Nabízí poctu devadesátkovému maloměstu

    Julie Bullard měla kudrnaté blonďaté vlasy, voněla po laku na nehty a stála na prahu snu malé Nadie. Byla její dětskou chůvou a zároveň první ženou, kterou fotografka Nadia Lee Cohen vnímala jako ztělesnění stylu. Právě jí věnovala svou nejnovější knihu "Julie Bullard". Jde o vizuální poctu devadesátkám, estetice maloměsta a idealizovaným vzpomínkám, které nikdy nebyly zcela skutečné.

    Obléká Zendayu i Kendall Jenner. Kdo je Torishéju Dumi?

    Některým návrhářům trvá roky, než si získají pozornost módní scény. U jiných, jako je Torishéju Dumi, je to otázka pár měsíců. Talentovaná designérka poprvé zaujala v roce 2023 na Pařížském fashion weeku. O několik měsíců později oblékla herečku Zendayu a nedávno její kreace zazářila na Met Gala, kde její look předvedla modelka Kendall Jenner.

    Móda v kostce: Hermès má první sluchátka a Burberry čerpá z královské rodiny

    Značka Hermès uvede svá první designová sluchátka. Módní dům Burberry zase vydal jarní kampaň inspirovanou královskou rodinou, zatímco Rabanne zasadil letní kolekci do srdce Brazílie. Londýn vítá nejvýše umístěnou restauraci v Evropě, a to z dílny kuchaře Gordona Ramsay. A Pařížský týden pánské módy zná svůj oficiální kalendář.

    Brat summer je oficiálně u konce. Letošní léto patří Lorde

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    Netflix má nového favorita. Seriál Niterná tajemství odkrývá temná zákoutí privilegií

    Nový dánský thriller Niterná tajemství ukazuje, že i tento často ohraný žánr má stále co nabídnout. Od své premiéry v polovině května dobývá žebříčky platformy Netflix a těší se výjimečně pozitivním hodnocením. Nabízí totiž nejen klasické napětí a zamotané pátrání po vrahovi, ale i sociální komentář, poukazující na zakalené vody bohatství a privilegií.

    Štěstí přeje připraveným. Domácí beauty příprava zajistí hladké léto

    Léto se nezadržitelně blíží a s ním i touha cítit se skvěle ve vlastním těle. Ať jde o oblečení, zdravě vypadající kůži, nebo výbavu kosmetické taštičky, nyní nastává ideální čas na srovnání priorit. Beauty příprava v podobě drobných úkonů vám sice nezabere mnoho času, ale jednoduše zajistí, že se v horkých dnech budete cítit naprosto skvěle.

    Blíží se konec vysoké platformy? Maison Margiela i Prada zahajují novou éru

    Platformy za sebou mají dlouhou sezónu slávy. Od návratu 2000s stylu y2k až po goth revival, postupně si prošly fází sportovní, punkové i bizarně přerostlé „ugly“ estetiky. Ovšem nyní, když se na přehlídkových molech a sociálních sítích začíná objevovat o něco subtilnější obuv, to vypadá, že jejich nadvláda možná pomalu, ale jistě končí.

    Návrat ve velkém stylu. Eva Longoria zazářila v Cannes

    Může se zdát, že se Eva Longoria na čas stáhla do ústraní. Jenže stačila jedna zlatá róba a ikonická festivalová scéna a svět si na ni opět vzpomněl. Herečka, producentka a módní ikona, kterou generace Z možná míjela, se v roce 2025 vrací do centra dění, a to rovnou na největší glamour událost sezóny, tedy filmový festival v Cannes.

    Přichází pánský šatníkový upgrade. Len se stane vaším nejlepším přítelem

    Léto si žádá změnu nejen v tempu, ale i v materiálech. Pokud má pánský šatník jeden trik na to, jak zvládnout teploty s elegancí, pak je to len. Přírodní materiál je lehký, prodyšný, antibakteriální a s každým nošením příjemnější. Kdo si ho jednou oblékne ve třicetistupňovém horku, většinou už se nikdy ke klasickému bavlněnému tričku nevrátí.

    Král americké módy. Thom Browne mění nudné obleky v avantgardní mistrovská díla

    Když se řekne americká móda, vybaví se nám ležérní estetika spojená se jmény jako Ralph Lauren nebo Calvin Klein. Stereotypní představu v současnosti redefinuje několik návrhářů, avšak z davu vyčnívá hlavně jeden z nich, Thom Browne. Rodák z Pensylvánie, proslulý „scvrklými“ obleky, dosáhl za více než 20 let od založení své značky módního vrcholu a my si myslíme, že byste se s ním rozhodně měli seznámit.

    Valentino Garavani a Giancarlo Giammetti přináší první výstavu. Vzdávají hold rudé

    Nadace návrháře Valentina Garavani a obchodníka Giancarla Giammetti funguje již od roku 2016. Kreativní duo ovšem teprve nyní odhalí svou první výstavu, uspořádanou v nově otevřeném centru PM23, stojícího kousek od římského ředitelství značky Valentino. První exhibici, kterou zahájí 25. května, věnovali rudé barvě, s módním domem tak spjatou.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―