Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Poslední přehlídky Pařížského týdne módy opět dokázaly, že kreativita nevymřela a pořád je takzvaně kam sáhnout. Tradiční určování trendů však bývá v posledních letech oříškem, protože rozlousknout všechny oděvní prvky a najít společného jmenovatele je značně obtížné. Přesto jsme jich našli hned několik. Ať už vás zaujmou různorodé šortky, extrémní grafické potisky nebo metalické odlesky, rok 2025 bude opravdu jízda.

    Zmíněný společný jmenovatel všech designérských kolekcí jsou mimo jiné jednoznačně šortky. Mini, krátké, objemné nebo skater. Návrháři použili všechny jejich dosud objevené typy. Potvrdila to i generální ředitelka on-line obchodu LuisaViaRoma.

    Uvedla totiž, že budou tím nejdiskutovanějším produktem se zákazníky, protože je viděla na všech přehlídkách, které navštívila. Do popředí se pak v pánském šatníku dostávají také inovativní siluety a značná dávka dramatu.

    Designéři objevují nový přístup k siluetám. Střihy konečně dostávají nový rozměr

    Pánská móda se příští jaro odkloní od tradičních střihů. Přichází totiž s novým, osvěžujícím přístupem k siluetám, který je atraktivní a nesmírně slušivý. Nejvýrazněji se tento posun projevuje v oblasti svrchního oblečení a kabátů, ve které designéři experimentují s objemem a délkou. 

    Zdroj: Rick Owens, Courrèges, Emporio Armani

    Kabáty se širokými klopami, nadýchanými rukávy a zkrácenými délkami přinášejí nový dynamický vzhled, který překračuje konvenční pravidla. Například Emporio Armani nečekaně přidává na objemu a lehkosti, zatímco Courrèges představuje trenčkoty ve zcela novém podání.

    V roce 2025 s klidem projevte svou „drama king“ stránku. Některé kolekce doslova křičí dramatem

    Do dramatických looků lze zařadit například modely z poslední pánské přehlídky Louis Vuitton, vytvořené Pharrellem Williams. Jeho siluety jsou naopak upnuté a symetrické. Setkáváme se také s černou kůží, velmi dramatickým kožichem nebo sametovým kabátem, detailně obkreslujícím postavu.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Podobné vyjádření pro zimu 2025 předvedla i Dolce&Gabbana, která perfektně vystihuje módní drama. Příští rok tak zvolte například načechrané kožichy, korzetové kalhoty, saténové ready-to-wear nebo ostře střižené klopy na kabátech či blejzrech. Třešničkou na dortu jsou kožené rukavice, drama přidají instantně do jakéhokoliv outfitu.

    Zdroj: Dolce&Gabbana

    Šortky kam se podíváš. Inovativní a zajímavou selekci vytvořil Dries Van Noten

    Naší nejoblíbenější výbavu šortek najdete u populárního módního domu Dries Van Noten. Stejnojmenný designér při svém letošním odchodu z pozice kreativního ředitele opět předvedl výjimečný vkus a cit pro souhru barev, materiálů i střihů. Do kraťasů zakomponoval metalický potisk, který je mimochodem také jedním z trendů pro rok 2025, a nebál se sáhnout ani po příjemně růžové.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Jak vidno, celá barevná paleta roku 2025 se ve většině případech točí kolem zemitých a pastelových barev. Za povšimnutí tu opět stojí i atypický tvar bundy na prostřední fotografii nebo objemná šála na té třetí. Nebojte se zkrátka pohrát s neobvyklými siluetami.

    Streetwear zaplňují průhledné kousky. Jsou sexy a při správné kombinaci vhodné kamkoliv

    Streetwear pro jaro 2025 je odvážnější než kdy dříve a průhledné kousky se proto stávají jeho nedílnou součástí. Transparentní oděvy jsou atraktivní a při správné volbě ostatních kousků outfitu vhodné kamkoliv, ať už jde o běžný den ve městě, nebo večerní akci. 

    Zdroj: Dsquared2

    Značka Dsquared2 se svou pánskou jarní kolekcí v tomto ohledu rozhodně nezklamala. Jejich transparentní trička a bundy z lehkých a průsvitných materiálů nabízejí moderní i odvážný způsob, jak přidat každodenním outfitům nádech provokace. 

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Týdny módy určily trendy na příští jaro. Pánskému šatníku dominují inovativní siluety a dávka dramatu

    Poslední přehlídky Pařížského týdne módy opět dokázaly, že kreativita nevymřela a pořád je takzvaně kam sáhnout. Tradiční určování trendů však bývá v posledních letech oříškem, protože rozlousknout všechny oděvní prvky a najít společného jmenovatele je značně obtížné. Přesto jsme jich našli hned několik. Ať už vás zaujmou různorodé šortky, extrémní grafické potisky nebo metalické odlesky, rok 2025 bude opravdu jízda.

    - Reklama -

    Zmíněný společný jmenovatel všech designérských kolekcí jsou mimo jiné jednoznačně šortky. Mini, krátké, objemné nebo skater. Návrháři použili všechny jejich dosud objevené typy. Potvrdila to i generální ředitelka on-line obchodu LuisaViaRoma.

    Uvedla totiž, že budou tím nejdiskutovanějším produktem se zákazníky, protože je viděla na všech přehlídkách, které navštívila. Do popředí se pak v pánském šatníku dostávají také inovativní siluety a značná dávka dramatu.

    Designéři objevují nový přístup k siluetám. Střihy konečně dostávají nový rozměr

    Pánská móda se příští jaro odkloní od tradičních střihů. Přichází totiž s novým, osvěžujícím přístupem k siluetám, který je atraktivní a nesmírně slušivý. Nejvýrazněji se tento posun projevuje v oblasti svrchního oblečení a kabátů, ve které designéři experimentují s objemem a délkou. 

    - Reklama -

    Zdroj: Rick Owens, Courrèges, Emporio Armani

    Kabáty se širokými klopami, nadýchanými rukávy a zkrácenými délkami přinášejí nový dynamický vzhled, který překračuje konvenční pravidla. Například Emporio Armani nečekaně přidává na objemu a lehkosti, zatímco Courrèges představuje trenčkoty ve zcela novém podání.

    V roce 2025 s klidem projevte svou „drama king“ stránku. Některé kolekce doslova křičí dramatem

    Do dramatických looků lze zařadit například modely z poslední pánské přehlídky Louis Vuitton, vytvořené Pharrellem Williams. Jeho siluety jsou naopak upnuté a symetrické. Setkáváme se také s černou kůží, velmi dramatickým kožichem nebo sametovým kabátem, detailně obkreslujícím postavu.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Podobné vyjádření pro zimu 2025 předvedla i Dolce&Gabbana, která perfektně vystihuje módní drama. Příští rok tak zvolte například načechrané kožichy, korzetové kalhoty, saténové ready-to-wear nebo ostře střižené klopy na kabátech či blejzrech. Třešničkou na dortu jsou kožené rukavice, drama přidají instantně do jakéhokoliv outfitu.

    Zdroj: Dolce&Gabbana

    Šortky kam se podíváš. Inovativní a zajímavou selekci vytvořil Dries Van Noten

    Naší nejoblíbenější výbavu šortek najdete u populárního módního domu Dries Van Noten. Stejnojmenný designér při svém letošním odchodu z pozice kreativního ředitele opět předvedl výjimečný vkus a cit pro souhru barev, materiálů i střihů. Do kraťasů zakomponoval metalický potisk, který je mimochodem také jedním z trendů pro rok 2025, a nebál se sáhnout ani po příjemně růžové.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Jak vidno, celá barevná paleta roku 2025 se ve většině případech točí kolem zemitých a pastelových barev. Za povšimnutí tu opět stojí i atypický tvar bundy na prostřední fotografii nebo objemná šála na té třetí. Nebojte se zkrátka pohrát s neobvyklými siluetami.

    Streetwear zaplňují průhledné kousky. Jsou sexy a při správné kombinaci vhodné kamkoliv

    Streetwear pro jaro 2025 je odvážnější než kdy dříve a průhledné kousky se proto stávají jeho nedílnou součástí. Transparentní oděvy jsou atraktivní a při správné volbě ostatních kousků outfitu vhodné kamkoliv, ať už jde o běžný den ve městě, nebo večerní akci. 

    Zdroj: Dsquared2

    Značka Dsquared2 se svou pánskou jarní kolekcí v tomto ohledu rozhodně nezklamala. Jejich transparentní trička a bundy z lehkých a průsvitných materiálů nabízejí moderní i odvážný způsob, jak přidat každodenním outfitům nádech provokace. 

    ― Reklama ―

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Burberry připomíná své dědictví. Oslavuje ho i Olivia Colman

    Britský módní dům Burberry zakládá marketing na propojení svého více než 150 let starého dědictví a moderní energie. Nabízí proto tradiční kostkované trenčkoty a dlouhé kabáty, to vše v inovativním hávu nových materiálů. Směřování luxusní značky odráží rovněž její nejnovější kampaň It's always Burberry Weather. Zazáří v ní mimo jiné také herečka Olivia Colman.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresluje identitu Jil Sander

    Hudba umí rozšířit prostor kolekce stejně přesně jako čistý střih kabátu. Bochum Welt přináší do módy zvuk, jenž vytváří atmosféru i vizuální rytmus. Spolupráce s Jil Sander ukazuje, že minimalismus má vlastní akustický tvar. Zvuk už není doprovodem, stává se součástí identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, jež působí na smysly ze všech stran.

    Oscar Isaac čeří vody internetu. Překvapil elegantní módní otočkou

    Sociální sítě po nedávném filmovém festivalu v Benátkách zaplavily komentáře uživatelů, kteří si všimli nečekané proměny. Překvapil je styl herce Oscara Isaac, který ztvárnil hlavní postavu v očekávaném snímku Frankenstein. Na červený koberec totiž přinesl perfektní rovnováhu mezi žádanou elegancí a hravou uvolněností, posouvající jeho look na vyšší úroveň.

    Móda v kostce: Swarovski slaví 130 let a Polo Bar putuje do Londýna

    I když série světových fashion weeků skončila, módní scénu nadále zaplavují další novinky. Fenty Skin vydává debutovou kolekci na tělo a Ralph Lauren míří do Londýna. V roce 2028 v něm hodlá otevřít Polo Bar. Vivienne Westwood poprvé odstartuje Riyadh Fashion Week a Swarovski slaví 130 let. Tom Ford jmenoval svou první make-up umělkyni, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Světové butiky proslulých značek berou dech designem i detaily

    Světová móda ukazuje, že prodává nejen kvalita, ale i zážitek a vizuální vjem. Butikové výlohy už dávno neslouží jen k prodeji. Transformují se v dechberoucí zkušenost a stávají se exkluzivním chrámem designu. Zákazníkům se tak otevírají příběhy značky, spojené s konkrétními produkty, zatímco je obklopuje luxusní atmosféra jedinečného architektonického díla.

    Marc by Sofia klouže po povrchu. Film definuje třpyt, nikoli hloubka

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Sbohem, diverzito! Plus size modelky nenápadně mizí z fashion světa

    Plus size modelek je na molech rok od roku čím dál méně. Kritici spekulují, že snaha o diverzitu v módním světě možná nikdy nebyla myšlená upřímně. Smrtelnou ránu jí ovšem nedávno zasadilo masivní rozšíření léku na hubnutí s názvem Ozempic. Prohlásit světové hnutí body positivity za neúspěch by ovšem bylo až příliš unáhlené.

    Podzim patří okurkám. Sociální sítě získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledních sezónách ovládají trendy inspirované populárním jídlem. Zatímco v létě slavily svou popularitu sardinky, podzim patří kyselým okurkám. Sociální sítě získala takzvaná pickle girl. Jedná se o estetiku, která žádá nejen bezbřehou lásku k nakládané zelenině, ale rovněž módní kousky v zelených odstínech trendy pochutiny.

    Balenciaga má novou tvář. Pierpaolo Piccioli odhalil svůj debut

    Sobotní večer v Paříži zaznamenal další očekávanou módní premiéru. Tentokrát svůj debut představil návrhář Pierpaolo Piccioli, nový kreativní ředitel značky Balenciaga. Designérův první počin si vysloužil potlesk ve stoje a není se čemu divit. V kolekci pro nadcházející jaro a léto umně propojil vlastní rukopis plný struktur a výrazných barev s tradicí módního domu.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―