Více
    Redakce

    V pátek ráno se Pařížané probudili do nezvyklého klidu. Předešlý večer totiž s přehlídkou ArdAzAei skončil i očekávaný haute couture týden módy. Zanechal však po sobě vzpomínky na oslňující přehlídky uplynulých dní. Patří mezi ně nejen show slavného módního domu Jean Paul Gaultier, ale také méně známých značek.

    Ashi Studio přinesl nádech Středního východu. Odhalil temnou verzi haute couture

    Když návštěvníci show saúdské značky Ashi Studio vcházeli do prostorů Musée de la Monnaie, paláce tyčícího se na břehu řeky Seiny, neměli nejmenší tušení, co na ně čeká. Místo okouzlující staré architektury je přivítala místnost zahalená do tmy. Viditelný byl pouze černý písek, na kterém modelky odhalily nejnovější návrhy.

    Zdroj: Ashi Studio

    Ashi Studio je první saúdskou značkou, kterou Federation de la Haute Couture et de la Mode připustila na oficiální kalendář pařížského týdne módy. Do svých návrhů proto vdechla atmosféru Středního východu. Zároveň však vytvořila jakýsi snový a temný svět. Jeho dojem vytvářely dlouhé ostře tvarované róby i korzety obklopené načechranými peříčky.

    Show Jean Paul Gaultier se tentokrát ujal Nicolas Di Felice. Zaměřil se na „méně známé“ prvky

    Ve středu večer zase odhalil svou kolekci slavný módní dům Jean Paul Gaultier. Jeho přehlídek se v posledních letech ujímají různí hostující návrháři. Tentokrát se úctyhodného úkolu chopil kreativní ředitel Courrèges Nicolas Di Felice. Svou dech beroucí tvorbou chtěl dle svých slov poukázat na aspekty, které lidé „znají o něco méně“.

    Podle něj se totiž módní svět neustále točí kolem stejných archetypů a detailů. Sáhl proto do archivů známé značky a vynesl na povrch řadu monochromatických siluet, které v minulosti využíval i sám Gaultier. Pohrál si také s pro značku typickými korzety a návrhy, inspirovanými spodním prádlem nebo nad bradu sahajícími návrhy.

    Týden módy uzavřela značka ArdAzAei. Jednalo se o její první kolekci v oficiálním kalendáři

    Úspěšnou show uspořádal také čerstvý nováček mezi tradičními haute couture módními domy. Značka ArdAzAei totiž získala místo v oficiálním kalendáři týdne módy poprvé. Švédsko-íránská návrhářka Bahareh Ardakani se však nemá čeho obávat. Zveřejnila totiž dech beroucí řadu, připomínající módu téměř z jiné dimenze.

    Zdroj: ArdAzAei

    Pohrála si v ní totiž s geometrií a fyzikou. Nejeden z návrhů tak stál na matematicky generovaných tvarech. „Existuje myšlenka, že se ve vesmíru nachází více dimenzí, než lidské oči vidí,“ vysvětlila svou myšlenku návrhářka. Doplnila rovněž, že se proto do světa matematiky v poslední kolekci ponořila hlouběji než když dříve.

    Značka Aelis prozkoumala estetiku dark academia. Ponořila se i do udržitelné módy

    Další z řady oslňujících přehlídek se stala ta z dílny módního domu Aelis. Jeho kreativní ředitelka Sofia Crociani totiž od svých klasických jemných a delikátních návrhů pokročila k těm více „temným“, připomínajícím oblíbenou estetiku dark academia. Zároveň ale prozkoumala nové hranice udržitelné módy.

    Využila tak několik nových eko materiálů. Ve spolupráci s Hong Kong University například aplikovala novou metodu sprejování zlatých a stříbrných nano částic na veganskou látku BioSilk. Pro tvorbu některých návrhů také použila staré kostýmy z Paris Opera Ballet. Uvnitř jednotlivých kousků dokonce ponechala jména jejich původních majitelů.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Haute couture týden módy v Paříži skončil. Oslnil Jean Paul Gaultier i méně věhlasné značky

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    V pátek ráno se Pařížané probudili do nezvyklého klidu. Předešlý večer totiž s přehlídkou ArdAzAei skončil i očekávaný haute couture týden módy. Zanechal však po sobě vzpomínky na oslňující přehlídky uplynulých dní. Patří mezi ně nejen show slavného módního domu Jean Paul Gaultier, ale také méně známých značek.

    - Reklama -

    Ashi Studio přinesl nádech Středního východu. Odhalil temnou verzi haute couture

    Když návštěvníci show saúdské značky Ashi Studio vcházeli do prostorů Musée de la Monnaie, paláce tyčícího se na břehu řeky Seiny, neměli nejmenší tušení, co na ně čeká. Místo okouzlující staré architektury je přivítala místnost zahalená do tmy. Viditelný byl pouze černý písek, na kterém modelky odhalily nejnovější návrhy.

    Zdroj: Ashi Studio

    Ashi Studio je první saúdskou značkou, kterou Federation de la Haute Couture et de la Mode připustila na oficiální kalendář pařížského týdne módy. Do svých návrhů proto vdechla atmosféru Středního východu. Zároveň však vytvořila jakýsi snový a temný svět. Jeho dojem vytvářely dlouhé ostře tvarované róby i korzety obklopené načechranými peříčky.

    - Reklama -

    Show Jean Paul Gaultier se tentokrát ujal Nicolas Di Felice. Zaměřil se na „méně známé“ prvky

    Ve středu večer zase odhalil svou kolekci slavný módní dům Jean Paul Gaultier. Jeho přehlídek se v posledních letech ujímají různí hostující návrháři. Tentokrát se úctyhodného úkolu chopil kreativní ředitel Courrèges Nicolas Di Felice. Svou dech beroucí tvorbou chtěl dle svých slov poukázat na aspekty, které lidé „znají o něco méně“.

    Podle něj se totiž módní svět neustále točí kolem stejných archetypů a detailů. Sáhl proto do archivů známé značky a vynesl na povrch řadu monochromatických siluet, které v minulosti využíval i sám Gaultier. Pohrál si také s pro značku typickými korzety a návrhy, inspirovanými spodním prádlem nebo nad bradu sahajícími návrhy.

    Týden módy uzavřela značka ArdAzAei. Jednalo se o její první kolekci v oficiálním kalendáři

    Úspěšnou show uspořádal také čerstvý nováček mezi tradičními haute couture módními domy. Značka ArdAzAei totiž získala místo v oficiálním kalendáři týdne módy poprvé. Švédsko-íránská návrhářka Bahareh Ardakani se však nemá čeho obávat. Zveřejnila totiž dech beroucí řadu, připomínající módu téměř z jiné dimenze.

    Zdroj: ArdAzAei

    Pohrála si v ní totiž s geometrií a fyzikou. Nejeden z návrhů tak stál na matematicky generovaných tvarech. „Existuje myšlenka, že se ve vesmíru nachází více dimenzí, než lidské oči vidí,“ vysvětlila svou myšlenku návrhářka. Doplnila rovněž, že se proto do světa matematiky v poslední kolekci ponořila hlouběji než když dříve.

    Značka Aelis prozkoumala estetiku dark academia. Ponořila se i do udržitelné módy

    Další z řady oslňujících přehlídek se stala ta z dílny módního domu Aelis. Jeho kreativní ředitelka Sofia Crociani totiž od svých klasických jemných a delikátních návrhů pokročila k těm více „temným“, připomínajícím oblíbenou estetiku dark academia. Zároveň ale prozkoumala nové hranice udržitelné módy.

    Využila tak několik nových eko materiálů. Ve spolupráci s Hong Kong University například aplikovala novou metodu sprejování zlatých a stříbrných nano částic na veganskou látku BioSilk. Pro tvorbu některých návrhů také použila staré kostýmy z Paris Opera Ballet. Uvnitř jednotlivých kousků dokonce ponechala jména jejich původních majitelů.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Niche baleríny polarizují módní svět. Na podzim vítězí hravá kontroverze

    S podzimem přichází chladnější počasí, které ale stále nechává prostor pro hravé a chic outfity. V přechodném období mezi létem a podzimem využijete v botníku netradiční baleríny, od ikonických "tabis" přes sportovně laděné five finger shoes až po elegantní šněrovací modely. Letošní podzim platí jediné pravidlo. Čím kontroverznější, tím lepší.

    Proenza Schouler má nové vedení. Do čela značky vstoupí Rachel Scott

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    Něco tomu chybí? Nekompletní outfit zachráníte díky snadným trikům

    Některé dny outfit prostě sedne. V jiné se ale na sebe díváte do zrcadla a marně se snažíte přijít na to, co vaší siluetě chybí. Podle učebnice je všechno správně. Ladí barvy, make-up vypadá čistě a oblečení obepíná správná místa, vám ale v odrazu stejně něco nesedí. Možná vám pomůže jeden ze tří základních tipů, díky kterým tento problém okamžitě zmizí.

    Film Materialists diváky příliš nenadchl. Kritizují povrchnost a neautentičnost

    Film Materialists od režisérky Celine Song konečně dorazil do českých kin. V hlavních rolích září Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Celine Song navazuje na svůj úspěšný debut Past Lives. Film Materialists však u diváků vyvolává spíše rozpaky. Místo avizované romantické komedie přišlo romantické drama. Kritici vytýkají povrchnost postav, neautentičnost milostného trojúhelníku a nevhodně vložený vedlejší děj.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―