Návrhář Demna Gvasalia svou nejnovější módní přehlídku demokratizoval. Návrhy pro jaro 2024 tak světu místo luxusní lokace ukázal v živě vysílaném pětiminutovém uměleckém filmu. Modelky a modelové v něm looky ukázali v prostředí, do kterého zapadají nejlépe, tedy na pařížských ulicích.
V krátkém filmu natáčeném na jeden dlouhý záběr představil Demna Gvasalia svou vizi pro nadcházející jaro. Modelky a modelové v něm vycházeli ze dveří historického módního domu Balenciaga na ulici 10 Avenue George V v Paříži. Další kolem něj procházeli, nastupovali do taxíků nebo se zastavovali, aby zvedli zatoulanou minci. Imitace typického pařížského ruchu tak vytvořila ideální atmosféru pro zveřejnění nejnovějších looků.
Návrhy pro jaro 2024 totiž nejsou obvyklou resort kolekcí. Místo jasných barev a jemných střihů vítajících teplejší období totiž dávají důraz na vrstvení, jednoduché střihy a temné odstíny. Zároveň tak vytvořily nyní už typický Balenciaga look v podání Demny. Tedy dramatickou, undergroundovou, ale svým způsobem smyslnou postavu. Jedná se proto o kousky, které přijdou vhod spíše v deštivé a sychravější jarní dny.
Po druhé polovině krátkého filmu konec konců i jeho hlavní postavy zastihnul prudký déšť. V nejnovější kolekci tedy Demna zůstal věrný svému stylu i předcházející podzimní kolekci. Také ta byla poměrně jednoduchá, bez výrazných prvků nebo velkého loga. Mezi nejnovějšími návrhy proto nechybí návrhářovi klasické hoodies, široké kalhoty, dlouhé kabáty, oversized sukně, edgy obuv nebo velké sluneční brýle.
Temné a sychravé outfity rozbily kromě výrazných doplňků i jasně červené a stříbrné róby
Jednoduchost kolekce divákovi dovoluje soustředit se na samotné řemeslo a siluety vyzdvihující dědictví návrháře Cristóbal Balenciaga. „Jedná se o pozorování městského pohybu, propojení značky Balenciaga s pulzem skutečného života v reálném čase,“ okomentoval jarní kolekci módní dům. Mezi její nejdominantnější kousky patřily především dlouhé kabáty, trenčkoty nebo parky v temných barvách. Nechyběly ale ani oversized saka nebo džínové bundy.
Texturu outfitům dodávaly takzvané „towel skirts“, tedy sukně připomínající ručníky. Modelové je nosili navrstvené na dlouhých širokých kalhotech. Jednoduché střihy umně narušily také nezvyklé doplňky jako například síťované tašky ve výrazných barvách nebo „biker“ boty postupně se proměňující v kožené kalhoty. Temnotu a „sychravost“ kolekce pak ke konci přehlídky rozbilo několik večerních rób v jasně červeném nebo zářivě stříbrném odstínu.
Zdroj: WWD, Fashion Network, Hypebeast, YouTube, Instagram