Více

    RECORDS

    Chanel

    Versace

    Dolce Gabbana

    Loro Piana

    Sledujte nás na Instagramu

    Většina analytiků už dopředu očekávala propad prodeje luxusních značek. Výsledky firmy Kering Group tak jejich očekávání pouze potvrdily. Ve třetím čtvrtletí totiž její prodeje klesly o 13 procent. Oznámení společnosti tak potvrdilo stávající trend módního světa, tedy snižující se zájem o luxusní produkty. Na vině je především zpomalující světová ekonomika.

    Spolu s nejnovějšími finančními výsledky firmy Kering Group vzrostla také očekávání od nového kreativního ředitele Gucci. Předpokládá se totiž, že Sabato De Sarno pomůže zvýšit prodeje jedné z nejúspěšnějších společností, kterou skupina sdružující různé luxusní značky vlastní. Její vedení totiž koncem října odhalilo statistiky z třetího čtvrtletí letošního roku. Vyplynulo z nich, že prodeje firmy klesly o 13 procent.

    Potvrdily tak trend, který analytikové už dopředu očekávali, tedy snižující se zájem o luxusní zboží. Prodeje značky Gucci klesly o 14 procent a společnosti Yves Saint Laurent zase o 16 procent. Odbyt zboží divize Kering Group sdružující Balenciaga a Alexander McQueen pak klesl o 19 procent. Na vině takového propadu je především zpomalující ekonomika a dlouhodobý propad poptávky v luxusním průmyslu.

    Také proto v následujících měsících společnost Kering Group upře pozornost především na výkon značky Gucci. Loni se totiž postarala o téměř dvě třetiny veškerého jejího příjmu. S odchodem kreativního ředitele Alessandro Michele bude ovšem potřeba, aby Sabato de Sarno zákazníky zaujal vlastním šarmem. Prozatím se je snaží okouzlit minimalistickým a luxusním stylem. Postavit se bude ovšem muset konkurenci, jako je Dior nebo Louis Vuitton.

    Zpomalující ekonomika trápí většinu luxusních značek. Úspěšně jí vzdoruje pouze Hermès

    Ředitel Kering Group François-Henri Pinault pak k výsledkům prohlásil, že se jedná o reakci na „rozhodnutí, která pozvednou naše značky a jejich distribuci“. Dodal, že nová organizace skupiny umožní jejím módním domům opět zaujmout vedoucí pozici na trhu. Jako příklad uvedl nedávné odkoupení firmy Creed, věnující se prodeji luxusních parfémů. Se zpomalující se poptávkou musí ovšem bojovat i ostatní módní společnosti. Výjimkou je ovšem firma Hermès.

    Její prodeje totiž naopak ve třetím čtvrtletí vzrostly. „Navzdory nejistému kontextu zůstávají naše vyhlídky nezměněné,“ prohlásil vedoucí financí Hermès Eric du Halgouet. Slavná značka má totiž dlouhodobou pověst společnosti, která zvládá vzdorovat i nepříznivým ekonomickým podmínkám. V uplynulých třech měsících tak její prodeje v Americe vzrostly o 20 procent. V Evropě pak stouply o 18 procent. Jedním z faktorům ovlivňující takový výsledek je také trvající vysoká návštěvnost zahraničních turistů.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Reuters, Instagram, X

    Foto:Reuters

    Výsledky třetího čtvrtletí Kering Group potvrdily trvající trend. Prodej luxusního zboží zpomaluje

    S jakými botami naladíte perfektní summer chic? Zaměřte se na pantofle, žabky i mokasíny

    Období dovolených se blíží a těšení se na léto narůstá. Dokonce nás nedávno překvapilo několik téměř tropických teplot. Ani se tak nenadějeme a brzy rovnou přeskočíme z jara do léta. Trendy z přehlídkových mol pak naznačují lehce bohémský vibe. Snad nikdy jsme nezaznamenali tak vkusnou nabídku mokasín, pantoflí nebo žabek. O pohodlí se tedy letos v létě bát nemusíte.

    Mají luxusní značky stále hodnotu? Možná si nekupujete módu, nýbrž iluzi

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.

    Klíčem k letní svobodě jsou bílé šaty. Selekce inspirovaná aktuálními módními momenty

    V roce 2024 snad neexistuje nic univerzálnějšího než bílé šaty. I přes posedlost grafickými potisky či nenositelnou peach fuzz barvou roku je bílá tou nejnadčasovější a nejčistější klasikou. Díky své univerzálnosti poskytuje variabilitu stylingu jako nic a nikdo jiný. Bílé šaty můžete vynést na tradiční způsob jako například Meryl Streep v Cannes, ale i po vzoru hvězdy australského týdne módy, tedy Carly Zampatti.

    Obměňte svou tradiční letní dovolenou. Uvítají vás jedinečné horské hotely

    Odpočinek u moře nás láká každé léto. Pravdou ovšem je, že nastane čas, kdy nás představa válení se na písečné pláži omrzí. Dobrodružství proto můžete svému letnímu odpočinku dodat změnou trasy. Vyrazte letos proto raději do hor, kde vás čekají unikátní chaty i resorty.