Více

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Ovace po zářijovém Mercedes Benz Prague Fashion Week stále rezonují, ale trendy, které představili jak designéři, tak návštěvníci, nezaniknou. Přinášíme vám stručný přehled těch nejvýraznějších looků, které jsme viděli na molech, ale i street style úlovků, které vždy dodají celé atmosféře něco extra. Někteří se inspirovali globálními módními trendy, zatímco jiní vynikli svou osobitostí. Výsledkem jsou outfitové kombinace, které vám mohou posloužit jako inspirace i pro každodenní volbu oblečení.

    Jakub Polanka

    Jakub Polanka propojuje své oděvy s tvůrčím procesem a hledáním harmonie mezi tvary, strukturami a barvami, která zrcadlí podstatu každé jeho kolekce. Jeho tvůrčí cesta a proces jsou viditelné nejen ve výsledných modelech, ale také v jejich prezentaci. Jakub Polanka se nebojí pracovat s kontrasty, odvážně zkoumá například protiklady mezi lehkostí a dramatem, ženskostí a mužností, brutalitou a křehkostí, logikou a emocemi a mnoha dalšími. Vytváří tak unikátní modely, které vypráví příběhy o různých aspektech lidského výrazu a identity. Nejvýraznějšími prvky letošní kolekce byly tmavý denim, řasené materiály, kožené sety a cropnutá saka.

    Foto: Se svolením MBPFW – Jakub Polanka

    Vanda Janda

    Druhý den pražského týdnu módy se nesl v růžovém duchu. Industriální halu Holešovické elektrárny zaplavily růžové, fialové a poetické outfity. Přehlídku v tento den měla pouze Vanda Janda. Uprostřed runwaye vznikl dlouhý stůl pro VIP hosty, přes který modelky následně chodily. Nálada letošní kolekce kopírovala atmosféru písničky „When I grow up“ a postupně runway pohltil honosně vrstvený tyl, šaty různých délek i tvídová saka. Ozdobnými ornamenty na většině modelů byly malé kytičky a ještě roztomilejší mašličky.

    Foto: Se svolením MBPFW – Vanda Janda

    VAN GRAAF JUNIOR TALENT CARD 2023: JAN SMEJKAL / DOMINIKA KOZÁKOVÁ

    Nedělní maraton přehlídek odstartoval Jan Smejkal, který minulou sezónu vyhrál jako jediný student UMPRUM prestižní cenu MBPFW, a proto zde mohl prezentovat svou kolekci. Jeho oblečení slouží jako štít a zároveň brnění proti vnějším problémům a názorům okolí. Nositelům dodává sílu a jistotu, aby mohli vstoupit na ulice a být sami sebou. Jeho značka se specializuje na unisex oversized módu vyrobenou z kvalitních materiálů. Každý kus oblečení vychází z rozmanitého konceptuálního přístupu a nepředvídatelných kreativních impulsů.

    Foto: Se svolením MBPFW – Jan Smejkal

    Následně po malé přestávce svou kolekci předvedla i Dominika Kozáková, která se zaměřila na hravé a promyšlené looky. Nebála se vrhnout do pestré palety barev, přičemž zůstala u klasických střihů. Dominovaly výrazné barvy – růžová, zelená, žlutá i modrá.

    Foto: Se svolením MBPFW – Dominika Kozáková

    TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI / ATELIÉR DESIGNU ODĚVU A OBUVI – UMPRUM BY EPET

    Fúze dvou nejvýznamnějších českých módních škol předvedla projekt s názvem „Moje značka“. Cílem projektu bylo naučit se, jak založit oděvní značku, což byl úkol trvající dva semestry. Studenty vedl k tomu, aby vytvořili vlastní kolekci, která by byla vhodná pro malosériovou výrobu. Projekt nejenže měl za cíl rozvinout dovednosti v návrhu oděvů, ale také motivoval studenty k zamyšlení nad tím, jak se připravit na budoucí kariéru jako samostatní módní návrháři. Výsledkem této celoroční práce byly originální kolekce, které se zaměřovaly na vybrané cílové zákazníky. Důraz byl kladen na udržitelnost a na marketingovou stránku značky, včetně identity, brandingu, cenové politiky a dalších aspektů nezbytných pro budování seriózní oděvní značky.

    Foto: Se svolením MBPFW – TUL, UMPRUM

    Michael Kovacik

    Michael Kovacik svou kolekci letos předvedl na prestižní adrese hotelu Andaz, kam jste se dostali pouze se speciální pozvánkou. Koncepčně byla přehlídka vytvořená jinak než obvykle. Modelky a modelové totiž stály na vyvýšených podstavcích a návštěvníci chodili mezi nimi a měli tak dostatek času si všechny looky dostatečně a detailně prohlédnout. Michaleova nová kolekce s názvem „Club de Membres“ se zaměřuje na začlenění lidí do společnosti. Její charakteristické prvky spojují ženský a mužský protipól a zdůrazňují kvality obou světů. 

    Foto: Se svolením MBPFW – Michael Kovacik

    DENISA DOVALA / LUCIA KURTHI

    Denisa Dovala, pod značkou „Denisa Dovala,“ pravidelně představuje svá díla na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku již od roku 2019. Mimo to se její kolekce objevily na renomovaných zahraničních událostech, jako jsou Mercedes-Benz Fashion Week v Budapešti a Kyjevě. Její tvorba vychází z kreativního konceptu, který se projevuje nejen ve střizích a siluetách, ale také v autorských potiscích látek, které sama vytváří a které jsou klíčovou součástí její umělecké vize.

    Foto: Se svolením MBPFW – Denisa Dovala

    Lucia zde jako letošní nováček následně prezentovala sérii formálních šatů. Podobně jako Dominika Kozáková vzala barvy do vlastních rukou a sáhla po rudě červené, modré i neonově žluté.

    Foto: Se svolením MBPFW – Lucia Kurthi

    Tobias Equipment

    „Tobias Equipment“ označuje oděvní značku, kterou založil návrhář Tobias Schubert, studující na UMPRUM pod vedením Mira Saba v Ateliéru módní tvorby. Tobias Schubert nachází svou inspiraci převážně v fiktivních a virtuálních světech. Jeho značka se vyznačuje tím, že pracuje nejen s oděvními materiály, ale také s materiály používanými ve filmovém průmyslu a pro cosplay. Tímto způsobem propojuje různé prvky a vytváří tak unikátní futuristické modely. 

    Foto: Se svolením MBPFW – Tobias Equipment

    Tomáš Němec

    Tomáš Němec na své první ready-to-wear kolekci vytváří úchvatné kontrasty mezi materiály, spojuje matné vlny a vzdušné hedvábí s lesklým saténem, latexem a šusťákovinou. Výsledkem jsou minimalistické modely zbavené zbytečných ozdob, které zdůrazňují výrazné siluety. Kromě hlavního návrháře se na kolekci podílela i další talentovaná designérka – Alexandra Gnidiaková, která celkový vzhled doplnila o výrazné klobouky. Boty byly navržené Jaroslavem Víchem a kolekci dokreslují kovové doplňky od šperkařky Magdaleny Šťastníkové.

    Foto: Se svolením MBPFW – Tomáš Němec

    MBPFW Streetstyle

    Kromě úžasných kolekcí je vždy velká podívaná i na outfity návštěvníků. Týden módy je jediný týden, kdy se všichni milovníci módy sejdou na jednom místě a vznikne tak nevídaná luxusní atmosféra. Různorodost a opuštění od módních hranic jsou slovní spojení, která celý mood dokonale vystihují. Velice oblíbeným printem se staly klasické vzory. Přes kostky a pruhy po elegantní pepito (vzor na druhé fotce). Nespočetnou skupinou byla i zkrácená nebo-li „cropnutá“ saka. Ať už v kompletech, či jako rozdílné kousky. Mnoho návštěvníků se také nebálo sáhnout po mesh clothes. Průhledné a síťové materiály byly letos spatřeny takřka na všech designerských molech.

    Foto: Se svolením MBPFW – Matyáš Matlach

    Zdroj: MBPFW

    ― Reklama ―

    Ohlédnutí za podzimním MBPFW. Inspirujte se noblesními kolekcemi i pouliční oázou stylu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Ovace po zářijovém Mercedes Benz Prague Fashion Week stále rezonují, ale trendy, které představili jak designéři, tak návštěvníci, nezaniknou. Přinášíme vám stručný přehled těch nejvýraznějších looků, které jsme viděli na molech, ale i street style úlovků, které vždy dodají celé atmosféře něco extra. Někteří se inspirovali globálními módními trendy, zatímco jiní vynikli svou osobitostí. Výsledkem jsou outfitové kombinace, které vám mohou posloužit jako inspirace i pro každodenní volbu oblečení.

    - Reklama -

    Jakub Polanka

    Jakub Polanka propojuje své oděvy s tvůrčím procesem a hledáním harmonie mezi tvary, strukturami a barvami, která zrcadlí podstatu každé jeho kolekce. Jeho tvůrčí cesta a proces jsou viditelné nejen ve výsledných modelech, ale také v jejich prezentaci. Jakub Polanka se nebojí pracovat s kontrasty, odvážně zkoumá například protiklady mezi lehkostí a dramatem, ženskostí a mužností, brutalitou a křehkostí, logikou a emocemi a mnoha dalšími. Vytváří tak unikátní modely, které vypráví příběhy o různých aspektech lidského výrazu a identity. Nejvýraznějšími prvky letošní kolekce byly tmavý denim, řasené materiály, kožené sety a cropnutá saka.

    Foto: Se svolením MBPFW – Jakub Polanka

    Vanda Janda

    Druhý den pražského týdnu módy se nesl v růžovém duchu. Industriální halu Holešovické elektrárny zaplavily růžové, fialové a poetické outfity. Přehlídku v tento den měla pouze Vanda Janda. Uprostřed runwaye vznikl dlouhý stůl pro VIP hosty, přes který modelky následně chodily. Nálada letošní kolekce kopírovala atmosféru písničky „When I grow up“ a postupně runway pohltil honosně vrstvený tyl, šaty různých délek i tvídová saka. Ozdobnými ornamenty na většině modelů byly malé kytičky a ještě roztomilejší mašličky.

    - Reklama -

    Foto: Se svolením MBPFW – Vanda Janda

    VAN GRAAF JUNIOR TALENT CARD 2023: JAN SMEJKAL / DOMINIKA KOZÁKOVÁ

    Nedělní maraton přehlídek odstartoval Jan Smejkal, který minulou sezónu vyhrál jako jediný student UMPRUM prestižní cenu MBPFW, a proto zde mohl prezentovat svou kolekci. Jeho oblečení slouží jako štít a zároveň brnění proti vnějším problémům a názorům okolí. Nositelům dodává sílu a jistotu, aby mohli vstoupit na ulice a být sami sebou. Jeho značka se specializuje na unisex oversized módu vyrobenou z kvalitních materiálů. Každý kus oblečení vychází z rozmanitého konceptuálního přístupu a nepředvídatelných kreativních impulsů.

    Foto: Se svolením MBPFW – Jan Smejkal

    Následně po malé přestávce svou kolekci předvedla i Dominika Kozáková, která se zaměřila na hravé a promyšlené looky. Nebála se vrhnout do pestré palety barev, přičemž zůstala u klasických střihů. Dominovaly výrazné barvy – růžová, zelená, žlutá i modrá.

    Foto: Se svolením MBPFW – Dominika Kozáková

    TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI / ATELIÉR DESIGNU ODĚVU A OBUVI – UMPRUM BY EPET

    Fúze dvou nejvýznamnějších českých módních škol předvedla projekt s názvem „Moje značka“. Cílem projektu bylo naučit se, jak založit oděvní značku, což byl úkol trvající dva semestry. Studenty vedl k tomu, aby vytvořili vlastní kolekci, která by byla vhodná pro malosériovou výrobu. Projekt nejenže měl za cíl rozvinout dovednosti v návrhu oděvů, ale také motivoval studenty k zamyšlení nad tím, jak se připravit na budoucí kariéru jako samostatní módní návrháři. Výsledkem této celoroční práce byly originální kolekce, které se zaměřovaly na vybrané cílové zákazníky. Důraz byl kladen na udržitelnost a na marketingovou stránku značky, včetně identity, brandingu, cenové politiky a dalších aspektů nezbytných pro budování seriózní oděvní značky.

    Foto: Se svolením MBPFW – TUL, UMPRUM

    Michael Kovacik

    Michael Kovacik svou kolekci letos předvedl na prestižní adrese hotelu Andaz, kam jste se dostali pouze se speciální pozvánkou. Koncepčně byla přehlídka vytvořená jinak než obvykle. Modelky a modelové totiž stály na vyvýšených podstavcích a návštěvníci chodili mezi nimi a měli tak dostatek času si všechny looky dostatečně a detailně prohlédnout. Michaleova nová kolekce s názvem „Club de Membres“ se zaměřuje na začlenění lidí do společnosti. Její charakteristické prvky spojují ženský a mužský protipól a zdůrazňují kvality obou světů. 

    Foto: Se svolením MBPFW – Michael Kovacik

    DENISA DOVALA / LUCIA KURTHI

    Denisa Dovala, pod značkou „Denisa Dovala,“ pravidelně představuje svá díla na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku již od roku 2019. Mimo to se její kolekce objevily na renomovaných zahraničních událostech, jako jsou Mercedes-Benz Fashion Week v Budapešti a Kyjevě. Její tvorba vychází z kreativního konceptu, který se projevuje nejen ve střizích a siluetách, ale také v autorských potiscích látek, které sama vytváří a které jsou klíčovou součástí její umělecké vize.

    Foto: Se svolením MBPFW – Denisa Dovala

    Lucia zde jako letošní nováček následně prezentovala sérii formálních šatů. Podobně jako Dominika Kozáková vzala barvy do vlastních rukou a sáhla po rudě červené, modré i neonově žluté.

    Foto: Se svolením MBPFW – Lucia Kurthi

    Tobias Equipment

    „Tobias Equipment“ označuje oděvní značku, kterou založil návrhář Tobias Schubert, studující na UMPRUM pod vedením Mira Saba v Ateliéru módní tvorby. Tobias Schubert nachází svou inspiraci převážně v fiktivních a virtuálních světech. Jeho značka se vyznačuje tím, že pracuje nejen s oděvními materiály, ale také s materiály používanými ve filmovém průmyslu a pro cosplay. Tímto způsobem propojuje různé prvky a vytváří tak unikátní futuristické modely. 

    Foto: Se svolením MBPFW – Tobias Equipment

    Tomáš Němec

    Tomáš Němec na své první ready-to-wear kolekci vytváří úchvatné kontrasty mezi materiály, spojuje matné vlny a vzdušné hedvábí s lesklým saténem, latexem a šusťákovinou. Výsledkem jsou minimalistické modely zbavené zbytečných ozdob, které zdůrazňují výrazné siluety. Kromě hlavního návrháře se na kolekci podílela i další talentovaná designérka – Alexandra Gnidiaková, která celkový vzhled doplnila o výrazné klobouky. Boty byly navržené Jaroslavem Víchem a kolekci dokreslují kovové doplňky od šperkařky Magdaleny Šťastníkové.

    Foto: Se svolením MBPFW – Tomáš Němec

    MBPFW Streetstyle

    Kromě úžasných kolekcí je vždy velká podívaná i na outfity návštěvníků. Týden módy je jediný týden, kdy se všichni milovníci módy sejdou na jednom místě a vznikne tak nevídaná luxusní atmosféra. Různorodost a opuštění od módních hranic jsou slovní spojení, která celý mood dokonale vystihují. Velice oblíbeným printem se staly klasické vzory. Přes kostky a pruhy po elegantní pepito (vzor na druhé fotce). Nespočetnou skupinou byla i zkrácená nebo-li „cropnutá“ saka. Ať už v kompletech, či jako rozdílné kousky. Mnoho návštěvníků se také nebálo sáhnout po mesh clothes. Průhledné a síťové materiály byly letos spatřeny takřka na všech designerských molech.

    Foto: Se svolením MBPFW – Matyáš Matlach

    Zdroj: MBPFW

    ― Reklama ―

    Svět luxusu otevírá dveře budoucnosti. Za bitcoiny koupíte i jachtu nebo hodinky

    Luxusní průmysl drží krok s dobou a nebojí se proto ani kryptoměn. Už pár let zpět je proto značky jako Gucci, Balenciaga nebo Hublot přijaly jako další možnost platby. Do moderního trendu se ovšem zapojuje čím dál více značek, a tak si za bitcoiny pořídíte nejen špičkové hodinky, ale také auto nebo jachtu.

    Zájem o pánské návrhy Miu Miu rapidně narůstá. Dle TikToku zvyšují mužskou atraktivitu

    Značka Miu Miu, známá hravými a jemně provokativními kolekcemi, se opět vrací k pánským návrhům. I když se mužská konfekce objevuje jen v omezeném množství, stává se nečekaným masovým hitem, rezonujícím napříč sociálními sítěmi. Muži se navíc nebojí ani kombinací s ryze ženskými kousky, které přetváří na unisex. 

    New York rozehřála show Ralph Lauren. Týden módy přivítala i Zegna a Uniqlo

    Ralph Lauren se stal dalším módním domem, předbíhajícím oficiální program Newyorského týdne módy. Americký návrhář představil nejnovější kolekci hvězdným hostům v Hamptons. Fashion week přivítaly různorodými událostmi také značky Zegna, Jacquemus nebo Uniqlo.

    Nákupní seznam na září: Guerlain a Pucci oslavují zářivé barvy, Saint Laurent uvádí novou kolekci

    Návrat do studijního nebo pracovního režimu může být nemilosrdný. Alespoň nám ale dává o důvod navíc, potěšit sebe nebo blízké luxusními drobnostmi. Perfektním dárkem jsou kousky ze spolupráce Guerlain a Pucci nebo oslnivý parfém Diptyque. Potěší i umělecké šátky od Louis Vuitton či podzimní řada Saint Laurent.

    Luxusní školní pomůcky pro malé i velké. Zatoužíte díky nim po návratu do lavic

    Nakoupit nové školní pomůcky je úkol, který čeká rodiče i studenty rok co rok. Proč byste si proto luxusní psací potřeby a doplňky nemohli dopřát také sobě? Nic vám nedodá větší pocit kontroly nad vaším pracovním prostředím než precizní pero či jedinečný kožený diář.

    Podzim patří výrazným kabelkám. Své místo si vybojoval animal print, přívěsky i burgundy

    I když současné trendy definuje přechod od maximalistického brat summer k více rezervovanému "demure" podzimu, neplatí to stejné pro kabelky. V nadcházejících chladnějších měsících tak můžete své outfity s čistým svědomím oživit výraznými kousky. Zabodujete například se zvířecím vzorem, burgundy odstínem nebo nečekanými detaily.

    Za dechberoucími přehlídkovými moly stojí Alexandre de Betak. Vytváří aktuální módní dějiště

    V zákulisí nejpůsobivějších módních přehlídek, určujících směr globálního módního průmyslu, stojí Alexandre de Betak. Jedná se o tvůrce a vizionáře, jehož vliv sahá daleko za hranice přehlídkových mol. Připravuje totiž nejvíce esteticky atraktivní prostředí pro prezentaci světových designérských kolekcí.

    Uplynulé čtvrtletí přálo Guess, Cucinelli i Gap. Na očekávané výsledky nedosáhl Birkenstock

    Společně s koncem léta zveřejňují známé značky své výsledky z uplynulých měsíců. Pozitivními čísly se tak díky vysokým prodejům nebo příjmům mohou pochlubit módní společnosti Guess, Cucinelli nebo také Gap. Naopak firma Birkenstock nedosáhl na své předpokládané zisky. Na vině je ovšem hlavně její současná expanze.

    Benátky zaplavily celebrity. Odstartují filmový festival i dech beroucí módní podívanou

    Žádný filmový festival by se neobešel bez červeného koberce, na kterém slavné osobnosti kromě svého nejnovějšího snímku představují i exkluzivní módní kreace. Výjimkou není ani ve středu startující festival v Benátkách, na němž se v minulosti objevily jedny z nejvíce ikonických looků.

    Popová scéna má novou hvězdu. Generace Z si zamilovala excentrické oblečení a hudbu Chappell Roan

    Letošní léto bezpochyby patří ženám popu. Světově proslulá jména jako Charli XCX nebo Sabrina Carpenter dominují hitparádám i sociálním sítím. Na výsluní se však dostal i nový hvězdný talent. Zpěvačka Chappell Roan přinesla na hudební scénu svěží závan nespoutanosti a nostalgických tanečních skladeb v duchu 80. let minulého století.

    Módní novinky v kostce: Burberry vycestoval do Lake District a Jimmy Choo do 90. let

    Britská značka Burberry vyměnila ve své kampani podzim/zima 2024 londýnské ulice za dech beroucí scenérii Lake District. Maybelline odhalil novou ambasadorku, tedy herečku Shay Mitchell. Jimmy Choo se navrátil do 90. let a nejnovější kolekci svěřil Winoně Ryder. Společnosti Victoria's Secret a Victoria Beckham pak zveřejnily své nejnovější výsledky.

    I mistr tesař se někdy utne. Podzimní RTW kolekce módního domu Dior schytává kritiku

    Christian Dior je synonymem pro luxus, eleganci a nadčasový styl. Letošní podzimní ready-to-wear kolekce, kterou má pod taktovkou Maria Grazia Chiuri, však ukázala, že i největší módní domy mohou mít slabší chvilky. Kolekce, jež měla sloužit jako pocta tradičním prvkům Dioru, čelí silné kritice jak ze strany veřejnosti, tak módních nadšenců.

    Obchody, do kterých má móda vstup zakázán. Korporátní merch jako vrchol nevkusu

    Módní slávu zažijí často kousky, u kterých bychom to čekali nejméně. Stejně tomu bylo i u merche obchodů, jako je IKEA, Lidl nebo KFC. I když svou největší slávu nevkusné korporátní kolekce zažily už před několika lety, módní scénu ještě zcela neopustily. Je však na čase dát jim sbohem.

    Módní svět vítá podzimní kolekce. V jejich čele opět stojí Jeremy Allen White pro Calvin Klein

    Na podzim se značky tradičně chystají za pomoci nových kampaní. Například Gucci odhalil kolekci brýlí, zatímco Balmain představil osm nových parfémů pod názvem Les Eternels de Balmain. Módní scénu zaujal i nový koncept Hugo Boss v čele s Davidem Beckham. Největší pozornost na sebe však opět upoutal herec Jeremy Allen White v reklamě pro Calvin Klein.

    Oslaví značky šťastné a veselé? Jaké trendy definují nadcházející vánoční sezónu

    Analytici odhadují, že letošní Vánoce nebudou ve Spojených státech amerických pro značky tak veselé, jak by si přály. Zákazníci totiž mají dle jejich odhadů utrácet jen o něco více než jindy. Pro své nákupy mají ovšem mnohem častěji využívat telefony. Firmy pak budou o jejich pozornost bojovat skrze sociální sítě a e-maily.

    Trendy šnečí sliz střídá propolis. Pomůže vám zahojit akné i tvrdohlavé jizvy

    Při slově propolis si možná vybavíte tinkturu na zánět dásní, mast na hojení ran nebo pastilky proti bolesti v krku. V poslední době se ovšem vzácná přísada právem dostává také na poličky skincare labužníků. Díky svému složení, nabitému vitamíny a antioxidanty, je ideálním prvním pomocníkem při akné, jizvách či poškozené kožní bariéře.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―