Více

    ― Reklama ―

    Bezedná studnice rozmanitých TikTokových trendů ještě nevyschla, naopak, tentokrát přináší takzvaný „Brazilcore“. Jeho nátura se nese v zajímavém subkulturním podtónu. Ve své podstatě má zakódovaný mix trendů z počátku milénia, sportovní nadšení pro fotbal, odkaz na jiný styl populární na této sociální síti a barevnou symboliku převzatou z brazilské vlajky. Zároveň vytváří skvělou příležitost pro poslední letní zářivé experimenty s oblečením. Představíme vám jeho základy, ale také nákupní inspiraci.

    Derivát „Blokecore“ trendu

    Na první pohled to nemusí být jednoznačné, ale „Brazilcore“ má pevné základy v trendu, který převládal zejména v průběhu uplynulého roku. „Blokecore“ v předchozím období zpopularizoval módu vintage fotbalových dresů, volných nebo rovných denimových kalhot doplněných teniskami Adidas. Pozornost si začal získávat během loňského jara, jeho sláva ovšem vyvrcholila během mistrovství světa ve fotbale v Kataru. Na jeho pozici se v poslední době ocitl právě obměněný „Brazilcore“.

    @studiogarimpo

    Grwm blokecore style w/ vintage 1995 Bayern soccer shirt ⚽️💙💫 Yes or No!? ❤️‍🔥🙅🏻‍♀️ #blokecore #vintagestyle #fashion #grwm

    ♬ som original – GS™

    Y2K, ale také překvapivá politická minulost

    Tentokrát ovšem trik spočívá v barvách. Ty vycházejí z brazilské vlajky a centrem veškeré pozornosti se stávají především žlutá a zelená. Doplněny jsou často sportovními dresy, crop topy, kšiltovkami a tepláky nebo kalhotami s nízkým pasem jako vystřiženými z Y2K éry. Trend má za sebou i stinné pozadí. V minulosti se nošení žlutého dresu stalo symbolem typickým pro brazilskou krajní pravici a její příznivce. Časy se však mění a z okovů politického kontextu se barvy „Brazilcore“ osvobozují také díky oblibě u Hailey Bieber, Emily Ratajkowski a Rosalíe.

    Nevynechejte bikiny!

    Nákup plavek v srpnu a ke konci léta se může zdát neuvážený, nicméně neexistuje lepší symbol bezstarostného odpočinku na pláži v Rio de Janeiro než bikiny. Hold Brazílii vzdala i Emily Ratajkowski se svou značkou Inamorata ve spolupráci s Mirror Palais. V kolekci najdete bikiny, ale také plavkový komplet vhodný spíše na opalování než do vody.

    Zdroj: Inamorata

    Klíčová jsou mini trička a dresy

    Pro outfit na všední den laděný do stylu tohoto trendu jsou ideální Y2K topy nebo pravé sportovní dresy. Ten brazilský koupíte u Nike, ale pokud zrovna neholdujete fotbalu, stačí sáhnout po topech se svůdným nádechem od Inamorata nebo Subdued.

    Zdroj: Nike, Inamorata, Subdued

    Zdroje: TikTok, CNN, Vice

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Populární a zajímavý „Brazilcore“ oslavuje sport i národní barvy, ale skrývá také politickou kontroverzi

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Bezedná studnice rozmanitých TikTokových trendů ještě nevyschla, naopak, tentokrát přináší takzvaný „Brazilcore“. Jeho nátura se nese v zajímavém subkulturním podtónu. Ve své podstatě má zakódovaný mix trendů z počátku milénia, sportovní nadšení pro fotbal, odkaz na jiný styl populární na této sociální síti a barevnou symboliku převzatou z brazilské vlajky. Zároveň vytváří skvělou příležitost pro poslední letní zářivé experimenty s oblečením. Představíme vám jeho základy, ale také nákupní inspiraci.

    - Reklama -

    Derivát „Blokecore“ trendu

    Na první pohled to nemusí být jednoznačné, ale „Brazilcore“ má pevné základy v trendu, který převládal zejména v průběhu uplynulého roku. „Blokecore“ v předchozím období zpopularizoval módu vintage fotbalových dresů, volných nebo rovných denimových kalhot doplněných teniskami Adidas. Pozornost si začal získávat během loňského jara, jeho sláva ovšem vyvrcholila během mistrovství světa ve fotbale v Kataru. Na jeho pozici se v poslední době ocitl právě obměněný „Brazilcore“.

    @studiogarimpo

    Grwm blokecore style w/ vintage 1995 Bayern soccer shirt ⚽️💙💫 Yes or No!? ❤️‍🔥🙅🏻‍♀️ #blokecore #vintagestyle #fashion #grwm

    ♬ som original – GS™

    Y2K, ale také překvapivá politická minulost

    Tentokrát ovšem trik spočívá v barvách. Ty vycházejí z brazilské vlajky a centrem veškeré pozornosti se stávají především žlutá a zelená. Doplněny jsou často sportovními dresy, crop topy, kšiltovkami a tepláky nebo kalhotami s nízkým pasem jako vystřiženými z Y2K éry. Trend má za sebou i stinné pozadí. V minulosti se nošení žlutého dresu stalo symbolem typickým pro brazilskou krajní pravici a její příznivce. Časy se však mění a z okovů politického kontextu se barvy „Brazilcore“ osvobozují také díky oblibě u Hailey Bieber, Emily Ratajkowski a Rosalíe.

    Nevynechejte bikiny!

    Nákup plavek v srpnu a ke konci léta se může zdát neuvážený, nicméně neexistuje lepší symbol bezstarostného odpočinku na pláži v Rio de Janeiro než bikiny. Hold Brazílii vzdala i Emily Ratajkowski se svou značkou Inamorata ve spolupráci s Mirror Palais. V kolekci najdete bikiny, ale také plavkový komplet vhodný spíše na opalování než do vody.

    - Reklama -

    Zdroj: Inamorata

    Klíčová jsou mini trička a dresy

    Pro outfit na všední den laděný do stylu tohoto trendu jsou ideální Y2K topy nebo pravé sportovní dresy. Ten brazilský koupíte u Nike, ale pokud zrovna neholdujete fotbalu, stačí sáhnout po topech se svůdným nádechem od Inamorata nebo Subdued.

    Zdroj: Nike, Inamorata, Subdued

    Zdroje: TikTok, CNN, Vice

    ― Reklama ―

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Co znamená pánský streetwear? Jeho finální proměna trvala roky

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―