Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Čím dál více filmových studií v posledních měsících oznamuje nečekané pokračování známých a ikonických snímků. Zvedající počet takzvaných sequels tak napovídá, že se na filmové scéně zrodil nový trend. Jedná se o lenost a krizi kreativity, nebo se diváci dobrovolně a s radostí upínají k tomu, co už znají?

    Snad žádného milovníka módy nenechala chladným zpráva o natáčení druhého dílu ikonického filmu Ďábel nosí Pradu. To ovšem neznamená, že všechny z nich oznámení o pokračování snímku, představujícího herečky Anne Hathaway, Meryl Streep a Emily Blunt, potěšilo. Naopak, vyvolalo poměrně rozporuplné reakce. Někteří se na takzvanou sequel těší, jiní se obávají toho, že dědictví známého filmu pošpiní.

    Zdroj: Profimedia

    Takové dilema by se dalo aplikovat na veškeré další snímky, které mají za úkol rozšiřovat filmový svět, který všichni tak dobře známe. Nezáleží přitom na tom, zda se jedná o sci-fi svět snímku Avatar, pohádkovou atmosféru Polárního expresu nebo dnes už kultovní humor filmu Protivné sprosté holky či Pravá blondýnka. Pokračování každého z klasických filmů totiž představuje jistý risk, který se většinou spíše nevyplácí.

    Filmové statistiky však ukazují, že sequels slaví čím dál větší úspěch. To, že diváci na pokračování do kin zajdou ovšem ještě neznamená, že ho schvalují. Možná jsou jen příliš zvědaví na to, kam se jejich oblíbený filmový svět posunul. Na natáčení dalších dílů není nic špatného, některé snímky jsou konec konců vytvořené na základě dlouhé série knih. Otázkou je, zda nám trend neprozrazuje něco o nás samotných.

    Vinu lze hledat na obou stranách. Může za sequels divák, nebo tvůrce?

    Objevují se totiž spekulace o tom, že točení dalších a dalších pokračování naznačuje úpad kreativity. Kořeny takového propadu pak kritici sequels vidí především v moderních technologiích a sociálních sítích. Filmovým tvůrcům už se ve světě, kde největší úspěch nakonec stejně sklidí několika minutové video, nechtějí vymýšlet „nové příběhy“. A tak se vracejí k těm osvědčeným, u kterého se nedostatku zájmu nemusí bát.

    @cinema.joe #fyp #foryou #movies ♬ original sound – Cinema.Joe

    Další teorie ovšem „vinu“ klade na stranu diváka. Dle ní totiž v současném světě trpí jakousi sociální úzkostí. V prostředí, které je čím dál více nestále, ať už ze stránky politické, environmentální nebo ekonomické, totiž touží po něčem známém. A tak si s radostí koupí lístek na snímek, připomínající období, kdy „bylo vše při starém“. Ať už je to jakkoli, naši redakci v první řadě na Ďábel nosí Pradu 2 zcela jistě potkáte.

    Zdroje: Verdict, Screen Rant, Variety, X, TikTok

    ― Reklama ―

    Ztratil filmový svět originalitu? Hollywood se zamiloval do trendu sequels

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Čím dál více filmových studií v posledních měsících oznamuje nečekané pokračování známých a ikonických snímků. Zvedající počet takzvaných sequels tak napovídá, že se na filmové scéně zrodil nový trend. Jedná se o lenost a krizi kreativity, nebo se diváci dobrovolně a s radostí upínají k tomu, co už znají?

    - Reklama -

    Snad žádného milovníka módy nenechala chladným zpráva o natáčení druhého dílu ikonického filmu Ďábel nosí Pradu. To ovšem neznamená, že všechny z nich oznámení o pokračování snímku, představujícího herečky Anne Hathaway, Meryl Streep a Emily Blunt, potěšilo. Naopak, vyvolalo poměrně rozporuplné reakce. Někteří se na takzvanou sequel těší, jiní se obávají toho, že dědictví známého filmu pošpiní.

    Zdroj: Profimedia

    Takové dilema by se dalo aplikovat na veškeré další snímky, které mají za úkol rozšiřovat filmový svět, který všichni tak dobře známe. Nezáleží přitom na tom, zda se jedná o sci-fi svět snímku Avatar, pohádkovou atmosféru Polárního expresu nebo dnes už kultovní humor filmu Protivné sprosté holky či Pravá blondýnka. Pokračování každého z klasických filmů totiž představuje jistý risk, který se většinou spíše nevyplácí.

    - Reklama -

    Filmové statistiky však ukazují, že sequels slaví čím dál větší úspěch. To, že diváci na pokračování do kin zajdou ovšem ještě neznamená, že ho schvalují. Možná jsou jen příliš zvědaví na to, kam se jejich oblíbený filmový svět posunul. Na natáčení dalších dílů není nic špatného, některé snímky jsou konec konců vytvořené na základě dlouhé série knih. Otázkou je, zda nám trend neprozrazuje něco o nás samotných.

    Vinu lze hledat na obou stranách. Může za sequels divák, nebo tvůrce?

    Objevují se totiž spekulace o tom, že točení dalších a dalších pokračování naznačuje úpad kreativity. Kořeny takového propadu pak kritici sequels vidí především v moderních technologiích a sociálních sítích. Filmovým tvůrcům už se ve světě, kde největší úspěch nakonec stejně sklidí několika minutové video, nechtějí vymýšlet „nové příběhy“. A tak se vracejí k těm osvědčeným, u kterého se nedostatku zájmu nemusí bát.

    @cinema.joe #fyp #foryou #movies ♬ original sound – Cinema.Joe

    Další teorie ovšem „vinu“ klade na stranu diváka. Dle ní totiž v současném světě trpí jakousi sociální úzkostí. V prostředí, které je čím dál více nestále, ať už ze stránky politické, environmentální nebo ekonomické, totiž touží po něčem známém. A tak si s radostí koupí lístek na snímek, připomínající období, kdy „bylo vše při starém“. Ať už je to jakkoli, naši redakci v první řadě na Ďábel nosí Pradu 2 zcela jistě potkáte.

    Zdroje: Verdict, Screen Rant, Variety, X, TikTok

    ― Reklama ―

    Newyorský fashion week se hemží novými talenty. Vynikají mezi nimi Willy Chavarria či Luar

    Mezi módními zasvěcenci byl Newyorský týden módy donedávna označován za spící krasavici. Přehlídkám totiž dlouho dominovali američtí veteráni jako Ralph Lauren nebo Calvin Klein, ale žádná nová krev. Časy se však mění a New York ožívá tvůrčí energií v podobě nastupující generace návrhářů.

    Milánský týden módy reaguje na současné dění. Show odráží zoufalství i naději

    Nejnovější přehlídky odhalily v Miláně módní domy jako Roberto Cavalli, Jil Sander, Alberta Ferretti nebo Antonio Marras. Jejich kolekce odrážely současné dění, na které každý z nich reagoval odlišně. Některé značky nabídly odlehčenou naději, zatímco jiné podtrhly pocit bezvýchodnosti a touhu po lepších časech.

    Aktivní látky v sérech mají dvojí tvář. Pleti mohou prospět, ale i ublížit

    Každá pleť má jiné potřeby, a proto je důležité vědět, jaké aktivní látky v sérech hledat a na co si dát pozor. Pojďme se společně podívat na ty nejdůležitější z nich, na to, jaké mají účinky a proč byste je měli do své kosmetické rutiny rozhodně zařadit i vy.

    Zázrak skrytý v pár kapkách vody. Toužíte-li po svěží pleti, bez pleťové vody se neobejdete

    Pleťové vody už dávno nejsou jen další zbytečný krok v pravidelné péči o pleť. Naopak, jsou jednou z nejdůležitějších součástí každodenní rutiny, která může výrazně zlepšit zdraví a vzhled vaší pokožky. Odhalte proto, jaké druhy těchto nepostradatelných pomocníků existují, pro koho jsou určení a jak mohou prospět.

    Vdechněte vlasům po létě nový život. Důležitá je hydratace a podpora růstu vlasů

    Sluneční paprsky, chlorovaná voda a sůl z moře dokážou vlasy vysušit, oslabit a zbavit je lesku. Nyní, když podzim klepe na dveře, je ten pravý čas dopřát vlasům pořádnou dávku péče. Pokud chcete, aby vaše hříva zářila zdravím, dopřejte vlasům dostatek hydratace a podpořte jejich růst.

    Podzimním materiálům vládnou semiš a broušená kůže. Vytváří dojem luxusního vzhledu

    Semiš a broušená kůže se letos na podzim dostávají do popředí jako jedny z nejvýraznějších materiálových trendů. Jemně texturované materiály přinášejí nostalgii, ale i moderní šmrnc. Semiš už totiž dávno nepatří jen na boty. Návrháři ho využívají v celé řadě oděvů, stejně jako broušenou kůži, která zůstává luxusní stálicí.

    Tichý luxus má novou tvář. Vystřídal ho pojem „ladies who lunch“

    Nenucená elegance snad nikdy nevyšla z módy. Na scénu trendů se však pokaždé vrací skrytá pod jiným jménem. Naposledy se do našeho podvědomí vkradla převlečená za tichý luxus. Letos ovšem oblékla nový kabát, na jehož cedulce stojí vyšitý nový pojem. Seznamte se s estetikou "ladies who lunch".

    Michael Kors oživil eleganci 50. let. Skloubil ji s ostrostí „devadesátek“

    Při tvorbě své nejnovější kolekce otevřel návrhář Michael Kors dveře hned několika protikladným inspiracím. Jeho návrhy pro jaro a léto 2025 tak spojují eleganci 50. let minulého století, s o něco divočejšími "devadesátkami". Ruce si v jeho řadě podala také typická resort a městská móda.

    Pryč s nevkusnými dýňovými dekoracemi. Podzimní interiérové trendy diktují nadčasovost

    Podzim 2024 přináší do interiérů svěží vítr v podobě nových trendů, kombinujících nostalgii s moderní surovostí. Zaměřují se jak na útulnost, tak přirozenou nadčasovou osobitost. Pryč jsou proto časy klasických podzimních dekorací, jako jsou všudypřítomné nevkusné dýně nebo ozdoby do oken.

    Cica, zázračná ingredience korejské kosmetiky. Vyzkoušejte její účinky na vlastní kůži

    Cica, známá také jako pupečník asijský, je jedním z tajemných pokladů přírody, který si své místo v luxusní kosmetice získal zcela zaslouženě. Rostlina je v korejské péči o pleť doslova hvězdou a postupně si nachází cestu i na náš trh. Pleti vdechne nový život, zbaví ji vrásek a omezí citlivost nebo akné.

    Za hranicí běžně nositelného. Palomo Spain nezná genderové limity

    Značka Palomo Spain nikdy nešla s proudem. Od svého vzniku si buduje pozici jednoho z nejvýraznějších hráčů na poli androgynního módního světa, kde pohlaví nehraje roli a hranice slouží jen k tomu, aby se překračovaly. Společnost proto provokuje a oslavuje rozmanitost, ve které propojuje španělskou historii s moderním nadhledem.

    Trojice velikánů nadchla New York. Coach, Tory Burch a Carolina Herrera vítají jaro

    Za okny se na nás začíná mračit zatažená obloha a promáčené chodníky. Největší značky módního světa ovšem ve svých snových přehlídkách vítají nadcházející sezónu, tedy jaro a léto 2025. Sychravé počasí tak rozzářily svými kolekcemi plnými optimismu, hravosti a pochopení pro generaci Z.

    Nejpřekvapivější comeback letošního roku patří brožím. V popředí zůstanou i na podzim

    Pojem brož vyvolává hned několik asociací, současný trend mezi nimi však až do letošního roku nebyl. Návrat doplňků, často spojovaných spíše se staršími dámami než s aktuální módní scénou, tak letos opravdu zaskočil. Zdá se ovšem, že brože povládnou i nadcházejícímu podzimu.

    Ulice New Yorku pohltila móda. Překvapila svým optimismem i hravostí

    Září s sebou ve světě módy nese velká očekávání. Slavné módní domy v něm totiž odhalují kolekce, diktující trendy příštího jara a léta. Tento úkol v uplynulých dnech zaštítil New York, ve kterém řada fashion weeků startuje. Svá překvapivě optimistická díla představily značky jako Sandy Liang, Khaite, Alaïa, Prabal Gurung nebo Off-White.

    Glamour v Clam-Gallasově paláci. MBPFW předvedl „demure“ modely i perfektní street style

    Mercedes-Benz Prague Fashion Week 2024 v Clam-Gallasově paláci nabídl pohled na nejnovější tvorbu předních módních návrhářů, kteří přinesli nositelné kolekce, ale i zajímavé příběhy. Výjimečné show představili Alexandra Gnidiak a Valérie Jurčíková, Tomáš Němec, Hana Valtová v rámci Van Graaf Junior Talent nebo Balvin Couture.

    Seriál Sex ve městě oslavuje svůj comeback. Rozděluje generaci Z

    Na Netflix se před pár měsíci vrátil ikonický seriál Sex ve městě. Jeho comeback však vyvolal rozporuplné reakce. Rozdělil hlavně zástupce generace Z, kteří si na něj vytvořili rozdílné názory. Někteří na něm oceňují přátelství čtyř kamarádek i jejich módu a otevřené konverzace o sexu. Jiní ho považují za zastaralý propadák.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―