Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Rakouská společnost Swarovski loni prolomila tři předchozí roky plné ztrát. Minulý rok totiž podle svých výsledků zvedla prodeje o 10 procent. Dosáhla tak nejsilnějšího růstu za posledních sedm let. Úspěchu napomohl jak nový přístup k prodejní strategii, tak změna ředitele.

    Minulý rok se rakouská značka šperků Swarovski rozhodla poprvé předat řízení firmy do rukou externího ředitele. Po dobu 128 let byla totiž společnost vedená rodinou, která ji rovněž vlastní. Odvážný krok posadit v červenci loňského roku do čela firmy Alexis Nasard se ovšem vyplatil. Firma totiž prohlásila rok 2022 nejúspěšnější za uplynulých sedm let. Podařilo se jí zvednout prodeje o 10 procent, a to na 1,83 miliardy eur, tedy 41 miliard korun.

    K úspěchu přispěla také pozměněná strategie a ušetření na provozních nákladech. „Povzbudivé výsledky potvrdily, že směr naší strategie je správný, a že naše ikonická značka i produkty mají výjimečný potenciál,“ okomentoval loňská data šéf společnosti Alexis Nasard. Podnikatel pak v minulosti pracoval ve firmách Procter & Gamble, Heineken nebo Baťa. U Swarovski se mu podařilo přinést pozitivní výsledky po třech letech ztrát.

    Společnost navíc zaznamenala růst prodeje ve všech svých odvětvích. Nejúspěšnější však byla kategorie šperků, která vzrostla o 15 procent. Růst zaznamenal také online prodej, navýšil se totiž o 5 procent. Tvoří přitom asi 20 procent maloobchodního prodeje. „Nastavili jsme si dobrý start na všech trzích, včetně Číny. V roce 2023 se hodláme soustředit na naši novou LUXignite strategii a byznys plán zaměřený na inovaci produktů,“ popsal pak další kroky firmy Nasard.

    Zaujmout se Swarovski snaží i za pomocí nových talentů módního světa

    Zmíněná LUXignite strategie pak zahrnuje například kolekci diamantů vytvářených ve speciálních laboratořích Swarovski. Její součástí jsou také vybrané nákupní zážitky nabízené skrze speciální kampaně a spolupráce. Minulý rok tak zákazníky uchvátila například kolekce představená modelkou Bellou Hadid, vytvořená kreativní ředitelkou Giovannou Engelbert. Mezi další úspěšné kolaborace pak patří ty s automobilkou BMW nebo luxusní značkou Aquazzura.

    Letos se pak Swarovski hodlá zaměřit také na svůj projet Creator Lab. Skrze něj se snaží podpořit nové módní talenty. Představí například značku Liberal Youth Ministry, která pro společnost navrhla set trička, sukně a svetru. Propojila tak luxus spojený s diamanty Swarovski i street style typický pro ni samotnou. Mezi další mladé talenty patří Weinsanto nebo Phileo. Pro rakouskou firmu vytvořily originální kabelku a boty na platformě.

    Zdroj: Fashion Network, WWD, VMagazine, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Značka Swarovski loni posílila nejvíce za posledních sedm let. Zabrala nová strategie i ředitel

    ― Reklama ―

    Rakouská společnost Swarovski loni prolomila tři předchozí roky plné ztrát. Minulý rok totiž podle svých výsledků zvedla prodeje o 10 procent. Dosáhla tak nejsilnějšího růstu za posledních sedm let. Úspěchu napomohl jak nový přístup k prodejní strategii, tak změna ředitele.

    Minulý rok se rakouská značka šperků Swarovski rozhodla poprvé předat řízení firmy do rukou externího ředitele. Po dobu 128 let byla totiž společnost vedená rodinou, která ji rovněž vlastní. Odvážný krok posadit v červenci loňského roku do čela firmy Alexis Nasard se ovšem vyplatil. Firma totiž prohlásila rok 2022 nejúspěšnější za uplynulých sedm let. Podařilo se jí zvednout prodeje o 10 procent, a to na 1,83 miliardy eur, tedy 41 miliard korun.

    K úspěchu přispěla také pozměněná strategie a ušetření na provozních nákladech. „Povzbudivé výsledky potvrdily, že směr naší strategie je správný, a že naše ikonická značka i produkty mají výjimečný potenciál,“ okomentoval loňská data šéf společnosti Alexis Nasard. Podnikatel pak v minulosti pracoval ve firmách Procter & Gamble, Heineken nebo Baťa. U Swarovski se mu podařilo přinést pozitivní výsledky po třech letech ztrát.

    Společnost navíc zaznamenala růst prodeje ve všech svých odvětvích. Nejúspěšnější však byla kategorie šperků, která vzrostla o 15 procent. Růst zaznamenal také online prodej, navýšil se totiž o 5 procent. Tvoří přitom asi 20 procent maloobchodního prodeje. „Nastavili jsme si dobrý start na všech trzích, včetně Číny. V roce 2023 se hodláme soustředit na naši novou LUXignite strategii a byznys plán zaměřený na inovaci produktů,“ popsal pak další kroky firmy Nasard.

    Zaujmout se Swarovski snaží i za pomocí nových talentů módního světa

    Zmíněná LUXignite strategie pak zahrnuje například kolekci diamantů vytvářených ve speciálních laboratořích Swarovski. Její součástí jsou také vybrané nákupní zážitky nabízené skrze speciální kampaně a spolupráce. Minulý rok tak zákazníky uchvátila například kolekce představená modelkou Bellou Hadid, vytvořená kreativní ředitelkou Giovannou Engelbert. Mezi další úspěšné kolaborace pak patří ty s automobilkou BMW nebo luxusní značkou Aquazzura.

    Letos se pak Swarovski hodlá zaměřit také na svůj projet Creator Lab. Skrze něj se snaží podpořit nové módní talenty. Představí například značku Liberal Youth Ministry, která pro společnost navrhla set trička, sukně a svetru. Propojila tak luxus spojený s diamanty Swarovski i street style typický pro ni samotnou. Mezi další mladé talenty patří Weinsanto nebo Phileo. Pro rakouskou firmu vytvořily originální kabelku a boty na platformě.

    Zdroj: Fashion Network, WWD, VMagazine, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Kabelky Hermès stojí v čele sekundárního trhu. Na trůnu letos vystřídaly Goyard

    Hermès se v roce 2025 znovu usazuje na prvním místě žebříčku hodnoty luxusních kabelek, který tradičně sestavuje společnost Rebag. Po loňském prvenství značky Goyard se pařížský módní dům vrací do čela hodnocení sledujícího, jak si luxusní kabelky a vybrané doplňky vedou na sekundárním trhu. Tedy jak dobře si dokážou udržet, případně navýšit svou cenu při dalším prodeji. Výsledky vycházejí z milionů transakcí a dlouhodobě sbíraných dat. Hermès tak znovu potvrzuje svou roli referenčního bodu luxusu s investičním přesahem.

    Móda v kostce: Versace rýsuje svou budoucnost a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovací služba Netflix přivítala pátou sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jí vzdává i módní dům Fendi, který představil jí inspirovanou řadu kabelek. Asics zvedá vlny novým hybridním modelem Gel-Kinetic SP a Dior přibližuje vizi Jonathana Anderson pomocí Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vánoce vlajkovou pobočku a Versace začíná vidět svou budoucnost.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―