Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    Daniel Roseberry podle svých slov vytvořil svou nejnovější přehlídku jako výzkum trvanlivosti krásy. V době, kdy módní vize mizí rychleji než každodenní myšlenky, nabídl zpomalení. Vše se soustředilo na texturu, střih a pohyb. Žádný vizuální hluk, jen intenzivní koncentrace na ultra kvalitně ušitá mistrovská díla. Atmosféra připomínala galerijní fascinaci, v níž každý detail mění podstatu vysoké krejčoviny. Kolekce Schiaparelli SS26 zněla jako úvaha o módě, která má paměť a těží pouze ze své, ničím neovlivněné vize.

    Módní dům Schiaparelli dělá to, co umí nejlépe. Předvádí doslova to nejlepší

    Na mole se objevily tvary s přesností sochařského umění. Ramena měla geometrii architektury, pasy kopírovaly linii světla. Paleta černé, bílé a karmínové vytvořila rytmus, který držel pozornost od prvního do posledního výstupu. Vše působilo vyváženě, promyšleně. Wow-efektové prvky fungovaly jako organická součást kolekce, nikoliv jako lapač senzacechtivých pohledů. Kolekce s názvem Tanečník v temnotě nabízela sílu v koncentraci, ne v přebytku. 

    Zdroj: Schiaparelli

    Daniel Roseberry, jako by se postavil do role návrháře, ale i pozorovatele přehlídky zároveň. Zaměřil svůj pohled na podstatu řemesla, na to, jak látka reaguje na tělo a jak střih určuje postoj. Nikoliv jen samotného nositele, ale především jeho módního uvědomění. Vše působilo kontrolovaně, přesto jako vždy živě. Ramenní linie vyvolávaly napětí, sukně se pohybovaly s přesností choreografie. Estetika přísnosti dostala nečekaně smyslný tón a díky tomu vizuální fascinaci.

    Zdroj: Schiaparelli

    Trompe l’oeil úplety navazovaly na zakladatelčinu tradici iluze, tentokrát ve třech odstínech, jež připomínaly kresbu tužkou. Působily jako skici oživené pohybem, s jistým humorem i precizností. Každý steh nesl charakter ruky, která ví, kam přesně míří. Letošní sezóna ukázala Schiaparelli v dokonale vyvážené poloze. Kolekce SS26 si uchovává sochařskou preciznost a mistrovský rukopis Daniela Roseberry, zároveň působí přístupněji než kdy dřív. Každý model odráží sílu couture, jež dokáže žít i mimo molo.

    Zdroj: Schiaparelli

    Mistrovskou práci podtrhly doplňky. Tentokrát v té nejnositelnější verzi

    Doplňky měly opět sochařský charakter. Kabelky získaly měkké objemy, boty připomínaly studie tvaru a materiálu. Kov, kůže, sklo. To vše působilo jako objekty, které by mohly stát na výstavním podstavci. Přesto zůstaly nositelné, přirozené a přesné. Každý kus měl funkci i názor, žádná věc nebyla dekorací, k čemuž módní dům Schiaparelli často sklouzává. Samozřejmě v tom nejlepším slova smyslu.

    Kolekce ve výsledku vyprávěla o disciplíně, která se nebojí citu. O oděvu, jenž umí být architekturou i gestem. Roseberry představil módu, jež se hýbe mezi racionálním a intuitivním, mezi ateliérem a červeným kobercem. Každý model působil jako odpověď na otázku, proč má smysl tvořit věci, troufáme si říct, s přemrštěnou váhou. Ale ani zářící módní dům Schiaparelli se neobešel bez třpytu celebrit.

    Zdroj: Schiaparelli

    Závěr přehlídky patřil Kendall Jenner. V černém tylu posetém tečkami z kozí srsti se proměnila v pohyblivý surrealistický obraz. Rukavice s dlouhými nehty, náušnice připomínající kámen a sandálky s páskem vytvořily kontrast mezi křehkostí a přesností. Její chůze uzavřela show s elegancí, která se nevnucuje, ale pozornost na sebe přitahuje již z podstaty samotného oděvu. Publikum podle webu NSS Magazine zůstalo v naprostém tichu, přesně tak, jak si to podle nás Roseberry přál.

    Zdroje: NSS Magazine, Design Scene, 10 Magazine, Instagram


    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Značka Schiaparelli opět potvrdila své místo. Runway uzavřela Kendall Jenner

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    - Reklama -

    Daniel Roseberry podle svých slov vytvořil svou nejnovější přehlídku jako výzkum trvanlivosti krásy. V době, kdy módní vize mizí rychleji než každodenní myšlenky, nabídl zpomalení. Vše se soustředilo na texturu, střih a pohyb. Žádný vizuální hluk, jen intenzivní koncentrace na ultra kvalitně ušitá mistrovská díla. Atmosféra připomínala galerijní fascinaci, v níž každý detail mění podstatu vysoké krejčoviny. Kolekce Schiaparelli SS26 zněla jako úvaha o módě, která má paměť a těží pouze ze své, ničím neovlivněné vize.

    Módní dům Schiaparelli dělá to, co umí nejlépe. Předvádí doslova to nejlepší

    Na mole se objevily tvary s přesností sochařského umění. Ramena měla geometrii architektury, pasy kopírovaly linii světla. Paleta černé, bílé a karmínové vytvořila rytmus, který držel pozornost od prvního do posledního výstupu. Vše působilo vyváženě, promyšleně. Wow-efektové prvky fungovaly jako organická součást kolekce, nikoliv jako lapač senzacechtivých pohledů. Kolekce s názvem Tanečník v temnotě nabízela sílu v koncentraci, ne v přebytku. 

    Zdroj: Schiaparelli

    - Reklama -

    Daniel Roseberry, jako by se postavil do role návrháře, ale i pozorovatele přehlídky zároveň. Zaměřil svůj pohled na podstatu řemesla, na to, jak látka reaguje na tělo a jak střih určuje postoj. Nikoliv jen samotného nositele, ale především jeho módního uvědomění. Vše působilo kontrolovaně, přesto jako vždy živě. Ramenní linie vyvolávaly napětí, sukně se pohybovaly s přesností choreografie. Estetika přísnosti dostala nečekaně smyslný tón a díky tomu vizuální fascinaci.

    Zdroj: Schiaparelli

    Trompe l’oeil úplety navazovaly na zakladatelčinu tradici iluze, tentokrát ve třech odstínech, jež připomínaly kresbu tužkou. Působily jako skici oživené pohybem, s jistým humorem i precizností. Každý steh nesl charakter ruky, která ví, kam přesně míří. Letošní sezóna ukázala Schiaparelli v dokonale vyvážené poloze. Kolekce SS26 si uchovává sochařskou preciznost a mistrovský rukopis Daniela Roseberry, zároveň působí přístupněji než kdy dřív. Každý model odráží sílu couture, jež dokáže žít i mimo molo.

    Zdroj: Schiaparelli

    Mistrovskou práci podtrhly doplňky. Tentokrát v té nejnositelnější verzi

    Doplňky měly opět sochařský charakter. Kabelky získaly měkké objemy, boty připomínaly studie tvaru a materiálu. Kov, kůže, sklo. To vše působilo jako objekty, které by mohly stát na výstavním podstavci. Přesto zůstaly nositelné, přirozené a přesné. Každý kus měl funkci i názor, žádná věc nebyla dekorací, k čemuž módní dům Schiaparelli často sklouzává. Samozřejmě v tom nejlepším slova smyslu.

    Kolekce ve výsledku vyprávěla o disciplíně, která se nebojí citu. O oděvu, jenž umí být architekturou i gestem. Roseberry představil módu, jež se hýbe mezi racionálním a intuitivním, mezi ateliérem a červeným kobercem. Každý model působil jako odpověď na otázku, proč má smysl tvořit věci, troufáme si říct, s přemrštěnou váhou. Ale ani zářící módní dům Schiaparelli se neobešel bez třpytu celebrit.

    Zdroj: Schiaparelli

    Závěr přehlídky patřil Kendall Jenner. V černém tylu posetém tečkami z kozí srsti se proměnila v pohyblivý surrealistický obraz. Rukavice s dlouhými nehty, náušnice připomínající kámen a sandálky s páskem vytvořily kontrast mezi křehkostí a přesností. Její chůze uzavřela show s elegancí, která se nevnucuje, ale pozornost na sebe přitahuje již z podstaty samotného oděvu. Publikum podle webu NSS Magazine zůstalo v naprostém tichu, přesně tak, jak si to podle nás Roseberry přál.

    Zdroje: NSS Magazine, Design Scene, 10 Magazine, Instagram


    ― Reklama ―

    Burberry připomíná své dědictví. Oslavuje ho i Olivia Colman

    Britský módní dům Burberry zakládá marketing na propojení svého více než 150 let starého dědictví a moderní energie. Nabízí proto tradiční kostkované trenčkoty a dlouhé kabáty, to vše v inovativním hávu nových materiálů. Směřování luxusní značky odráží rovněž její nejnovější kampaň It's always Burberry Weather. Zazáří v ní mimo jiné také herečka Olivia Colman.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresluje identitu Jil Sander

    Hudba umí rozšířit prostor kolekce stejně přesně jako čistý střih kabátu. Bochum Welt přináší do módy zvuk, jenž vytváří atmosféru i vizuální rytmus. Spolupráce s Jil Sander ukazuje, že minimalismus má vlastní akustický tvar. Zvuk už není doprovodem, stává se součástí identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, jež působí na smysly ze všech stran.

    Oscar Isaac čeří vody internetu. Překvapil elegantní módní otočkou

    Sociální sítě po nedávném filmovém festivalu v Benátkách zaplavily komentáře uživatelů, kteří si všimli nečekané proměny. Překvapil je styl herce Oscara Isaac, který ztvárnil hlavní postavu v očekávaném snímku Frankenstein. Na červený koberec totiž přinesl perfektní rovnováhu mezi žádanou elegancí a hravou uvolněností, posouvající jeho look na vyšší úroveň.

    Móda v kostce: Swarovski slaví 130 let a Polo Bar putuje do Londýna

    I když série světových fashion weeků skončila, módní scénu nadále zaplavují další novinky. Fenty Skin vydává debutovou kolekci na tělo a Ralph Lauren míří do Londýna. V roce 2028 v něm hodlá otevřít Polo Bar. Vivienne Westwood poprvé odstartuje Riyadh Fashion Week a Swarovski slaví 130 let. Tom Ford jmenoval svou první make-up umělkyni, Lucy Bridge.

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    Dior odhalil svůj debut. Jonathan Anderson se nebojí riskovat

    Pařížský týden módy odkryl oponu snad nejočekávanějšího debutu letošní sezóny. Návrhář Jonathan Anderson úspěšně představil svou první dámskou kolekci pro módní dům Dior. Umně propojil historické prvky a dědictví zakladatele značky, na návrzích však zanechal rovněž silnou stopu vlastní estetiky. Jedno je jasné, designér vsadil na risk.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Bottega Veneta SS26. Milán naservíroval další mistrovský debut

    Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.

    Louis Vuitton chce zůstat doma. Jarní kolekci věnoval privátní sféře

    Kreativní ředitel dámské sekce Louis Vuitton Nicolas Ghesquière dokázal, že umí zaujmout i v záplavě vysoce očekávaných debutů ostatních návrhářů. Svou kolekci pro nadcházející jaro a léto, prezentovanou v královském apartmánu v Louvre, tentokrát zaostřil na privátní sféru. Nabídl tak příjemnou, ale inovativní řadu, která rozzáří každý domov.

    Milán pohostil Sustainable Fashion Awards 2025. Akce uctila odkaz Giorgia Armani

    Letošní ročník Milánského týdne módy nebyl výjimkou a italská metropole tak v sobotu večer pohostila Sustainable Fashion Awards. Divadlo La Scala přivítalo hosty, kteří se stali svědky poctění těch, jež svou práci věnují environmentální spravedlnosti, biodiverzitě či podpoře lidských práv. Zvláštní cenu získal také nedávno zesnulý Giorgio Armani.

    Letošní podzim mluví jasně. Vysoký límec jako trendy módní ochrana

    Vlezlý studený vítr, šedé napěchované mraky a křupající listí nás nutí k jedinému. Útěku do teplem prosycených a kávou provoněných prostor. Před sychravým počasím vás ovšem na podzim zachrání prvek spojující všechny letošní trendy svršky. Trenčkot, kožená bunda nebo vlněný kabát, každý z nich se dočkal upgradu v podobě vysokého límce.

    Versace v rukou Daria Vitale. Návrhářův debut rozdělil módní publikum

    Milánský fashion week umí překvapit, ale málokdo čekal, jaká se rozvine debata kolem debutu Daria Vitale u Versace. Nový kreativní ředitel, přestupující z řad Miu Miu, dorazil s vizí, jež měla zrodit novou kapitolu ikonické značky. Místo exploze pompéznosti však představil kolekci, která osciluje mezi opatrností a recyklací. Atmosféra velkého návratu Versace energie se rozplynula dřív, než se rozsvítila světla na mole.

    Vpusťte luxus do kuchyně. Elegantní nádobí promění kulinářství v zážitek

    S příchodem podzimu mají milovníci vaření a pečení tendence trávit více času v kuchyni. Pomalu pečené maso, ovocné rozvary i kynutá těsta vyžadují čas, odvděčí se ale úchvatnými chutěmi. Celý proces přípravy a následného servírování pak zpříjemní luxusní vybavení do kuchyně, se kterým vaše dokonalé výtvory dostanou o stupeň vyšší úroveň.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―