Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pitti Uomo představuje speciální týden pánské módy, tradičně prostupující ulicemi Florencie. Událost proslula především svými hostujícími designéry, mezi které letos patřila také značka MM6. Ve slavném italském městě odhalila vlastní pojetí moderního muže, definovaného mixem výrazných feministických i maskulinních prvků.

    Do Florencie tradičně dorazil exkluzivní týden pánské módy, známý jako Pitti Uomo. Stejně jako na předešlé ročníky, také na ten 107. zamířila řada hostujících designérů. Mezi největší jména letos patřila i značka MM6, více dostupná odnož módního domu Maison Margiela. Ten do italského města naposledy dorazil v roce 2006. Jednalo se tak o velice očekávaný módní comeback.

    Kolektiv návrhářů, zastupujících MM6, vybral za lokaci přehlídky pro letošní podzim a zimu Tepidarium del Roster. Jedná se o skleník z 19. století, nacházející v zahradě Giardino dell’Orticoltura. Při tvorbě nejnovější kolekce tým designérů čerpal hned z několika zdrojů. Jako podklad mu sloužily fotografie hudebníka Milese Davis, ale i sadomasochistická novela názvem Venus in Furs.

    Zdroj: Pitti Immagine Uomo

    Návrhy pak značka MM6 popsala jako „cvičení v maskulinním oblékání, v podání MM6 Maison Margiela… tedy přímé, orientované na jednotlivé položky a bez určitého narativu“. Zatímco poslední show Maison Margiela z roku 2006 se nesla v bílých odstínech, ta letošní zářila všemi podobami černé. Odstín zachytili designéři v podobě různých materiálů, od kůže přes pleteninu až po samet.

    Moderní muž MM6 nemá hranice.

    Návrhy v sobě ukrývaly jak výrazně maskulinní prvky, například v podobě motorkářských rukavic, tak více ženské detaily. Nechyběly proto ani načechrané kabátky z umělé kožešiny nebo úzké a vypasované siluety. Je tedy jasné, že moderní muž v podání MM6 nemá přesně dané hranice a nebojí se experimentovat. Dle značky má představovat „jak subjekt, tak objekt touhy“.

    @nssmagazine The MM6 Maison Margiela fashion show has just concluded, as they are the guest designers at Pitti Uomo, which started today. As we can see from the backstage, the collection is inspired by the life of Miles Davis. What do you think, did you like it? #mm6 #mm6maisonmargiela #maisonmartinmargiela #pitti #pittiuomo #pittiuomo107 ♬ original sound – n 3^°7 !

    Většina z kousků tak působila jako perfektní volba pro exkluzivní party. Potvrdili to také samotní modelové, kteří na konci show pronikli mezi nadšené diváky. Ti po dobu celé přehlídky postávali okolo mola, v podstatě neustále připravení na očekávanou after party. Ta nastala hned poté, co modelové zamířili k baru. Okamžitě tak ukázali, že outfity se hodí nejen na molo, ale i taneční parket.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, Wallpaper, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Značka MM6 dorazila do Florencie. Na Pitti Uomo odhalila vlastní vizi moderního muže

    Pitti Uomo představuje speciální týden pánské módy, tradičně prostupující ulicemi Florencie. Událost proslula především svými hostujícími designéry, mezi které letos patřila také značka MM6. Ve slavném italském městě odhalila vlastní pojetí moderního muže, definovaného mixem výrazných feministických i maskulinních prvků.

    Do Florencie tradičně dorazil exkluzivní týden pánské módy, známý jako Pitti Uomo. Stejně jako na předešlé ročníky, také na ten 107. zamířila řada hostujících designérů. Mezi největší jména letos patřila i značka MM6, více dostupná odnož módního domu Maison Margiela. Ten do italského města naposledy dorazil v roce 2006. Jednalo se tak o velice očekávaný módní comeback.

    Kolektiv návrhářů, zastupujících MM6, vybral za lokaci přehlídky pro letošní podzim a zimu Tepidarium del Roster. Jedná se o skleník z 19. století, nacházející v zahradě Giardino dell’Orticoltura. Při tvorbě nejnovější kolekce tým designérů čerpal hned z několika zdrojů. Jako podklad mu sloužily fotografie hudebníka Milese Davis, ale i sadomasochistická novela názvem Venus in Furs.

    Zdroj: Pitti Immagine Uomo

    Návrhy pak značka MM6 popsala jako „cvičení v maskulinním oblékání, v podání MM6 Maison Margiela… tedy přímé, orientované na jednotlivé položky a bez určitého narativu“. Zatímco poslední show Maison Margiela z roku 2006 se nesla v bílých odstínech, ta letošní zářila všemi podobami černé. Odstín zachytili designéři v podobě různých materiálů, od kůže přes pleteninu až po samet.

    Moderní muž MM6 nemá hranice.

    Návrhy v sobě ukrývaly jak výrazně maskulinní prvky, například v podobě motorkářských rukavic, tak více ženské detaily. Nechyběly proto ani načechrané kabátky z umělé kožešiny nebo úzké a vypasované siluety. Je tedy jasné, že moderní muž v podání MM6 nemá přesně dané hranice a nebojí se experimentovat. Dle značky má představovat „jak subjekt, tak objekt touhy“.

    @nssmagazine The MM6 Maison Margiela fashion show has just concluded, as they are the guest designers at Pitti Uomo, which started today. As we can see from the backstage, the collection is inspired by the life of Miles Davis. What do you think, did you like it? #mm6 #mm6maisonmargiela #maisonmartinmargiela #pitti #pittiuomo #pittiuomo107 ♬ original sound – n 3^°7 !

    Většina z kousků tak působila jako perfektní volba pro exkluzivní party. Potvrdili to také samotní modelové, kteří na konci show pronikli mezi nadšené diváky. Ti po dobu celé přehlídky postávali okolo mola, v podstatě neustále připravení na očekávanou after party. Ta nastala hned poté, co modelové zamířili k baru. Okamžitě tak ukázali, že outfity se hodí nejen na molo, ale i taneční parket.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, Wallpaper, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―