Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Méně časté nakupování a využívání produktů, které vám sedí doma v koupelně se stalo novou oblíbenou aktivitou influencerů. Pod #underconsumptioncore tak najdete videa, kde se pyšní například tím, jak spotřebovávají make-up do poslední kapky. Usilují tím o propagaci více udržitelného životního stylu. Daří se jim však cíle dosáhnout?

    Zapalování pouze jedné svíčky do jejího úplného vyhoření. Sprchování se pouze jedním šamponem. Spotřebování všech zakoupených třpytivých očních stínů. Přesně těmito kroky se nyní chlubí řada influencerů ve svých videích s #underconsumptioncore. Snaží se tím poukázat na to, jak snadné je vést více udržitelný život. Výsledkem se stal nový lifestyle trend, propagující minimalismus i více eko nákupní rozhodnutí.

    Alespoň takový dojem můžete získat poté, co se s trendem seznámíte poprvé. Po chvíli vám však dojde, že na oblíbených krátkých videích něco nahraje. I když vás osloví snaha influencerů ohromit ostatní tím, jak málo je potřeba ke spokojenému životu, uvědomíte si, že se jedná o zcela normální život. To, že někdo vlastní 20 rtěnek a kupuje si nové oblečení každý druhý den, je totiž ohromné, a neekologické, privilegium.

    Není tedy divu, že se proti zprvu oblíbené myšlence začíná zvedat vlna kritiky. Diváci si totiž začínají klást otázku: Co je pro autory zmíněných TikTok videí normální, pokud novou realitu považují za zmírnění své spotřeby? Spíše se tak jedná o odhalení šokující reality. Tedy, že si velká spousta lidí neuvědomuje, jak žije zbytek populace. A že odmítnutí nákupu další rtěnky není romantická volba, ale nutnost.

    Trend méně častého nakupování míní influenceři dobře. Odhalují ovšem svou ignoranci

    Je ovšem pochopitelné, proč se #underconsumptioncore stal tak populárním. Pro mnohé uživatele sociálních sítí totiž konečně představuje životní styl, se kterým se mohou ztotožnit. Jedná se o jakési vysvobození z pout mikro trendů. Platformy jako TikTok a Instagram totiž své uživatele denně bombardují novými produkty, které potřebují ke šťastnému životu. Konečně tedy nastává alespoň drobná změna.

    @natalia_trevino_amaro “underconsumption” 🤝 sustainability #sustainability #underconsumptioncore ♬ Don't Know Why – Norah Jones

    I když je tím nový trend sympatický, stále však nelze přehlédnout způsob, jakým ignoruje realitu většiny populace. Zároveň totiž nepropaguje kroky, nutně vedoucí k ušetření peněz. Autoři videí často propagují nákupy drahého nebo luxusního zboží jako udržitelnější. Dle nich je kvalitnější a vydrží déle. Stále si ovšem neuvědomují, že pořízení podobného produktu je pro velkou část jejich diváků zkrátka nemožné.

    Zdroje: Independent, The New Daily, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Zapomeňte na nákupy. Používání toho, co už máte, je nový internetový trend

    ― Reklama ―

    Méně časté nakupování a využívání produktů, které vám sedí doma v koupelně se stalo novou oblíbenou aktivitou influencerů. Pod #underconsumptioncore tak najdete videa, kde se pyšní například tím, jak spotřebovávají make-up do poslední kapky. Usilují tím o propagaci více udržitelného životního stylu. Daří se jim však cíle dosáhnout?

    Zapalování pouze jedné svíčky do jejího úplného vyhoření. Sprchování se pouze jedním šamponem. Spotřebování všech zakoupených třpytivých očních stínů. Přesně těmito kroky se nyní chlubí řada influencerů ve svých videích s #underconsumptioncore. Snaží se tím poukázat na to, jak snadné je vést více udržitelný život. Výsledkem se stal nový lifestyle trend, propagující minimalismus i více eko nákupní rozhodnutí.

    Alespoň takový dojem můžete získat poté, co se s trendem seznámíte poprvé. Po chvíli vám však dojde, že na oblíbených krátkých videích něco nahraje. I když vás osloví snaha influencerů ohromit ostatní tím, jak málo je potřeba ke spokojenému životu, uvědomíte si, že se jedná o zcela normální život. To, že někdo vlastní 20 rtěnek a kupuje si nové oblečení každý druhý den, je totiž ohromné, a neekologické, privilegium.

    Není tedy divu, že se proti zprvu oblíbené myšlence začíná zvedat vlna kritiky. Diváci si totiž začínají klást otázku: Co je pro autory zmíněných TikTok videí normální, pokud novou realitu považují za zmírnění své spotřeby? Spíše se tak jedná o odhalení šokující reality. Tedy, že si velká spousta lidí neuvědomuje, jak žije zbytek populace. A že odmítnutí nákupu další rtěnky není romantická volba, ale nutnost.

    Trend méně častého nakupování míní influenceři dobře. Odhalují ovšem svou ignoranci

    Je ovšem pochopitelné, proč se #underconsumptioncore stal tak populárním. Pro mnohé uživatele sociálních sítí totiž konečně představuje životní styl, se kterým se mohou ztotožnit. Jedná se o jakési vysvobození z pout mikro trendů. Platformy jako TikTok a Instagram totiž své uživatele denně bombardují novými produkty, které potřebují ke šťastnému životu. Konečně tedy nastává alespoň drobná změna.

    @natalia_trevino_amaro “underconsumption” 🤝 sustainability #sustainability #underconsumptioncore ♬ Don't Know Why – Norah Jones

    I když je tím nový trend sympatický, stále však nelze přehlédnout způsob, jakým ignoruje realitu většiny populace. Zároveň totiž nepropaguje kroky, nutně vedoucí k ušetření peněz. Autoři videí často propagují nákupy drahého nebo luxusního zboží jako udržitelnější. Dle nich je kvalitnější a vydrží déle. Stále si ovšem neuvědomují, že pořízení podobného produktu je pro velkou část jejich diváků zkrátka nemožné.

    Zdroje: Independent, The New Daily, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―