Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Méně časté nakupování a využívání produktů, které vám sedí doma v koupelně se stalo novou oblíbenou aktivitou influencerů. Pod #underconsumptioncore tak najdete videa, kde se pyšní například tím, jak spotřebovávají make-up do poslední kapky. Usilují tím o propagaci více udržitelného životního stylu. Daří se jim však cíle dosáhnout?

    Zapalování pouze jedné svíčky do jejího úplného vyhoření. Sprchování se pouze jedním šamponem. Spotřebování všech zakoupených třpytivých očních stínů. Přesně těmito kroky se nyní chlubí řada influencerů ve svých videích s #underconsumptioncore. Snaží se tím poukázat na to, jak snadné je vést více udržitelný život. Výsledkem se stal nový lifestyle trend, propagující minimalismus i více eko nákupní rozhodnutí.

    Alespoň takový dojem můžete získat poté, co se s trendem seznámíte poprvé. Po chvíli vám však dojde, že na oblíbených krátkých videích něco nahraje. I když vás osloví snaha influencerů ohromit ostatní tím, jak málo je potřeba ke spokojenému životu, uvědomíte si, že se jedná o zcela normální život. To, že někdo vlastní 20 rtěnek a kupuje si nové oblečení každý druhý den, je totiž ohromné, a neekologické, privilegium.

    Není tedy divu, že se proti zprvu oblíbené myšlence začíná zvedat vlna kritiky. Diváci si totiž začínají klást otázku: Co je pro autory zmíněných TikTok videí normální, pokud novou realitu považují za zmírnění své spotřeby? Spíše se tak jedná o odhalení šokující reality. Tedy, že si velká spousta lidí neuvědomuje, jak žije zbytek populace. A že odmítnutí nákupu další rtěnky není romantická volba, ale nutnost.

    Trend méně častého nakupování míní influenceři dobře. Odhalují ovšem svou ignoranci

    Je ovšem pochopitelné, proč se #underconsumptioncore stal tak populárním. Pro mnohé uživatele sociálních sítí totiž konečně představuje životní styl, se kterým se mohou ztotožnit. Jedná se o jakési vysvobození z pout mikro trendů. Platformy jako TikTok a Instagram totiž své uživatele denně bombardují novými produkty, které potřebují ke šťastnému životu. Konečně tedy nastává alespoň drobná změna.

    @natalia_trevino_amaro “underconsumption” 🤝 sustainability #sustainability #underconsumptioncore ♬ Don't Know Why – Norah Jones

    I když je tím nový trend sympatický, stále však nelze přehlédnout způsob, jakým ignoruje realitu většiny populace. Zároveň totiž nepropaguje kroky, nutně vedoucí k ušetření peněz. Autoři videí často propagují nákupy drahého nebo luxusního zboží jako udržitelnější. Dle nich je kvalitnější a vydrží déle. Stále si ovšem neuvědomují, že pořízení podobného produktu je pro velkou část jejich diváků zkrátka nemožné.

    Zdroje: Independent, The New Daily, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Zapomeňte na nákupy. Používání toho, co už máte, je nový internetový trend

    ― Reklama ―

    Méně časté nakupování a využívání produktů, které vám sedí doma v koupelně se stalo novou oblíbenou aktivitou influencerů. Pod #underconsumptioncore tak najdete videa, kde se pyšní například tím, jak spotřebovávají make-up do poslední kapky. Usilují tím o propagaci více udržitelného životního stylu. Daří se jim však cíle dosáhnout?

    Zapalování pouze jedné svíčky do jejího úplného vyhoření. Sprchování se pouze jedním šamponem. Spotřebování všech zakoupených třpytivých očních stínů. Přesně těmito kroky se nyní chlubí řada influencerů ve svých videích s #underconsumptioncore. Snaží se tím poukázat na to, jak snadné je vést více udržitelný život. Výsledkem se stal nový lifestyle trend, propagující minimalismus i více eko nákupní rozhodnutí.

    Alespoň takový dojem můžete získat poté, co se s trendem seznámíte poprvé. Po chvíli vám však dojde, že na oblíbených krátkých videích něco nahraje. I když vás osloví snaha influencerů ohromit ostatní tím, jak málo je potřeba ke spokojenému životu, uvědomíte si, že se jedná o zcela normální život. To, že někdo vlastní 20 rtěnek a kupuje si nové oblečení každý druhý den, je totiž ohromné, a neekologické, privilegium.

    Není tedy divu, že se proti zprvu oblíbené myšlence začíná zvedat vlna kritiky. Diváci si totiž začínají klást otázku: Co je pro autory zmíněných TikTok videí normální, pokud novou realitu považují za zmírnění své spotřeby? Spíše se tak jedná o odhalení šokující reality. Tedy, že si velká spousta lidí neuvědomuje, jak žije zbytek populace. A že odmítnutí nákupu další rtěnky není romantická volba, ale nutnost.

    Trend méně častého nakupování míní influenceři dobře. Odhalují ovšem svou ignoranci

    Je ovšem pochopitelné, proč se #underconsumptioncore stal tak populárním. Pro mnohé uživatele sociálních sítí totiž konečně představuje životní styl, se kterým se mohou ztotožnit. Jedná se o jakési vysvobození z pout mikro trendů. Platformy jako TikTok a Instagram totiž své uživatele denně bombardují novými produkty, které potřebují ke šťastnému životu. Konečně tedy nastává alespoň drobná změna.

    @natalia_trevino_amaro “underconsumption” 🤝 sustainability #sustainability #underconsumptioncore ♬ Don't Know Why – Norah Jones

    I když je tím nový trend sympatický, stále však nelze přehlédnout způsob, jakým ignoruje realitu většiny populace. Zároveň totiž nepropaguje kroky, nutně vedoucí k ušetření peněz. Autoři videí často propagují nákupy drahého nebo luxusního zboží jako udržitelnější. Dle nich je kvalitnější a vydrží déle. Stále si ovšem neuvědomují, že pořízení podobného produktu je pro velkou část jejich diváků zkrátka nemožné.

    Zdroje: Independent, The New Daily, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―