Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Mnozí už se nemohou dočkat, až zase na několik dlouhých měsíců schovají teplé kulichy hluboko do skříně. Venkovní teplota sice proti tomuto přání zatím usilovně protestuje, ale s přicházejícími jarními měsíci se sluneční paprsky brzy probojují k nadvládě. Přivítejte je proto stylově, a to s vkusnou, ale praktickou pokrývkou hlavy.

    V módních kruzích se šušká, že letošní jaro bude ve znamení výrazných doplňků. Přesvědčit nás o tom mohla třeba rostoucí popularita přívěsků na kabelky nebo výrazně barevných silonek. Pokrývky hlavy do této kategorie rozhodně také spadají. A co víc, jejich variabilita je téměř nekonečná a výběr až paralyzující. Od roztomilých šátků po elegantní barety, zkrátka kousek pro každou příležitost.

    Někdy na krk, jindy na hlavu. Pod šátky schováte třeba nepovedený účes

    Nesmírně ženské a elegantní, přitom s možností rebelského nádechu. Hedvábné šátky patří mezi doplňky vhodné k vyšperkování jinak zcela jednoduchého looku. Ať už sáhnete po jednobarevném, nebo divočeji zdobeném modelu, pomůže vám výslednému looku dodat pomyslnou třešničku na dortu. Pomocí trojcípého úvazu pod ním schováte většinu vlasů, za což vám každý „bad hair day“ jen poděkuje.

    Zdroj: Dior, Hermès

    Jednodušší prvek z šátku uděláte, pokud jej připletete do copu nebo použijete místo gumičky. Elegantním řešením zhruba na půli cesty je potom stylová čelenka. Šátek snadno přehněte po delší straně a uvažte vzadu pod vlasy. Pokud si budete přát nechat „čelenku“ uvázanou přes ně, sepněte ji neviditelnými pinetkami, nebo naopak výraznými sponkami, aby se vám nikam neposouvala.

    Sportovní, nebo sofistikované? Athleisure potkává formální styl

    Pokrývky hlavy letos na jaře chytře potkávají další z trendů. Athleisure móda je na vzestupu, a to i díky oblíbeným celosvětovým sportovním utkáním. Oblečení inspirované tenisovým kurtem a atletickým závodištěm se proto probojovává i do ulic. Právě z toho důvodu nenajdete lepší chvíli na pořízení kšiltovky. Pro milovníky jemných barev je pastelově růžová verze od Gucci jako stvořená.

    Zdroj: Gucci, Louis Vuitton

    Jestliže oceníte spíše neutrální barvy, ale pořád trváte na zajímavém prvku, Louis Vuitton nabízí v aktuální kolekci černou kšiltovku s krajkovým panelem v zadní části. Zkombinujte ji s tenisovou skládanou sukní nebo volnými džíny pro perfektně vyvážený „volnočasový“ look. Baseballové čepice jsou navíc na jaře a v létě díky kšiltu praktické – už žádný spálený nos a mžourání do sluníčka.

    Zdroj: Karl Lagerfeld, Miu Miu

    Mezi elegantní pokrývky hlavy s luxusním dojmem pak určitě patří barety. Francouzská elegance spojená se stylovým trendem může být tím pravým pro mnohé módní nadšence. Návrhář Karl Lagerfeld vtisknul svůj ikonický podpis do jinak jednoduchého černého baretu, takže z něj udělal kousek vhodný i k jinak formálnímu outfitu. Značka Miu Miu zase vsadila na netradiční tvídový look.

    Pokrývky hlavy v klasickém stylu. Klobouk vynosíte na ryby i promenádu

    Pozadu nezůstávají ani klobouky. Jarní móda je velkorysá, spolehlivě totiž zazáříte s různými styly. Milované i nenáviděné rybářské kloboučky, takzvané bucket hats, mají čestná místa například v kolekcích značek jako jsou Hermès či Yves Saint Laurent. Pro více klasický look ve stylu lázeňské promenády zvolte zase slamák s krempou, který nabízí třeba Ralph Lauren, Prada nebo Gucci.

    Zdroj: Yves Saint Laurent, Prada

    Zdroje: Instagram, Who What Wear, The Fileist

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Foto:Hermès

    Zahoďte zimní kulichy. Před jarním vánkem ochrání šikovné pokrývky hlavy

    Mnozí už se nemohou dočkat, až zase na několik dlouhých měsíců schovají teplé kulichy hluboko do skříně. Venkovní teplota sice proti tomuto přání zatím usilovně protestuje, ale s přicházejícími jarními měsíci se sluneční paprsky brzy probojují k nadvládě. Přivítejte je proto stylově, a to s vkusnou, ale praktickou pokrývkou hlavy.

    V módních kruzích se šušká, že letošní jaro bude ve znamení výrazných doplňků. Přesvědčit nás o tom mohla třeba rostoucí popularita přívěsků na kabelky nebo výrazně barevných silonek. Pokrývky hlavy do této kategorie rozhodně také spadají. A co víc, jejich variabilita je téměř nekonečná a výběr až paralyzující. Od roztomilých šátků po elegantní barety, zkrátka kousek pro každou příležitost.

    Někdy na krk, jindy na hlavu. Pod šátky schováte třeba nepovedený účes

    Nesmírně ženské a elegantní, přitom s možností rebelského nádechu. Hedvábné šátky patří mezi doplňky vhodné k vyšperkování jinak zcela jednoduchého looku. Ať už sáhnete po jednobarevném, nebo divočeji zdobeném modelu, pomůže vám výslednému looku dodat pomyslnou třešničku na dortu. Pomocí trojcípého úvazu pod ním schováte většinu vlasů, za což vám každý „bad hair day“ jen poděkuje.

    Zdroj: Dior, Hermès

    Jednodušší prvek z šátku uděláte, pokud jej připletete do copu nebo použijete místo gumičky. Elegantním řešením zhruba na půli cesty je potom stylová čelenka. Šátek snadno přehněte po delší straně a uvažte vzadu pod vlasy. Pokud si budete přát nechat „čelenku“ uvázanou přes ně, sepněte ji neviditelnými pinetkami, nebo naopak výraznými sponkami, aby se vám nikam neposouvala.

    Sportovní, nebo sofistikované? Athleisure potkává formální styl

    Pokrývky hlavy letos na jaře chytře potkávají další z trendů. Athleisure móda je na vzestupu, a to i díky oblíbeným celosvětovým sportovním utkáním. Oblečení inspirované tenisovým kurtem a atletickým závodištěm se proto probojovává i do ulic. Právě z toho důvodu nenajdete lepší chvíli na pořízení kšiltovky. Pro milovníky jemných barev je pastelově růžová verze od Gucci jako stvořená.

    Zdroj: Gucci, Louis Vuitton

    Jestliže oceníte spíše neutrální barvy, ale pořád trváte na zajímavém prvku, Louis Vuitton nabízí v aktuální kolekci černou kšiltovku s krajkovým panelem v zadní části. Zkombinujte ji s tenisovou skládanou sukní nebo volnými džíny pro perfektně vyvážený „volnočasový“ look. Baseballové čepice jsou navíc na jaře a v létě díky kšiltu praktické – už žádný spálený nos a mžourání do sluníčka.

    Zdroj: Karl Lagerfeld, Miu Miu

    Mezi elegantní pokrývky hlavy s luxusním dojmem pak určitě patří barety. Francouzská elegance spojená se stylovým trendem může být tím pravým pro mnohé módní nadšence. Návrhář Karl Lagerfeld vtisknul svůj ikonický podpis do jinak jednoduchého černého baretu, takže z něj udělal kousek vhodný i k jinak formálnímu outfitu. Značka Miu Miu zase vsadila na netradiční tvídový look.

    Pokrývky hlavy v klasickém stylu. Klobouk vynosíte na ryby i promenádu

    Pozadu nezůstávají ani klobouky. Jarní móda je velkorysá, spolehlivě totiž zazáříte s různými styly. Milované i nenáviděné rybářské kloboučky, takzvané bucket hats, mají čestná místa například v kolekcích značek jako jsou Hermès či Yves Saint Laurent. Pro více klasický look ve stylu lázeňské promenády zvolte zase slamák s krempou, který nabízí třeba Ralph Lauren, Prada nebo Gucci.

    Zdroj: Yves Saint Laurent, Prada

    Zdroje: Instagram, Who What Wear, The Fileist

    ― Reklama ―

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―