Více

    ― Reklama ―

    Výzkumný tým organizace Klarna zveřejnil výzkum poukazující na letošní nákupní trendy vánoční sezóny. Jeho výsledky poukazují na to, že zákazníci budou kvůli trvající špatné ekonomické situaci opatrnější. Nákupy si tak mnohem lépe rozmyslí. Využívat budou také nejrůznější slevy nebo službu „nakup nyní, zaplať později“. Část z nich si na pomoc přizve i umělou inteligenci.

    Zákazníci budou při svých letošních vánočních nákupech více obezřetní. Donutí je k tomu především vědomí o trvale nejistých vyhlídkách světové ekonomiky. Alespoň takový závěr nabídl nejnovější výzkum organizace Klarna, která do něj zapojila více než 15 tisíc účastníků z různých států. Podle ní pak asi 60 procent z nich prohlásilo, že jejich sváteční nakupovací zvyky ovlivnily rostoucí ceny.

    Zákazníci z USA hodlají ovšem utrácet za dárky více než ti z Velké Británie, Německa nebo Francie. Objem nakupování se bude lišit také podle generací. Takové rozdíly totiž odráží i rozpočty, které mají rozdílné věkové skupiny k dispozici. Například u mileniálů je nejméně pravděpodobné, že sníží své výdaje za „nepotřebné“ produkty. Většina nakupujících bude ale obecně hledat způsoby, jak utrácet co nejméně.

    Čím dál více z nich proto využívá speciální možnosti plateb, jako je funkce „nakup nyní, zaplať později“ (buy now, pay later). Takové služby jsou často bez úroků, a proto zákazníky tolik lákají. „Více než polovina spotřebitelů v USA je obezřetná ohledně svých dluhů. Téměř každý druhý pochybuje o tom, že dokáže své účty z vánočních nákupů zcela splatit,“ popsala dále ředitelka sekce Severní Amerika organizace Klarna Kristina Elkhazin.

    K chytrým nákupům využívají zákazníci umělou inteligenci. Porovnávají ceny i samotné značky

    Podobné výsledky potvrdili i dotázaní z Velké Británie. Na 52 procent tamních zákazníků proto plánuje letos dodržet svůj vánoční rozpočet. Dalším trendem sahajícím napříč kontinenty je touha nakupujících využívat nástroje umělé inteligence (AI). Pomohou jim najít nejlepší nabídky nebo slevy platící při mnohými očekávané akci Black Friday. Asi 50 procent z účastníků nakloněných AI by ji použilo také pro srovnání cen.

    Ve Velké Británii zase 35 procent dotázaných táhne k AI to, že jim podobné funkce ušetří čas. Více než 20 procent z nich navíc díky takovým nástrojům objeví produkty, které by jinak nenašli. Trend zpomalujících nákupů pak pozorují také další firmy a organizace. Například americká Národní maloobchodní federace oznámila, že prodeje vzrostou v listopadu a prosinci o tři až čtyři procenta. Loni přitom dosáhly na 5,4 procenta.

    Zdroje: WWD, Retail Times, The Washington Post, YouTube, X

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Vysoké ceny mění nakupovací trendy. Letošní Vánoce budou zákazníci opatrní

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Výzkumný tým organizace Klarna zveřejnil výzkum poukazující na letošní nákupní trendy vánoční sezóny. Jeho výsledky poukazují na to, že zákazníci budou kvůli trvající špatné ekonomické situaci opatrnější. Nákupy si tak mnohem lépe rozmyslí. Využívat budou také nejrůznější slevy nebo službu „nakup nyní, zaplať později“. Část z nich si na pomoc přizve i umělou inteligenci.

    - Reklama -

    Zákazníci budou při svých letošních vánočních nákupech více obezřetní. Donutí je k tomu především vědomí o trvale nejistých vyhlídkách světové ekonomiky. Alespoň takový závěr nabídl nejnovější výzkum organizace Klarna, která do něj zapojila více než 15 tisíc účastníků z různých států. Podle ní pak asi 60 procent z nich prohlásilo, že jejich sváteční nakupovací zvyky ovlivnily rostoucí ceny.

    Zákazníci z USA hodlají ovšem utrácet za dárky více než ti z Velké Británie, Německa nebo Francie. Objem nakupování se bude lišit také podle generací. Takové rozdíly totiž odráží i rozpočty, které mají rozdílné věkové skupiny k dispozici. Například u mileniálů je nejméně pravděpodobné, že sníží své výdaje za „nepotřebné“ produkty. Většina nakupujících bude ale obecně hledat způsoby, jak utrácet co nejméně.

    Čím dál více z nich proto využívá speciální možnosti plateb, jako je funkce „nakup nyní, zaplať později“ (buy now, pay later). Takové služby jsou často bez úroků, a proto zákazníky tolik lákají. „Více než polovina spotřebitelů v USA je obezřetná ohledně svých dluhů. Téměř každý druhý pochybuje o tom, že dokáže své účty z vánočních nákupů zcela splatit,“ popsala dále ředitelka sekce Severní Amerika organizace Klarna Kristina Elkhazin.

    - Reklama -

    K chytrým nákupům využívají zákazníci umělou inteligenci. Porovnávají ceny i samotné značky

    Podobné výsledky potvrdili i dotázaní z Velké Británie. Na 52 procent tamních zákazníků proto plánuje letos dodržet svůj vánoční rozpočet. Dalším trendem sahajícím napříč kontinenty je touha nakupujících využívat nástroje umělé inteligence (AI). Pomohou jim najít nejlepší nabídky nebo slevy platící při mnohými očekávané akci Black Friday. Asi 50 procent z účastníků nakloněných AI by ji použilo také pro srovnání cen.

    Ve Velké Británii zase 35 procent dotázaných táhne k AI to, že jim podobné funkce ušetří čas. Více než 20 procent z nich navíc díky takovým nástrojům objeví produkty, které by jinak nenašli. Trend zpomalujících nákupů pak pozorují také další firmy a organizace. Například americká Národní maloobchodní federace oznámila, že prodeje vzrostou v listopadu a prosinci o tři až čtyři procenta. Loni přitom dosáhly na 5,4 procenta.

    Zdroje: WWD, Retail Times, The Washington Post, YouTube, X

    ― Reklama ―

    Léto ve znamení zelené. Barevným trendům vévodí „koprový“ odstín

    Sociální síť Pinterest vydala svůj tradiční report trendů. Na základě vyhledávání uživatelů určila rovněž barvu, jež povládne letošnímu létu. Nad "butter yellow" a "cherry red" tentokrát vyhrála takzvaná dill green. Koprový odstín zelené zároveň představuje návrat k přírodě, offline detox a touhu po autenticitě, vzdálené světu sociálních sítí.

    Marc Jacobs potvrdil svůj rukopis. Na molo vrátil snové oversized siluety

    Pondělní večer v New Yorku se nesl ve znamení Marca Jacobs. Návrhář představil svou kolekci pro rok 2026, a to v již dříve využitých prostorách Newyorské veřejné knihovny. Jeho 19 umně zpracovaných looků potvrdilo rukopis, který designér buduje již několik sezón. Opět totiž nabídl strukturované a oversized siluety připomínající panenky.

    Old money, balet a F1. Letní obuv sází na nadčasovost

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    Méně scrollování, více života. Trend anti-rot summer nutí ke zpomalení

    Pokud už jste unavení z nekonečného scrollování na sociálních sítích, ztrácíte motivaci a cítíte, že máte zahlcenou mysl, pravděpodobně na vás doléhá „brainrot“. Nemusíte ale zoufat, trend „anti-rot summer“ přichází s tipy, jak v létě zpomalit a konečně se nadechnout. Den offline, seznam radostí i příprava letních „snacks“ mají jedno společné, pomohou vám zpomalit a znovu naplno vnímat svět kolem sebe.

    Milán zatáhl módní oponu. Pánská móda putuje do Paříže

    Milánský menswear týden módy skončil několika vysoce očekávanými přehlídkami. I když samotný Giorgio Armani nemohl na odhalení své kolekce dorazit, přesto přihlížející více než ohromilo. Dojem zanechala také show z dílny britské značky Dunhill a pánská řada Vivienne Westwood. Milán tak předal štafetu Paříži, kde týden módy pokračuje.

    Na prstech lžičky, na krku nesourodé perly. V létě zazáří šperky s historií

    Letos v létě se tradice setká s individualitou. Čím větší příběh se za šperkem skrývá, tím lépe. V popředí stojí kousky spojené s bohatou historií, ať už jde o původně zásnubní prsteny ze lžiček, perly staré několik tisíciletí, nebo výrazné náramky inspirované starověkými civilizacemi. S letošními trendy šperky podpoříte udržitelnost, ale zároveň najdete prostor pro hravost a doplnění osobitého stylu. 

    Výstup z komfortní zóny. Make-up tutoriály nabourají zavedenou rutinu

    Zavedená rutina má své kouzlo. Ale stejně jako máme s nově přicházející sezónou tendence obměnit šatník, i kosmetická taštička si občas žádá čerstvý impulz. Na stálicích není nic špatného, ale make-up často nabízí víc, než na co jsme byly celé ty roky zvyklé. S vystoupením z komfortní zóny pomohou drobnosti, ale také trendy TikTok video.

    Milán zaplavila pánská móda. Ohromila Prada, Dolce & Gabbana i Armani

    Pánská móda zná trendy příštího roku. Koncem minulého týdne odstartoval v Miláně menswear fashion week a nabídl módní scéně hned několik dechberoucích přehlídek. Módní domy jako Prada, Dolce & Gabbana a Emporio Armani nabídly vhled do roku 2026. Budoucí léto vidí jako kombinaci sporty chic, italské elegance a nadčasových střihů.

    Dovolená bez kompromisů. Objevte stylové a bezpečné destinace pro sólo cestovatelky

    Sedíte na terase s výhledem na oceán, na kůži vás hřejí sluneční paprsky a nikdo po vás nic nechce. Sólo cestování se stává nejen mezi ženami stále oblíbenějším. Jde totiž o cenný čas, který trávíte vlastním tempem a máte možnost napojit se znovu sami na sebe. Zároveň je to ale velký krok, který vyžaduje odvahu vystoupit z komfortní zóny. Pohodlnosti se ale vzdávat nemusíte. Pokud vyberete správnou destinaci, dovolená bude naplněna pohodou, klidem a pocitem bezpečí.

    Hydratace s elegancí. Zažeňte žízeň trendy letními drinky

    Horké letní dny s sebou nenesou pouze vysněné momenty u pláže či bazénu, ale také nepříjemnosti spojené s rychle stoupajícími teplotami. Zpříjemněte si teplé měsíce trendy drinky, které kromě hydratace ukrývají i další výhody. Ochlaďte se domácí kombuchou, zmraženými zázvorovými "panáky" nebo koktejly, ukrývajícími elektrolyty.

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―