Více

    ― Reklama ―

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Největším přínosem kabelky 2.55, která své jméno získala po datu svého narození, tedy únoru roku 1955, byla bez pochyb absence nutnosti držet ji v rukách. V současnosti jsou pro nás ucha tašek nebo praktické popruhy naprostou samozřejmostí, v polovině 20. století se však jednalo o revoluci. Módní doplněk Chanel se tak okamžitě proměnil ve znamení nezávislosti.

    Chanel 2.55 v sobě nese kus historie. Při otevření na vás dýchne nostalgie

    Každý detail 2.55 má svůj vlastní příběh. Prošívaná kůže ve tvaru diamantů je nyní samozřejmostí, málokdo ale ví, že inspirací byly krom jezdeckých bund i vitrážová okna v klášterech. Jdou ruku v ruce s vínovou podšívkou, připomínající barvu uniformy sirotčince, ve kterém návrhářka Coco Chanel vyrůstala. V něm se také naučila šít, což jí posléze zajistilo nesmrtelnost jejího jména.

    Zdroj: Chanel

    Když designér Karl Lagerfeld v roce 1983 přinesl novou verzi slavné tašky pod názvem 11.12 s ikonickým proplétaným řetízkem a dvojitým C na klopě, nejspíš netušil, že pokračuje v nastolování historie. Ačkoliv se klasická 2.55 později vrátila k původnímu provedení, ani bez těchto detailů od Lagerfelda není spousta moderních modelů francouzské značky Chanel kompletní.

    Tradiční, ale nadčasová. Ikonická kabelka přepsala dějiny

    Za sedm dekád prošel nestárnoucí model mnoha módními vlnami. Nikdy se v nich ale neutopil, což dokládá i poměrně neměnná cenovka slavných kabelek. Ceny některých z nich však stoupají klidně k šestinásobku původní hodnoty a dělají z už tak chtěných doplňků lákavou investici. Ačkoliv si ji možná koupíte pro radost, předávat se bude jako nezpochybnitelná součást dědictví.

    Zdroj: Chanel

    Móda je pomíjivým koníčkem a životním stylem, ale některé kousky v ní žijí věčně. Jedním z nich je i Chanel 2.55, představující eleganci a nadčasovost pro miliony žen po celém světě. Impulzem pro stvoření ikonické kabelky přitom nebyla jen líbivost, ale praktičnost spočívající v nasazení si tašky přes rameno. Dnes už samozřejmé gesto, za kterým však stojí dlouhých 70 let historie.

    Zdroje: Instagram, Glamour, Season2, The Times, WWD, Chanel

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Foto:Chanel

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    - Reklama -

    Největším přínosem kabelky 2.55, která své jméno získala po datu svého narození, tedy únoru roku 1955, byla bez pochyb absence nutnosti držet ji v rukách. V současnosti jsou pro nás ucha tašek nebo praktické popruhy naprostou samozřejmostí, v polovině 20. století se však jednalo o revoluci. Módní doplněk Chanel se tak okamžitě proměnil ve znamení nezávislosti.

    Chanel 2.55 v sobě nese kus historie. Při otevření na vás dýchne nostalgie

    Každý detail 2.55 má svůj vlastní příběh. Prošívaná kůže ve tvaru diamantů je nyní samozřejmostí, málokdo ale ví, že inspirací byly krom jezdeckých bund i vitrážová okna v klášterech. Jdou ruku v ruce s vínovou podšívkou, připomínající barvu uniformy sirotčince, ve kterém návrhářka Coco Chanel vyrůstala. V něm se také naučila šít, což jí posléze zajistilo nesmrtelnost jejího jména.

    Zdroj: Chanel

    - Reklama -

    Když designér Karl Lagerfeld v roce 1983 přinesl novou verzi slavné tašky pod názvem 11.12 s ikonickým proplétaným řetízkem a dvojitým C na klopě, nejspíš netušil, že pokračuje v nastolování historie. Ačkoliv se klasická 2.55 později vrátila k původnímu provedení, ani bez těchto detailů od Lagerfelda není spousta moderních modelů francouzské značky Chanel kompletní.

    Tradiční, ale nadčasová. Ikonická kabelka přepsala dějiny

    Za sedm dekád prošel nestárnoucí model mnoha módními vlnami. Nikdy se v nich ale neutopil, což dokládá i poměrně neměnná cenovka slavných kabelek. Ceny některých z nich však stoupají klidně k šestinásobku původní hodnoty a dělají z už tak chtěných doplňků lákavou investici. Ačkoliv si ji možná koupíte pro radost, předávat se bude jako nezpochybnitelná součást dědictví.

    Zdroj: Chanel

    Móda je pomíjivým koníčkem a životním stylem, ale některé kousky v ní žijí věčně. Jedním z nich je i Chanel 2.55, představující eleganci a nadčasovost pro miliony žen po celém světě. Impulzem pro stvoření ikonické kabelky přitom nebyla jen líbivost, ale praktičnost spočívající v nasazení si tašky přes rameno. Dnes už samozřejmé gesto, za kterým však stojí dlouhých 70 let historie.

    Zdroje: Instagram, Glamour, Season2, The Times, WWD, Chanel

    ― Reklama ―

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Co znamená pánský streetwear? Jeho finální proměna trvala roky

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―