Více

    ― Reklama ―

    Investiční možnosti jsou téměř nekonečné. Dávno mezi ně nepatří jen akcie či kryptoměny, v portfoliích najdeme LEGO stavebnice, figurky z filmů, ale klidně i vzácné lahve alkoholu. Investice jsou určovány příležitostmi a rozhodně mezi ně patří i módní kousky. Neomezují se však jen na kabelky, zbohatnout můžete také na špercích či botách.

    Dlouhodobé investice jsou skutečně disciplínou pro otrlé. U spotřebních věcí to platí dvojnásob. Koupit si krásnou novou kabelku či lahev, aniž byste si je mohli užít, opravdu otestuje vaše nervy. Pokud však zůstanete trpěliví, v průběhu let se vám jejich cena může několikanásobně vrátit. Móda je v tomto ohledu poměrně stabilní, některé z uvedených kousků jsou investiční výhrou už léta.

    Investice do kabelek jsou jistota. Držte se kvalitních materiálů a vzácnosti

    Jistota investice je samozřejmě nadsázka, nikdo a nikdy vám negarantuje případný zisk z vámi vybraného investičního produktu. Pokud se ale budete chtít inspirovat v historii, kabelky na poli módy dlouhodobě patří k nejoblíbenějším formám uložení peněz. Nejznámější z nich je model Birkin či Kelly od Hermès. Jejich cena se pohybuje okolo čtvrt milionu, ročně však roste až o 10 procent.

    Zdroj: Hermès, Louis Vuitton

    Ceny tašek Louis Vuitton rovněž dlouhodobě rostou, avšak méně dramaticky, než je tomu u Hermès. Jedním z oblíbených investičních modelů této značky je Monogram Keepall. V průměru se jeho cena pohybuje kolem 50 tisíc. Další populární investiční volbou je Chanel Classic Flap Bag. Obecně při investici do kabelek dejte důraz na kožený materiál a případné luxusní zdobení.

    Postupem let vyděláte i na hodinkách, botách či oblečení. Čím méně dostupné, tím lepší

    Mezi první příčky investičních kousků patří rovněž hodinky. Úplně nejvýhodnější jsou ty složité, bohatě zdobené a pochopitelně také těžko sehnatelné. Na modelech řady Royal Oak od značky Audemars Piguet si kromě času prohlédnete také diamanty. Není proto divu, že za jeden vzácnější kus zaplatíte klidně 2,5 milionu korun. Případní sběratelé pak nebudou váhat vás hravě přeplatit.

    Zdroj: Audemars Piguet, Rolex

    Stálicí mezi hodinkami je také značka Rolex. Ikonická je například řada Daytona, i proto cena hodinek z této kolekce výrazně roste. Dostupné jsou jen omezeně a mezi sběrateli tak zůstávají velmi populární. Některé modely proto dosahují až milionových částek. Nákupní cena běžného kousku, pokud se k němu dostanete, se pohybuje okolo 700 tisíc korun, následný investiční záměr je tedy jasný.

    Zdroj: Christian Louboutin, Chanel

    Christian Louboutin s červenou podrážkou zná každý módní nadšenec. Lodičky Belle and Jewels se šperkem kolem kotníku vyjdou na 80 tisíc korun. Mnohem vzácnější je barevný model z kolaborace Christian Louboutin x Marvel, u něj se dá předpokládat mnohonásobný nárůst ceny do budoucna. Stejně jako u všech dalších kousků totiž platí, že limitované edice svou hodnotu zcela jistě navýší.

    Také značka Chanel a její tvídové kostýmky se zapsaly do historie. Není proto divu, že vás nové modely přijdou na 200 tisíc korun. Ikonické kostýmy se stávají častým předmětem sběratelských aukcí a hodnota vintage kompletů výrazně narůstá. Investičně jsou zajímavé hlavně ty z dílny Karla Lagerfeld. Ovšem jako ve všech předchozích případech, majitel či majitelka musí odolat jejich nošení.

    Zdroje: Hermès, Louis Vuitton, Audemars Piguet, Rolex, Christian Louboutin, The Hollywood Reporter, Rarest, Journey to France, PurseBop, Chanel, Instagram

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Módní kousky v podobě dlouhodobé investice. Nákupy, které z vás udělají milionáře

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Investiční možnosti jsou téměř nekonečné. Dávno mezi ně nepatří jen akcie či kryptoměny, v portfoliích najdeme LEGO stavebnice, figurky z filmů, ale klidně i vzácné lahve alkoholu. Investice jsou určovány příležitostmi a rozhodně mezi ně patří i módní kousky. Neomezují se však jen na kabelky, zbohatnout můžete také na špercích či botách.

    - Reklama -

    Dlouhodobé investice jsou skutečně disciplínou pro otrlé. U spotřebních věcí to platí dvojnásob. Koupit si krásnou novou kabelku či lahev, aniž byste si je mohli užít, opravdu otestuje vaše nervy. Pokud však zůstanete trpěliví, v průběhu let se vám jejich cena může několikanásobně vrátit. Móda je v tomto ohledu poměrně stabilní, některé z uvedených kousků jsou investiční výhrou už léta.

    Investice do kabelek jsou jistota. Držte se kvalitních materiálů a vzácnosti

    Jistota investice je samozřejmě nadsázka, nikdo a nikdy vám negarantuje případný zisk z vámi vybraného investičního produktu. Pokud se ale budete chtít inspirovat v historii, kabelky na poli módy dlouhodobě patří k nejoblíbenějším formám uložení peněz. Nejznámější z nich je model Birkin či Kelly od Hermès. Jejich cena se pohybuje okolo čtvrt milionu, ročně však roste až o 10 procent.

    Zdroj: Hermès, Louis Vuitton

    - Reklama -

    Ceny tašek Louis Vuitton rovněž dlouhodobě rostou, avšak méně dramaticky, než je tomu u Hermès. Jedním z oblíbených investičních modelů této značky je Monogram Keepall. V průměru se jeho cena pohybuje kolem 50 tisíc. Další populární investiční volbou je Chanel Classic Flap Bag. Obecně při investici do kabelek dejte důraz na kožený materiál a případné luxusní zdobení.

    Postupem let vyděláte i na hodinkách, botách či oblečení. Čím méně dostupné, tím lepší

    Mezi první příčky investičních kousků patří rovněž hodinky. Úplně nejvýhodnější jsou ty složité, bohatě zdobené a pochopitelně také těžko sehnatelné. Na modelech řady Royal Oak od značky Audemars Piguet si kromě času prohlédnete také diamanty. Není proto divu, že za jeden vzácnější kus zaplatíte klidně 2,5 milionu korun. Případní sběratelé pak nebudou váhat vás hravě přeplatit.

    Zdroj: Audemars Piguet, Rolex

    Stálicí mezi hodinkami je také značka Rolex. Ikonická je například řada Daytona, i proto cena hodinek z této kolekce výrazně roste. Dostupné jsou jen omezeně a mezi sběrateli tak zůstávají velmi populární. Některé modely proto dosahují až milionových částek. Nákupní cena běžného kousku, pokud se k němu dostanete, se pohybuje okolo 700 tisíc korun, následný investiční záměr je tedy jasný.

    Zdroj: Christian Louboutin, Chanel

    Christian Louboutin s červenou podrážkou zná každý módní nadšenec. Lodičky Belle and Jewels se šperkem kolem kotníku vyjdou na 80 tisíc korun. Mnohem vzácnější je barevný model z kolaborace Christian Louboutin x Marvel, u něj se dá předpokládat mnohonásobný nárůst ceny do budoucna. Stejně jako u všech dalších kousků totiž platí, že limitované edice svou hodnotu zcela jistě navýší.

    Také značka Chanel a její tvídové kostýmky se zapsaly do historie. Není proto divu, že vás nové modely přijdou na 200 tisíc korun. Ikonické kostýmy se stávají častým předmětem sběratelských aukcí a hodnota vintage kompletů výrazně narůstá. Investičně jsou zajímavé hlavně ty z dílny Karla Lagerfeld. Ovšem jako ve všech předchozích případech, majitel či majitelka musí odolat jejich nošení.

    Zdroje: Hermès, Louis Vuitton, Audemars Piguet, Rolex, Christian Louboutin, The Hollywood Reporter, Rarest, Journey to France, PurseBop, Chanel, Instagram

    ― Reklama ―

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Móda v kostce: Fabergé má nového majitele a Burberry se vrací do města

    Módní dům Burberry ohlašuje konec léta. Po kampaních naplněných festivalovou atmosférou putuje zpět do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a její značka Being Frenshe vydávají produkty na rty a ruský výrobce luxusních šperků Fabergé má nového majitele. Aukční síň Julien's Auctions pak uspořádala dražbu kousků Whitney Houston.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―