Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Investiční možnosti jsou téměř nekonečné. Dávno mezi ně nepatří jen akcie či kryptoměny, v portfoliích najdeme LEGO stavebnice, figurky z filmů, ale klidně i vzácné lahve alkoholu. Investice jsou určovány příležitostmi a rozhodně mezi ně patří i módní kousky. Neomezují se však jen na kabelky, zbohatnout můžete také na špercích či botách.

    Dlouhodobé investice jsou skutečně disciplínou pro otrlé. U spotřebních věcí to platí dvojnásob. Koupit si krásnou novou kabelku či lahev, aniž byste si je mohli užít, opravdu otestuje vaše nervy. Pokud však zůstanete trpěliví, v průběhu let se vám jejich cena může několikanásobně vrátit. Móda je v tomto ohledu poměrně stabilní, některé z uvedených kousků jsou investiční výhrou už léta.

    Investice do kabelek jsou jistota. Držte se kvalitních materiálů a vzácnosti

    Jistota investice je samozřejmě nadsázka, nikdo a nikdy vám negarantuje případný zisk z vámi vybraného investičního produktu. Pokud se ale budete chtít inspirovat v historii, kabelky na poli módy dlouhodobě patří k nejoblíbenějším formám uložení peněz. Nejznámější z nich je model Birkin či Kelly od Hermès. Jejich cena se pohybuje okolo čtvrt milionu, ročně však roste až o 10 procent.

    Zdroj: Hermès, Louis Vuitton

    Ceny tašek Louis Vuitton rovněž dlouhodobě rostou, avšak méně dramaticky, než je tomu u Hermès. Jedním z oblíbených investičních modelů této značky je Monogram Keepall. V průměru se jeho cena pohybuje kolem 50 tisíc. Další populární investiční volbou je Chanel Classic Flap Bag. Obecně při investici do kabelek dejte důraz na kožený materiál a případné luxusní zdobení.

    Postupem let vyděláte i na hodinkách, botách či oblečení. Čím méně dostupné, tím lepší

    Mezi první příčky investičních kousků patří rovněž hodinky. Úplně nejvýhodnější jsou ty složité, bohatě zdobené a pochopitelně také těžko sehnatelné. Na modelech řady Royal Oak od značky Audemars Piguet si kromě času prohlédnete také diamanty. Není proto divu, že za jeden vzácnější kus zaplatíte klidně 2,5 milionu korun. Případní sběratelé pak nebudou váhat vás hravě přeplatit.

    Zdroj: Audemars Piguet, Rolex

    Stálicí mezi hodinkami je také značka Rolex. Ikonická je například řada Daytona, i proto cena hodinek z této kolekce výrazně roste. Dostupné jsou jen omezeně a mezi sběrateli tak zůstávají velmi populární. Některé modely proto dosahují až milionových částek. Nákupní cena běžného kousku, pokud se k němu dostanete, se pohybuje okolo 700 tisíc korun, následný investiční záměr je tedy jasný.

    Zdroj: Christian Louboutin, Chanel

    Christian Louboutin s červenou podrážkou zná každý módní nadšenec. Lodičky Belle and Jewels se šperkem kolem kotníku vyjdou na 80 tisíc korun. Mnohem vzácnější je barevný model z kolaborace Christian Louboutin x Marvel, u něj se dá předpokládat mnohonásobný nárůst ceny do budoucna. Stejně jako u všech dalších kousků totiž platí, že limitované edice svou hodnotu zcela jistě navýší.

    Také značka Chanel a její tvídové kostýmky se zapsaly do historie. Není proto divu, že vás nové modely přijdou na 200 tisíc korun. Ikonické kostýmy se stávají častým předmětem sběratelských aukcí a hodnota vintage kompletů výrazně narůstá. Investičně jsou zajímavé hlavně ty z dílny Karla Lagerfeld. Ovšem jako ve všech předchozích případech, majitel či majitelka musí odolat jejich nošení.

    Zdroje: Hermès, Louis Vuitton, Audemars Piguet, Rolex, Christian Louboutin, The Hollywood Reporter, Rarest, Journey to France, PurseBop, Chanel, Instagram

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Módní kousky v podobě dlouhodobé investice. Nákupy, které z vás udělají milionáře

    Investiční možnosti jsou téměř nekonečné. Dávno mezi ně nepatří jen akcie či kryptoměny, v portfoliích najdeme LEGO stavebnice, figurky z filmů, ale klidně i vzácné lahve alkoholu. Investice jsou určovány příležitostmi a rozhodně mezi ně patří i módní kousky. Neomezují se však jen na kabelky, zbohatnout můžete také na špercích či botách.

    Dlouhodobé investice jsou skutečně disciplínou pro otrlé. U spotřebních věcí to platí dvojnásob. Koupit si krásnou novou kabelku či lahev, aniž byste si je mohli užít, opravdu otestuje vaše nervy. Pokud však zůstanete trpěliví, v průběhu let se vám jejich cena může několikanásobně vrátit. Móda je v tomto ohledu poměrně stabilní, některé z uvedených kousků jsou investiční výhrou už léta.

    Investice do kabelek jsou jistota. Držte se kvalitních materiálů a vzácnosti

    Jistota investice je samozřejmě nadsázka, nikdo a nikdy vám negarantuje případný zisk z vámi vybraného investičního produktu. Pokud se ale budete chtít inspirovat v historii, kabelky na poli módy dlouhodobě patří k nejoblíbenějším formám uložení peněz. Nejznámější z nich je model Birkin či Kelly od Hermès. Jejich cena se pohybuje okolo čtvrt milionu, ročně však roste až o 10 procent.

    Zdroj: Hermès, Louis Vuitton

    Ceny tašek Louis Vuitton rovněž dlouhodobě rostou, avšak méně dramaticky, než je tomu u Hermès. Jedním z oblíbených investičních modelů této značky je Monogram Keepall. V průměru se jeho cena pohybuje kolem 50 tisíc. Další populární investiční volbou je Chanel Classic Flap Bag. Obecně při investici do kabelek dejte důraz na kožený materiál a případné luxusní zdobení.

    Postupem let vyděláte i na hodinkách, botách či oblečení. Čím méně dostupné, tím lepší

    Mezi první příčky investičních kousků patří rovněž hodinky. Úplně nejvýhodnější jsou ty složité, bohatě zdobené a pochopitelně také těžko sehnatelné. Na modelech řady Royal Oak od značky Audemars Piguet si kromě času prohlédnete také diamanty. Není proto divu, že za jeden vzácnější kus zaplatíte klidně 2,5 milionu korun. Případní sběratelé pak nebudou váhat vás hravě přeplatit.

    Zdroj: Audemars Piguet, Rolex

    Stálicí mezi hodinkami je také značka Rolex. Ikonická je například řada Daytona, i proto cena hodinek z této kolekce výrazně roste. Dostupné jsou jen omezeně a mezi sběrateli tak zůstávají velmi populární. Některé modely proto dosahují až milionových částek. Nákupní cena běžného kousku, pokud se k němu dostanete, se pohybuje okolo 700 tisíc korun, následný investiční záměr je tedy jasný.

    Zdroj: Christian Louboutin, Chanel

    Christian Louboutin s červenou podrážkou zná každý módní nadšenec. Lodičky Belle and Jewels se šperkem kolem kotníku vyjdou na 80 tisíc korun. Mnohem vzácnější je barevný model z kolaborace Christian Louboutin x Marvel, u něj se dá předpokládat mnohonásobný nárůst ceny do budoucna. Stejně jako u všech dalších kousků totiž platí, že limitované edice svou hodnotu zcela jistě navýší.

    Také značka Chanel a její tvídové kostýmky se zapsaly do historie. Není proto divu, že vás nové modely přijdou na 200 tisíc korun. Ikonické kostýmy se stávají častým předmětem sběratelských aukcí a hodnota vintage kompletů výrazně narůstá. Investičně jsou zajímavé hlavně ty z dílny Karla Lagerfeld. Ovšem jako ve všech předchozích případech, majitel či majitelka musí odolat jejich nošení.

    Zdroje: Hermès, Louis Vuitton, Audemars Piguet, Rolex, Christian Louboutin, The Hollywood Reporter, Rarest, Journey to France, PurseBop, Chanel, Instagram

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―