Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Italská luxusní značka Brunello Cucinelli zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí. Na rozdíl od skupiny LVMH pak slaví značný úspěch. Její prodeje totiž v uplynulých třech měsících vzrostly o 16,5 procenta. Jedná se tedy také o ukazatel toho, že obliba stylu známého jako quiet luxury stále trvá.

    Módní svět v současnosti trápí stejné ekonomické potíže jako další průmysly. Potýkat se musí se zpomalující se ekonomikou, trvající inflací a dopady světové pandemie. Také proto značky v prvním čtvrtletí letošního roku očekávají spíše méně pozitivní výsledky. Výjimkou je ovšem italský módní dům Brunello Cucinelli. Ve středu totiž zveřejnil data, týkající se uplynulých třech měsíců.

    Ta ukazují, že prodeje společnosti vzrostly o 16,5 procenta. Dosáhly tak na 309 milionů eur. Loni ve stejném období se přitom vyšplhaly na pouhých 265 milionů eur. Úspěšné výsledky umožnily značce stanovit také pozitivní výhledy do budoucnosti. Odhaduje totiž, že letos dosáhne růstu 10 procent, a to díky „zdravým a vybalancovaným ziskům“. Stejné očekávání má také pro rok 2025.

    Data ze začátku roku pak potvrdila nejen trvající úspěch luxusní italské značky, ale také další trend. Návrhy módní společnosti totiž ztělesňují styl, známý jako quiet luxury, v překladu tichý luxus. Trend vládl především loňskému roku, zdá se ovšem, že jeho obliba přetrvává i v tom letošním. Zástupci Brunello Cucinelli však prohlásili, že jejich návrhy zastávají spíše „gentle luxury“, tedy jemný luxus.

    Brunello Cucinelli hraje do karet i trendy tenniscore. S tichým luxusem má mnoho společného

    Úspěch italské módní společnosti vyniká také v porovnání s výsledky její konkurence. Například skupina Kering minulý měsíc vydala varování předpokládající, že její prodeje v prvním čtvrtletí klesly o 10 procent. Konglomerát LVMH zase zveřejnil data, dokazující pouhý tříprocentní růst prodejů. Největší zisky pak Brunello Cucinelli zaznamenal ve státech Jižní i Severní Ameriky. Následovala Asie a poté Evropa.

    Slavná značka je oblíbená především pro své kašmírové výrobky. Jak už jsme ovšem zmínili, vystihují ji hlavně jednoduché, avšak kvalitní a nenápadné návrhy. Jejich současná popularita se odvíjí také od propojení s takzvaným tenniscore. Jedná se o styl vycházející z tenisových outfitů. Zpopularizovala ho mimo jiné i herečka Zendaya a její nový film Challengers. Při jeho propagaci pak oblékla právě Brunello Cucinelli.

    Zdroje: WWD, Reuters, Market Screener, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Vláda quiet luxury trvá. Potvrdily to výsledky Brunello Cucinelli z prvního čtvrtletí

    Italská luxusní značka Brunello Cucinelli zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí. Na rozdíl od skupiny LVMH pak slaví značný úspěch. Její prodeje totiž v uplynulých třech měsících vzrostly o 16,5 procenta. Jedná se tedy také o ukazatel toho, že obliba stylu známého jako quiet luxury stále trvá.

    Módní svět v současnosti trápí stejné ekonomické potíže jako další průmysly. Potýkat se musí se zpomalující se ekonomikou, trvající inflací a dopady světové pandemie. Také proto značky v prvním čtvrtletí letošního roku očekávají spíše méně pozitivní výsledky. Výjimkou je ovšem italský módní dům Brunello Cucinelli. Ve středu totiž zveřejnil data, týkající se uplynulých třech měsíců.

    Ta ukazují, že prodeje společnosti vzrostly o 16,5 procenta. Dosáhly tak na 309 milionů eur. Loni ve stejném období se přitom vyšplhaly na pouhých 265 milionů eur. Úspěšné výsledky umožnily značce stanovit také pozitivní výhledy do budoucnosti. Odhaduje totiž, že letos dosáhne růstu 10 procent, a to díky „zdravým a vybalancovaným ziskům“. Stejné očekávání má také pro rok 2025.

    Data ze začátku roku pak potvrdila nejen trvající úspěch luxusní italské značky, ale také další trend. Návrhy módní společnosti totiž ztělesňují styl, známý jako quiet luxury, v překladu tichý luxus. Trend vládl především loňskému roku, zdá se ovšem, že jeho obliba přetrvává i v tom letošním. Zástupci Brunello Cucinelli však prohlásili, že jejich návrhy zastávají spíše „gentle luxury“, tedy jemný luxus.

    Brunello Cucinelli hraje do karet i trendy tenniscore. S tichým luxusem má mnoho společného

    Úspěch italské módní společnosti vyniká také v porovnání s výsledky její konkurence. Například skupina Kering minulý měsíc vydala varování předpokládající, že její prodeje v prvním čtvrtletí klesly o 10 procent. Konglomerát LVMH zase zveřejnil data, dokazující pouhý tříprocentní růst prodejů. Největší zisky pak Brunello Cucinelli zaznamenal ve státech Jižní i Severní Ameriky. Následovala Asie a poté Evropa.

    Slavná značka je oblíbená především pro své kašmírové výrobky. Jak už jsme ovšem zmínili, vystihují ji hlavně jednoduché, avšak kvalitní a nenápadné návrhy. Jejich současná popularita se odvíjí také od propojení s takzvaným tenniscore. Jedná se o styl vycházející z tenisových outfitů. Zpopularizovala ho mimo jiné i herečka Zendaya a její nový film Challengers. Při jeho propagaci pak oblékla právě Brunello Cucinelli.

    Zdroje: WWD, Reuters, Market Screener, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―