Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kabelka, to je nepostradatelná součást šatníku každého milovníka módy. Málokdo má ale jen jednu a na každou příležitost se pochopitelně hodí jiná. Jaké z nich ale budou vládnout trendům letošního roku? Fashion gurus se slitovali, vypadá to totiž, že letošní modely kombinují praktičnost i estetiku a výběr tak bude více než slibný.

    Stejně jako make-up a oblečení, i kabelky propadají módním érám. Nejlepší je samozřejmě vlastnit nadčasové kousky, hodící se na každou příležitost, případně kabelku „do práce“ a kabelku „na večer“. Pokud ale zvědavě číháte na favority pro letošní rok, znalci se poměrně jasně shodují. A co víc, tašky pro letošní sezónu nabízí kreativitu, ale ne šílenost, a jejich výběr se letos opravdu povedl.

    Doktor na výjezdu a třásně. Okázalost, nebo letošní must-have?

    Trochu výstřednosti do kabelkového portfolia přinesou letos třásně. Zajímavý prvek se dá naštěstí zakomponovat různě. Prada například nabízí mini model s barevnou třásňovou clonou, zatímco od značky Ralph Lauren se dočkáme umírněnější kombinace v monochromatické béžové. Je-li tedy tento trend tím pravým lákadlem pro vás, vyberete si napříč různými styly nošení.

    Zdroj: Prada, Ralph Lauren

    Medicine bag, neboli taška, připomínající filmové akutní výjezdy doktorů. Zní to směšně, ale po prohlédnutí odpovídajících modelů je třeba uznat, že se jedná o velmi praktický střih, ačkoliv zrovna praktičnost nebývá u módních trendů vždy zvykem. Kabelky v tomto stylu mají ucha nahoře, takže se dají pohodlně přenášet i naplněné po okraj. Nápadité kousky nabízí Miu Miu či Louis Vuitton.

    Zdroj: Louis Vuitton, Miu Miu

    Medicine bags se vyplatí zařadit do kolekce, kromě spousty místa se totiž chlubí také kvalitními materiály, typicky kůží. Najdete je pak s konstrukcí hranatého i zaobleného dna. Díky nim můžete lépe strukturovat obsah kabelky. Taška perfektně doplní outfit s rovným kabátem a klasickými šaty, ale i business casual look. I kdyby nebyla trendem v dalším roce, své uplatnění rozhodně najde.

    Kabelky do práce válcují módní trendy. V kurzu budou i přívěsky

    Nyní pozitivní zprávy pro všechny boss babes. V módě mají být takzvané work bags, neboli kabelky do práce. Jestliže si lámete hlavu, kde sehnat ideální tašku, která pojme notebook, diář, lahev s vodou, oběd a další nezbytnosti, letošní nabídka k vám bude vstřícná. Pokud myslíte na ikonickou Neverfull od značky Louis Vuitton, myslíte správně, i ta do letošních trendů totiž dokonale zapadá.

    Zdroj: Louis Vuitton, Coccinelle

    Možná trochu šíleným, ale pořád velmi funkčním, hitem budou letos bags on bags. Pojetí je přitom různé, značka Fendi ve své kolekci Spring/Summer 2025 představila doslova nálož kabelek najednou. Kombinace větší a menší samostatné kabelky může být ovšem trochu moc, sáhněte proto po roztomilých a populárních bag charms. Kabelka v podobě přívěsku vyřeší trend za vás.

    Zdroj: Balenciaga, Fendi

    Kromě těchto jednoznačných stylů budou v módě pro rok 2025 i pokračující modely kabelek z loňského roku. Typickým příkladem jsou east-west kabelky ve tvaru podlouhlé bagety. Dále letos uvidíme i semišové kabelky a tašky s doplňkem ve formě páskové spony. Jestliže si tedy v nejbližší době plánujete pořizovat ikonickou Birkinku, nikdy nebyla lepší příležitost.

    Zdroje: In Style, Instagram

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Foto:Coach

    Věštění z módních přehlídek startuje. Jaké kabelky budou v letošním roce na vrcholu trendů?

    Kabelka, to je nepostradatelná součást šatníku každého milovníka módy. Málokdo má ale jen jednu a na každou příležitost se pochopitelně hodí jiná. Jaké z nich ale budou vládnout trendům letošního roku? Fashion gurus se slitovali, vypadá to totiž, že letošní modely kombinují praktičnost i estetiku a výběr tak bude více než slibný.

    - Reklama -

    Stejně jako make-up a oblečení, i kabelky propadají módním érám. Nejlepší je samozřejmě vlastnit nadčasové kousky, hodící se na každou příležitost, případně kabelku „do práce“ a kabelku „na večer“. Pokud ale zvědavě číháte na favority pro letošní rok, znalci se poměrně jasně shodují. A co víc, tašky pro letošní sezónu nabízí kreativitu, ale ne šílenost, a jejich výběr se letos opravdu povedl.

    Doktor na výjezdu a třásně. Okázalost, nebo letošní must-have?

    Trochu výstřednosti do kabelkového portfolia přinesou letos třásně. Zajímavý prvek se dá naštěstí zakomponovat různě. Prada například nabízí mini model s barevnou třásňovou clonou, zatímco od značky Ralph Lauren se dočkáme umírněnější kombinace v monochromatické béžové. Je-li tedy tento trend tím pravým lákadlem pro vás, vyberete si napříč různými styly nošení.

    Zdroj: Prada, Ralph Lauren

    - Reklama -

    Medicine bag, neboli taška, připomínající filmové akutní výjezdy doktorů. Zní to směšně, ale po prohlédnutí odpovídajících modelů je třeba uznat, že se jedná o velmi praktický střih, ačkoliv zrovna praktičnost nebývá u módních trendů vždy zvykem. Kabelky v tomto stylu mají ucha nahoře, takže se dají pohodlně přenášet i naplněné po okraj. Nápadité kousky nabízí Miu Miu či Louis Vuitton.

    Zdroj: Louis Vuitton, Miu Miu

    Medicine bags se vyplatí zařadit do kolekce, kromě spousty místa se totiž chlubí také kvalitními materiály, typicky kůží. Najdete je pak s konstrukcí hranatého i zaobleného dna. Díky nim můžete lépe strukturovat obsah kabelky. Taška perfektně doplní outfit s rovným kabátem a klasickými šaty, ale i business casual look. I kdyby nebyla trendem v dalším roce, své uplatnění rozhodně najde.

    Kabelky do práce válcují módní trendy. V kurzu budou i přívěsky

    Nyní pozitivní zprávy pro všechny boss babes. V módě mají být takzvané work bags, neboli kabelky do práce. Jestliže si lámete hlavu, kde sehnat ideální tašku, která pojme notebook, diář, lahev s vodou, oběd a další nezbytnosti, letošní nabídka k vám bude vstřícná. Pokud myslíte na ikonickou Neverfull od značky Louis Vuitton, myslíte správně, i ta do letošních trendů totiž dokonale zapadá.

    Zdroj: Louis Vuitton, Coccinelle

    Možná trochu šíleným, ale pořád velmi funkčním, hitem budou letos bags on bags. Pojetí je přitom různé, značka Fendi ve své kolekci Spring/Summer 2025 představila doslova nálož kabelek najednou. Kombinace větší a menší samostatné kabelky může být ovšem trochu moc, sáhněte proto po roztomilých a populárních bag charms. Kabelka v podobě přívěsku vyřeší trend za vás.

    Zdroj: Balenciaga, Fendi

    Kromě těchto jednoznačných stylů budou v módě pro rok 2025 i pokračující modely kabelek z loňského roku. Typickým příkladem jsou east-west kabelky ve tvaru podlouhlé bagety. Dále letos uvidíme i semišové kabelky a tašky s doplňkem ve formě páskové spony. Jestliže si tedy v nejbližší době plánujete pořizovat ikonickou Birkinku, nikdy nebyla lepší příležitost.

    Zdroje: In Style, Instagram

    ― Reklama ―

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    New York nepolevuje. Svou vizi odhalil Coach, Toteme, Sandy Liang i Tory Burch

    Fashion week v New Yorku pokračuje a nabízí další vize pro nadcházející jarní a letní sezónu. Svou kolekci plnou optimismu představil například módní dům Coach. Značka Toteme popustila uzdu svého perfekcionismu a návrhářka Sandy Liang tentokrát čerpala inspiraci ze svého dětství v Chinatown. Tory Burch pak dokázala, jak dobře zná newyorské ženy.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    Protest na Pařížské není na místě. Móda za nespokojenost mladých nemůže

    Skupina MayDay minulý týden v Pařížské ulici uspořádala protest proti luxusu. Její členové se oblékli do bílých kukel a trik tvořících nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečení odvádí pozornost od důležitějších hodnot. Argument však působí prázdně, protože pravá příčina tlaku na mladé lidi pramení odjinud. Luxusní butiky v tomto kontextu plní spíše roli kulisy, než aby představovaly zdroje problému.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―