Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Alexander Wang se po sedmi letech vrátil na módní kalendář New York Fashion Week s kolekcí, která vyzařuje sebevědomí i vyzrálou estetiku. Show navíc oslavil 20. výročí od založení své značky. V jeho pojetí slaví návrat primárně ikona „Wang Girl“. Tentokrát s příměsí kostkovaného potisku, ostrých kontur a vizí ženy, jež vládne vlastnímu času. Návrhář poskládal odkaz minulosti a transformoval jej v siluetu moderní ženy.

    Hosté show z dílny Alexandera Wang v newyorské Citizens Savings Bank přivítal obraz, jenž měl daleko od známého a pro návrháře typického „downtown cool“ stylu. Martha Stewart u stolu s hrou Mahjong představovala generační symbol a Wangův osobní tribut ženské síle. Jeho řada se odvíjela právě od tohoto motivu. Od žen, jež vládnou ulicím a jejichž energie prostupuje každou částí šatníku.

    Přímočarost v podání Alexander Wang. V kolekci pracuje s tím, co už známe

    Alexander Wang dorazil poprvé od roku 2018 na Newyorský týden módy. Jeho návrat byl překvapením, jelikož v letech 2020 a 2021 čelil obviněním ze sexuálního obtěžování, kvůli nimž se z přehlídkového kalendáře vytratil. Novou kapitolu, jež navíc oslavuje 20 let na trhu, definoval jasným záměrem. Jedna silueta, střih, délka. Touto disciplínou prošla celá škála prvků. Od laserem řezaných vest až po šedý tailoring s kostkovanými detaily. Výsledkem je šatník, jenž ctí čistotu linie, přesto ukrývá dualitu pracovního řádu a nočního rytmu.

    Zdroj: Profimedia | Alexander Wang

    V centru pozornosti stála i „convertibility“, tedy schopnost jednoho kusu oblečení měnit svůj charakter. Učebnicovým příkladem je kabát z kaštanové umělé kožešiny, jenž se postupně proměnil v těsné šaty s nadýchaným lemem. Ženskost se prezentovala prostřednictvím ostrých hran a kontrastů, nikoli skrze jemnost. Síla se tedy stala luxusem, který kolekce artikulovala beze slov.

    Důležitým gestem se stala také ponča inspirovaná Wangovou matkou. Právě její odkaz zavedl do kolekce prvky ochrany. Příkladem je organza a latex v podobě plášťů, které evokují kulturní návyk čínských žen chránit se před sluncem a deštěm. Detail přetavil praktickou zkušenost v designový prvek a propojil rodinnou tradici s globálním jazykem současné módy. Stejně tak zaujaly i kožešinové límce a nová reinterpretace kabelek, nově v podobě trendy kufříků.

    O virální moment se postarala Cardi B. Svět couture je jejím druhým domovem

    Do publika usedla mimo jiné i rapperka Cardi B a její dcera Kulture, které na sebe strhly pozornost matching outfitem z kožešiny. Wangova přehlídka se tak stala víc než jen návratem na oficiální kalendář. Ukázala, že se jeho svět umí rozšiřovat o nové tváře i generace. „Wang Girl“ už dnes nepotřebuje definici, vystoupí v krátkých šatech, s kufříkem v ruce a s odvahou čelit celému světu.

    Je proto zajímavé sledovat návrháře, který neztrácí svůj rukopis, a přesto ho transformuje do nové podoby. Alexander Wang se viditelně vzdálil od éry roku 2017, kdy jeho estetika působila jako mix newyorské popkultury a asijských vjemů. Současná kolekce nabízí vyzrálost a čerstvý dech, jenž má sílu předpovídat další vizuální kroky módního domu. Wang předkládá obraz značky jako vizionářské platformy, kde se otisk minulosti mění v návrh budoucnosti.

    Zdroje: WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Velký návrat značky Alexander Wang. Jak vypadá nová „Wang Girl“?

    Alexander Wang se po sedmi letech vrátil na módní kalendář New York Fashion Week s kolekcí, která vyzařuje sebevědomí i vyzrálou estetiku. Show navíc oslavil 20. výročí od založení své značky. V jeho pojetí slaví návrat primárně ikona „Wang Girl“. Tentokrát s příměsí kostkovaného potisku, ostrých kontur a vizí ženy, jež vládne vlastnímu času. Návrhář poskládal odkaz minulosti a transformoval jej v siluetu moderní ženy.

    - Reklama -

    Hosté show z dílny Alexandera Wang v newyorské Citizens Savings Bank přivítal obraz, jenž měl daleko od známého a pro návrháře typického „downtown cool“ stylu. Martha Stewart u stolu s hrou Mahjong představovala generační symbol a Wangův osobní tribut ženské síle. Jeho řada se odvíjela právě od tohoto motivu. Od žen, jež vládnou ulicím a jejichž energie prostupuje každou částí šatníku.

    Přímočarost v podání Alexander Wang. V kolekci pracuje s tím, co už známe

    Alexander Wang dorazil poprvé od roku 2018 na Newyorský týden módy. Jeho návrat byl překvapením, jelikož v letech 2020 a 2021 čelil obviněním ze sexuálního obtěžování, kvůli nimž se z přehlídkového kalendáře vytratil. Novou kapitolu, jež navíc oslavuje 20 let na trhu, definoval jasným záměrem. Jedna silueta, střih, délka. Touto disciplínou prošla celá škála prvků. Od laserem řezaných vest až po šedý tailoring s kostkovanými detaily. Výsledkem je šatník, jenž ctí čistotu linie, přesto ukrývá dualitu pracovního řádu a nočního rytmu.

    Zdroj: Profimedia | Alexander Wang

    - Reklama -

    V centru pozornosti stála i „convertibility“, tedy schopnost jednoho kusu oblečení měnit svůj charakter. Učebnicovým příkladem je kabát z kaštanové umělé kožešiny, jenž se postupně proměnil v těsné šaty s nadýchaným lemem. Ženskost se prezentovala prostřednictvím ostrých hran a kontrastů, nikoli skrze jemnost. Síla se tedy stala luxusem, který kolekce artikulovala beze slov.

    Důležitým gestem se stala také ponča inspirovaná Wangovou matkou. Právě její odkaz zavedl do kolekce prvky ochrany. Příkladem je organza a latex v podobě plášťů, které evokují kulturní návyk čínských žen chránit se před sluncem a deštěm. Detail přetavil praktickou zkušenost v designový prvek a propojil rodinnou tradici s globálním jazykem současné módy. Stejně tak zaujaly i kožešinové límce a nová reinterpretace kabelek, nově v podobě trendy kufříků.

    O virální moment se postarala Cardi B. Svět couture je jejím druhým domovem

    Do publika usedla mimo jiné i rapperka Cardi B a její dcera Kulture, které na sebe strhly pozornost matching outfitem z kožešiny. Wangova přehlídka se tak stala víc než jen návratem na oficiální kalendář. Ukázala, že se jeho svět umí rozšiřovat o nové tváře i generace. „Wang Girl“ už dnes nepotřebuje definici, vystoupí v krátkých šatech, s kufříkem v ruce a s odvahou čelit celému světu.

    Je proto zajímavé sledovat návrháře, který neztrácí svůj rukopis, a přesto ho transformuje do nové podoby. Alexander Wang se viditelně vzdálil od éry roku 2017, kdy jeho estetika působila jako mix newyorské popkultury a asijských vjemů. Současná kolekce nabízí vyzrálost a čerstvý dech, jenž má sílu předpovídat další vizuální kroky módního domu. Wang předkládá obraz značky jako vizionářské platformy, kde se otisk minulosti mění v návrh budoucnosti.

    Zdroje: WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―