Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Povědomí o negativních dopadech stresu se rok od roku zvyšuje. Značky nabízejí lákavé suplementy, slibující klidnější spánek i lepší náladu. Chytré aplikace zase upozorňují na sebemenší zvýšení úrovně stresu. Není proto divu, že se z kortizolu, tedy „stresového hormonu“, stalo na TikToku nové buzzword slovo, spojené i s vlastním mocktailem.

    Čím dál více uživatelů sociálních sítí začíná v poslední době chápat negativní vlivy chronického stresu. Jednat se může o různé zdravotní problémy, od bolesti hlavy přes komplikace se spaním až po vysoký krevní tlak. Na vině je mimo jiné nedávný boom wellness scény. Také proto narůstají na popularitě poutavé, ovšem ne vědecky podložené, rady, šířící se na TikToku rychlostí blesku.

    Zdroj: Pexels

    Autoři krátkých videí totiž nabízí „zázračná“ a jednoduchá řešení, jak se rychle a bezbolestně zbavit negativních dopadů dlouhodobého stresu. Mezi ně patří také namíchání koktejlů, nebo spíše mocktailů, slibujících lepší zítřky. V minulosti tak sociální síť ovládl například sleepy girl mocktail nebo drinky obsahující hořčík. Zdá se ovšem, že začátku letošního roku vládne takzvaný cortisol mocktail.

    Problémy s vysokým kortizolem koktejl nevyřeší. Klíčem je změna životního stylu

    Data firmy Spate například odhalila, že videa související s „cortisol mocktail“ si na sociální síti TikTok týdně získají na 1,4 milionu zhlédnutí. Kortizol je takzvaný stresový hormon, jehož úroveň se zvyšuje společně se stresem. Jeho účelem je například regulace krevního tlaku, cirkadiánního rytmu či imunitního systému. I když je tedy pro tělo klíčový, často se o něm mluví spíše v negativním smyslu.

    Zdroj: Blendea, Pure Nordic Help

    Spojovaný je totiž s chronickým stresem, při kterém jeho úroveň zůstává nepřirozeně dlouho vysoká. Cílem by tedy nemělo být se ho zbavit, ale zachovat jeho ideální rovnováhu. Hormon pak začal být s názvem mocktailu spojován proto, že nepředstavuje tak „děsivé“ slovo jako samotný stres. Mezi ingredience drinku patří většinou kokosová voda, mořská sůl a šťáva z citronu či pomeranče.

    @sofiaidaluvada cortisol cocktails are a great way to give your body a boost ! #cortisol #cortisollevels #cortisolcocktails #collegelife #healthyliving #petsmart #AmazonSavingSpree #collegebudget #traderjoes #minivlog #cookwithme #contentcreator #ithinkilikewhenitrains ♬ I Think I Like When It Rains – WILLIS

    Někteří uživatelé pak přidávají také zázvor, kokosovou smetanu nebo kolagen. Cílem drinku má být snížení hladiny kortizolu, a to na základě (vědecky nepodložené) teorie, že chronický stres snižuje správné fungování nadledvinek, orgánů produkujících hormony jako právě kortizol či adrenalin. Jak tento předpoklad, tak recept „zázračného“ koktejlu ovšem nejsou vědci podpořené.

    Negativní vlivy chronického stresu jsou samozřejmě dávno potvrzené, nelze je ale porazit jen koktejlem. I když mocktail není nebezpečný, ostatně obsahuje vitamín C, sodík a draslík, potřeba je spíše změna životního stylu. Odborníci doporučují vyváženou stravu, meditaci, jógu nebo pravidelné procházky. Takové vysvětlení by se ovšem značkám, prodávajícím řadu suplementů, příliš nehodilo.

    Zdroje: WWD, Country and Town House, CBS News, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    V hlavní roli kortizol. TikTok hodlá porazit stres dalším „zázračným“ koktejlem

    Povědomí o negativních dopadech stresu se rok od roku zvyšuje. Značky nabízejí lákavé suplementy, slibující klidnější spánek i lepší náladu. Chytré aplikace zase upozorňují na sebemenší zvýšení úrovně stresu. Není proto divu, že se z kortizolu, tedy „stresového hormonu“, stalo na TikToku nové buzzword slovo, spojené i s vlastním mocktailem.

    - Reklama -

    Čím dál více uživatelů sociálních sítí začíná v poslední době chápat negativní vlivy chronického stresu. Jednat se může o různé zdravotní problémy, od bolesti hlavy přes komplikace se spaním až po vysoký krevní tlak. Na vině je mimo jiné nedávný boom wellness scény. Také proto narůstají na popularitě poutavé, ovšem ne vědecky podložené, rady, šířící se na TikToku rychlostí blesku.

    Zdroj: Pexels

    Autoři krátkých videí totiž nabízí „zázračná“ a jednoduchá řešení, jak se rychle a bezbolestně zbavit negativních dopadů dlouhodobého stresu. Mezi ně patří také namíchání koktejlů, nebo spíše mocktailů, slibujících lepší zítřky. V minulosti tak sociální síť ovládl například sleepy girl mocktail nebo drinky obsahující hořčík. Zdá se ovšem, že začátku letošního roku vládne takzvaný cortisol mocktail.

    - Reklama -

    Problémy s vysokým kortizolem koktejl nevyřeší. Klíčem je změna životního stylu

    Data firmy Spate například odhalila, že videa související s „cortisol mocktail“ si na sociální síti TikTok týdně získají na 1,4 milionu zhlédnutí. Kortizol je takzvaný stresový hormon, jehož úroveň se zvyšuje společně se stresem. Jeho účelem je například regulace krevního tlaku, cirkadiánního rytmu či imunitního systému. I když je tedy pro tělo klíčový, často se o něm mluví spíše v negativním smyslu.

    Zdroj: Blendea, Pure Nordic Help

    Spojovaný je totiž s chronickým stresem, při kterém jeho úroveň zůstává nepřirozeně dlouho vysoká. Cílem by tedy nemělo být se ho zbavit, ale zachovat jeho ideální rovnováhu. Hormon pak začal být s názvem mocktailu spojován proto, že nepředstavuje tak „děsivé“ slovo jako samotný stres. Mezi ingredience drinku patří většinou kokosová voda, mořská sůl a šťáva z citronu či pomeranče.

    @sofiaidaluvada cortisol cocktails are a great way to give your body a boost ! #cortisol #cortisollevels #cortisolcocktails #collegelife #healthyliving #petsmart #AmazonSavingSpree #collegebudget #traderjoes #minivlog #cookwithme #contentcreator #ithinkilikewhenitrains ♬ I Think I Like When It Rains – WILLIS

    Někteří uživatelé pak přidávají také zázvor, kokosovou smetanu nebo kolagen. Cílem drinku má být snížení hladiny kortizolu, a to na základě (vědecky nepodložené) teorie, že chronický stres snižuje správné fungování nadledvinek, orgánů produkujících hormony jako právě kortizol či adrenalin. Jak tento předpoklad, tak recept „zázračného“ koktejlu ovšem nejsou vědci podpořené.

    Negativní vlivy chronického stresu jsou samozřejmě dávno potvrzené, nelze je ale porazit jen koktejlem. I když mocktail není nebezpečný, ostatně obsahuje vitamín C, sodík a draslík, potřeba je spíše změna životního stylu. Odborníci doporučují vyváženou stravu, meditaci, jógu nebo pravidelné procházky. Takové vysvětlení by se ovšem značkám, prodávajícím řadu suplementů, příliš nehodilo.

    Zdroje: WWD, Country and Town House, CBS News, TikTok

    ― Reklama ―

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Andílci opět na scéně. Značka Victoria’s Secret odhalila letošní show

    Velkolepá tradiční show z dílny Victoria's Secret na sebe opět strhla pozornost. Značka se na scénu vrátila po roce a představila teprve druhou přehlídku od své dlouhodobé pauzy, následující po lavině silné kritiky. Její nová image má zahrnovat o něco více různorodý a inkluzivní přístup. Zdá se, že společnosti se comeback daří, sklidila totiž značný úspěch.

    Trápí vás vrásky ve dvaceti? Řešení vyžaduje pozornost a disciplínu

    První vrásky, jež se do vaší pleti vkradou již ve dvaceti umí překvapit. Pleť, která se ještě nedávno probouzela s ranním jasem, reaguje na životní rytmus, stres i slunce. Každý pohled do zrcadla připomíná, že i mladá kůže má svůj vlastní kalendář. Signály, jež vysílá, bývají jemné, ale přesto přesné. Právě v nich se ukrývá návod, jak s pletí vědomě pracovat již nyní.

    Capri pants překračují hranice šatníků. Vstupují i do pánské módy?

    Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    TikTok Highlights: Tradiční kávě konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipů i triků na sociální síti TikTok již před pár lety objevili alternativu tradiční kávy s názvem mushroom coffee. Takzvaná houbová káva však v posledních měsících narůstá na popularitě. Dle jejích zatvrzelých fanoušků totiž slibuje přísun energie, ovšem bez rizika úzkosti a s bonusem posílení imunity, zlepšení pozornosti a snížení zánětů.

    Fendi láká do nového království v Miláně. Otvírá brány Palazzo Fendi

    Luxusní móda, prvotřídní umění a historická architektura vytváří dechberoucí mozaiku jménem Palazzo Fendi. Světoznámá římská značka otvírá dveře nového království v Miláně. Při příležitosti nedávného Milánského fashion weeku odhalila zrekonstruované prostory své vlajkové pobočky v italském hlavním městě módy. Ukrývají pak nejen butik, ale rovněž exkluzivní restaurace a řemeslný ateliér.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―