Více

    ― Reklama ―

    Trendem může být cokoliv. Od receptu přes kus oblečení po dovolenkovou destinaci nebo přístup k životu. Co je ale takzvaný „underconsumption core“? Nový způsob myšlení nás vybízí k tomu, abychom právě od trendů dali ruce pryč a soustředili se raději na stálejší hodnoty. Nejedná se však pouze o převlečený minimalismus?

    Že jsou sociální sítě hlavním líhništěm trendů je nejspíše každému z nás jasné. Schválně, kdy naposledy jste na Instagramu nebo TikToku viděli lesk na rty či virální svetr a hlavou vám problesklo „To potřebuju!“? Někdo těmto pohnutkám propadá snáze, jiný si umí vnitřně vysvětlit, že je hloupost mít vše, co mají ostatní. Všichni se ale shodneme na tom, jak složité je být vůči takovým lákadlům imunní.

    Underconsumption? Nové slovo do vašeho slovníku

    I z těchto důvodů se na sociální síti TikTok začal objevovat takzvaný underconsumption core, přeloženo doslova jako podprůměrná spotřeba. Lepší by možná ale byl popis oklikou, tedy „opak nadspotřeby“. Fenomén core se pak už pár měsíců šíří sociálními sítěmi jako lavina. Nabízí škatulky, do kterých lze zařadit svůj styl nebo přístup k životu.

    Underconsumption vybízí lidi k tomu, aby si dvakrát rozmysleli, jestli potřebují virální rudou kabelku jen proto, že se jí teď na sociálních sítích chlubí téměř všichni. Nebo jestli je vážně nutné běžet hned po práci do Primarku kvůli ponožkám s medvídkem, ačkoliv jste je dneska na své For You Page viděli už třikrát.

    Čím se tedy čerstvý trend liší od minimalismu?

    Minimalismus by se dal popsat jako hnutí či pohled na život, dle kterého se člověk snaží žít s minimálním počtem věcí. To, co je zrovna v módě, ho nijak nevzrušuje a určitě nekupuje něco jen proto, že to viděl na videu. Věří, že štěstí neleží v majetku. Raději si proto pořídí jeden kvalitní kousek oblečení nebo nábytku, který mu vydrží věky.

    Underconsumption naopak zohledňuje touhu pořídit si věc, která možná není udržitelná a logicky odůvodnitelná, ale udělá nám radost. Stále vybízí, abychom nosili nakoupené oblečení a kosmetiku vypotřebovali do poslední kapky. Zároveň však nepopírá touhu po majetku a nevybízí k jeho extrémní redukci. Dovolí vám proto po trendy rtěnce z Instagramu šáhnout, ale až poté, co spotřebujete tu aktuální.

    Člověk, který žije minimalisticky, má navíc většinou podobný přístup v krvi. S jeho životním stylem jde zkrátka ruku v ruce. Underconsumption core naopak cílí na ty, pro které je takový životní styl nepředstavitelnou obětí, ale možná si i tak alespoň trochu uvědomují, jak často si kupují zbytečnosti jen proto, že jsou v kurzu.

    TikTok inspiruje k rozumné spotřebě

    Tvůrci, kteří se proti nadměrné spotřebě vymezují, se převážně na TikToku snaží dokázat, že je normální mít jeden pár bot na jedno roční období nebo třeba pálit jednu svíčku do té doby, dokud ji nespotřebujete. Celé hnutí tak naráží na potřebu obrnit se neustálému přísunu videí a fotek, dávající nám pocit, že „tuhle věc“ musíme mít.

    @kbedfinance Underconsumption Core🌟 Just a reminder that you dont need to be buying a million products to feel pretty and to take care of yourself💁🏼‍♀️ #underconsumption #minimalist #femalefinance #budgeting #financialtransparency #savingmoney #CapCut ♬ original sound – speedz!

    Jedná se tedy protentokrát o trend, který snad nikomu na jinak kritických sociálních sítích nemůže vadit. Stovky influencerů sdílí své přehnaně obrovské sbírky tělových peelingů nebo parfémů, které se dřív zkazí, než je spotřebují, a veřejně se zavazují k underconsumption životnímu stylu. Nám podobný krok rovněž dává smysl.

    Někdy je totiž osvěžující si přečíst, že nevadí, když jsme snad jediní na planetě, kteří nebudou vlastnit onu beznadějně vyprodanou a trendy tvářenku. Možná se nám sice líbí, ale když nás někdo zvenčí popostrčí a potvrdí nám, že bohatě stačí ta, kterou máme doma, dokážeme se cítit pod o něco menším tlakem. A ušetříme tak nejen peněženku, ale i planetu.

    Zdroje: Instagram, Tik Tok

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Underconsumption core: Trend diktující, že trendům nemáte propadnout

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Trendem může být cokoliv. Od receptu přes kus oblečení po dovolenkovou destinaci nebo přístup k životu. Co je ale takzvaný „underconsumption core“? Nový způsob myšlení nás vybízí k tomu, abychom právě od trendů dali ruce pryč a soustředili se raději na stálejší hodnoty. Nejedná se však pouze o převlečený minimalismus?

    - Reklama -

    Že jsou sociální sítě hlavním líhništěm trendů je nejspíše každému z nás jasné. Schválně, kdy naposledy jste na Instagramu nebo TikToku viděli lesk na rty či virální svetr a hlavou vám problesklo „To potřebuju!“? Někdo těmto pohnutkám propadá snáze, jiný si umí vnitřně vysvětlit, že je hloupost mít vše, co mají ostatní. Všichni se ale shodneme na tom, jak složité je být vůči takovým lákadlům imunní.

    Underconsumption? Nové slovo do vašeho slovníku

    I z těchto důvodů se na sociální síti TikTok začal objevovat takzvaný underconsumption core, přeloženo doslova jako podprůměrná spotřeba. Lepší by možná ale byl popis oklikou, tedy „opak nadspotřeby“. Fenomén core se pak už pár měsíců šíří sociálními sítěmi jako lavina. Nabízí škatulky, do kterých lze zařadit svůj styl nebo přístup k životu.

    Underconsumption vybízí lidi k tomu, aby si dvakrát rozmysleli, jestli potřebují virální rudou kabelku jen proto, že se jí teď na sociálních sítích chlubí téměř všichni. Nebo jestli je vážně nutné běžet hned po práci do Primarku kvůli ponožkám s medvídkem, ačkoliv jste je dneska na své For You Page viděli už třikrát.

    - Reklama -

    Čím se tedy čerstvý trend liší od minimalismu?

    Minimalismus by se dal popsat jako hnutí či pohled na život, dle kterého se člověk snaží žít s minimálním počtem věcí. To, co je zrovna v módě, ho nijak nevzrušuje a určitě nekupuje něco jen proto, že to viděl na videu. Věří, že štěstí neleží v majetku. Raději si proto pořídí jeden kvalitní kousek oblečení nebo nábytku, který mu vydrží věky.

    Underconsumption naopak zohledňuje touhu pořídit si věc, která možná není udržitelná a logicky odůvodnitelná, ale udělá nám radost. Stále vybízí, abychom nosili nakoupené oblečení a kosmetiku vypotřebovali do poslední kapky. Zároveň však nepopírá touhu po majetku a nevybízí k jeho extrémní redukci. Dovolí vám proto po trendy rtěnce z Instagramu šáhnout, ale až poté, co spotřebujete tu aktuální.

    Člověk, který žije minimalisticky, má navíc většinou podobný přístup v krvi. S jeho životním stylem jde zkrátka ruku v ruce. Underconsumption core naopak cílí na ty, pro které je takový životní styl nepředstavitelnou obětí, ale možná si i tak alespoň trochu uvědomují, jak často si kupují zbytečnosti jen proto, že jsou v kurzu.

    TikTok inspiruje k rozumné spotřebě

    Tvůrci, kteří se proti nadměrné spotřebě vymezují, se převážně na TikToku snaží dokázat, že je normální mít jeden pár bot na jedno roční období nebo třeba pálit jednu svíčku do té doby, dokud ji nespotřebujete. Celé hnutí tak naráží na potřebu obrnit se neustálému přísunu videí a fotek, dávající nám pocit, že „tuhle věc“ musíme mít.

    @kbedfinance Underconsumption Core🌟 Just a reminder that you dont need to be buying a million products to feel pretty and to take care of yourself💁🏼‍♀️ #underconsumption #minimalist #femalefinance #budgeting #financialtransparency #savingmoney #CapCut ♬ original sound – speedz!

    Jedná se tedy protentokrát o trend, který snad nikomu na jinak kritických sociálních sítích nemůže vadit. Stovky influencerů sdílí své přehnaně obrovské sbírky tělových peelingů nebo parfémů, které se dřív zkazí, než je spotřebují, a veřejně se zavazují k underconsumption životnímu stylu. Nám podobný krok rovněž dává smysl.

    Někdy je totiž osvěžující si přečíst, že nevadí, když jsme snad jediní na planetě, kteří nebudou vlastnit onu beznadějně vyprodanou a trendy tvářenku. Možná se nám sice líbí, ale když nás někdo zvenčí popostrčí a potvrdí nám, že bohatě stačí ta, kterou máme doma, dokážeme se cítit pod o něco menším tlakem. A ušetříme tak nejen peněženku, ale i planetu.

    Zdroje: Instagram, Tik Tok

    ― Reklama ―

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―