Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jedním z nejvíce skloňovaných slovních spojení naší doby je bezesporu umělá inteligence. Kromě grafického designu nebo módního průmyslu postupně dobývá i ten parfémový. V současnosti pomáhá parfumérům nejen objevovat dosud neznámé aromatické molekuly, ale dokáže také během několika minut vytvořit osobní vůni pro kohokoli na světě.

    Software Osmo chce zajistit udržitelnou budoucnost parfémů

    Průkopníkem ve světě vůní v kombinaci s umělou inteligencí je startup Osmo. Původně vznikl pod záštitou projektu Google Research. Software Osmo dokáže díky technologii strojového učení, kterou využívá také model ChatGPT, predikovat vůni aromatických molekul na základě jejich struktury.

    Nástroj je tak v konečném důsledku schopen vytvářet dosud neznámé aromatické molekuly. Co je však ještě důležitější, dokáže efektivně najít náhrady za přírodní nebo zakázané složky.

    Přísady, jako je santalové dřevo, šafrán nebo různé květy, jsou kvůli nadměrné sklizni, klimatickým změnám a geopolitické situaci stále méně dostupné. Pro udržitelnou budoucnost parfémového průmyslu je proto hledání syntetických alternativ nezbytností.

    Umělá inteligence se snaží maximalizovat emocionální účinky vůní

    Díky metodě zvané elektroencefalografie (zkráceně EEG) ve spojení s umělou inteligencí se parfémy stávají funkčními kosmetickými doplňky, které dokáží umocnit naše emoce. Na silné propojení pocitů a vůní vsadil také Rabanne při tvorbě pánské toaletní vody Phantom.

    Testování se zúčastnil velký vzorek mužů ve věku 18 až 35 let, jejichž mozkové vlny byly zaznamenány pomocí EEG. Algoritmus pak na základě těchto údajů navrhl nejvhodnější kombinace ingrediencí. Konečnému složení tak dominovalo spojení levandulového akordu s molekulou styralyl acetát, protože u mužů zvyšovalo pocity energie a sexuality.

    Výběr dokonalého parfému už nemusí trvat hodiny

    Nejen začínající firmy, ale i renomovaní giganti uplatňují umělou inteligenci ve svém parfémářském řemesle. V loňském roce takto experimentoval například Yves Saint Laurent.

    Ve vybraných buticích po celém světě si zákazníci mohli nechat doporučit parfém přesně podle svého vkusu. Celý proces zahrnoval nasazení náhlavní soupravy monitorující mozkovou aktivitu po přivonění k různým vonným akordům. Data z EEG pak zpracoval model založený na strojovém učení, který zákazníkovi během 20 minut doporučil tři nejvhodnější parfémy na základě shromážděných dat.

    Výjimečnou vůni si nyní může dopřát každý člověk na světě

    Najít na trhu neokoukaný parfém, který by nás dokonale vystihoval, se až doposud zdálo nemožné. Nizozemská společnost EveryHuman ovšem dokáže vytvořit personalizovanou a jedinečnou vůni v podstatě pro kohokoli na světě.

    @tinaprokas

    Would you wear a fragrance that AI made you? 🤔 It’s located inside @The Fragrance Shop #fragrancetiktok #thingstodoinlondon #aiperfume #thefragranceshop

    ♬ original sound – Tina Prokas

    Na začátku vyplníte dotazník o své osobnosti a vonných preferencích. Po vyplnění vám algoritmus během několika minut vytvoří tři parfémy podle zadaných parametrů. Výsledné kompozice pak můžete i ohodnotit. Pokud nemáte chuť procházet rozsáhlým dotazníkem, můžete si vybrat z již existujících vůní a přizpůsobit si je podle svého gusta.

    Zdroje: BBC, Allure, Business of Fashion, Wired, Osmo, EveryHuman, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Umělá inteligence proniká do světa vůní. Vytvoří vám jedinečný parfém na míru

    ― Reklama ―

    Jedním z nejvíce skloňovaných slovních spojení naší doby je bezesporu umělá inteligence. Kromě grafického designu nebo módního průmyslu postupně dobývá i ten parfémový. V současnosti pomáhá parfumérům nejen objevovat dosud neznámé aromatické molekuly, ale dokáže také během několika minut vytvořit osobní vůni pro kohokoli na světě.

    Software Osmo chce zajistit udržitelnou budoucnost parfémů

    Průkopníkem ve světě vůní v kombinaci s umělou inteligencí je startup Osmo. Původně vznikl pod záštitou projektu Google Research. Software Osmo dokáže díky technologii strojového učení, kterou využívá také model ChatGPT, predikovat vůni aromatických molekul na základě jejich struktury.

    Nástroj je tak v konečném důsledku schopen vytvářet dosud neznámé aromatické molekuly. Co je však ještě důležitější, dokáže efektivně najít náhrady za přírodní nebo zakázané složky.

    Přísady, jako je santalové dřevo, šafrán nebo různé květy, jsou kvůli nadměrné sklizni, klimatickým změnám a geopolitické situaci stále méně dostupné. Pro udržitelnou budoucnost parfémového průmyslu je proto hledání syntetických alternativ nezbytností.

    Umělá inteligence se snaží maximalizovat emocionální účinky vůní

    Díky metodě zvané elektroencefalografie (zkráceně EEG) ve spojení s umělou inteligencí se parfémy stávají funkčními kosmetickými doplňky, které dokáží umocnit naše emoce. Na silné propojení pocitů a vůní vsadil také Rabanne při tvorbě pánské toaletní vody Phantom.

    Testování se zúčastnil velký vzorek mužů ve věku 18 až 35 let, jejichž mozkové vlny byly zaznamenány pomocí EEG. Algoritmus pak na základě těchto údajů navrhl nejvhodnější kombinace ingrediencí. Konečnému složení tak dominovalo spojení levandulového akordu s molekulou styralyl acetát, protože u mužů zvyšovalo pocity energie a sexuality.

    Výběr dokonalého parfému už nemusí trvat hodiny

    Nejen začínající firmy, ale i renomovaní giganti uplatňují umělou inteligenci ve svém parfémářském řemesle. V loňském roce takto experimentoval například Yves Saint Laurent.

    Ve vybraných buticích po celém světě si zákazníci mohli nechat doporučit parfém přesně podle svého vkusu. Celý proces zahrnoval nasazení náhlavní soupravy monitorující mozkovou aktivitu po přivonění k různým vonným akordům. Data z EEG pak zpracoval model založený na strojovém učení, který zákazníkovi během 20 minut doporučil tři nejvhodnější parfémy na základě shromážděných dat.

    Výjimečnou vůni si nyní může dopřát každý člověk na světě

    Najít na trhu neokoukaný parfém, který by nás dokonale vystihoval, se až doposud zdálo nemožné. Nizozemská společnost EveryHuman ovšem dokáže vytvořit personalizovanou a jedinečnou vůni v podstatě pro kohokoli na světě.

    @tinaprokas

    Would you wear a fragrance that AI made you? 🤔 It’s located inside @The Fragrance Shop #fragrancetiktok #thingstodoinlondon #aiperfume #thefragranceshop

    ♬ original sound – Tina Prokas

    Na začátku vyplníte dotazník o své osobnosti a vonných preferencích. Po vyplnění vám algoritmus během několika minut vytvoří tři parfémy podle zadaných parametrů. Výsledné kompozice pak můžete i ohodnotit. Pokud nemáte chuť procházet rozsáhlým dotazníkem, můžete si vybrat z již existujících vůní a přizpůsobit si je podle svého gusta.

    Zdroje: BBC, Allure, Business of Fashion, Wired, Osmo, EveryHuman, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―