Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jedním z nejvíce skloňovaných slovních spojení naší doby je bezesporu umělá inteligence. Kromě grafického designu nebo módního průmyslu postupně dobývá i ten parfémový. V současnosti pomáhá parfumérům nejen objevovat dosud neznámé aromatické molekuly, ale dokáže také během několika minut vytvořit osobní vůni pro kohokoli na světě.

    Software Osmo chce zajistit udržitelnou budoucnost parfémů

    Průkopníkem ve světě vůní v kombinaci s umělou inteligencí je startup Osmo. Původně vznikl pod záštitou projektu Google Research. Software Osmo dokáže díky technologii strojového učení, kterou využívá také model ChatGPT, predikovat vůni aromatických molekul na základě jejich struktury.

    Nástroj je tak v konečném důsledku schopen vytvářet dosud neznámé aromatické molekuly. Co je však ještě důležitější, dokáže efektivně najít náhrady za přírodní nebo zakázané složky.

    Přísady, jako je santalové dřevo, šafrán nebo různé květy, jsou kvůli nadměrné sklizni, klimatickým změnám a geopolitické situaci stále méně dostupné. Pro udržitelnou budoucnost parfémového průmyslu je proto hledání syntetických alternativ nezbytností.

    Umělá inteligence se snaží maximalizovat emocionální účinky vůní

    Díky metodě zvané elektroencefalografie (zkráceně EEG) ve spojení s umělou inteligencí se parfémy stávají funkčními kosmetickými doplňky, které dokáží umocnit naše emoce. Na silné propojení pocitů a vůní vsadil také Rabanne při tvorbě pánské toaletní vody Phantom.

    Testování se zúčastnil velký vzorek mužů ve věku 18 až 35 let, jejichž mozkové vlny byly zaznamenány pomocí EEG. Algoritmus pak na základě těchto údajů navrhl nejvhodnější kombinace ingrediencí. Konečnému složení tak dominovalo spojení levandulového akordu s molekulou styralyl acetát, protože u mužů zvyšovalo pocity energie a sexuality.

    Výběr dokonalého parfému už nemusí trvat hodiny

    Nejen začínající firmy, ale i renomovaní giganti uplatňují umělou inteligenci ve svém parfémářském řemesle. V loňském roce takto experimentoval například Yves Saint Laurent.

    Ve vybraných buticích po celém světě si zákazníci mohli nechat doporučit parfém přesně podle svého vkusu. Celý proces zahrnoval nasazení náhlavní soupravy monitorující mozkovou aktivitu po přivonění k různým vonným akordům. Data z EEG pak zpracoval model založený na strojovém učení, který zákazníkovi během 20 minut doporučil tři nejvhodnější parfémy na základě shromážděných dat.

    Výjimečnou vůni si nyní může dopřát každý člověk na světě

    Najít na trhu neokoukaný parfém, který by nás dokonale vystihoval, se až doposud zdálo nemožné. Nizozemská společnost EveryHuman ovšem dokáže vytvořit personalizovanou a jedinečnou vůni v podstatě pro kohokoli na světě.

    @tinaprokas

    Would you wear a fragrance that AI made you? 🤔 It’s located inside @The Fragrance Shop #fragrancetiktok #thingstodoinlondon #aiperfume #thefragranceshop

    ♬ original sound – Tina Prokas

    Na začátku vyplníte dotazník o své osobnosti a vonných preferencích. Po vyplnění vám algoritmus během několika minut vytvoří tři parfémy podle zadaných parametrů. Výsledné kompozice pak můžete i ohodnotit. Pokud nemáte chuť procházet rozsáhlým dotazníkem, můžete si vybrat z již existujících vůní a přizpůsobit si je podle svého gusta.

    Zdroje: BBC, Allure, Business of Fashion, Wired, Osmo, EveryHuman, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Umělá inteligence proniká do světa vůní. Vytvoří vám jedinečný parfém na míru

    Jedním z nejvíce skloňovaných slovních spojení naší doby je bezesporu umělá inteligence. Kromě grafického designu nebo módního průmyslu postupně dobývá i ten parfémový. V současnosti pomáhá parfumérům nejen objevovat dosud neznámé aromatické molekuly, ale dokáže také během několika minut vytvořit osobní vůni pro kohokoli na světě.

    Software Osmo chce zajistit udržitelnou budoucnost parfémů

    Průkopníkem ve světě vůní v kombinaci s umělou inteligencí je startup Osmo. Původně vznikl pod záštitou projektu Google Research. Software Osmo dokáže díky technologii strojového učení, kterou využívá také model ChatGPT, predikovat vůni aromatických molekul na základě jejich struktury.

    Nástroj je tak v konečném důsledku schopen vytvářet dosud neznámé aromatické molekuly. Co je však ještě důležitější, dokáže efektivně najít náhrady za přírodní nebo zakázané složky.

    Přísady, jako je santalové dřevo, šafrán nebo různé květy, jsou kvůli nadměrné sklizni, klimatickým změnám a geopolitické situaci stále méně dostupné. Pro udržitelnou budoucnost parfémového průmyslu je proto hledání syntetických alternativ nezbytností.

    Umělá inteligence se snaží maximalizovat emocionální účinky vůní

    Díky metodě zvané elektroencefalografie (zkráceně EEG) ve spojení s umělou inteligencí se parfémy stávají funkčními kosmetickými doplňky, které dokáží umocnit naše emoce. Na silné propojení pocitů a vůní vsadil také Rabanne při tvorbě pánské toaletní vody Phantom.

    Testování se zúčastnil velký vzorek mužů ve věku 18 až 35 let, jejichž mozkové vlny byly zaznamenány pomocí EEG. Algoritmus pak na základě těchto údajů navrhl nejvhodnější kombinace ingrediencí. Konečnému složení tak dominovalo spojení levandulového akordu s molekulou styralyl acetát, protože u mužů zvyšovalo pocity energie a sexuality.

    Výběr dokonalého parfému už nemusí trvat hodiny

    Nejen začínající firmy, ale i renomovaní giganti uplatňují umělou inteligenci ve svém parfémářském řemesle. V loňském roce takto experimentoval například Yves Saint Laurent.

    Ve vybraných buticích po celém světě si zákazníci mohli nechat doporučit parfém přesně podle svého vkusu. Celý proces zahrnoval nasazení náhlavní soupravy monitorující mozkovou aktivitu po přivonění k různým vonným akordům. Data z EEG pak zpracoval model založený na strojovém učení, který zákazníkovi během 20 minut doporučil tři nejvhodnější parfémy na základě shromážděných dat.

    Výjimečnou vůni si nyní může dopřát každý člověk na světě

    Najít na trhu neokoukaný parfém, který by nás dokonale vystihoval, se až doposud zdálo nemožné. Nizozemská společnost EveryHuman ovšem dokáže vytvořit personalizovanou a jedinečnou vůni v podstatě pro kohokoli na světě.

    @tinaprokas

    Would you wear a fragrance that AI made you? 🤔 It’s located inside @The Fragrance Shop #fragrancetiktok #thingstodoinlondon #aiperfume #thefragranceshop

    ♬ original sound – Tina Prokas

    Na začátku vyplníte dotazník o své osobnosti a vonných preferencích. Po vyplnění vám algoritmus během několika minut vytvoří tři parfémy podle zadaných parametrů. Výsledné kompozice pak můžete i ohodnotit. Pokud nemáte chuť procházet rozsáhlým dotazníkem, můžete si vybrat z již existujících vůní a přizpůsobit si je podle svého gusta.

    Zdroje: BBC, Allure, Business of Fashion, Wired, Osmo, EveryHuman, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―