Více

    ― Reklama ―

    Kožešiny jsou zpět. A to s veškerou grácií, kterou módní svět dokáže nabídnout. Mola na pánském fashion weeku v Miláně pro letošní podzim a zimu přinesla několik ikonických „opening looků“, jasně naznačujících, že kožešina není relikvií minulosti, ani vintage butiků. Naopak, stává se symbolem moderního luxusu a zasahuje do nadcházejících trendů.

    Od klasických kabátů a bohatých límců až po nekonvenční kousky, jako jsou topy z umělé kožešiny, které modelové oblékli pod saka. Luxusní módní domy jako Dolce & Gabbana, Giorgio Armani nebo Prada předvedly, že kožešina může být nejen sofistikovaná, ale také moderní a experimentální. Některé z návrhů jsou přesto tak tradiční, jako by vypadly z vintage lookbooků.

    Umělé kožešiny jako nový standard. K nerozpoznání od těch přírodních

    Většina značek dnes sahá po faux fur, umělé kožešině, která svou kvalitou a designem překračuje očekávání. Pokrok ve výrobě materiálů umožňuje vytvářet vlákna, jež jsou na pohled i dotek k nerozeznání od pravé kožešiny. Například Prada se svou kolekcí dokázala, že materiál nemusí být pouhým doplňkem, ale může hrát hlavní roli. U některých modelů působí kožešina až extravagantně.

    Zdroj: Prada

    Miuccia Prada a Raf Simons ve své oficiální zprávě k nové řadě zdůrazňují, že se jedná o oslavu lidské přirozenosti, instinktů a emocí. Jejich „pravda a poctivost spontánní volby“ prostupuje do nové sofistikovanosti a intimní, divoké elegance. Tím je kožešina proměněna z archetypu minulosti na moderní vyjádření, které ale čerpá z tradičního výrazu. S podobným nadhledem pracují i další kolekce.

    Strohé i uhlazené reinterpretace. Módní domy nabízí nespočet kožešinových možností

    Například módní dům Dolce & Gabbana představil kožichy v poměrně dramatických proporcích a nečekaných variacích, které dodaly jinak klasickým kouskům neočekávaný twist. Naprosto nás překvapila i modrá parka s masivní kožešinovou podšívkou, o které jsme se domnívali, že je již dávno pasé.

    Zdroj: Dolce & Gabbana

    Armani zase naopak nabídl subtilnější interpretace, u kterých kožešina působí jako hlavní akcent, zvyšující luxus každodenního stylingu. Bohaté límce na kabátech a bundách působí jemně a přesto opulentně. V jejich barevných kombinacích se zbytkem looku ovšem kupodivu působí více uhlazeně.

    @saintpaulw.pa NEW | #EmporioArmani ♬ som original – CRUEL

    Kožešina v pánské módě nikdy zcela nezmizela, ale v sezóně pro letošní podzim a zimu zažívá triumfální comeback. Módní domy sází na propojení tradice a inovace, čímž respektují minulost, ale zároveň hledí do budoucnosti. Opening scény v Miláně dokazují, že kožešina v současné módě zaujímá své pevné místo.

    Zdroje: WWD, Hypebae, L’OFFICIEL, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Triumfální návrat kožešiny do pánské módy. Zahájení sezóny v Miláně mluví jasně

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kožešiny jsou zpět. A to s veškerou grácií, kterou módní svět dokáže nabídnout. Mola na pánském fashion weeku v Miláně pro letošní podzim a zimu přinesla několik ikonických „opening looků“, jasně naznačujících, že kožešina není relikvií minulosti, ani vintage butiků. Naopak, stává se symbolem moderního luxusu a zasahuje do nadcházejících trendů.

    - Reklama -

    Od klasických kabátů a bohatých límců až po nekonvenční kousky, jako jsou topy z umělé kožešiny, které modelové oblékli pod saka. Luxusní módní domy jako Dolce & Gabbana, Giorgio Armani nebo Prada předvedly, že kožešina může být nejen sofistikovaná, ale také moderní a experimentální. Některé z návrhů jsou přesto tak tradiční, jako by vypadly z vintage lookbooků.

    Umělé kožešiny jako nový standard. K nerozpoznání od těch přírodních

    Většina značek dnes sahá po faux fur, umělé kožešině, která svou kvalitou a designem překračuje očekávání. Pokrok ve výrobě materiálů umožňuje vytvářet vlákna, jež jsou na pohled i dotek k nerozeznání od pravé kožešiny. Například Prada se svou kolekcí dokázala, že materiál nemusí být pouhým doplňkem, ale může hrát hlavní roli. U některých modelů působí kožešina až extravagantně.

    Zdroj: Prada

    - Reklama -

    Miuccia Prada a Raf Simons ve své oficiální zprávě k nové řadě zdůrazňují, že se jedná o oslavu lidské přirozenosti, instinktů a emocí. Jejich „pravda a poctivost spontánní volby“ prostupuje do nové sofistikovanosti a intimní, divoké elegance. Tím je kožešina proměněna z archetypu minulosti na moderní vyjádření, které ale čerpá z tradičního výrazu. S podobným nadhledem pracují i další kolekce.

    Strohé i uhlazené reinterpretace. Módní domy nabízí nespočet kožešinových možností

    Například módní dům Dolce & Gabbana představil kožichy v poměrně dramatických proporcích a nečekaných variacích, které dodaly jinak klasickým kouskům neočekávaný twist. Naprosto nás překvapila i modrá parka s masivní kožešinovou podšívkou, o které jsme se domnívali, že je již dávno pasé.

    Zdroj: Dolce & Gabbana

    Armani zase naopak nabídl subtilnější interpretace, u kterých kožešina působí jako hlavní akcent, zvyšující luxus každodenního stylingu. Bohaté límce na kabátech a bundách působí jemně a přesto opulentně. V jejich barevných kombinacích se zbytkem looku ovšem kupodivu působí více uhlazeně.

    @saintpaulw.pa NEW | #EmporioArmani ♬ som original – CRUEL

    Kožešina v pánské módě nikdy zcela nezmizela, ale v sezóně pro letošní podzim a zimu zažívá triumfální comeback. Módní domy sází na propojení tradice a inovace, čímž respektují minulost, ale zároveň hledí do budoucnosti. Opening scény v Miláně dokazují, že kožešina v současné módě zaujímá své pevné místo.

    Zdroje: WWD, Hypebae, L’OFFICIEL, TikTok

    ― Reklama ―

    Rozžhaví i vyděsí. Populární knihy vám zpříjemní nejednu letní dovolenou

    Období letních dovolených se kvapem blíží a s ním i očekávání nových dobrodružství. Ať už jste fanoušky divokého poznávání, nebo naopak relaxu v bezpečí rezortu, ideálním zdrojem odpočinku jsou knihy. Jestliže na vás v poličce zrovna žádné nečekají, inspirujte se aktuálně oblíbenými knižními tituly. Své si najdou milovníci detektivek, románků i lidských příběhů.

    Jonathan Anderson usedl na trůn. Vládnout bude celému království Dior

    Módní dům Dior v pondělí ráno potvrdil dlouhodobé spekulace o nástupci kreativní ředitelky Marie Grazie Chiuri. Jak už mnozí očekávali, stal se jím návrhář Jonathan Anderson, který byl nedávno jmenovaný do pozice šéfa pánského oddělení známé značky. Poprvé od dob samotného Christiana Dior bude všem sekcím společnosti vládnout jeden designér.

    Kristen Stewart zkouší režisérské křeslo. V Cannes uspěla s The Chronology of Water

    Slavná herečka Kristen Stewart zkoumá nová odvětví filmové branže. Na uplynulém festivalu v Cannes nabídla svůj první velký režisérský debut, tedy snímek The Chronology of Water. Film zkoumá příběh americké spisovatelky bojující s traumaty z dětství i drogovou závislostí Lidie Yuknavitch. Za svůj počin si Stewart vysloužila potlesk ve stoje.

    Jane Austen diktuje aktuální beauty trendy. Vrací do hry historickou ofinu

    Beauty scéně kraluje nový trendy účes. Na trůn ho dosadila hrstka celebrit, která ho nedávno vynesla na červeném koberci. Do hry se tak dle Ariany Grande nebo Leighton Meester vrací historická ofina. Takzvané "Jane Austen bangs" vévodí rovněž sociální síti TikTok. Jedná se o střih inspirovaný romantickými romány spisovatelky Jane Austen.

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Objevte fotoknihu „Julie Bullard“. Nabízí poctu devadesátkovému maloměstu

    Julie Bullard měla kudrnaté blonďaté vlasy, voněla po laku na nehty a stála na prahu snu malé Nadie. Byla její dětskou chůvou a zároveň první ženou, kterou fotografka Nadia Lee Cohen vnímala jako ztělesnění stylu. Právě jí věnovala svou nejnovější knihu "Julie Bullard". Jde o vizuální poctu devadesátkám, estetice maloměsta a idealizovaným vzpomínkám, které nikdy nebyly zcela skutečné.

    Obléká Zendayu i Kendall Jenner. Kdo je Torishéju Dumi?

    Některým návrhářům trvá roky, než si získají pozornost módní scény. U jiných, jako je Torishéju Dumi, je to otázka pár měsíců. Talentovaná designérka poprvé zaujala v roce 2023 na Pařížském fashion weeku. O několik měsíců později oblékla herečku Zendayu a nedávno její kreace zazářila na Met Gala, kde její look předvedla modelka Kendall Jenner.

    Móda v kostce: Hermès má první sluchátka a Burberry čerpá z královské rodiny

    Značka Hermès uvede svá první designová sluchátka. Módní dům Burberry zase vydal jarní kampaň inspirovanou královskou rodinou, zatímco Rabanne zasadil letní kolekci do srdce Brazílie. Londýn vítá nejvýše umístěnou restauraci v Evropě, a to z dílny kuchaře Gordona Ramsay. A Pařížský týden pánské módy zná svůj oficiální kalendář.

    Brat summer je oficiálně u konce. Letošní léto patří Lorde

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    Netflix má nového favorita. Seriál Niterná tajemství odkrývá temná zákoutí privilegií

    Nový dánský thriller Niterná tajemství ukazuje, že i tento často ohraný žánr má stále co nabídnout. Od své premiéry v polovině května dobývá žebříčky platformy Netflix a těší se výjimečně pozitivním hodnocením. Nabízí totiž nejen klasické napětí a zamotané pátrání po vrahovi, ale i sociální komentář, poukazující na zakalené vody bohatství a privilegií.

    Štěstí přeje připraveným. Domácí beauty příprava zajistí hladké léto

    Léto se nezadržitelně blíží a s ním i touha cítit se skvěle ve vlastním těle. Ať jde o oblečení, zdravě vypadající kůži, nebo výbavu kosmetické taštičky, nyní nastává ideální čas na srovnání priorit. Beauty příprava v podobě drobných úkonů vám sice nezabere mnoho času, ale jednoduše zajistí, že se v horkých dnech budete cítit naprosto skvěle.

    Blíží se konec vysoké platformy? Maison Margiela i Prada zahajují novou éru

    Platformy za sebou mají dlouhou sezónu slávy. Od návratu 2000s stylu y2k až po goth revival, postupně si prošly fází sportovní, punkové i bizarně přerostlé „ugly“ estetiky. Ovšem nyní, když se na přehlídkových molech a sociálních sítích začíná objevovat o něco subtilnější obuv, to vypadá, že jejich nadvláda možná pomalu, ale jistě končí.

    Návrat ve velkém stylu. Eva Longoria zazářila v Cannes

    Může se zdát, že se Eva Longoria na čas stáhla do ústraní. Jenže stačila jedna zlatá róba a ikonická festivalová scéna a svět si na ni opět vzpomněl. Herečka, producentka a módní ikona, kterou generace Z možná míjela, se v roce 2025 vrací do centra dění, a to rovnou na největší glamour událost sezóny, tedy filmový festival v Cannes.

    Přichází pánský šatníkový upgrade. Len se stane vaším nejlepším přítelem

    Léto si žádá změnu nejen v tempu, ale i v materiálech. Pokud má pánský šatník jeden trik na to, jak zvládnout teploty s elegancí, pak je to len. Přírodní materiál je lehký, prodyšný, antibakteriální a s každým nošením příjemnější. Kdo si ho jednou oblékne ve třicetistupňovém horku, většinou už se nikdy ke klasickému bavlněnému tričku nevrátí.

    Král americké módy. Thom Browne mění nudné obleky v avantgardní mistrovská díla

    Když se řekne americká móda, vybaví se nám ležérní estetika spojená se jmény jako Ralph Lauren nebo Calvin Klein. Stereotypní představu v současnosti redefinuje několik návrhářů, avšak z davu vyčnívá hlavně jeden z nich, Thom Browne. Rodák z Pensylvánie, proslulý „scvrklými“ obleky, dosáhl za více než 20 let od založení své značky módního vrcholu a my si myslíme, že byste se s ním rozhodně měli seznámit.

    Valentino Garavani a Giancarlo Giammetti přináší první výstavu. Vzdávají hold rudé

    Nadace návrháře Valentina Garavani a obchodníka Giancarla Giammetti funguje již od roku 2016. Kreativní duo ovšem teprve nyní odhalí svou první výstavu, uspořádanou v nově otevřeném centru PM23, stojícího kousek od římského ředitelství značky Valentino. První exhibici, kterou zahájí 25. května, věnovali rudé barvě, s módním domem tak spjatou.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―