Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Rafie je materiál, který si zamilujete díky jeho přirozené eleganci. Využít se dá nejen pro letní šaty, sandálky a pásky, ale také zajímavé doplňky nebo kabelky. Jeho měkká a lehká textura vám pomůže vytvořit ideální look pro luxusní letní dovolenou.

    - Reklama -

    Poddajnost a variabilitu rafie oceňují lidé už po celá staletí. V módě se ovšem materiál proslavil především v 60. a 70. letech minulého století. Zpopularizovaly ho především celebrity, které ho zapojily do svých outfitů na letních dovolených na Francouzské riviéře. Jeho přední vlastností je především lehkost a poddajnost, která návrhářům umožňuje vytvářet z něj nejen kabelky, boty a doplňky, ale také dokonalé letní šaty.

    Rafie v posledních letech narůstá na oblibě také proto, že ji do svých kolekcí návrháři zapojují čím dál častěji. Populární je především v podobě velkých klobouků, pletených tašek a košíků nebo espadrilek. Kombinovat se dá navíc i s dalšími materiály jako slámou nebo proutím. Mezi značky, které se do materiálu zamilovaly nejvíce, pak patří například Loewe nebo Prada. Obě ho totiž využily pro trendy letní tašky, často dostupné také v různých hravých barvách.

    Mezi další fanoušky rafie patří také Chanel, Bottega Veneta, Chloé, Oscar de la Renta nebo Dior. Největší poctu ovšem materiálu vzdala módní společnost Jacquemus ve své poslední kolekci La Raphia. Využila ho pro většinu z představovaných outfitů, a navíc ho na módní přehlídce nechala doslova „pršet“ na procházející modelky. V minulosti pak rafii zpracovala také Simone Rocha pro lehké, romantické šaty s balónovými rukávy. Materiál si zamiloval i Balmain, Alberta Ferretti nebo Marni.

    - Reklama -

    Rafie se z afrických plantáží postupně vypracovala až na nejluxusnější přehlídková mola

    Mezi první návrháře s láskou pro rafii ovšem patří Yves Saint Laurent. Materiál totiž na runway přinesl už v roce 1967. V takzvané „africké kolekci“ představil šaty vytvořené nejen z rafie, ale také dalších podobně vypadajících materiálů, jako je sláma, zlatá nit nebo dřevěné korálky. Rafie se získává z palmy typické pro tropické a subtropické regiony východní Afriky. Z tamních plantáží se tak materiál postupně propracoval až do nejluxusnějších butiků nejznámějších módních značek.

    Díky své popularitě se ovšem rafie dostala také do více konfekčních obchodů. Najít ji proto můžete také v kolekcích značek jako Zara, COS nebo H&M. Vybrat si můžete nejen ze zmíněných šatů a tašek, ale také například různě stylizovaných sandálků. Populární jsou také čelenky z rafie, které navíc už tak letos patří mezi nejoblíbenější typ doplňků. Vyzkoušet ale můžete také náušnice vyráběné ve tvaru drobných kuliček i visacích „řetízků“.

    Zdroj: NSS G-Club, Who What Wear, Glam, Instagram, YouTube

    Trendům letošního léta vévodí rafie. Objevte materiál jako stvořený pro luxusní dovolenou

    Spojení funkčnosti a designu. Domácí spotřebiče mohou ztělesňovat životnost i estetický zážitek

    V moderních interiérech se stále častěji setkáváme s domácími spotřebiči, které nejsou jen praktickými pomocníky, ale také designovými klenoty. Luxusní kávovary, toastery a další kuchyňské doplňky se stávají nedílnou součástí interiéru, přičemž kladou důraz na vysokou funkčnost i estetický dojem. 

    Tom Ford i Maison Margiela hledají nové ředitele. Peter Hawkings a John Galliano opouští své pozice

    Módní svět překvapily hned dvě novinky týkající se odchodu známých kreativních ředitelů z jejich současných pozic. Peter Hawkings po roce opustí svou vůdčí roli u Toma Forda, tedy módní značky, pro kterou pracoval od jejího založení. Návrhář John Galliano zase po 10 letech ukončí svou tvorbu u módního domu Maison Margiela.

    Seznam nezbytných pánských bot na podzim 2024. Nesmí chybět Lanvin Curb ani New Balance X Miu Miu

    Nacházíme se téměř v polovině letních měsíců, proto je nejvyšší čas poohlédnout se po stylovém obutí na následující sezónu. S podzimem totiž konečně nastoupí i všechny známé zimní kolekce renomovaných designérů, které jsme poprvé spatřili už na jaře. Nové trendy tak žádají jak aktualizaci šatníku, tak botníku.

    Na beauty scénu dorazil nový look. TikTok představil pomegranate make-up

    Posedlost beauty světa ovocem a zeleninou nekončí. Sociální síť TikTok totiž vytvořil nový trend s názvem pomegranate make-up. Jedná se o další kombinaci zdravě vyhlížející lesklé pleti a bohaté vrstvy tvářenky. Tentokrát však hlavní roli hraje další prvek, a to falešné pihy.

    Módní novinky v kostce: Harrods opět uvede vlastní řadu a luxusní značky vítají léto

    Slavný londýnský obchodní dům Harrods oslavuje letos své 175. výročí. Aby své narozeniny poctil, oznámil opětovné vydání své vlastní luxusní řady. Módní domy pak rovněž pořádají oslavy, ovšem na počest léta. Party uspořádala například značka Gucci nebo Miu Miu. Herečka Jessica Chastain se pak objeví v nové kampani pro Damiani.

    Ájurvéda diktuje zdravou a svěží ústní dutinu. Oil pulling oživí vaši ranní dentální hygienu

    Oleje jsou všestranným pomocníkem, a to jak v kuchyni, tak v péči o pleť či vlasy. Ájurvédská medicína je však využívá také v ústní hygieně. Její metoda oil pulling slibuje bělejší zuby, prevenci zubního kazu nebo svěžejší dech. Se svěží ústní dutinou vám pomůže řada rostlinných olejů. 

    Vkročte do druhé poloviny roku správnou nohou. Plánování usnadní papíroví pomocníci

    Spolu s červencem započala také druhá polovina letošního roku. S rychle ubíhajícími měsíci lze snadno ztratit přehled o tom, jaké plány jsme si v minulosti stanovili. Pozvěte si proto na pomoc deníky a diáře, které se nevážou na žádná data, a tak je můžete svými poznámkami, cíli a sny s klidem zaplnit i uprostřed léta.

    Péče po lenošení na pláži se vyplatí. Odměňte svou pleť i po vysněném odpočinku

    Letní dlouhé dny strávené na zářivé písečné pláži často lákají k tomu, abychom se poddali únavě a po příchodu do hotelového pokoje se rovnou zachumlali do postele. Vaše pleť má ovšem na podobný scénář jiný názor. I přes zdánlivý relax totiž po celém dnu na sluníčku i v moři vyžaduje potřebnou péči.

    Znáte nejpopulárnější psí plemeno roku 2024? Hladkosrstého jezevčíka vlastní i Porte Jacquemus

    Hladkosrstý jezevčík, dlouho podceňovaný a často přehlížený, se stal jedním z nejpopulárnějších psích plemen uplynulých měsíců. Malý, ale charismatický pes si získal srdce běžných pejskařů i módních ikon a celebrit. Mezi jeho slavné majitele patří také francouzský návrhář Simon Porte Jacquemus, který svým jezevčíkem Toutou pravidelně okouzluje své fanoušky na sociálních sítích.

    Balenciaga a Prada odhalily nové hvězdné kampaně. Zazáří v nich Kim Kardashian i Hunter Schafer

    Slavné módní domy vydaly čerstvé kampaně, které se tradičně neobešly ani bez hvězdných účastníků. Balenciaga propaguje Rodeo Bag pomocí třech slavných ikon, včetně influencerky Kim Kardashian. Prada zase do své reklamy představující podzimní kolekci zapojila své ambasadory, nevyjímaje herečku Hunter Schafer.

    Vrchol luxusního nakupování v Evropě. Poznejte ikonické obchodní domy

    K vytouženému letnímu cestování patří bezpochyby také nakupování. Objevte proto na svých výletech nejvíce ikonické galerie a obchodní domy, ukrývající nejen luxusní módní kousky, ale také dech beroucí výzdobu nebo romantické kavárny. Svůj vlastní poklad totiž ukrývá každé hlavní město Evropy.

    Proč Tabi Shoes určují módní status? „Birkinku“ v oblasti obuvi má na kontě Maison Margiela

    Ve světě vysoké módy vyvolává jen málo věcí takovou reakci jako Tabi Shoes od Maison Margiela. Unikátní boty s rozdělenými prsty si od svého debutu získaly srdce módních nadšenců a staly se synonymem pro avantgardní styl i umělecký výraz. Najdete je proto v muzeích i šatnících módní smetánky nebo undergroundu.

    Moschino vydalo první kampaň Adriana Appiolaza. Zachytil v ní typické prvky Milána i slavné značky

    Italský módní dům Moschino zveřejnil první kampaň od doby, kdy se role kreativního ředitele začátkem letošního roku ujal Adrian Appiolaza. Na fotografiích a v krátkém videu z Milána tak představil kousky z jeho kolekce pro podzim a zimu 2024-25. Utvrdil tím dědictví značky i svůj vlastní hravý styl.

    Beauty svět přebírají tweens. Seznamte se s fenoménem Sephora kids

    Make-up a skincare značky cílí na čím dál mladší demografické skupiny. Zvyšuje se proto také počet dětí na hranici puberty, takzvaných tweens, které rozšiřují své beauty sbírky a ochotně stojí dlouhé fronty v kosmetických obchodech. Na internetu si proto vysloužily přezdívku Sephora kids.

    Oficiální barvou léta je jedovatě zelená. Trend má na kontě zpěvačka Charli XCX

    Vzpomínáte si na Barbie růžovou? S přehledem ovládla loňský rok. Letos se ale na scéně objevila barva, která má potenciál stát se jejím nepřátelským protějškem. Jde o odstín Brat Green, tedy neonovou a výraznou zelenou. Letním módním fenoménem se stala díky zpěvačce Charli XCX a jejímu albu Brat, hudebně i vizuálně narušujícímu zavedené estetické normy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―