Více

    ― Reklama ―

    Možná jste někdy v obchodě vrátili nějaký kousek oblečení a dostali tak peníze zpět. V rámci filozofie a TikTok trendu Girl Math jste si právě vydělali a můžete proto tyto peníze utratit za něco jiného, a to bez pocitu viny. Zdá se vám to absurdní? Pojďte se s námi podívat, co se skrývá za trendem takzvané dívčí matematiky.

    Co je podstata Girl Math?

    Populární a vtipný trend původem z TikToku funguje na principu zdůvodnění zdánlivě iracionálního nákupu produktů, které leží mimo náš rozpočet. Pravidla takzvané dívčí matematiky můžete uplatnit při koupi zbytečně předražených nápojů, lístků na koncert, věcí do domácnosti nebo zkrátka při placení v hotovosti.

    Do tohoto trendu spadá hned několik názorných pravidel:

    1) Pokud platíte v hotovosti, je váš nákup v podstatě zadarmo.
    2) Je-li nějaký produkt zlevněn o více než 50 procent, nekoupit ho by byla ztráta peněz.
    3) Když něco stojí méně než pět dolarů, tedy něco málo přes 100 korun, je to zdarma.
    4) Pokud si vámi vyhlídnutý kousek nekoupíte, protože stojí například 50 dolarů, vydělali jste peníze a můžete je utratit za něco jiného.
    5) Jestli jdete na koncert nebo akci, máte událost zadarmo, protože jste si lístky koupili už dávno, a tudíž se taková útrata nepočítá.
    6) Pokud si koupíte něco například za 47 dolarů, ve skutečnosti to stálo jen 40 dolarů. Vždy platí zaokrouhlení směrem dolů.

    Možná si právě říkáte, že jsme se v redakci zbláznili. Uznáváme, že některá pravidla „dívčí matematiky“ jsou receptem na finanční katastrofu. Kde ale leží hranice tohoto? Filozofie Girl Math má totiž jak svá pozitiva, tak úskalí.

    Absurditu dívčí matematiky berte s dávkou nadsázky

    Dívčí matematika nabízí šanci cítit se součástí širší komunity. Nikdo není dokonalý. Jednou za čas se všichni ocitneme v situaci, kdy si vyhodíme z kopýtka nebo si dopřejeme. Je to v pořádku a zasloužíme si to. Tento trend nám připomíná, že jsme všichni jenom lidé. Zároveň se díky němu můžeme s ostatními ztotožnit a necítit se provinile kvůli svým ne úplně chytrým finančním rozhodnutím.

    Musíme ovšem podotknout, že důležitou roli hraje také humor. Mnoho virálních videí „dívčí matematiky“ vzniká zkrátka za účelem pobavení. S nástupem tohoto trendu se ovšem na sociálních sítích začala šířit také kritická videa. Absurdita některých pravidel je opravdu zábavná. Pro jejich pochopení potřebujete dávku nadsázky a nedělat z trendu zbytečně velkou vědu.

    Dává trend opravdu smysl?

    Logika „dívčích“ výpočtů se však zdá být přijatelná při nákupu opravdu kvalitních a drahých věcí. Například pokud je vám líto utratit finance za vytoužený produkt, ale víte, že vám nějakým způsobem zlepší kvalitu života. Třeba proto, že vám opravdu dlouho vydrží. Pak si nákup stačí rozpočítat. Možná se vám nakonec opravdu vyplatí.

    Experty na podobné rozpočítávání jsou i moderátoři podcastu Fletch, Vaughan & Hayleyna, kteří působí na iHeartRadio. Do svého pořadu totiž zařadili humorný segment věnovaný zdůvodňování drahých nákupů svých posluchačů. Opět tedy můžeme vidět, že se jedná o snahu pobavit.

    Neměli bychom nahradit termín Girl Math?

    Problematickým se ovšem zdá název trendu, tedy Girl Math. Podporuje obecnou představu o finanční negramotnosti žen a jejich utrácení za zbytečnosti, jako je oblečení, kosmetika a péče o sebe. Občasné nerozumné nákupy se přitom týkají všech, nejen žen. Dokonce ani nemusí být iracionální. Utrácení je soukromou záležitostí a nemusí mít žádnou hodnotící nálepku.

    Filozofie Girl Math rozhodně není dlouhodobě úspěšným receptem na hospodaření s financemi. Někdy však může být užitečným pomocníkem při specifických nákupech. Když nic jiného, trend alespoň představuje úsměvnou připomínku společné touhy udělat si život krásnější, jakýmkoliv způsobem to jde.

    @caitlinwiig

    the girl math was working overtime on @Studio Blue Illustration’s new bag purchase 💅🏻

    ♬ original sound – Caitlin Wiig

    Zdroje: TikTok, CNN, The Cut, Washington Post

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Trend Girl Math: Chytrý nákupní pomocník, nebo finanční katastrofa?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Možná jste někdy v obchodě vrátili nějaký kousek oblečení a dostali tak peníze zpět. V rámci filozofie a TikTok trendu Girl Math jste si právě vydělali a můžete proto tyto peníze utratit za něco jiného, a to bez pocitu viny. Zdá se vám to absurdní? Pojďte se s námi podívat, co se skrývá za trendem takzvané dívčí matematiky.

    - Reklama -

    Co je podstata Girl Math?

    Populární a vtipný trend původem z TikToku funguje na principu zdůvodnění zdánlivě iracionálního nákupu produktů, které leží mimo náš rozpočet. Pravidla takzvané dívčí matematiky můžete uplatnit při koupi zbytečně předražených nápojů, lístků na koncert, věcí do domácnosti nebo zkrátka při placení v hotovosti.

    Do tohoto trendu spadá hned několik názorných pravidel:

    1) Pokud platíte v hotovosti, je váš nákup v podstatě zadarmo.
    2) Je-li nějaký produkt zlevněn o více než 50 procent, nekoupit ho by byla ztráta peněz.
    3) Když něco stojí méně než pět dolarů, tedy něco málo přes 100 korun, je to zdarma.
    4) Pokud si vámi vyhlídnutý kousek nekoupíte, protože stojí například 50 dolarů, vydělali jste peníze a můžete je utratit za něco jiného.
    5) Jestli jdete na koncert nebo akci, máte událost zadarmo, protože jste si lístky koupili už dávno, a tudíž se taková útrata nepočítá.
    6) Pokud si koupíte něco například za 47 dolarů, ve skutečnosti to stálo jen 40 dolarů. Vždy platí zaokrouhlení směrem dolů.

    - Reklama -

    Možná si právě říkáte, že jsme se v redakci zbláznili. Uznáváme, že některá pravidla „dívčí matematiky“ jsou receptem na finanční katastrofu. Kde ale leží hranice tohoto? Filozofie Girl Math má totiž jak svá pozitiva, tak úskalí.

    Absurditu dívčí matematiky berte s dávkou nadsázky

    Dívčí matematika nabízí šanci cítit se součástí širší komunity. Nikdo není dokonalý. Jednou za čas se všichni ocitneme v situaci, kdy si vyhodíme z kopýtka nebo si dopřejeme. Je to v pořádku a zasloužíme si to. Tento trend nám připomíná, že jsme všichni jenom lidé. Zároveň se díky němu můžeme s ostatními ztotožnit a necítit se provinile kvůli svým ne úplně chytrým finančním rozhodnutím.

    Musíme ovšem podotknout, že důležitou roli hraje také humor. Mnoho virálních videí „dívčí matematiky“ vzniká zkrátka za účelem pobavení. S nástupem tohoto trendu se ovšem na sociálních sítích začala šířit také kritická videa. Absurdita některých pravidel je opravdu zábavná. Pro jejich pochopení potřebujete dávku nadsázky a nedělat z trendu zbytečně velkou vědu.

    Dává trend opravdu smysl?

    Logika „dívčích“ výpočtů se však zdá být přijatelná při nákupu opravdu kvalitních a drahých věcí. Například pokud je vám líto utratit finance za vytoužený produkt, ale víte, že vám nějakým způsobem zlepší kvalitu života. Třeba proto, že vám opravdu dlouho vydrží. Pak si nákup stačí rozpočítat. Možná se vám nakonec opravdu vyplatí.

    Experty na podobné rozpočítávání jsou i moderátoři podcastu Fletch, Vaughan & Hayleyna, kteří působí na iHeartRadio. Do svého pořadu totiž zařadili humorný segment věnovaný zdůvodňování drahých nákupů svých posluchačů. Opět tedy můžeme vidět, že se jedná o snahu pobavit.

    Neměli bychom nahradit termín Girl Math?

    Problematickým se ovšem zdá název trendu, tedy Girl Math. Podporuje obecnou představu o finanční negramotnosti žen a jejich utrácení za zbytečnosti, jako je oblečení, kosmetika a péče o sebe. Občasné nerozumné nákupy se přitom týkají všech, nejen žen. Dokonce ani nemusí být iracionální. Utrácení je soukromou záležitostí a nemusí mít žádnou hodnotící nálepku.

    Filozofie Girl Math rozhodně není dlouhodobě úspěšným receptem na hospodaření s financemi. Někdy však může být užitečným pomocníkem při specifických nákupech. Když nic jiného, trend alespoň představuje úsměvnou připomínku společné touhy udělat si život krásnější, jakýmkoliv způsobem to jde.

    @caitlinwiig

    the girl math was working overtime on @Studio Blue Illustration’s new bag purchase 💅🏻

    ♬ original sound – Caitlin Wiig

    Zdroje: TikTok, CNN, The Cut, Washington Post

    ― Reklama ―

    Filmová plátna vyhlížejí nové hity. Pět očekávaných snímků roku 2025

    Trvající filmový festival v Cannes slouží jako připomínka toho, že letošní rok čeká ještě spousta úspěšných snímků. Zatímco některé z očekávaných filmů budou usilovat o prestižní ceny kritiků, jiné hodlají aspirovat spíše na přilákání co největšího počtu diváků. Objevte pět z nich, o kterých v následujících měsících zcela jistě ještě hodně uslyšíte.

    Napodobeniny luxusních kabelek ovládají módní řetězce. Nejde ale o klasické „fejky“

    Představa napodobeniny kabelky většinou evokuje laciný kousek z tržnice, často ozdobený špatně okopírovaným logem a nekvalitními švy. Tato éra ale pomalu končí. Nová vlna „napodobenin“ přichází z míst, odkud bychom ji před pár lety nečekali. Z regálů módních řetězců. Modely nápadně připomínající slavné ikony se objevují v řadách značek jako COS či Zara. Bez loga, ale se stejným tvarem, uchem i strukturou.

    Kontroverzní trend opět na scéně. Peplum styl už vás do rozpaků nepřivede

    Zatímco mnozí z nás ještě stále nedokázali překousnout letošní definitivní návrat skinny jeans, z módního záhrobí vstává z mrtvých další milovaný, ale i nenáviděný trend. Říká vám něco peplum? Pokud ne, je čas osvěžit si paměť. Právě tato zapomenutá silueta se totiž stále častěji objevuje na přehlídkových molech a červených kobercích.

    Nový trend na obzoru. Dark dreamy aesthetic dodá vílímu looku čarodějnický nádech

    Sociální síť Pinterest ve svém Coachella stánku odhalila data ohledně očekávaných trendů. Jedním z nich je i dark dreamy aesthetic, tedy styl kombinující něžnou lesní vílu a tajemnou čarodějnici. Kdyby vílu Amálku vytvořil režisér Tim Burton, byla by rozhodně její ambasadorkou. Naučte se, jak prvky této estetiky zakomponovat do každodenního nošení.

    TikTok trendy slibují dlouhověkost. Místo toho plýtvají cenným časem

    Touha dosáhnout co nejvyššího věku je přirozenou součástí života a vždy k němu patřila. Nejmodernější technologie, hnutí biohacking, a hlavně sociální sítě však ze snu dlouhověkosti učinily kolotoč, ze kterého lze jen těžko vystoupit. Populární TikTok trendy nabízejí pochybné tipy, vedoucí spíše k prázdné peněžence a ztracenému času.

    TikTok pohltil nečekaný comeback. Pánskou módu dobývá Hedi Boy

    Již od začátku letošního roku je jasné, že je nostalgie jeho synonymem. Na módní scénu se totiž vrací řada trendů, které mnozí z nás už dávno považovali za zapomenuté. Do popředí platformy TikTok se proto nenápadně vkradl rovněž styl definující počátky milénia a vycházející ze stylu návrháře Hedi Slimane. Pánskou módu ovládl takzvaný Hedi Boy.

    Mikiny v revolučním hávu. Díky správné kombinaci získáte elegantní outfit

    Ačkoliv tepláky už snad navždy zůstanou kouskem oblečení, jehož místo je kdekoliv mimo zrak široké veřejnosti, mikiny se probojovávají do městských outfitů. Netřeba je rovnou odsuzovat, se správným kombinováním umí vytvořit i elegantní vzhled. Důležité je dbát na správný střih a doplňky. Pro inspiraci přitom nemusíte chodit daleko.

    Snímek I’m Still Here navrátil 70. léta. K životu probudil i tehdejší módu

    Cenu Oscar za nejlepší mezinárodní počin si letos ze slavnostního předávání odvezl snímek I'm Still Here. Film založený na skutečné události pojednává o brutálních podmínkách brazilského diktátorského režimu ze 70. let minulého století. Umně ale propojuje tragédii v centru dění s nezlomným optimismem, atmosférou a módou tehdejší doby.

    Orámované rty slaví úspěch. Důkazem jsou perfektně sladěná lip comba

    Beauty trendy si v poslední době vzaly pod křídla výrazně orámované rty. Konturky samozřejmě nejsou žádnou novinkou, avšak nedávno se začaly objevovat i jako samostatný prvek líčení. Není divu, při vhodně zvoleném odstínu vypadají rty precizně vytvarované a strhnou na sebe všechnu pozornost. Stejný efekt má ale rovněž osobité lip combo.

    Spolupráce s návrháři a koncert Charli XCX. Uniká H&M své pověsti fast fashion řetězce?

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    Ferragamo opět rezonuje. Výkřik relevance přinesla letní řada i Kylie na Met Gala

    Značka, která kdysi stála v závětří módního světa, se opět dostává do popředí. Ferragamo poslední dobou nezní jen na přehlídkových molech. Rezonuje i v zákulisí nejslavnějších událostí. Důkaz? Supermodelka Kylie Jenner oblečená do Ferragamo na nedávném Met Gala. Těžko hledat hlasitější výkřik relevance. Návrhář Maximilian Davis tak činí z Ferragamo brand působící kultivovaně a zároveň sebevědomě.

    Gucci se vrací domů. Show Cruise 2026 uspořádá v historickém archivu

    Koncem dubna odstartoval módní dům Chanel kolotoč letošních cruise kolekcí. V těsném závěsu na něj však brzy naváže Gucci. Společnost totiž odhalila přesné datum i lokaci nadcházející přehlídky. Tentokrát se rozhodla navrátit ke svým kořenům, tedy do Florencie. Show proto dne 15. května uspořádá ve svém historickém archivu v Palazzo Settimanni.

    Beyoncé navázala na tradici. Na Cowboy Carter Tour nešetří na designovém šatníku

    Zpěvačka Beyoncé nepatří pouze mezi královny hudebního, ale také módního světa. Důkazem jsou její jedinečné kostýmy z dílny luxusních značek, kterými již tradičně ohromuje návštěvníky svých koncertů. Výjimkou není ani nedávno odstartovaná Cowboy Carter Tour, jež nabídla kousky z dílny módních domů, jako je Mugler, Loewe či Diesel.

    Ambasador může být víc než hezká tvář. Značky do parfémů míchají i duše celebrit

    Součástí marketingu luxusních značek bývá často ambasador. Tedy slavná osobnost reprezentující konkrétní produkt či daný brand, primárně s cílem navnadit potenciální zákazníky. Možná vás tak překvapí, že váš parfém používá i oblíbená celebrita. Ne vždy jde ale jen o výhodnou spolupráci, někdy je to opravdu "match made in heaven".

    Donatella Versace oslavila 70 let. Připomeňte si její nejikoničtější momenty

    Módní ikona a kreativní ředitelka stejnojmenné značky Donatella Versace oslavila své sedmdesátiny ve velkém stylu. Tedy obklopená láskou, leskem a vzpomínkami na momenty, které definovaly dějiny módy. Žádná jiná žena nedokázala tak elegantně navázat na rodinný odkaz, a přitom se stát vlastním nezapomenutelným fenoménem.

    Opustí Maria Grazia Chiuri vedení Dior? Módní dům vyhlíží revoluci

    Módní svět v posledním roce zaznamenal více změn ve vedení luxusních značek než za poslední dekádu. Značky reagují na trvající ekonomickou krizi a sílící konkurenci a usilují o nápomocný "wow" efekt schovaný za výměnou kreativních ředitelů. Média spekulují o tom, že na stejný osud nyní čeká rovněž kreativní ředitelka Dior, návrhářka Maria Grazia Chiuri.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―