Více

    ― Reklama ―

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    Torpedo tenisky si podmanily přehlídková mola i ulice měst. Jsou ideální v kombinaci s širokými kalhotami, dlouhými šortkami nebo baggy džínami. Právě díky svému minimalistickému objemu totiž opticky vyvažují siluety. Značka Prada, která patří mezi průkopníky tohoto trendu, představila model Collapse, ikonickou odpověď na potřebu tenisky, která působí téměř jako papírová. Je záměrně nestrukturovaná, měkká a „mačkavá“, bez pevné konstrukce. Tím si získává srdce těch, kteří hledají něco subtilního, a přitom výjimečného.

    Torpedo tenisky vychází z balerín. Ryze dámský trend se posouvá i do pánského botníku

    Je zajímavé sledovat, jak „torpedo shoes“ přebírají inspiraci i z jiných módních fenoménů, především z baletních bot. Extrémně tenké podrážky, absence výrazných detailů a elegantní linie vytvářejí efekt připomínající minimalistickou krásu baletních piškotů. Ostatně, uživatelé sociálních sítí mluví o takzvaných sneaker balerínách. My o nich hovoříme jako o dalším vývojovém stupni unisex módy. Momentálně trendy posun zároveň ukazuje, že i komfort může být vyjádřen jinak než jen skrze objem.

    Zatímco módní domy jako Prada a Dries Van Noten posouvají torpedo trend do luxusní roviny, značky jako Puma nebo Adidas nabízejí cenově dostupnější varianty. Společnost Adidas například představila křehce působící model Samba bez tkaniček, za přívětivých 100 dolarů, který je jednoduchý, a přesto stylově výrazný. Nejde přitom jen o dámskou módu. Torpedo silueta si nachází cestu také do pánského streetwear, kde kontrastuje s volnými siluetami.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Oficiální konec obřích platforem. Ti nižší z nás si postesknou

    Torpedo shoes už pronikly i do nabídky fast fashion řetězců jako Zara, H&M nebo Mango, což potvrzuje, že nejde jen o krátkodobý výstřelek, ale o skutečný posun ve vnímání tenisek. Najdeme je v různých materiálových provedeních. Od nylonu přes technické tkaniny až po veganskou kůži. Trend je nejen potvrzený, ale i široce dostupný. Jediní, kdo si možná postesknou, jsou ti nižší z nás. Éra mohutných podrážek a platforem je totiž (alespoň na chvíli) definitivně za námi. V torpedo botách se zkrátka svět vidí z trochu nižší perspektivy.

    Zdroj: Puma

    Speedcat jako nové Samby. Tenisky Puma dobývají sociální sítě

    Masivní návrat zažívá i model Puma Speedcat, který byl ještě donedávna považován spíše za archivní kuriozitu než stylový doplněk. Jeho motorsportová estetika, tenká podrážka a nízký profil působily dříve téměř nevkusně, dnes je z nich ale absolutní hit. Speedcats nosí influenceři i sneakers nadšenci, a to jak k ležérním outfitům, tak v elegantních kombinacích. Přechod od posměchu k obdivu u tohoto modelu jen podtrhuje, jak rychle se může měnit kolektivní vkus a jak hluboce zakořeněný je aktuální trend torpedo tenisek.

    @lillyybearrr Calling it now that the @PUMA speedcats are going to be the cool girl sneaker of 2025 – what do you think?? #fyp #fashion #puma #speedcat #sambas #sneakers #coolgirl #shopping #outfitinspo #greenscreen ♬ Bossa Nova jazz that seems to fit in a cafe(1433079) – TAKANORI ONDA

    Zdroje: GQ, Dazed, New York Times, Instagram, TikTok



    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    - Reklama -

    Torpedo tenisky si podmanily přehlídková mola i ulice měst. Jsou ideální v kombinaci s širokými kalhotami, dlouhými šortkami nebo baggy džínami. Právě díky svému minimalistickému objemu totiž opticky vyvažují siluety. Značka Prada, která patří mezi průkopníky tohoto trendu, představila model Collapse, ikonickou odpověď na potřebu tenisky, která působí téměř jako papírová. Je záměrně nestrukturovaná, měkká a „mačkavá“, bez pevné konstrukce. Tím si získává srdce těch, kteří hledají něco subtilního, a přitom výjimečného.

    Torpedo tenisky vychází z balerín. Ryze dámský trend se posouvá i do pánského botníku

    Je zajímavé sledovat, jak „torpedo shoes“ přebírají inspiraci i z jiných módních fenoménů, především z baletních bot. Extrémně tenké podrážky, absence výrazných detailů a elegantní linie vytvářejí efekt připomínající minimalistickou krásu baletních piškotů. Ostatně, uživatelé sociálních sítí mluví o takzvaných sneaker balerínách. My o nich hovoříme jako o dalším vývojovém stupni unisex módy. Momentálně trendy posun zároveň ukazuje, že i komfort může být vyjádřen jinak než jen skrze objem.

    Zatímco módní domy jako Prada a Dries Van Noten posouvají torpedo trend do luxusní roviny, značky jako Puma nebo Adidas nabízejí cenově dostupnější varianty. Společnost Adidas například představila křehce působící model Samba bez tkaniček, za přívětivých 100 dolarů, který je jednoduchý, a přesto stylově výrazný. Nejde přitom jen o dámskou módu. Torpedo silueta si nachází cestu také do pánského streetwear, kde kontrastuje s volnými siluetami.

    - Reklama -

    Zdroj: Dries Van Noten

    Oficiální konec obřích platforem. Ti nižší z nás si postesknou

    Torpedo shoes už pronikly i do nabídky fast fashion řetězců jako Zara, H&M nebo Mango, což potvrzuje, že nejde jen o krátkodobý výstřelek, ale o skutečný posun ve vnímání tenisek. Najdeme je v různých materiálových provedeních. Od nylonu přes technické tkaniny až po veganskou kůži. Trend je nejen potvrzený, ale i široce dostupný. Jediní, kdo si možná postesknou, jsou ti nižší z nás. Éra mohutných podrážek a platforem je totiž (alespoň na chvíli) definitivně za námi. V torpedo botách se zkrátka svět vidí z trochu nižší perspektivy.

    Zdroj: Puma

    Speedcat jako nové Samby. Tenisky Puma dobývají sociální sítě

    Masivní návrat zažívá i model Puma Speedcat, který byl ještě donedávna považován spíše za archivní kuriozitu než stylový doplněk. Jeho motorsportová estetika, tenká podrážka a nízký profil působily dříve téměř nevkusně, dnes je z nich ale absolutní hit. Speedcats nosí influenceři i sneakers nadšenci, a to jak k ležérním outfitům, tak v elegantních kombinacích. Přechod od posměchu k obdivu u tohoto modelu jen podtrhuje, jak rychle se může měnit kolektivní vkus a jak hluboce zakořeněný je aktuální trend torpedo tenisek.

    @lillyybearrr Calling it now that the @PUMA speedcats are going to be the cool girl sneaker of 2025 – what do you think?? #fyp #fashion #puma #speedcat #sambas #sneakers #coolgirl #shopping #outfitinspo #greenscreen ♬ Bossa Nova jazz that seems to fit in a cafe(1433079) – TAKANORI ONDA

    Zdroje: GQ, Dazed, New York Times, Instagram, TikTok



    ― Reklama ―

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    Zendaya posiluje partnerství s On. Spolu s Law Roach navrhla tenisky

    Herečka Zendaya zahájila další kapitolu spolupráce se značkou On. Ve čtvrtek totiž odhalila tenisky s názvem Cloudzone Moon, které navrhla společně se svým stylistou Law Roach. Doprovodná kampaň Be Every You se točí kolem motivů pohybu a duality. Zendaya v ní navíc nabádá k tomu, abychom se nebáli přijmout všechny stránky naší osobnosti.

    Léto ovládá nový trend. Hedvábný šátek v pase ozvláštní každý outfit

    Lámete si hlavu s tím, jak dodat svému outfitu ještě o trochu větší šmrnc? Využívání kousků, které už máme doma, je zpět v módě! Znovuobjevenou hvězdou letošního léta je hedvábný šátek, jenž se tentokrát září uvázaný kolem pasu. Spatřit ho můžeme nejen na řadě celebrit, nedávno se objevil rovněž na Pařížském fashion weeku.

    Léto nekončí. Světové beach clubs jsou ztělesněním tichého luxusu

    Polehávání na pláži může být pro mnoho cestovatelů čirou nudou. To však neplatí pro stále oblíbenější beach clubs. Šumění moře, široká paleta aktivit a nekonečné šampaňské, tak by se dal shrnout zážitek z těchto pohádkových míst. Nepředstavujte si celodenní párty. Existují i takové kluby, ze kterých dýchá quiet luxury atmosféra na míle daleko.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohořela. Proč jsou módní kampaně čím dál nudnější?

    Podnikatelka Kylie Jenner je v módním průmyslu jako doma. Nejen, že má vlastní značku oblečení, ale často se objevuje i na obálkách časopisů a v kampaních. Nedávno se stala tváří značky Miu Miu. Ta však místo masové chvály sklidila vlnu kritiky. Nepovedené vizuály, které nakonec potopily brand i Jenner, otevřely širší diskusi o tom, jak současné kampaně upozaďují oblečení a tvořivost na úkor virálních momentů.

    Skupina Capri má šanci na zářné zítřky. Slaví výsledky z prvního čtvrtletí

    Skupina Capri Holdings je na cestě za potenciálními lepšími zítřky. Společnost ve středu zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí, jež předčily očekávání analytiků. Důvodem je především zvyšující se poptávka po kabelkách a obuvi z dílny Michael Kors. Firma nemá zdaleka vyhráno, jedná se však o první známky, že by její nová strategie mohla fungovat.

    Thierry Mugler jako architekt módy. Jak přepsal pravidla úzkého pasu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečení tak, jak se navrhuje architektura. S úmyslem vyvolat úžas, obdiv i odpor. Zatímco se svět módy cyklicky točil mezi minimalismem a extravagancí, Mugler byl o zhruba tři galaxie dál. Jeho pasy nebyly zúžením, byly explozí kontroly. Jak z obyčejného lidského trupu vytvořit monument? Mugler znal odpověď. A zanechal ji v každém korzetu, švu i nezapomenutelném přehlídkovém momentu.

    Make-up s nádechem nekonečného léta. Island Girl oddálí sychravý podzim

    I když už se léto pomalu blíží ke konci, vysněným dovoleným ještě není konec. Ať už míříte do tropických krajin, nebo si jen toužíte uchovat kousek léta, estetika Island Girl je to pravé pro vás. Beauty trend láká na vše, co na prosluněných dnech tak milujeme. Zářící pokožku, jemně rozcuchané vlasy, exotické vůně a jemně narůžovělý make-up look.

    Nenachytejte se na greenwashing. Jak vypadat dobře s čistým svědomím?

    Greenwashing, vysoké ceny i nedostatek transparentních informací ztěžují cestu k udržitelnému šatníku. Ačkoli stále více výrobců reaguje na klimatickou krizi a podniká kroky k větší odpovědnosti, ne všichni o svých aktivitách komunikují pravdivě a otevřeně. Přesto existují značky, které dokazují, že styl a ohleduplnost k planetě se nevylučují. Jak začít dělat první smysluplné krůčky směrem k udržitelnějšímu oblékání?

    Gucci čelí sporu s italskými odbory. Po značce požadují slíbené bonusy

    Zaměstnanci módního domu Gucci hrozí stávkami. Spolu s italskými odbory totiž po značce požadují sociální bonusy, které jim měla slíbit jako součást dohod, jejichž platnost vypršela koncem roku 2024. Odbory ovšem argumentují, že v případě absence nové smlouvy by domluva měla nadále platit, což sama italská společnost dříve naznačila.

    Módní peklo se znovu otevírá. Natáčení Ďábel nosí Pradu 2 je v plném proudu

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Ďábel nosí Pradu se po 20 letech konečně vrací s druhým dílem. A máme se na co těšit. Uvidíme původní herecké obsazení, ale role se tentokrát obrátí. Natáčení v současnosti probíhá v New Yorku a první záběry potvrzují, že Miranda Priestly ještě zdaleka neřekla své poslední „That’s all.“

    Móda v kostce: Beyoncé a Levi’s míří do finále a Martha Stewart má skin care řadu

    Značka Dyson zkoumá svět beauty a vydává vlastní produkty na vlasy. Společnost Skims pro změnu uvedla virální shapewear na obličej. Rovněž Martha Stewart má novinku, a to vlastní skin care řadu. Zpěvačka Beyoncé a Levi's vcházejí do finální kapitoly spolupráce, pomocí krátkého filmu. V Kodani pak odstartoval tamní fashion week.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―