Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Zdá se, že uživatelé sociální sítě TikTok neumí odpočívat. V posledních měsících totiž propadli nejnovějšímu trendu z dílny známé platformy, usilující o opravdový relax. Koncept takzvaného cozymaxxing nepředstavuje originální, ani převratnou, myšlenku, přesto proniká do čím dál vyššího počtu krátkých videí. Propaguje skutečný oddech, nenarušený spěchem a rozptýlením běžných dní.

    TikTok trend připomíná staré časy. Návod vám však neposkytne

    Cozymaxxing vychází z jiného známého pojmu, looksmaxxing. Ten usiluje o maximalizaci vzhledu a je populární především mezi mladými muži. Aktuálně trendy koncept ovšem oslovuje všechny a místo fyzického vzezření se soustředí na psychickou pohodu. Sám ovšem nediktuje, jak k ní máte přijít. Pouze upozorňuje na to, že by se mělo jednat o záměrnou a promyšlenou praktiku.

    Zdroj: Unsplash

    Trend v podstatě uživatelům sociální sítě TikTok připomíná, jak byli lidé zvyklí odpočívat v méně uspěchané době a bez telefonu „přilepeného“ k dlani. Slibuje proto úlevu od stresu, lepší spánek a pocit bezpečí, pomáhající regulovat nervový systém. Jak vysněného cíle dosáhnete je ovšem jen na vás. Většinou se však jedná o aktivity, zaměřené na základní smysly, a tedy i jejich potěšení.

    Zdroj: Unsplash

    Fanoušci trendu proto doporučují přípravu oblíbeného teplého nápoje, zapálení svíček, výměnu povlečení za jemnější variantu či prosté zabalení do deky. Dále si můžete vybrat ze sledování oblíbeného seriálu, čtení nebo poslouchání hudby. Některým zase pomáhá změna osvětlení nebo zpříjemnění domácího prostředí. Klíčem je vytvořit atmosféru, ve které se dokážete skutečně a plně uvolnit.

    Cozymaxxing neubližuje. Ztělesňuje ovšem smutnou realitu

    Wellbeing trendy, jako je v současnosti cozymaxxing, ukrývají ironický paradox. Šířené jsou totiž na sociálních sítích, které jsou často právě tím důvodem, proč už se nedokážeme opravdu zrelaxovat. I když tedy TikTok tentokrát výjimečně nepropaguje škodlivý koncept, stále předkládá smutný důkaz toho, jak vzdálení jsme od „reálného“ světa. Dokonce už jsme zapomněli, jak umět odpočívat.

    @jackiebroe I choose the slow life 🌲☕️🤎 Cozy Cabin: @love_your_wild —— #cozy #slowliving #cabin #mountains #slowlifestyle #cozyvibes #cozyhome #cottagelife #cottage #peace #simplelife #hygge #countryside #cosy #slowlivingforlife #offgrid #autumnvibes #autumnmood #inthewoods #cottagecoreaesthetic #cozyaesthetic #cozyhome #cozycabin #cozycottage #forestcore #cottagecore #countryliving #countrylife #rainyday ♬ original sound – sophie🤠

    Zdroje: Forbes, Real Simple, Healthline, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Zdá se, že uživatelé sociální sítě TikTok neumí odpočívat. V posledních měsících totiž propadli nejnovějšímu trendu z dílny známé platformy, usilující o opravdový relax. Koncept takzvaného cozymaxxing nepředstavuje originální, ani převratnou, myšlenku, přesto proniká do čím dál vyššího počtu krátkých videí. Propaguje skutečný oddech, nenarušený spěchem a rozptýlením běžných dní.

    TikTok trend připomíná staré časy. Návod vám však neposkytne

    Cozymaxxing vychází z jiného známého pojmu, looksmaxxing. Ten usiluje o maximalizaci vzhledu a je populární především mezi mladými muži. Aktuálně trendy koncept ovšem oslovuje všechny a místo fyzického vzezření se soustředí na psychickou pohodu. Sám ovšem nediktuje, jak k ní máte přijít. Pouze upozorňuje na to, že by se mělo jednat o záměrnou a promyšlenou praktiku.

    Zdroj: Unsplash

    Trend v podstatě uživatelům sociální sítě TikTok připomíná, jak byli lidé zvyklí odpočívat v méně uspěchané době a bez telefonu „přilepeného“ k dlani. Slibuje proto úlevu od stresu, lepší spánek a pocit bezpečí, pomáhající regulovat nervový systém. Jak vysněného cíle dosáhnete je ovšem jen na vás. Většinou se však jedná o aktivity, zaměřené na základní smysly, a tedy i jejich potěšení.

    Zdroj: Unsplash

    Fanoušci trendu proto doporučují přípravu oblíbeného teplého nápoje, zapálení svíček, výměnu povlečení za jemnější variantu či prosté zabalení do deky. Dále si můžete vybrat ze sledování oblíbeného seriálu, čtení nebo poslouchání hudby. Některým zase pomáhá změna osvětlení nebo zpříjemnění domácího prostředí. Klíčem je vytvořit atmosféru, ve které se dokážete skutečně a plně uvolnit.

    Cozymaxxing neubližuje. Ztělesňuje ovšem smutnou realitu

    Wellbeing trendy, jako je v současnosti cozymaxxing, ukrývají ironický paradox. Šířené jsou totiž na sociálních sítích, které jsou často právě tím důvodem, proč už se nedokážeme opravdu zrelaxovat. I když tedy TikTok tentokrát výjimečně nepropaguje škodlivý koncept, stále předkládá smutný důkaz toho, jak vzdálení jsme od „reálného“ světa. Dokonce už jsme zapomněli, jak umět odpočívat.

    @jackiebroe I choose the slow life 🌲☕️🤎 Cozy Cabin: @love_your_wild —— #cozy #slowliving #cabin #mountains #slowlifestyle #cozyvibes #cozyhome #cottagelife #cottage #peace #simplelife #hygge #countryside #cosy #slowlivingforlife #offgrid #autumnvibes #autumnmood #inthewoods #cottagecoreaesthetic #cozyaesthetic #cozyhome #cozycabin #cozycottage #forestcore #cottagecore #countryliving #countrylife #rainyday ♬ original sound – sophie🤠

    Zdroje: Forbes, Real Simple, Healthline, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    CFDA rozdala svá ocenění. Tentokrát slaví Ralph Lauren i Thom Browne

    New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.

    Nevěsty podzimu 2026 mají jasno. Svatební šaty vlají v rytmu ikon

    Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―