Více

    ― Reklama ―

    Touha dosáhnout co nejvyššího věku je přirozenou součástí života a vždy k němu patřila. Nejmodernější technologie, hnutí biohacking, a hlavně sociální sítě však ze snu dlouhověkosti učinily kolotoč, ze kterého lze jen těžko vystoupit. Populární TikTok trendy nabízejí pochybné tipy, vedoucí spíše k prázdné peněžence a ztracenému času.

    Zdravý životní styl a tipy s ním spojené dominovaly moderním médiím snad už od začátku jejich masivního rozšíření. Sociální sítě však umožnily téměř bezmezné šíření podobných rad. Je proto velmi snadné se v jejich záplavě utopit a následovat je bez toho, aniž by bylo jasné, zda opravdu pomáhají. Takzvaný longevity trend, tedy touha po dlouhověkosti, tak dosáhl nečekaných rozměrů.

    Důkazem je podnikatel a multimilionář Bryan Johnson proslulý svým odhodláním nezemřít. Jeho cestu nedávno odhalil také dokument platformy Netflix. Sedmačtyřicetiletý Johnson zkouší nejmodernější metody, často s limitovanými vědeckými důkazy, vedoucí k jeho omládnutí. Strávil například dvě hodiny výměnou plazmy, kterou nahradil na proteinu založenou tekutinou albumin.

    Při pohledu na Johnsona je jasné, že alespoň některé z jím využívaných metod fungují. Vkládat do nich však musí obrovské peníze a ohromné množství času. Je tedy jasné, že na podobně extrémní pouť za dlouhověkostí se každý z nás vydat nemůže. Sociální sítě však zaručily, že se trend usilující o co nejdelší a nejzdravější život dostal i na naše obrazovky, a to v podobě jednoduchých tipů.

    Zdroj: Silk’n, Lemmelive

    Například populární platformu TikTok v posledních měsících zaplavila videa představující rozsáhlé noční rutiny, zaručující vyhlazenější pleť, štíhlejší pas i krásnější vlasy. Influenceři doporučují recepty založené na pochybných důkazech nebo gumové vitamíny s nejasnými ingrediencemi. Podobná tvorba tak v uživatelích neustále vyvolává stresující pocit, že nečiní dost pro své zdraví.

    Longevity trend jako moderní byznys. Skutečnými výherci jsou značky

    Na snaze vylepšit svůj zdravotní stav samozřejmě není nic špatného. Je však otázkou, zda rychlé, zkratkovité a zobecněné tipy ze světa TikToku a dalších sociálních sítí k podobnému výsledku vedou. Téměř vždy jsou totiž spojené s jistým nákupem. Ať už jde o speciální hodinky, měřící vše od tepu po spálené kalorie, nebo slibnou kosmetiku s nejnovějšími vyhlazujícími ingrediencemi.

    @sanne My last year in twenties so here are 4x rituals I incorporate in my wellness routine for longevity! @Estée Lauder #skinlongevity, #VisibleAgeReversal #ReNutriv #AD ♬ original sound – Sanne Vloet

    Touha po dlouhověkosti je zkrátka nový byznys, ve kterém však nejde jen o peníze, ale i lidské zdraví. Ve většině případů uživatelům TikToku závažné následky nehrozí. V nejhorším případě utrpí ránu jen jejich peněženka. Mnozí si ale v kolotoči slibných tipů neuvědomují, že jejich sledováním jen ztrácejí svůj drahocenný čas, který se nekritickými nákupy snaží tak úpěnlivě prodloužit.

    Zdroje: Outside Online, CNBC, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    TikTok trendy slibují dlouhověkost. Místo toho plýtvají cenným časem

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Touha dosáhnout co nejvyššího věku je přirozenou součástí života a vždy k němu patřila. Nejmodernější technologie, hnutí biohacking, a hlavně sociální sítě však ze snu dlouhověkosti učinily kolotoč, ze kterého lze jen těžko vystoupit. Populární TikTok trendy nabízejí pochybné tipy, vedoucí spíše k prázdné peněžence a ztracenému času.

    - Reklama -

    Zdravý životní styl a tipy s ním spojené dominovaly moderním médiím snad už od začátku jejich masivního rozšíření. Sociální sítě však umožnily téměř bezmezné šíření podobných rad. Je proto velmi snadné se v jejich záplavě utopit a následovat je bez toho, aniž by bylo jasné, zda opravdu pomáhají. Takzvaný longevity trend, tedy touha po dlouhověkosti, tak dosáhl nečekaných rozměrů.

    Důkazem je podnikatel a multimilionář Bryan Johnson proslulý svým odhodláním nezemřít. Jeho cestu nedávno odhalil také dokument platformy Netflix. Sedmačtyřicetiletý Johnson zkouší nejmodernější metody, často s limitovanými vědeckými důkazy, vedoucí k jeho omládnutí. Strávil například dvě hodiny výměnou plazmy, kterou nahradil na proteinu založenou tekutinou albumin.

    Při pohledu na Johnsona je jasné, že alespoň některé z jím využívaných metod fungují. Vkládat do nich však musí obrovské peníze a ohromné množství času. Je tedy jasné, že na podobně extrémní pouť za dlouhověkostí se každý z nás vydat nemůže. Sociální sítě však zaručily, že se trend usilující o co nejdelší a nejzdravější život dostal i na naše obrazovky, a to v podobě jednoduchých tipů.

    - Reklama -

    Zdroj: Silk’n, Lemmelive

    Například populární platformu TikTok v posledních měsících zaplavila videa představující rozsáhlé noční rutiny, zaručující vyhlazenější pleť, štíhlejší pas i krásnější vlasy. Influenceři doporučují recepty založené na pochybných důkazech nebo gumové vitamíny s nejasnými ingrediencemi. Podobná tvorba tak v uživatelích neustále vyvolává stresující pocit, že nečiní dost pro své zdraví.

    Longevity trend jako moderní byznys. Skutečnými výherci jsou značky

    Na snaze vylepšit svůj zdravotní stav samozřejmě není nic špatného. Je však otázkou, zda rychlé, zkratkovité a zobecněné tipy ze světa TikToku a dalších sociálních sítí k podobnému výsledku vedou. Téměř vždy jsou totiž spojené s jistým nákupem. Ať už jde o speciální hodinky, měřící vše od tepu po spálené kalorie, nebo slibnou kosmetiku s nejnovějšími vyhlazujícími ingrediencemi.

    @sanne My last year in twenties so here are 4x rituals I incorporate in my wellness routine for longevity! @Estée Lauder #skinlongevity, #VisibleAgeReversal #ReNutriv #AD ♬ original sound – Sanne Vloet

    Touha po dlouhověkosti je zkrátka nový byznys, ve kterém však nejde jen o peníze, ale i lidské zdraví. Ve většině případů uživatelům TikToku závažné následky nehrozí. V nejhorším případě utrpí ránu jen jejich peněženka. Mnozí si ale v kolotoči slibných tipů neuvědomují, že jejich sledováním jen ztrácejí svůj drahocenný čas, který se nekritickými nákupy snaží tak úpěnlivě prodloužit.

    Zdroje: Outside Online, CNBC, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Hydratace s elegancí. Zažeňte žízeň trendy letními drinky

    Horké letní dny s sebou nenesou pouze vysněné momenty u pláže či bazénu, ale také nepříjemnosti spojené s rychle stoupajícími teplotami. Zpříjemněte si teplé měsíce trendy drinky, které kromě hydratace ukrývají i další výhody. Ochlaďte se domácí kombuchou, zmraženými zázvorovými "panáky" nebo koktejly, ukrývajícími elektrolyty.

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Do kin dorazil nový milostný trojúhelník. Film Materialists oživil rom-com

    Na filmová plátna se vrací klasický "devadesátkový" rom-com. Moderní punc a chybějící spletitost mu vtiskla režisérka Celine Song. Do kin uvádí snímek Materialists, ve kterém září Dakota Johnson, Chris Evans a Pedro Pascal. Jejich milostný trojúhelník perfektně vystihuje moderní podobu randění a hledání lásky, z nichž romance již dávno vyprchala.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Móda v kostce: Burberry zahájil festivalovou sezónu a Rhode vítá face mist

    Burberry už očekává letní pohodu, a tak novou kampaň zaměřil na typickou britskou festivalovou kulturu. Značka Rhode mezitím vydala nový face mist, jehož tváří se stal herec Harris Dickinson. Návrhář Olivier Rousteing získá ocenění Couture Council Award a do aukce míří dosud největší počet luxusních kousků z šatníku princezny Diany.

    Konec rozhodovací paralýzy. Na dovolenkové outfity stačí šest kousků

    Ať už bojujete s místem v kufru, nebo si nechcete na dovolené lámat hlavu s outfity, klíčem je chytré plánování. Ne nadarmo se říká, že kdo je připraven, není překvapen. Možná ale budete překvapeni vy, jakými různými způsoby lze využít oblíbené oblečení. S jednoduchými šesti kousky jste totiž schopni vykouzlit šatník na celou dovolenou.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―