Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Cindy, Linda, Naomi, Christy, to jsou jména a tváře poznatelné bez nutnosti doplnit příjmení. Zlatá éra supermodelek 90. let, nad kterou si obvykle všichni nostalgicky povzdechnou, se nyní vrací zpět, alespoň na televizní obrazovce. Nový dokument z dílny Apple TV mapuje cestu a kariéru těchto legendárních osobností v úplně nové a osobní rovině. Oficiálně spatří světlo světa 20. září.

    Ženskost, přátelství a mateřství očima supermodelek

    Dokumentární seriál z produkce EP a oscarové režisérky Barbary Kopple byl vytvořen pro platformu Apple TV a servíruje příběh čtyř slavných modelek, které se poprvé setkaly v 80. letech v New Yorku. Naomi Campbell, Cindy Crawford, Christy Turlington a Linda Evangelista kompletně přepsaly historii i tehdejší definici toho, co znamená být modelkou. Nyní se toto kvarteto znovu spojilo, aby vyprávělo příběhy dotýkající se jejich profesního i osobního života z první ruky. Vyprávění je zároveň protkáno potřebou vyzdvihnout roli žen v módě, mateřství a přátelství přetavené v sesterské vztahy. Supermodelky nejenže v křeslech před kamerou reflektují svou minulost, ale podílejí se i na přípravě samotného pořadu jako výkonné producentky.

    Zlaté časy…no přece 90. léta!

    Mnozí módní veteráni vzpomínají na období těsně před začátkem nového milénia jako na staré dobré časy. Oděvní průmysl byl do značné míry uzavřeným elitním kruhem, který se sebou nesl auru exkluzivity a mystičnosti. V Paříži vrcholily přehlídky haute couture od Mugler nebo Chanel a vzduch byl nabitý nezapomenutelnou energií. Na přehlídky se nedostal jen tak kdokoli, často byly přístupné pouze redaktorům časopisů, módním kritikům a několika vybraným hostům. V době bez sociálních sítí si veřejnost musela počkat na profesionální fotografie.

    Zdroj: Mugler

    „Nevstáváme z postele za méně než 10 tisíc dolarů na den.“

    Vše to nabralo legendární momentum během přehlídky Versace podzim/zima 1991-1992. Naomi, Cindy, Christy a Linda byly čerstvými tvářemi nového singlu Freedom! od Georgea Michael. Při finále Gianniho přehlídky se vydaly po molu ruku v ruce zpívajíc slova nejnovější písně. Nemohla chybět nezkrotná svůdnost a sebevědomí vepsané do tváří a chůze těchto čtyř žen. Od tohoto okamžiku se modelky staly něčím víc než jen často skloňovanými věšáky na šaty. Byly to osobnosti, celebrity. Každý chtěl být v jejich přítomnosti, mít je na obálce, na své párty. Staly se stejně prominentními jako samotní návrháři, reprezentovali svou vlastní značku. Po více než třech dekádách od jejich hvězdné slávy se neustále ozývají úvahy o tom, zda se někdo ještě vyrovná definici skutečné supermodelky 90. let, nebo zda je to jen pouhý melancholický závan z módní minulosti.

    Zdroje: Apple, Youtube, WWD, Variety

    The Super Models: na obrazovky přichází příběh čtyř žen, které změnily módní průmysl

    Nákupní seznam na květen: Obdarujte maminky produkty od Belly Hadid nebo parfémem od Pigmentarium

    V kalendáři tentokrát přichází květen, lásky čas, a náš nákupní seznam se opět nebezpečně plní zajímavými novinkami ze světa krásy, módy a designu. Každou maminku potěší ke Dni matek luxusní parfém od české značky Pigmentarium. Poslední jarní měsíc však můžete oslavit například i novými barevnými variantami ikonických kabelek od Miu Miu.

    Svět parfémů holduje vanilce a citrusům. Podtrhněte svou osobnost pomocí neotřelých kombinací

    Letošní léto slibuje nejen módní extravaganci, ale také závan zajímavých vůní, které se stanou neopomenutelným doplňkem každého okamžiku. V oblasti parfémů, kde jsou trendy často obtížně definovatelné, jednoznačně vyniká nadšení pro intenzivní využití vanilky, jejíž široké spektrum tónů láká ke zkoumání. Od sladkých tónů po pikantní aroma, vanilka zve k objevování nových a rozmanitých dimenzí vůní, často evokujících luxusní požitek.

    TikTok našel další lásku. Propaguje produkty, které nejsou sexy

    Uživatelé TikToku začínají toužit po jeho realističtější podobě. Také proto podporují trendy, které se nesnaží skrývat za estetikou a přitažlivostí, ale podávají věci takové, jaké jsou. Není tedy divu, že si nyní zamilovali beauty videa s "unsexy" produkty.

    Přátelství existují i v módě a Hollywoodu. Zendaya a Law Roach společně válcují červené koberce

    Jestli někdo zná recept na vytvoření virálního popkulturního momentu, pak je to herečka Zendaya a její stylista Law Roach. Kromě jejich společné tvůrčí vize, kterou úspěšně proměňují v kouzelné a velkolepé módní momenty, je však spojuje také nebývale silné přátelství. Pojďme si připomenout několik ikonických looků z dílny vlivného dua.