More

    Nejnovější data trhu ukázala, že švýcarským hodinkám se daří i nadále. V červnu totiž jejich export vzrostl o 14 procent. Jedná se zároveň o pokračování trendu, který v letošním roce luxusní doplňky nastavily. Dařilo se navíc kouskům ze všech cenových rozmezí a z různých materiálů.

    Zahraniční prodej vyhlášených švýcarských hodinek vzdoruje obavám ohledně nestability trhu. Navzdory trvající inflaci a rostoucím cenám totiž začátkem léta luxusní doplňky zaznamenaly další úspěch. V červnu jejich export podle čtvrtečního prohlášení Federace švýcarského hodinářského průmyslu vzrostl o 14 procent. Značky jako Rolex, Omega, Patek Philippe nebo Vacheron Constantin se tak těší oblibě i nadále.

    Červnový úspěch rovněž potvrdil trend trvající od začátku roku. V jeho první půlce tak klíčové exporty hodinářského švýcarského průmyslu stouply oproti stejnému období v loňském roce o 12 procent. Vydělaly tak na 13,3 miliardy franků, tedy 15,5 miliardy eur. Dařilo se navíc produktům vyráběných z různých materiálů a zařazených do všech možných cenových kategorií. Nejvíce si polepšily kousky prodávající se za 200 až 500 franků.

    Za nimi následovala kategorie těch s hodnotou pod 200 franků. Jako třetí se umístila ta s hodinkami s cenou od 500 do tří tisíc franků. K úspěchu také nejvíce přispěly kousky vyrobené ze vzácných kovů. Hned za nimi ovšem následovaly návrhy vyvářené ze zlaté oceli. Poptávka po luxusních hodinkách pak vzrostla téměř ve všech zahraničních trzích. Nejnovější data zaznamenala propad pouze ve Španělsku a Nizozemí.

    Poptávka po luxusních hodinkách vzrostla téměř ve všech regionech. Nejžádanější byly doplňky v Hong Kongu

    Prodej rovněž lehce zpomalil ve Spojených státech amerických. Podobné výjimky ovšem vyvážil zbytek světového trhu. Například v Hong Kongu prodej švýcarských hodinek vzrostl o 46 procent. Podobné hodnoty přitom dosahoval naposledy v roce 2017. V Číně si pak zákazníci doplňky kupovali o 9 procent více, v Singapuru zase o 12 a v Japonsku o 10. Prodej v Evropě pak stoupl o 12,6 procenta.

    „Pokud jde o výkon z hlediska regionů, pozorovali jsme nárůst především ve vysoce turistických destinacích, jako je Hong Kong, Francie, Itálie nebo Německo,“ vyjádřil se pak k nejnovějším datům výzkumný analytik globálního luxusního zboží firmy Bernstein Luca Solca. „Firmy Swatch i Richemont rovněž potvrdily, že turisti z Číny častěji utrácejí za luxusní zboží ve chvíli, kdy cestují,“ doplnil.

    Zdroje: WWD, Business of Fashion, Robb Report, Instagram, YouTube

    Švýcarské hodinky zahájily léto úspěšně. V červnu vzrostl jejich export o 14 procent

    Módní novinky v kostce: Loewe má novou ambasadorku, Chanel vydal luxusní rtěnky a Bulgari odhalil kabelku Roma

    Konec týdne přináší novinky ze světa módy. Společnost Loewe zveřejnila jméno nejnovější ambasadorky. Stane se jí čínská herečka a zpěvačka Yang Mi. Chanel zase ohromil své fanoušky novou řadou luxusních rtěnek. Bulgari pro změnu oslavuje vydání nového modelku kabelky s názvem Roma. Barcelonský týden svatební módy pak odhalil první část nadcházející kampaně.

    Vlakem Belle Epoque zpátky v čase. Nasedněte do skutečné hvězdy proslulé švýcarské železnice

    Máte chuť si trochu zacestovat v čase? Pod luxusním cestováním si obvykle představíme soukromé tryskáče, jachty nebo sporťáky. Ale co exkluzivní, romantická cesta vlakem Belle Epoque, která vás přenese uprostřed švýcarských Alp do zlaté éry Orient Expressu.

    Paříž zhlédla další přehlídky. Na scénu nastoupil Marni, Dries Van Noten, Courrèges i Rahul Mishra

    Návštěvníci Pařížského týdne módy si užili další vysoce očekávané přehlídky. Patřila mezi ně minimalistická a elegantní show značky Courrèges. Oceněná byla ovšem i show indického návrháře Rahul Mishra, která přinesla paletu pestrých barev. Úspěšnou premiéru pak oslavila společnost Marni. V Paříži totiž prezentovala poprvé. Van Dries Noten zase překvapil eklektickými variantami klasických kousků.

    It bags jako investice: Které modely od Fendi se vyplatí?

    Absolutně nejprodávanější kabelkou značky Fendi je s největší pravděpodobností legendární Baguette. Po svém debutu v 90. letech způsobila značný rozruch a je často označována za první it bag moderní éry. Značka sama mimo jiné aktivně rozšiřuje své portfolio o další úspěšné modely. Pojďte se s námi podívat, které kabelky mohou představovat nový investiční kousek do vašeho šatníku.