Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Jedná se o první projekt londýnského návrháře Stephena Jonese se značkou G-Star Raw, která je držitelem certifikátu Cradle-to-Cradle. Vytvořil pro ně pět couture návrhů a dva komerční. Hlavním materiálem je džínovina.

    Sám Jones uvedl, že jeho cílem bylo přenést džínovinu do světa couture a donutit se přemýšlet jak s tímto materiálem zacházet.

    Foto: G-Star Raw

    Chtěl jsem džínovinu pozvednout,“ řekl Jones v rozhovoru pro online magazín WWD.com. „Jsem si vědom tradice džínoviny, toho, co je a co znamená a chtěl jsem udělat pravý opak. Vytáhl jsem denim z jeho komfortní zóny a udělal z něj to, čím nebyl.

    Výzva na mnoha úrovních

    Stephen Jones je považován za jednoho z nejradikálnějších a nejvýznamnějších návrhářů klobouků našeho století. Pracuje pro značky jako je Dior či Vivienne Westwood. Za vstup do světa módy mu můžeme určit rok 1982, kdy si ho Diana, princezna z Walesu, vybrala jako svého dodavatele a návrháře klobouků.

    Jones již dříve hodně pracoval s tuhými a lehkými látkami, jako je sláma nebo plsť. Naproti tomu nepraný denim od G-Star je velmi těžký. Přesto úkol zvládl na jedničku a zejména couture kousky vypadají jako z pohádky.

    Podívejme se například na klobouk obřích rozměrů, který se mění v dokonalý plášť s vlečkou, která měří dva a půl metru. Má poutka na opasek a obří kapsy s písmeny S a J.

    Foto: G-Star Raw

    Samotný Jones je přesvědčený, že tento model může být ideální třeba na pódium pro některou z jeho slavných klientek, mezi které patří Rihanna, Lady Gaga nebo Mick Jagger.

    Další úžasný módní výtvor vypadá, jako by vypadl ze stránek knihy Dr. Seusse. Je to věž ve tvaru stromu z kbelíkových klobouků, které se postupně zmenšují.

    Foto: G-Star Raw

    Velmi zajímavým stylem i pro běžné nošení je baseballová čepice s malými křídly místo klapek na uši. „V téhle se dá rozhodně jet rychleji,“ komentuje vtipně Jones.

    Foto: G-Star Raw

    Prostě mi zavolali. Udržitelnost byla zásadní pro mé rozhodnutí

    Kolekce vznikla poté, co ho společnost G-Star Raw oslovila s nabídkou spolupráce a on se této výzvy chopil.

    Prostě mi zavolali – normálně by to byl telefonát z velkého domu v Paříži nebo od celebrity, která by chtěla klobouk na své další turné. Džínovina je od couture na hony vzdálená, je na úplně opačném konci spektra než to, co dělám,“ řekl Jones.

    Foto: G-Star Raw (Stephen Jones)

    Jedním z hlavních důvodů, proč se rozhodl říci „ano“ tomuto partnerství, byly závazky společnosti G-Star v oblasti udržitelnosti. Džínovina G-Star, kterou zde použil, má certifikát Cradle-to-Cradle, což je standard kvality, který se vztahuje na výrobu v uzavřeném cyklu. Dodržuje přísné požadavky týkající se hospodaření s vodou, sociální spravedlnosti, opětovného použití materiálu a udržitelné energie. Výrobky se také nevyrábějí ve východní Asii ale v Itálii, aby se snížil počet přepravních kilometrů.

    Couture kousky budou uvedeny na trh v úterý, zatímco dvě limitované edice ready to wear modelů budou k dostání od 1. prosince.

    Zdroj: WWD.com

    Stephen Jones popustil uzdu své fantazii ve spolupráci s firmou G-Star Raw

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.

    Skupina Ermenegildo Zegna hlásí úspěšné prodeje. Gucci a Valentino však strádají

    Módní značky v současnosti čelí nepříznivým ekonomickým podmínkám. Překonat se je ovšem podařilo skupině Ermenegildo Zegna. V prvním letošním čtvrtletí totiž dosáhla úspěšného růstu, i když mírně zpomaleného. Naopak módní domy Gucci a Valentino zažívají o něco méně radostné chvíle.

    Diesel představil nový dokumentární seriál. Chce ukázat, že udržitelnost není nuda

    Módní značky v poslední době čím dál více usilují o to, aby svým zákazníkům dokázaly svůj závazek k větší udržitelnosti. Také proto oznámila společnost Diesel vydání nového dokumentárního seriálu. Zaměřit se má na životní cyklus denimu, od jeho zrození v továrnách až po usazení ve výkladních skříních.