Více

    ― Reklama ―

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    Vize do budoucna je jasná. Změna strategie má přinést větší zisk

    Ambiciózní vizi oděvního giganta H&M poprvé představil jeho nový generální ředitel Daniel Ervér loni v srpnu. Jádrem „rebrand“ strategie je snaha zbavit se ostudné nálepky fast fashion řetězce. Ervér si navíc stanovil za cíl nakopnout stagnující profit a zatraktivnit značku pro širší spektrum zákazníků, ať už těch, kteří si chtějí koupit tričko za pár korun, nebo touží po „prémiových“ kouscích.

    Změna strategie se dotkla značky na všech frontách. Ve snaze dohnat své konkurenty, Zaru a Shein, jejichž ziskynaopak rostou, modernizuje H&M své prodejny, aby měly prestižnější ráz, a zefektivňuje proces navrhování a výroby . Divokou kartou „rebrandingu“ jsou rovněž promyšlené marketingové triky, které mají chytře přetvořit její dosavadní veřejný obraz a zamaskovat smutnou realitu.

    Doechii na pódiu pro H&M. Řetězec se snaží posílit vazby s hudebním průmyslem

    Společnosti H&M se v minulosti dařilo odlišit také díky spolupracím s módními značkami a návrháři, jako jsou Karl Lagerfeld, Versace nebo Mugler. Naposledy dostala příležitost vytvořit společnou kolekci s touto značkou polská designérka Magda Butrym. Na prezentaci limitované kolekce se pak navíc objevily internetové it-girls, jako je modelka Amelia Gray nebo influencerka Nara Smith.

    Zdroj: H&M Group

    Svou image chce H&M vylepšit rovněž skrz přesah do popkultury a hudby. Řetězec proto nedávno v Los Angeles uspořádal hudební festival, který byl součástí uvedení kolekce pro jaro a léto 2025. Vstupenku mohl získat každý, kdo se zaregistroval prostřednictvím sociálních sítí. Spektáklu pak vévodila rapperka Doechii, která je aktuálně na světové hudební scéně žhavou tváří.

    H&M se přiživuje na popkulturních senzacích. Výjimkou není ani fenomén brat summer

    Řetězec také chytře naskočil na vlnu jednoho z největších popkulturních momentů loňského roku, a to brat summer. Módní a lifestylová estetika, deklarovaná zpěvačkou Charli XCX, a to na základě jejího alba Brat, ovládla sociální sítě. Společnost H&M tohoto pobláznění využila a zpěvačku oslovila, aby se stala jednou z tváří její podzimní kampaně pro rok 2024.

    Zdroj: H&M Group

    Vrcholem spolupráce tak byla série koncertů ve světových metropolích, například na newyorském Times Square nebo během Londýnského fashion weeku. Zpěvačku Charli XCX a její rozhodnutí propagovat fast fashion následně veřejně kritizovala další populární popová zpěvačka, Chappell Roan. V rozhovoru pro magazín Rolling Stone uvedla, že H&M nemá v dnešním světě místo.

    Generace Z jen tak snadno neodpouští. Kritizuje především greenwashing

    Změnit image značky v očích mladých spotřebitelů je ovšem tvrdý oříšek. Generace Z totiž snáze prokoukne strategické marketingové triky a jejich apetit po nakupování fast fashion oblečení rovněž klesá. Podle deníku Wall Street Journal jsou její zástupci například ke zmíněným snahám o zvýšení atraktivity prostřednictvím populární zpěvačky Charli XCX skeptičtí.

    Nepomáhá ani nechvalná minulost řetězce spojená s praktikami takzvaného greenwashingu a greenhushingu. Kromě kritiky recyklačních programů čelila značka navíc i několika žalobám za zavádění zákazníků, zejména v souvislosti s kolekcí Conscious Choice. Ta měla údajně obsahovat udržitelnější kousky.

    Ačkoli se snaha o rebranding cení, otázkou zůstává, nakolik známé tváře, prémiové kolekce a atraktivní akce přispívají k očištění H&M od největších neduhů módního průmyslu, jako je rozsáhlé znečišťování planety nebo vykořisťování levné pracovní síly ze zemí třetího světa.

    Zdroje: Business of Fashion, Wall Street Journal, Rolling Stone, The Guardian, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Spolupráce s návrháři a koncert Charli XCX. Uniká H&M své pověsti fast fashion řetězce?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    - Reklama -

    Vize do budoucna je jasná. Změna strategie má přinést větší zisk

    Ambiciózní vizi oděvního giganta H&M poprvé představil jeho nový generální ředitel Daniel Ervér loni v srpnu. Jádrem „rebrand“ strategie je snaha zbavit se ostudné nálepky fast fashion řetězce. Ervér si navíc stanovil za cíl nakopnout stagnující profit a zatraktivnit značku pro širší spektrum zákazníků, ať už těch, kteří si chtějí koupit tričko za pár korun, nebo touží po „prémiových“ kouscích.

    Změna strategie se dotkla značky na všech frontách. Ve snaze dohnat své konkurenty, Zaru a Shein, jejichž ziskynaopak rostou, modernizuje H&M své prodejny, aby měly prestižnější ráz, a zefektivňuje proces navrhování a výroby . Divokou kartou „rebrandingu“ jsou rovněž promyšlené marketingové triky, které mají chytře přetvořit její dosavadní veřejný obraz a zamaskovat smutnou realitu.

    Doechii na pódiu pro H&M. Řetězec se snaží posílit vazby s hudebním průmyslem

    Společnosti H&M se v minulosti dařilo odlišit také díky spolupracím s módními značkami a návrháři, jako jsou Karl Lagerfeld, Versace nebo Mugler. Naposledy dostala příležitost vytvořit společnou kolekci s touto značkou polská designérka Magda Butrym. Na prezentaci limitované kolekce se pak navíc objevily internetové it-girls, jako je modelka Amelia Gray nebo influencerka Nara Smith.

    - Reklama -

    Zdroj: H&M Group

    Svou image chce H&M vylepšit rovněž skrz přesah do popkultury a hudby. Řetězec proto nedávno v Los Angeles uspořádal hudební festival, který byl součástí uvedení kolekce pro jaro a léto 2025. Vstupenku mohl získat každý, kdo se zaregistroval prostřednictvím sociálních sítí. Spektáklu pak vévodila rapperka Doechii, která je aktuálně na světové hudební scéně žhavou tváří.

    H&M se přiživuje na popkulturních senzacích. Výjimkou není ani fenomén brat summer

    Řetězec také chytře naskočil na vlnu jednoho z největších popkulturních momentů loňského roku, a to brat summer. Módní a lifestylová estetika, deklarovaná zpěvačkou Charli XCX, a to na základě jejího alba Brat, ovládla sociální sítě. Společnost H&M tohoto pobláznění využila a zpěvačku oslovila, aby se stala jednou z tváří její podzimní kampaně pro rok 2024.

    Zdroj: H&M Group

    Vrcholem spolupráce tak byla série koncertů ve světových metropolích, například na newyorském Times Square nebo během Londýnského fashion weeku. Zpěvačku Charli XCX a její rozhodnutí propagovat fast fashion následně veřejně kritizovala další populární popová zpěvačka, Chappell Roan. V rozhovoru pro magazín Rolling Stone uvedla, že H&M nemá v dnešním světě místo.

    Generace Z jen tak snadno neodpouští. Kritizuje především greenwashing

    Změnit image značky v očích mladých spotřebitelů je ovšem tvrdý oříšek. Generace Z totiž snáze prokoukne strategické marketingové triky a jejich apetit po nakupování fast fashion oblečení rovněž klesá. Podle deníku Wall Street Journal jsou její zástupci například ke zmíněným snahám o zvýšení atraktivity prostřednictvím populární zpěvačky Charli XCX skeptičtí.

    Nepomáhá ani nechvalná minulost řetězce spojená s praktikami takzvaného greenwashingu a greenhushingu. Kromě kritiky recyklačních programů čelila značka navíc i několika žalobám za zavádění zákazníků, zejména v souvislosti s kolekcí Conscious Choice. Ta měla údajně obsahovat udržitelnější kousky.

    Ačkoli se snaha o rebranding cení, otázkou zůstává, nakolik známé tváře, prémiové kolekce a atraktivní akce přispívají k očištění H&M od největších neduhů módního průmyslu, jako je rozsáhlé znečišťování planety nebo vykořisťování levné pracovní síly ze zemí třetího světa.

    Zdroje: Business of Fashion, Wall Street Journal, Rolling Stone, The Guardian, Instagram

    ― Reklama ―

    Hydratace s elegancí. Zažeňte žízeň trendy letními drinky

    Horké letní dny s sebou nenesou pouze vysněné momenty u pláže či bazénu, ale také nepříjemnosti spojené s rychle stoupajícími teplotami. Zpříjemněte si teplé měsíce trendy drinky, které kromě hydratace ukrývají i další výhody. Ochlaďte se domácí kombuchou, zmraženými zázvorovými "panáky" nebo koktejly, ukrývajícími elektrolyty.

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Do kin dorazil nový milostný trojúhelník. Film Materialists oživil rom-com

    Na filmová plátna se vrací klasický "devadesátkový" rom-com. Moderní punc a chybějící spletitost mu vtiskla režisérka Celine Song. Do kin uvádí snímek Materialists, ve kterém září Dakota Johnson, Chris Evans a Pedro Pascal. Jejich milostný trojúhelník perfektně vystihuje moderní podobu randění a hledání lásky, z nichž romance již dávno vyprchala.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Móda v kostce: Burberry zahájil festivalovou sezónu a Rhode vítá face mist

    Burberry už očekává letní pohodu, a tak novou kampaň zaměřil na typickou britskou festivalovou kulturu. Značka Rhode mezitím vydala nový face mist, jehož tváří se stal herec Harris Dickinson. Návrhář Olivier Rousteing získá ocenění Couture Council Award a do aukce míří dosud největší počet luxusních kousků z šatníku princezny Diany.

    Konec rozhodovací paralýzy. Na dovolenkové outfity stačí šest kousků

    Ať už bojujete s místem v kufru, nebo si nechcete na dovolené lámat hlavu s outfity, klíčem je chytré plánování. Ne nadarmo se říká, že kdo je připraven, není překvapen. Možná ale budete překvapeni vy, jakými různými způsoby lze využít oblíbené oblečení. S jednoduchými šesti kousky jste totiž schopni vykouzlit šatník na celou dovolenou.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―