Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Platformy TikTok a YouTube v poslední době zaplavila videa o tom, proč bychom do svých životů měli zapojit takzvaná třetí místa. Jedná se o koníčky nebo komunity nesouvisející s naším domovem nebo prací. Jejich přítomnost totiž prokazatelně zlepšuje naši psychickou pohodu. V současnosti jich ovšem ve společnosti rapidně ubývá.

    Uživatelé sociálních médií mezi sebou šíří staronový koncept, kterým se snaží poukázat na nezdravý životní styl současné společnosti. Poukazují totiž na potřebu „třetích míst“. Naše životy se dle nich v posledních dekádách scvrkly pouze na „první“ nebo „druhá“ místa. Tím hlavním je myšlený náš domov. Trávíme v něm totiž čím dál více času. Často z něj ani nevycházíme, protože pracujeme na „home office“.

    Z pohodlí postele nebo pohovky navíc můžeme hrát hry, volat si s kamarády, sledovat filmy nebo se vzdělávat. Tím ovšem přicházíme o takzvané druhé místo, kterým je pracoviště. I když většina lidí do kanceláře i nadále dochází, často už si neumí vytvořit prostor pro ono zmíněné třetí místo. Myšlená je tím jistá komunita nebo prostor, které nesouvisejí ani s naší prací, ani s domácností. Zkrátka nám přinášejí radost.

    Pro každého proto bude koncept představovat něco jiného. Vycházky do parku, čtenářský klub, tancování nebo hospoda. Důležité je, aby ono místo obsahovalo prvek socializace, ať už aktivní, nebo pasivní. Nemusíte si hledat nové kamarády nebo rozvíjet dlouhé a hluboké konverzace. Měli byste ovšem kolem sebe mít další lidi. Podmínkou také je, abyste komunitu navštěvovali pravidelně a s radostí.

    Chatování s kamarády se nepočítá. Sociální sítě vytváří falešný pocit socializace

    Termín „třetí místo“ poprvé použil v 80. letech minulého století sociolog Ray Oldenberg, a to ve své knize The Great Good Place. Důležitost konceptu od té doby vědci staví především na jeho pozitivních dopadech na utváření naší identity i psychické pohody. Také proto se do něj nepočítá pouhé nakupování nebo návštěva kaváren. Právě tato, pro nás tak užitečná, „místa“ ovšem v poslední době ztrácíme.

    @cbwritescopy

    Make local bars and pickup basketball leagues great again

    ♬ original sound – Christian

    Čím dál více lidí se totiž pohybuje hlavně mezi prací a domovem, nebo ve svých příbytcích zůstává úplně. Sociální sítě pak poskytují jakýsi falešný dojem socializace. Po dlouhém pozorování ostatních lidí, psaní komentářů nebo chatování s kamarády nabýváme dojmu, že máme ostatních plné zuby a nepotřebujeme se s nimi potkávat i „na živo“. Tím ovšem přicházíme o zcela přirozený a přínosný koncept, který nám jednoduše zlepší běžný den.

    Zdroje: House Beautiful, Today, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Sociální sítě nestačí. Proč ve svých životech potřebujeme „třetí místa“?

    Platformy TikTok a YouTube v poslední době zaplavila videa o tom, proč bychom do svých životů měli zapojit takzvaná třetí místa. Jedná se o koníčky nebo komunity nesouvisející s naším domovem nebo prací. Jejich přítomnost totiž prokazatelně zlepšuje naši psychickou pohodu. V současnosti jich ovšem ve společnosti rapidně ubývá.

    Uživatelé sociálních médií mezi sebou šíří staronový koncept, kterým se snaží poukázat na nezdravý životní styl současné společnosti. Poukazují totiž na potřebu „třetích míst“. Naše životy se dle nich v posledních dekádách scvrkly pouze na „první“ nebo „druhá“ místa. Tím hlavním je myšlený náš domov. Trávíme v něm totiž čím dál více času. Často z něj ani nevycházíme, protože pracujeme na „home office“.

    Z pohodlí postele nebo pohovky navíc můžeme hrát hry, volat si s kamarády, sledovat filmy nebo se vzdělávat. Tím ovšem přicházíme o takzvané druhé místo, kterým je pracoviště. I když většina lidí do kanceláře i nadále dochází, často už si neumí vytvořit prostor pro ono zmíněné třetí místo. Myšlená je tím jistá komunita nebo prostor, které nesouvisejí ani s naší prací, ani s domácností. Zkrátka nám přinášejí radost.

    Pro každého proto bude koncept představovat něco jiného. Vycházky do parku, čtenářský klub, tancování nebo hospoda. Důležité je, aby ono místo obsahovalo prvek socializace, ať už aktivní, nebo pasivní. Nemusíte si hledat nové kamarády nebo rozvíjet dlouhé a hluboké konverzace. Měli byste ovšem kolem sebe mít další lidi. Podmínkou také je, abyste komunitu navštěvovali pravidelně a s radostí.

    Chatování s kamarády se nepočítá. Sociální sítě vytváří falešný pocit socializace

    Termín „třetí místo“ poprvé použil v 80. letech minulého století sociolog Ray Oldenberg, a to ve své knize The Great Good Place. Důležitost konceptu od té doby vědci staví především na jeho pozitivních dopadech na utváření naší identity i psychické pohody. Také proto se do něj nepočítá pouhé nakupování nebo návštěva kaváren. Právě tato, pro nás tak užitečná, „místa“ ovšem v poslední době ztrácíme.

    @cbwritescopy

    Make local bars and pickup basketball leagues great again

    ♬ original sound – Christian

    Čím dál více lidí se totiž pohybuje hlavně mezi prací a domovem, nebo ve svých příbytcích zůstává úplně. Sociální sítě pak poskytují jakýsi falešný dojem socializace. Po dlouhém pozorování ostatních lidí, psaní komentářů nebo chatování s kamarády nabýváme dojmu, že máme ostatních plné zuby a nepotřebujeme se s nimi potkávat i „na živo“. Tím ovšem přicházíme o zcela přirozený a přínosný koncept, který nám jednoduše zlepší běžný den.

    Zdroje: House Beautiful, Today, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―