Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Platformy TikTok a YouTube v poslední době zaplavila videa o tom, proč bychom do svých životů měli zapojit takzvaná třetí místa. Jedná se o koníčky nebo komunity nesouvisející s naším domovem nebo prací. Jejich přítomnost totiž prokazatelně zlepšuje naši psychickou pohodu. V současnosti jich ovšem ve společnosti rapidně ubývá.

    Uživatelé sociálních médií mezi sebou šíří staronový koncept, kterým se snaží poukázat na nezdravý životní styl současné společnosti. Poukazují totiž na potřebu „třetích míst“. Naše životy se dle nich v posledních dekádách scvrkly pouze na „první“ nebo „druhá“ místa. Tím hlavním je myšlený náš domov. Trávíme v něm totiž čím dál více času. Často z něj ani nevycházíme, protože pracujeme na „home office“.

    Z pohodlí postele nebo pohovky navíc můžeme hrát hry, volat si s kamarády, sledovat filmy nebo se vzdělávat. Tím ovšem přicházíme o takzvané druhé místo, kterým je pracoviště. I když většina lidí do kanceláře i nadále dochází, často už si neumí vytvořit prostor pro ono zmíněné třetí místo. Myšlená je tím jistá komunita nebo prostor, které nesouvisejí ani s naší prací, ani s domácností. Zkrátka nám přinášejí radost.

    Pro každého proto bude koncept představovat něco jiného. Vycházky do parku, čtenářský klub, tancování nebo hospoda. Důležité je, aby ono místo obsahovalo prvek socializace, ať už aktivní, nebo pasivní. Nemusíte si hledat nové kamarády nebo rozvíjet dlouhé a hluboké konverzace. Měli byste ovšem kolem sebe mít další lidi. Podmínkou také je, abyste komunitu navštěvovali pravidelně a s radostí.

    Chatování s kamarády se nepočítá. Sociální sítě vytváří falešný pocit socializace

    Termín „třetí místo“ poprvé použil v 80. letech minulého století sociolog Ray Oldenberg, a to ve své knize The Great Good Place. Důležitost konceptu od té doby vědci staví především na jeho pozitivních dopadech na utváření naší identity i psychické pohody. Také proto se do něj nepočítá pouhé nakupování nebo návštěva kaváren. Právě tato, pro nás tak užitečná, „místa“ ovšem v poslední době ztrácíme.

    @cbwritescopy

    Make local bars and pickup basketball leagues great again

    ♬ original sound – Christian

    Čím dál více lidí se totiž pohybuje hlavně mezi prací a domovem, nebo ve svých příbytcích zůstává úplně. Sociální sítě pak poskytují jakýsi falešný dojem socializace. Po dlouhém pozorování ostatních lidí, psaní komentářů nebo chatování s kamarády nabýváme dojmu, že máme ostatních plné zuby a nepotřebujeme se s nimi potkávat i „na živo“. Tím ovšem přicházíme o zcela přirozený a přínosný koncept, který nám jednoduše zlepší běžný den.

    Zdroje: House Beautiful, Today, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Sociální sítě nestačí. Proč ve svých životech potřebujeme „třetí místa“?

    Platformy TikTok a YouTube v poslední době zaplavila videa o tom, proč bychom do svých životů měli zapojit takzvaná třetí místa. Jedná se o koníčky nebo komunity nesouvisející s naším domovem nebo prací. Jejich přítomnost totiž prokazatelně zlepšuje naši psychickou pohodu. V současnosti jich ovšem ve společnosti rapidně ubývá.

    Uživatelé sociálních médií mezi sebou šíří staronový koncept, kterým se snaží poukázat na nezdravý životní styl současné společnosti. Poukazují totiž na potřebu „třetích míst“. Naše životy se dle nich v posledních dekádách scvrkly pouze na „první“ nebo „druhá“ místa. Tím hlavním je myšlený náš domov. Trávíme v něm totiž čím dál více času. Často z něj ani nevycházíme, protože pracujeme na „home office“.

    Z pohodlí postele nebo pohovky navíc můžeme hrát hry, volat si s kamarády, sledovat filmy nebo se vzdělávat. Tím ovšem přicházíme o takzvané druhé místo, kterým je pracoviště. I když většina lidí do kanceláře i nadále dochází, často už si neumí vytvořit prostor pro ono zmíněné třetí místo. Myšlená je tím jistá komunita nebo prostor, které nesouvisejí ani s naší prací, ani s domácností. Zkrátka nám přinášejí radost.

    Pro každého proto bude koncept představovat něco jiného. Vycházky do parku, čtenářský klub, tancování nebo hospoda. Důležité je, aby ono místo obsahovalo prvek socializace, ať už aktivní, nebo pasivní. Nemusíte si hledat nové kamarády nebo rozvíjet dlouhé a hluboké konverzace. Měli byste ovšem kolem sebe mít další lidi. Podmínkou také je, abyste komunitu navštěvovali pravidelně a s radostí.

    Chatování s kamarády se nepočítá. Sociální sítě vytváří falešný pocit socializace

    Termín „třetí místo“ poprvé použil v 80. letech minulého století sociolog Ray Oldenberg, a to ve své knize The Great Good Place. Důležitost konceptu od té doby vědci staví především na jeho pozitivních dopadech na utváření naší identity i psychické pohody. Také proto se do něj nepočítá pouhé nakupování nebo návštěva kaváren. Právě tato, pro nás tak užitečná, „místa“ ovšem v poslední době ztrácíme.

    @cbwritescopy

    Make local bars and pickup basketball leagues great again

    ♬ original sound – Christian

    Čím dál více lidí se totiž pohybuje hlavně mezi prací a domovem, nebo ve svých příbytcích zůstává úplně. Sociální sítě pak poskytují jakýsi falešný dojem socializace. Po dlouhém pozorování ostatních lidí, psaní komentářů nebo chatování s kamarády nabýváme dojmu, že máme ostatních plné zuby a nepotřebujeme se s nimi potkávat i „na živo“. Tím ovšem přicházíme o zcela přirozený a přínosný koncept, který nám jednoduše zlepší běžný den.

    Zdroje: House Beautiful, Today, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od čtvrtka 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―