Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní značky v současnosti čelí nepříznivým ekonomickým podmínkám. Překonat se je ovšem podařilo skupině Ermenegildo Zegna. V prvním letošním čtvrtletí totiž dosáhla úspěšného růstu, i když mírně zpomaleného. Naopak módní domy Gucci a Valentino zažívají o něco méně radostné chvíle.

    Důvodů pro současné ekonomické výzvy na módní scéně je hned několik. Jeden z těch největších je ovšem trvalý pokles zájmu o luxusní nákupy v Číně. Tamní zákazníci se od módních značek odvracejí, jelikož se stále potýkají s dopady světové pandemie, ale také nezaměstnaností mladých nebo krizí na trhu s nemovitostmi. Současný problém tak postihl také módní skupinu Ermenegildo Zegna.

    Na rozdíl od ostatních společností ovšem ze současné nepříznivé situace vyšla poměrně bez úhony. V úterý totiž oznámila své prodeje z prvního čtvrtletí, které vyšplhaly na 463 milionů a vzrostly tak o osm procent. Přesto se oproti předchozím obdobím jedná o zpomalení. Na vině je především zmíněná situace v Číně, která nejvíce zasáhla značku Thom Browne, rovněž spadající pod Ermenegildo Zegna.

    Módní skupině se ovšem dařilo především na americkém trhu, stojícím až za čtvrtinou jejích obratů. Pomohly jí také výsledky značky Zegna, jejíž prodeje v prvním čtvrtletí dosáhly na 282,9 milionu eur. Ermenegildo Zegna ovšem není jediná firma, která se v módním světě potýká s problémy na čínském trhu. Stejná výzva trápí především skupinu Kering, vlastnící například značku Gucci.

    Sabato De Sarno nezískal takové přijetí, jaké Gucci očekával. Valentino čeká nová kapitola

    Luxusní francouzská skupina Kering začátkem týdne zveřejnila, že v letošním prvním pololetí očekává pokles zisků oproti loňskému roku až o 40 nebo 45 procent. Už dříve totiž vydala varování ohledně nízkých prodejů za první čtvrtletí, týkající se její značky Gucci. Prohlášení jí následně vysloužilo pokles akcií až o 12 procent. V prvních třech měsících letošního roku pak zisky módní skupiny spadly o 11 procent, a to na 4,5 miliardy eur.

    Důvodem je kromě nízké poptávky v Číně také přestavba struktury slavného italského módního domu. Zdá se, že jeho fanoušci zatím nového kreativního ředitele Sabata De Sarno nepřijali tak, jak se čekalo. Zpomalení růstu za minulý rok pak oznámil také Valentino. Loni jeho příjmy poklesly o pět procent. Značku ovšem čeká všemi očekávaný příchod Alessandro Michele, a to do role jejího kreativního ředitele.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Fashion United, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Skupina Ermenegildo Zegna hlásí úspěšné prodeje. Gucci a Valentino však strádají

    ― Reklama ―

    Módní značky v současnosti čelí nepříznivým ekonomickým podmínkám. Překonat se je ovšem podařilo skupině Ermenegildo Zegna. V prvním letošním čtvrtletí totiž dosáhla úspěšného růstu, i když mírně zpomaleného. Naopak módní domy Gucci a Valentino zažívají o něco méně radostné chvíle.

    Důvodů pro současné ekonomické výzvy na módní scéně je hned několik. Jeden z těch největších je ovšem trvalý pokles zájmu o luxusní nákupy v Číně. Tamní zákazníci se od módních značek odvracejí, jelikož se stále potýkají s dopady světové pandemie, ale také nezaměstnaností mladých nebo krizí na trhu s nemovitostmi. Současný problém tak postihl také módní skupinu Ermenegildo Zegna.

    Na rozdíl od ostatních společností ovšem ze současné nepříznivé situace vyšla poměrně bez úhony. V úterý totiž oznámila své prodeje z prvního čtvrtletí, které vyšplhaly na 463 milionů a vzrostly tak o osm procent. Přesto se oproti předchozím obdobím jedná o zpomalení. Na vině je především zmíněná situace v Číně, která nejvíce zasáhla značku Thom Browne, rovněž spadající pod Ermenegildo Zegna.

    Módní skupině se ovšem dařilo především na americkém trhu, stojícím až za čtvrtinou jejích obratů. Pomohly jí také výsledky značky Zegna, jejíž prodeje v prvním čtvrtletí dosáhly na 282,9 milionu eur. Ermenegildo Zegna ovšem není jediná firma, která se v módním světě potýká s problémy na čínském trhu. Stejná výzva trápí především skupinu Kering, vlastnící například značku Gucci.

    Sabato De Sarno nezískal takové přijetí, jaké Gucci očekával. Valentino čeká nová kapitola

    Luxusní francouzská skupina Kering začátkem týdne zveřejnila, že v letošním prvním pololetí očekává pokles zisků oproti loňskému roku až o 40 nebo 45 procent. Už dříve totiž vydala varování ohledně nízkých prodejů za první čtvrtletí, týkající se její značky Gucci. Prohlášení jí následně vysloužilo pokles akcií až o 12 procent. V prvních třech měsících letošního roku pak zisky módní skupiny spadly o 11 procent, a to na 4,5 miliardy eur.

    Důvodem je kromě nízké poptávky v Číně také přestavba struktury slavného italského módního domu. Zdá se, že jeho fanoušci zatím nového kreativního ředitele Sabata De Sarno nepřijali tak, jak se čekalo. Zpomalení růstu za minulý rok pak oznámil také Valentino. Loni jeho příjmy poklesly o pět procent. Značku ovšem čeká všemi očekávaný příchod Alessandro Michele, a to do role jejího kreativního ředitele.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Fashion United, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―