Více
    Redakce

    Královská akademie výtvarných umění v Antverpách je synonymem pro kreativitu, odvahu a revoluci v umění. Studoval ji dokonce i Vincent van Gogh, předtím, než se rozhodl vydat vlastní cestou. Nakonec se ovšem škola proslavila hlavně jako kolébka inovativní módy, která dala světu nespočet ikonických návrhářů, a hlavně slavnou Antverpskou šestku.

    Kolébka avantgardy. Tak je známá Královská akademie výtvarných umění v Antverpách (Royal Academy of Fine Arts Antwerp), která vznikla už v roce 1663. Patří tak mezi nejstarší umělecké školy v Evropě. Přezdívku získala v 60. letech minulého století, kdy se začal formovat její módní program. Studenti nejsou vedeni k tomu, aby slepě následovali standarty, právě naopak. Škola podporuje experimentování, individuální přístup a hledání nových forem vyjádření.

    Akademie dala světu Antverpskou šestku. Víte, kdo do ni patří?

    „The Antwerp Six“ je ve světě módy obrovský pojem. Skupina šesti absolventů akademie způsobila v 80. letech revoluci v chápání evropské módy. Walter Van Beirendonck, Ann Demeulemeester, Dries Van Noten, Dirk Van Saene, Dirk Bikkembergs a Marina Yee sdíleli avantgardní pohled na to, kam by se měla móda ubírat. V roce 1986 naložili své kolekce a vyrazili na Londýnský týden módy, kde si svět poprvé všiml jejich nekonvenčních, inovativních a provokativních modelů. Odtud se designéři katapultovali do světa vysoké módy.

    Antverpská akademie nepřivedla na výsluní jen Antverpskou šestku, ale i další ikonické návrháře. Jmenovat bychom mohli například návrháře Rafa Simons, který vedl módní domy Dior či Calvin Klein, nebo Demnu Gvasalia, současného kreativního ředitele Balenciaga. Studenti akademie se nezaměřují jen na estetiku, ale hlavně koncept, poselství a výpovědní hodnotu jednotlivých návrhů. A přesně to můžete vidět i v dnešních interpretacích jednotlivých designérů.

    Proč je akademie tak výjimečná? Roli hraje rozdílná pedagogika

    Tajemství úspěchu Královské akademie výtvarných umění v Antverpách spočívá v její pedagogice. Studenti jsou vedeni k tomu, aby rozvíjeli svou jedinečnost a nebáli se dělat chyby. Akademie je nesmírně selektivní. Ročně se na ni hlásí stovky uchazečů, ale jen hrstka má šanci projít náročnými přijímacími zkouškami. Kdo uspěje, má v podstatě otevřené dveře do světa high fashion.

    Zdroj: AP School Of Arts

    Antverpy nejsou jen kolébkou těch nejlepších módních mozků, ale také inspirativním městem plným umění, historie a moderní architektury. Pokud se zajímáte o módu, je to jednoznačně místo, které byste rozhodně měli navštívit A to nejen kvůli samotné akademii, ale i skvělým vintage butikům a galeriím.

    Každý rok se navíc v akademii koná market, kde si návštěvníci mohou zakoupit originální výtvory studentů ze všech uměleckých oborů. Móda zde hraje klíčovou roli a často se tam proto dají objevit jedinečné kousky budoucích hvězd módního průmyslu. Kromě oblečení ale najdete i ilustrace, šperky, grafické práce a další umělecké předměty, které dokonale odrážejí kreativního ducha akademie.

    Zdroje: Wikipedie, AP School Of Arts, The Seattle Times, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Škola módních géniů. Královská akademie výtvarných umění dala světu Antverpskou šestku

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Královská akademie výtvarných umění v Antverpách je synonymem pro kreativitu, odvahu a revoluci v umění. Studoval ji dokonce i Vincent van Gogh, předtím, než se rozhodl vydat vlastní cestou. Nakonec se ovšem škola proslavila hlavně jako kolébka inovativní módy, která dala světu nespočet ikonických návrhářů, a hlavně slavnou Antverpskou šestku.

    - Reklama -

    Kolébka avantgardy. Tak je známá Královská akademie výtvarných umění v Antverpách (Royal Academy of Fine Arts Antwerp), která vznikla už v roce 1663. Patří tak mezi nejstarší umělecké školy v Evropě. Přezdívku získala v 60. letech minulého století, kdy se začal formovat její módní program. Studenti nejsou vedeni k tomu, aby slepě následovali standarty, právě naopak. Škola podporuje experimentování, individuální přístup a hledání nových forem vyjádření.

    Akademie dala světu Antverpskou šestku. Víte, kdo do ni patří?

    „The Antwerp Six“ je ve světě módy obrovský pojem. Skupina šesti absolventů akademie způsobila v 80. letech revoluci v chápání evropské módy. Walter Van Beirendonck, Ann Demeulemeester, Dries Van Noten, Dirk Van Saene, Dirk Bikkembergs a Marina Yee sdíleli avantgardní pohled na to, kam by se měla móda ubírat. V roce 1986 naložili své kolekce a vyrazili na Londýnský týden módy, kde si svět poprvé všiml jejich nekonvenčních, inovativních a provokativních modelů. Odtud se designéři katapultovali do světa vysoké módy.

    Antverpská akademie nepřivedla na výsluní jen Antverpskou šestku, ale i další ikonické návrháře. Jmenovat bychom mohli například návrháře Rafa Simons, který vedl módní domy Dior či Calvin Klein, nebo Demnu Gvasalia, současného kreativního ředitele Balenciaga. Studenti akademie se nezaměřují jen na estetiku, ale hlavně koncept, poselství a výpovědní hodnotu jednotlivých návrhů. A přesně to můžete vidět i v dnešních interpretacích jednotlivých designérů.

    - Reklama -

    Proč je akademie tak výjimečná? Roli hraje rozdílná pedagogika

    Tajemství úspěchu Královské akademie výtvarných umění v Antverpách spočívá v její pedagogice. Studenti jsou vedeni k tomu, aby rozvíjeli svou jedinečnost a nebáli se dělat chyby. Akademie je nesmírně selektivní. Ročně se na ni hlásí stovky uchazečů, ale jen hrstka má šanci projít náročnými přijímacími zkouškami. Kdo uspěje, má v podstatě otevřené dveře do světa high fashion.

    Zdroj: AP School Of Arts

    Antverpy nejsou jen kolébkou těch nejlepších módních mozků, ale také inspirativním městem plným umění, historie a moderní architektury. Pokud se zajímáte o módu, je to jednoznačně místo, které byste rozhodně měli navštívit A to nejen kvůli samotné akademii, ale i skvělým vintage butikům a galeriím.

    Každý rok se navíc v akademii koná market, kde si návštěvníci mohou zakoupit originální výtvory studentů ze všech uměleckých oborů. Móda zde hraje klíčovou roli a často se tam proto dají objevit jedinečné kousky budoucích hvězd módního průmyslu. Kromě oblečení ale najdete i ilustrace, šperky, grafické práce a další umělecké předměty, které dokonale odrážejí kreativního ducha akademie.

    Zdroje: Wikipedie, AP School Of Arts, The Seattle Times, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Maison Margiela rozšiřuje portfolio. Daroval nový význam číslu 2

    Módní dům Maison Margiela prohlubuje své ikonické číselné řazení. Nedávno odhalil svůj nový sektor s názvem Line 2. Číslovka totiž dosud žádné projekty neukrývala. Značka pod ní nyní ovšem hodlá schovávat umělecké instalace, kampaně nebo rozhovory. Projekt odstartuje začátkem září v Soulu výstava s názvem Elsewhere, Rhem, Open Torso.

    Pánské baleríny přinesly organickou revoluci. Zaplní podzimní botníky

    Pánské baleríny se na letošních přehlídkách staly symbolem nové kapitoly. V dámských botnících se subtilní obuv objevuje už léta, tentokrát se ale její silueta přelila i do pánského segmentu. Návštěvníci fashion weeků dali najevo, že minimalistická elegance ploché obuvi patří do každého botníku. V okamžiku, kdy se v balerínách začali objevovat známí umělci a trendsetteři, bylo jasné, že jde o nový obuvnický směr.

    Značka Oishii posouvá hranice luxusu. Nabízí exkluzivní virální jahody

    Sociální sítě v posledních měsících zaplavila videa uživatelů, jež s nečekaným očekáváním pojídají jahody. Jedná se totiž o luxusní balení osmi plodů z dílny značky Oishii, za které mnozí zaplatí až 12 dolarů. Lákavé jsou především díky svému až dystopicky perfektnímu tvaru, barvě a vůni. Pěstované jsou po celý rok ve vertikálních farmách.

    Giorgio Armani zemřel. Nechává za sebou legendární módní dědictví

    Módní svět truchlí. Ve čtvrtek zemřel ikonický italský návrhář Giorgio Armani, a to ve věku 91 let. Zanechal tak za sebou legendární dědictví, které přepsalo módní historii. Svět poprvé uchvátil svou dokonalou balancí mezi elegantními pánskými návrhy a bohatými haute couture kolekcemi. Jeho stejnojmenná značka letos oslavila 50. narozeniny.

    Nejen na listech, ale i na rtech. Trendy podzimní odstíny hrají všemi barvami

    Oblíbené roční období řádí nejen v šatnících, ale i kosmetických taštičkách. Letošní trendy podzimní odstíny rtěnek a lesků nabídnou různorodou paletu. Od efektu zamazání od borůvek až po precizně orámované rty, na podzim se v zrcadlech budou odrážet ústa hodná polibků.

    Tom Ford vstoupil do nové cenové éry. Basic šaty pořídíte za tisíce dolarů

    Tom Ford vždy symbolizoval luxus, který měl svou logiku. Dokonale střižený smoking, sexy šaty a filmová atmosféra. S příchodem Haidera Ackermann se však zdá, že značka otevírá novou kapitolu, která není jen o estetice, ale i cenách. Na webu se objevily kousky z kolekce podzim 2025 a šaty s cenovkou 10 tisíc dolarů rozpoutaly debatu, zda jsme svědky nové éry módy, nebo spíš nové éry cen.

    Podzim podle Ann Demeulemeester. Nabízí neorganizovaný chaos

    Kreativní ředitel Ann Demeulemeester, Stefano Gallici, v kolekci FW25 ukazuje, že nové období může být temné, rozcuchané a zprvu neuspořádané. Přesto v sobě však nese zvláštní krásu. Ať už jde o vrstvy otrhané látky, kůži, nebo kabáty s asymetrickými liniemi. Černá absorbuje emoce a dává jim konkrétní tvar, zatímco světlo proniká skrze bílé akcenty, objevující se jako záblesk naděje.

    Móda v kostce: Tom Ford naverboval Tildu Swinton a Pomellato chystá výstavu

    Giorgio Armani promluvil o budoucnosti svého módního domu a naznačil plán pro svůj odchod. Značka Brunello Cucinelli oznámila slibné výsledky z prvního pololetí a Tom Ford naverboval Tildu Swinton pro propagaci vůně Black Orchid Reserve. Exhibice Louvre Couture zase dosáhla milníku milionu návštěvníků a Pomellato chystá výstavu.

    Ze schůzky rovnou do baru. Prostorná kabelka pojme celé království

    Den strávený v kanceláři často neladí s balením nalehko. Notebook, diář, krabička s obědem, kosmetická taštička a případný drobný nákup se nevlezou do každé trendy tašky. Prostorná kabelka je proto must have pro všechny ženy, které chtějí vypadat přes den stylově, ale zároveň mít za každé situace vše důležité neustále po ruce.

    Luxusní průmysl se vrací ke kořenům. Cílí jen na nejbohatší

    Poslední roky se zdálo, že se luxusní průmysl otevřel širšímu publiku. Značky se soustředily na zákazníky z řad Gen Z a na ty, kteří si chtěli jednou za čas dopřát kabelku nebo boty s ikonickým logem. Pravidla se však mění. Zpomalující trh a ochlazení poptávky přinutily módní domy přehodnotit strategii. Pozornost patří opět těm, pro něž luxus není jen občasným zážitkem, ale běžnou rutinou.

    Podzimní chmury zažene relax. Utečte do luxusních vinařských hotelů

    Konec léta nemusí nutně znamenat konec odpočinku. Pokud se obáváte podzimních chmur, zažeňte je perfektní dovolenou v jednom z nejlepších evropských vinařských hotelů. Nejen, že vás čeká relax daleko od rušných měst, přivítá vás také sklenka delikátního vína, a často i útulné prostory specializovaných spa a michelinských restaurací.

    Film Marty Supreme zpečetil trend 50. let. Z módy však nikdy nevyšel

    Klasická 50. léta a chystaný snímek Marty Supreme dokazují, že návraty do minulosti nikdy nevyjdou z trendu. Móda miluje nostalgii a uplynulé roky ukázaly, že retro vlnu lze vždy reinterpretovat. Trend „Eclectic Grandpa“ přinesl pletené svetry, široké kalhoty a dandy estetiku starosvětských dědečků. Styl tak otvírá dveře k hlubší inspiraci, a to i díky filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo překvapil zásnubním prstenem. Posouvá hranice luxusu

    O prstenu, kterým požádal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, mluví celý svět. Oválný diamant o váze až 45 karátů s odhadovanou hodnotou v milionech dolarů nejen symbolizuje jejich téměř desetiletou lásku, ale také posouvá hranice luxusu. Šperk vznikl v dílně španělského klenotníka Damaso Martínez.

    Znáte módní mistryni Sarah Burton? Značkám dává extrémní estetickou sílu

    Sarah Burton je módní fenomén, který působí téměř magicky. Umí přenášet tradici do přítomnosti s takovým citem, že zaujme odborníky i ty, kteří by jinak módní svět neřešili. Síla její práce nespočívá v efektních dozvucích, ale preciznosti, emocích a tajné alchymii mezi minulostí a budoucností. Nyní módní dům Givenchy nevěřícně sleduje, jaká tajemství vyplouvají z jejího rukopisu na povrch.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―