Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Teplé dny utekly jako lusknutím prstu. Ani jsme se nenadáli a je tu říjen. Měsíc, který všichni fashionloveři milují. Začíná totiž sezóna mocného čaroděje, který z běžných a jednoduchých outfitů vykouzlí ty nejlepší looky. Říkáme mu vrstvení. Proto se nevyhneme tomu, abychom se na něj zaměřili a ukázali vám základní kousky, které vrstvení povyšují na novou úroveň – bundy! Představíme vám lehké bomber bundy, odvážné „biker“ bundy a smyslné kožené kabáty.

    Bomber jackets

    Letos přichází na scénu s větší vervou než kdy jindy, nesouc s sebou směsici retro šarmu a moderního nadhledu. Bomber bundy jsou zkrátka to pravé ořechové, pokud hledáte pohodlí, výraznost a styl v jednom. Většina modelů odkazuje na výrazný vliv vintage oblíbenosti a zároveň v sobě odráží prvky aktuálních trendů, jako jsou například zkrácené střihy, nabírané rukávy či velké kapsy. Ty nás doprovází celý tento rok. Zaměřil se na ně i Marc Jacobs v kolekci pro italské Fendi. Avšak nejjednodušší a všem slušivou variantou je virální bomber módního domu Acne Studios.

    Foto: Acne Studios

    Již zmíněný trend bund s velkými kapsami, správně nazývanými Cargo jackets si oblíbil i Diesel. V jejich aktuálním lookbooku jich najdete ze všech designérských brandů snad nejvíce. Ať už vás baví hravý nylon či washed print, Diesel Cargo bund připravil celou řadu. Zvláště stylově vypadají v celých kompletech, jako na následujících fotkách.

    Foto: Diesel

    Biker jackets

    Streetstylová klasika, která v popředí módní scény není poprvé. Trendovala v devadesátkách i nyní. Drsnou motorkářskou bundu designéři přetvořili tak, aby byla vhodná i na běžné nošení. Na trhu najdete několik variant. Odvázanější verzi s nášivky má opět pod palcem Diesel či Axel Arigato a „čistější“ verzi například Nanushka, která se stala naším naprostým favoritem. Disponuje dokonale střiženým tvarem a atypickými ostrými detaily. Pokud se biker jacket nechcete vzdát ani v zimě, můžete si pořídit verzi s kožešinou. Nejen že více zahřeje, ale dodává looku opravdový zimní vibe.

    Foto: Nanushka

    Kožený maxi kabát

    Kožený kabát – kousek, který by neměl chybět v žádném šatníku. Nadčasovější svrchní díl oděvu v podstatě neexistuje. Je oblíbený po dlouhá desetiletí a není divu, že si v posledních letech vybudoval pevné místo v každé stylové šatně. Lze ho kombinovat na několik způsobů. Vytvoříte s ním žhavý a smyslný look s pomocí dalších kožených součástí, doplní streetový outfit s klasickou hoodie a baggy kalhotami a lze ho vynést i jako business kousek, sedne si totiž i s kostýmkem či společenským outfitem. V aktuální nabídce designérů najdete i nespočet verzí ve stylu klasického trenchcoatu. Nejsnadněji pořídíte u domu Burberry.

    Foto: Burberry

    Pro ty z vás, kteří doposud neokusili pocit být zahalený v dlouhém koženém kabátě, je to jako byste objevili svou novou osobnost. Kožený kabát jakoby ztělesňoval sebevědomí a nezávislost. Na TikToku naleznete nekonečnou dávku inspirace jak tento klenot nosit. Stačí do hledáčku zadat #leathercoat nebo #thematrixlook.

    @aneka_aitimova

    Black leather coat is my alter ego

    ♬ 6000 degrees x Shyfromdatre – Shy

    Zdroj: TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Sezóna bomberů a biker jackets začíná! Staňte se protagonistou podzimní módní scény

    ― Reklama ―

    Teplé dny utekly jako lusknutím prstu. Ani jsme se nenadáli a je tu říjen. Měsíc, který všichni fashionloveři milují. Začíná totiž sezóna mocného čaroděje, který z běžných a jednoduchých outfitů vykouzlí ty nejlepší looky. Říkáme mu vrstvení. Proto se nevyhneme tomu, abychom se na něj zaměřili a ukázali vám základní kousky, které vrstvení povyšují na novou úroveň – bundy! Představíme vám lehké bomber bundy, odvážné „biker“ bundy a smyslné kožené kabáty.

    Bomber jackets

    Letos přichází na scénu s větší vervou než kdy jindy, nesouc s sebou směsici retro šarmu a moderního nadhledu. Bomber bundy jsou zkrátka to pravé ořechové, pokud hledáte pohodlí, výraznost a styl v jednom. Většina modelů odkazuje na výrazný vliv vintage oblíbenosti a zároveň v sobě odráží prvky aktuálních trendů, jako jsou například zkrácené střihy, nabírané rukávy či velké kapsy. Ty nás doprovází celý tento rok. Zaměřil se na ně i Marc Jacobs v kolekci pro italské Fendi. Avšak nejjednodušší a všem slušivou variantou je virální bomber módního domu Acne Studios.

    Foto: Acne Studios

    Již zmíněný trend bund s velkými kapsami, správně nazývanými Cargo jackets si oblíbil i Diesel. V jejich aktuálním lookbooku jich najdete ze všech designérských brandů snad nejvíce. Ať už vás baví hravý nylon či washed print, Diesel Cargo bund připravil celou řadu. Zvláště stylově vypadají v celých kompletech, jako na následujících fotkách.

    Foto: Diesel

    Biker jackets

    Streetstylová klasika, která v popředí módní scény není poprvé. Trendovala v devadesátkách i nyní. Drsnou motorkářskou bundu designéři přetvořili tak, aby byla vhodná i na běžné nošení. Na trhu najdete několik variant. Odvázanější verzi s nášivky má opět pod palcem Diesel či Axel Arigato a „čistější“ verzi například Nanushka, která se stala naším naprostým favoritem. Disponuje dokonale střiženým tvarem a atypickými ostrými detaily. Pokud se biker jacket nechcete vzdát ani v zimě, můžete si pořídit verzi s kožešinou. Nejen že více zahřeje, ale dodává looku opravdový zimní vibe.

    Foto: Nanushka

    Kožený maxi kabát

    Kožený kabát – kousek, který by neměl chybět v žádném šatníku. Nadčasovější svrchní díl oděvu v podstatě neexistuje. Je oblíbený po dlouhá desetiletí a není divu, že si v posledních letech vybudoval pevné místo v každé stylové šatně. Lze ho kombinovat na několik způsobů. Vytvoříte s ním žhavý a smyslný look s pomocí dalších kožených součástí, doplní streetový outfit s klasickou hoodie a baggy kalhotami a lze ho vynést i jako business kousek, sedne si totiž i s kostýmkem či společenským outfitem. V aktuální nabídce designérů najdete i nespočet verzí ve stylu klasického trenchcoatu. Nejsnadněji pořídíte u domu Burberry.

    Foto: Burberry

    Pro ty z vás, kteří doposud neokusili pocit být zahalený v dlouhém koženém kabátě, je to jako byste objevili svou novou osobnost. Kožený kabát jakoby ztělesňoval sebevědomí a nezávislost. Na TikToku naleznete nekonečnou dávku inspirace jak tento klenot nosit. Stačí do hledáčku zadat #leathercoat nebo #thematrixlook.

    @aneka_aitimova

    Black leather coat is my alter ego

    ♬ 6000 degrees x Shyfromdatre – Shy

    Zdroj: TikTok

    ― Reklama ―

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―