Více

    ― Reklama ―

    Ještě nedávno byl second hand doménou těch, kteří chtěli ušetřit, nebo se oblékali „trochu jinak“. Dnes se z něj stává plnohodnotný módní proud. Podle aktuálního ThredUp Resale Reportu čeká trh s oblečením z druhé ruky velká budoucnost. Za pět let má dosáhnout hodnoty 367 miliard dolarů. Pro představu, to je vyšší číslo než představuje módní průmysl Itálie. A kdo za tímhle růstem stojí? Jednoznačně generace Z.

    Zatímco dřív bylo nakupování z druhé ruky spojováno spíš s kompromisem, dnes se proměňuje v chytrou volbu, která kombinuje osobní styl, etické hodnoty a ekonomickou rozvahu. Resale už dávno není alternativa, je to nový standard, který redefinuje, co znamená nakupovat moderně, vědomě a s přesahem. Potvrdily to rovněž nejnovější výsledky výzkumu z dílny ThredUp Resale Report.

    V první řadě styl a originalita. Udržitelnost hraje vedlejší roli

    Skoro sedm z deseti mladých lidí ve věku 18 až 44 let si letos pořídilo alespoň jeden kousek z druhé ruky. A polovina z nich už ani neztrácí čas klasickými e-shopy, rovnou míří na resale a vintage platformy. Nejde přitom jen o ekologii, i když také ta hraje jistou roli. Hlavním tahákem je originalita, jedinečný styl a kvalita, kterou by nová móda nabídla za až trojnásobnou cenu.

    Dnes si můžete pořídit kabelku Chanel bez nutnosti hypotéky. Nebo ulovit ikonický Y2K top od Diesel dřív, než ho stihne vynosit jakákoliv influencerka. Second hand je nová forma nakupování a redefinuje to, po čem doposud mladá generace v oblasti módy toužila. Jinými slovy, větší zážitek zajistí perfektně „ulovená“ kabelka než džíny z fast fashion řetězce, za které zaplatíte stejně.

    On-line second hand zkrátka jede. Rychleji než jakákoliv oděvní značka

    Digitální resale scéna roste osmkrát rychleji než klasický módní trh. Očekává se, že jen ve Spojených státech amerických bude mít do pěti let hodnotu 40 miliard dolarů. Platformy jako Vinted, Depop, Vestiaire Collective nebo Poshmark fungují skoro jako sociální sítě. Sledujete oblíbené prodejce, lajkujete, tvoříte wishlisty. A nejen, že nakupujete, až 39 procent uživatelů letos i nějaký kousek prodalo.

    Resale tak není jen o šetření a udržitelnosti. Je to způsob, jak si může váš šatník vydělat sám na sebe. Mít skříň, která vás nejen obléká, ale i financuje? Pro mladou generaci naprosto logická věc. Pokud se občas podíváte na četnost recenzí jednotlivých uživatelů, zjistíte, že vás resale klidně může uživit.

    Zdroj: Pexels

    Generace Z zároveň přemýšlí dopředu. Dnes už se nekupuje jen to, co se líbí teď, ale i to, co bude mít hodnotu za pár měsíců. Oblečení už není jen spotřeba, je to investice. A to mění nejen způsob nakupování, ale celý přístup k módě jako takové. Značky začínají chápat, že udržitelnost není prázdný pojem, ale nový byznys model. Zákazníci tak chtějí nejen vypadat dobře, ale i nakupovat chytře.

    Zdroje: Thred Up Resale Report, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Second hand už není plán B. Jeho trh roste rychleji než inflace

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ještě nedávno byl second hand doménou těch, kteří chtěli ušetřit, nebo se oblékali „trochu jinak“. Dnes se z něj stává plnohodnotný módní proud. Podle aktuálního ThredUp Resale Reportu čeká trh s oblečením z druhé ruky velká budoucnost. Za pět let má dosáhnout hodnoty 367 miliard dolarů. Pro představu, to je vyšší číslo než představuje módní průmysl Itálie. A kdo za tímhle růstem stojí? Jednoznačně generace Z.

    - Reklama -

    Zatímco dřív bylo nakupování z druhé ruky spojováno spíš s kompromisem, dnes se proměňuje v chytrou volbu, která kombinuje osobní styl, etické hodnoty a ekonomickou rozvahu. Resale už dávno není alternativa, je to nový standard, který redefinuje, co znamená nakupovat moderně, vědomě a s přesahem. Potvrdily to rovněž nejnovější výsledky výzkumu z dílny ThredUp Resale Report.

    V první řadě styl a originalita. Udržitelnost hraje vedlejší roli

    Skoro sedm z deseti mladých lidí ve věku 18 až 44 let si letos pořídilo alespoň jeden kousek z druhé ruky. A polovina z nich už ani neztrácí čas klasickými e-shopy, rovnou míří na resale a vintage platformy. Nejde přitom jen o ekologii, i když také ta hraje jistou roli. Hlavním tahákem je originalita, jedinečný styl a kvalita, kterou by nová móda nabídla za až trojnásobnou cenu.

    Dnes si můžete pořídit kabelku Chanel bez nutnosti hypotéky. Nebo ulovit ikonický Y2K top od Diesel dřív, než ho stihne vynosit jakákoliv influencerka. Second hand je nová forma nakupování a redefinuje to, po čem doposud mladá generace v oblasti módy toužila. Jinými slovy, větší zážitek zajistí perfektně „ulovená“ kabelka než džíny z fast fashion řetězce, za které zaplatíte stejně.

    - Reklama -

    On-line second hand zkrátka jede. Rychleji než jakákoliv oděvní značka

    Digitální resale scéna roste osmkrát rychleji než klasický módní trh. Očekává se, že jen ve Spojených státech amerických bude mít do pěti let hodnotu 40 miliard dolarů. Platformy jako Vinted, Depop, Vestiaire Collective nebo Poshmark fungují skoro jako sociální sítě. Sledujete oblíbené prodejce, lajkujete, tvoříte wishlisty. A nejen, že nakupujete, až 39 procent uživatelů letos i nějaký kousek prodalo.

    Resale tak není jen o šetření a udržitelnosti. Je to způsob, jak si může váš šatník vydělat sám na sebe. Mít skříň, která vás nejen obléká, ale i financuje? Pro mladou generaci naprosto logická věc. Pokud se občas podíváte na četnost recenzí jednotlivých uživatelů, zjistíte, že vás resale klidně může uživit.

    Zdroj: Pexels

    Generace Z zároveň přemýšlí dopředu. Dnes už se nekupuje jen to, co se líbí teď, ale i to, co bude mít hodnotu za pár měsíců. Oblečení už není jen spotřeba, je to investice. A to mění nejen způsob nakupování, ale celý přístup k módě jako takové. Značky začínají chápat, že udržitelnost není prázdný pojem, ale nový byznys model. Zákazníci tak chtějí nejen vypadat dobře, ale i nakupovat chytře.

    Zdroje: Thred Up Resale Report, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    It-girl Formule 1. Alexandra Saint Mleux vnáší do paddocku ladnou eleganci

    Možná ji znáte z televizních záběrů, jak fandí svému příteli Charlesovi Leclerc, tedy jezdci Formule 1 z týmu Ferrari. Jedno je ale jisté, Alexandra Saint Mleux se zbavuje pouhé nálepky „přítelkyně“ a buduje si vlastní osobní značku i mimo svět F1. Díky nezaměnitelnému stylu si získala příznivce zejména v módních kruzích a na sociálních sítích.

    Dior potvrdil nevyhnutelné. Maria Grazia Chiuri po devíti letech odchází

    Módní scéna se ve čtvrtek konečně dočkala zprávy, kterou již několik měsíců očekávala. Zástupci Dior oznámili oficiální odchod kreativní ředitelky dámských kolekcí Marie Grazie Chiuri. Návrhářka opustí slavný módní dům po devíti letech. Do historie se zapsala především díky svým feministickým kolekcím. Prozatím není jasné, kdo ji v pozici nahradí.

    Burberry otevře vlastní galerii. Dočkáme se jí v roce 2027

    Britská módní značka Burberry spojila síly s prestižním londýnským muzeem Victoria and Albert Museum a v roce 2027 tak představí vlastní galerii. Projekt, který přetvoří stávající Fashion Gallery na zcela nový výstavní prostor s názvem The Burberry Gallery, je považován za významný krok nejen pro britskou kulturu, ale i pro samotný brand Burberry, jenž se snaží znovu upevnit svou pozici na trhu luxusní módy.

    Jacquemus odstartoval léto. V Monte Carlu láká na speciální Beach Club

    S létem je ve světě módy neodlučitelně spjatá řada pop-upů a speciálních eventů pořádaných nejluxusnějšími značkami. Mezi pomyslné krále podobných akcí patří módní dům Jacquemus. Již několik let odhalí každé letní období speciální butik i plážový set-up. Jinak tomu není ani letos, společnost tentokrát odstartovala léto v Monte Carlu.

    Blíží se konec vysoké platformy? Maison Margiela i Prada zahajují novou éru

    Platformy za sebou mají dlouhou sezónu slávy. Od návratu 2000s stylu y2k až po goth revival, postupně si prošly fází sportovní, punkové i bizarně přerostlé „ugly“ estetiky. Ovšem nyní, když se na přehlídkových molech a sociálních sítích začíná objevovat o něco subtilnější obuv, to vypadá, že jejich nadvláda možná pomalu, ale jistě končí.

    Návrat ve velkém stylu. Eva Longoria zazářila v Cannes

    Může se zdát, že se Eva Longoria na čas stáhla do ústraní. Jenže stačila jedna zlatá róba a ikonická festivalová scéna a svět si na ni opět vzpomněl. Herečka, producentka a módní ikona, kterou generace Z možná míjela, se v roce 2025 vrací do centra dění, a to rovnou na největší glamour událost sezóny, tedy filmový festival v Cannes.

    Přichází pánský šatníkový upgrade. Len se stane vaším nejlepším přítelem

    Léto si žádá změnu nejen v tempu, ale i v materiálech. Pokud má pánský šatník jeden trik na to, jak zvládnout teploty s elegancí, pak je to len. Přírodní materiál je lehký, prodyšný, antibakteriální a s každým nošením příjemnější. Kdo si ho jednou oblékne ve třicetistupňovém horku, většinou už se nikdy ke klasickému bavlněnému tričku nevrátí.

    Louis Vuitton vzkřísil středověk. V cruise kolekci protnul hranice času

    Další značka poodkryla oponu své letošní cruise kolekce. Louis Vuitton se tentokrát za odhalením dovolenkové řady vydal do malebného města Avignon. V tamním proslulém Palais des Papes představil návrhy spojující středověk se současností a špetkou modernity. Návrhář Nicolas Ghesquière tak opět dokázal, že má módní scéně stále ještě co ukázat.

    Král americké módy. Thom Browne mění nudné obleky v avantgardní mistrovská díla

    Když se řekne americká móda, vybaví se nám ležérní estetika spojená se jmény jako Ralph Lauren nebo Calvin Klein. Stereotypní představu v současnosti redefinuje několik návrhářů, avšak z davu vyčnívá hlavně jeden z nich, Thom Browne. Rodák z Pensylvánie, proslulý „scvrklými“ obleky, dosáhl za více než 20 let od založení své značky módního vrcholu a my si myslíme, že byste se s ním rozhodně měli seznámit.

    Valentino Garavani a Giancarlo Giammetti přináší první výstavu. Vzdávají hold rudé

    Nadace návrháře Valentina Garavani a obchodníka Giancarla Giammetti funguje již od roku 2016. Kreativní duo ovšem teprve nyní odhalí svou první výstavu, uspořádanou v nově otevřeném centru PM23, stojícího kousek od římského ředitelství značky Valentino. První exhibici, kterou zahájí 25. května, věnovali rudé barvě, s módním domem tak spjatou.

    Florence Pugh vzkřísila s Thunderbolts Marvel. Herečka bourá hranice filmu

    Svět filmů z dílny Marvel zažívá poslední roky nevítaný útlum. Snímkům o populárních superhrdinech se dlouhodobě nedaří získat žádaný ohlas. Zdá se ovšem, že by studio k jeho zašlé slávě mohl vynést nejnovější projekt, film Thunderbolts. V něm září úspěšná herečka Florence Pugh, která opět dokazuje, že se nebojí bourat předem zavedené hranice.

    Letní románek na obzoru. Romantické kabelky zaplňují luxusní obchody

    Teplý vzduch nasycený květinami, sluneční paprsky na tváři a lehoučké šaty vlající kolem kolen. Máloco je romantičtější než evropské léto. Do této estetiky perfektně spadají i letošní "it" kabelky. Proutěné, tkané, pletené či plátěné, to vše můžeme v letních outfitech čekat. A všechny krásné, ale zároveň praktické trendy vítáme s otevřenou náručí.

    Další trend z 2000s slaví comeback. Zpestřete kalhoty oblíbenou sukní

    Pokud alespoň zlehka sledujete letošní trendy, pak už je vám jasné, že jejich královnou je nostalgie. Na scénu se vrací řada dávno zapomenutých oblíbenců, jako je boho styl či extra krátké sukně. Do popředí se proto vplížila i moderní podoba kontroverzní kombinace. Seberte ještě před horkým létem odvahu a oblečte přes kalhoty sukni.

    Móda v kostce: Giorgio Armani odstartoval výstavu a Chanel trápí propad zisků

    Návrhář Giorgio Armani v úterý večer odhalil výstavu, oslavující jeho haute couture řadu. Letos totiž slaví 20. výročí. Značka Missoni zase uvedla nejnovější spolupráci s aerolinkou Delta. Její součástí je vylepšená kosmetická taštička i set na spaní. Chanel se potýká s klesajícími zisky a Gabriela Hearst představuje službu Tailored Bespoke.

    Okořeňte svůj sladký spánek. Parfémy patří i do postele

    Zájem o správný spánek v posledních letech výrazně vzrostl. Není proto divu, že touha po sladkém odpočinku nedávno pronikla také na sociální síť TikTok, kde se zkřížila s tamními beauty trendy. Čím dál více influencerů tak doporučuje svůj nový oblíbený trik. Nedají totiž dopustit na své oblíbené parfémy, které jim pomáhají odplout do říše snů.

    Balenciaga píše novou kapitolu. Na trůn usedne Pierpaolo Piccioli

    Módní dům Balenciaga zná svého nástupce. Dosavadního kreativního ředitele Demnu Gvasalia nahradí po 10 letech návrhář Pierpaolo Piccioli. Formovat slavnou značku hodlá po 25 letech u společnosti Valentino, kterou opustil loni v březnu. Proslulý je především svými haute couture kolekcemi plnými romantismu, výrazných barev a půvabných proporcí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―