Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ještě nedávno byl second hand doménou těch, kteří chtěli ušetřit, nebo se oblékali „trochu jinak“. Dnes se z něj stává plnohodnotný módní proud. Podle aktuálního ThredUp Resale Reportu čeká trh s oblečením z druhé ruky velká budoucnost. Za pět let má dosáhnout hodnoty 367 miliard dolarů. Pro představu, to je vyšší číslo než představuje módní průmysl Itálie. A kdo za tímhle růstem stojí? Jednoznačně generace Z.

    Zatímco dřív bylo nakupování z druhé ruky spojováno spíš s kompromisem, dnes se proměňuje v chytrou volbu, která kombinuje osobní styl, etické hodnoty a ekonomickou rozvahu. Resale už dávno není alternativa, je to nový standard, který redefinuje, co znamená nakupovat moderně, vědomě a s přesahem. Potvrdily to rovněž nejnovější výsledky výzkumu z dílny ThredUp Resale Report.

    V první řadě styl a originalita. Udržitelnost hraje vedlejší roli

    Skoro sedm z deseti mladých lidí ve věku 18 až 44 let si letos pořídilo alespoň jeden kousek z druhé ruky. A polovina z nich už ani neztrácí čas klasickými e-shopy, rovnou míří na resale a vintage platformy. Nejde přitom jen o ekologii, i když také ta hraje jistou roli. Hlavním tahákem je originalita, jedinečný styl a kvalita, kterou by nová móda nabídla za až trojnásobnou cenu.

    Dnes si můžete pořídit kabelku Chanel bez nutnosti hypotéky. Nebo ulovit ikonický Y2K top od Diesel dřív, než ho stihne vynosit jakákoliv influencerka. Second hand je nová forma nakupování a redefinuje to, po čem doposud mladá generace v oblasti módy toužila. Jinými slovy, větší zážitek zajistí perfektně „ulovená“ kabelka než džíny z fast fashion řetězce, za které zaplatíte stejně.

    On-line second hand zkrátka jede. Rychleji než jakákoliv oděvní značka

    Digitální resale scéna roste osmkrát rychleji než klasický módní trh. Očekává se, že jen ve Spojených státech amerických bude mít do pěti let hodnotu 40 miliard dolarů. Platformy jako Vinted, Depop, Vestiaire Collective nebo Poshmark fungují skoro jako sociální sítě. Sledujete oblíbené prodejce, lajkujete, tvoříte wishlisty. A nejen, že nakupujete, až 39 procent uživatelů letos i nějaký kousek prodalo.

    Resale tak není jen o šetření a udržitelnosti. Je to způsob, jak si může váš šatník vydělat sám na sebe. Mít skříň, která vás nejen obléká, ale i financuje? Pro mladou generaci naprosto logická věc. Pokud se občas podíváte na četnost recenzí jednotlivých uživatelů, zjistíte, že vás resale klidně může uživit.

    Zdroj: Pexels

    Generace Z zároveň přemýšlí dopředu. Dnes už se nekupuje jen to, co se líbí teď, ale i to, co bude mít hodnotu za pár měsíců. Oblečení už není jen spotřeba, je to investice. A to mění nejen způsob nakupování, ale celý přístup k módě jako takové. Značky začínají chápat, že udržitelnost není prázdný pojem, ale nový byznys model. Zákazníci tak chtějí nejen vypadat dobře, ale i nakupovat chytře.

    Zdroje: Thred Up Resale Report, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Second hand už není plán B. Jeho trh roste rychleji než inflace

    Ještě nedávno byl second hand doménou těch, kteří chtěli ušetřit, nebo se oblékali „trochu jinak“. Dnes se z něj stává plnohodnotný módní proud. Podle aktuálního ThredUp Resale Reportu čeká trh s oblečením z druhé ruky velká budoucnost. Za pět let má dosáhnout hodnoty 367 miliard dolarů. Pro představu, to je vyšší číslo než představuje módní průmysl Itálie. A kdo za tímhle růstem stojí? Jednoznačně generace Z.

    Zatímco dřív bylo nakupování z druhé ruky spojováno spíš s kompromisem, dnes se proměňuje v chytrou volbu, která kombinuje osobní styl, etické hodnoty a ekonomickou rozvahu. Resale už dávno není alternativa, je to nový standard, který redefinuje, co znamená nakupovat moderně, vědomě a s přesahem. Potvrdily to rovněž nejnovější výsledky výzkumu z dílny ThredUp Resale Report.

    V první řadě styl a originalita. Udržitelnost hraje vedlejší roli

    Skoro sedm z deseti mladých lidí ve věku 18 až 44 let si letos pořídilo alespoň jeden kousek z druhé ruky. A polovina z nich už ani neztrácí čas klasickými e-shopy, rovnou míří na resale a vintage platformy. Nejde přitom jen o ekologii, i když také ta hraje jistou roli. Hlavním tahákem je originalita, jedinečný styl a kvalita, kterou by nová móda nabídla za až trojnásobnou cenu.

    Dnes si můžete pořídit kabelku Chanel bez nutnosti hypotéky. Nebo ulovit ikonický Y2K top od Diesel dřív, než ho stihne vynosit jakákoliv influencerka. Second hand je nová forma nakupování a redefinuje to, po čem doposud mladá generace v oblasti módy toužila. Jinými slovy, větší zážitek zajistí perfektně „ulovená“ kabelka než džíny z fast fashion řetězce, za které zaplatíte stejně.

    On-line second hand zkrátka jede. Rychleji než jakákoliv oděvní značka

    Digitální resale scéna roste osmkrát rychleji než klasický módní trh. Očekává se, že jen ve Spojených státech amerických bude mít do pěti let hodnotu 40 miliard dolarů. Platformy jako Vinted, Depop, Vestiaire Collective nebo Poshmark fungují skoro jako sociální sítě. Sledujete oblíbené prodejce, lajkujete, tvoříte wishlisty. A nejen, že nakupujete, až 39 procent uživatelů letos i nějaký kousek prodalo.

    Resale tak není jen o šetření a udržitelnosti. Je to způsob, jak si může váš šatník vydělat sám na sebe. Mít skříň, která vás nejen obléká, ale i financuje? Pro mladou generaci naprosto logická věc. Pokud se občas podíváte na četnost recenzí jednotlivých uživatelů, zjistíte, že vás resale klidně může uživit.

    Zdroj: Pexels

    Generace Z zároveň přemýšlí dopředu. Dnes už se nekupuje jen to, co se líbí teď, ale i to, co bude mít hodnotu za pár měsíců. Oblečení už není jen spotřeba, je to investice. A to mění nejen způsob nakupování, ale celý přístup k módě jako takové. Značky začínají chápat, že udržitelnost není prázdný pojem, ale nový byznys model. Zákazníci tak chtějí nejen vypadat dobře, ale i nakupovat chytře.

    Zdroje: Thred Up Resale Report, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Designblok myslí i na módu. V soutěži Diploma Selection zazářily mladé talenty

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Dvě ikony, dva střihy. Kim Kardashian a Pamela Anderson šokovaly Paříž

    Paříž opět ukázala, že účes může nést stejně silné sdělení jako couture šaty. Nejvýrazněji se do podvědomí uplynulého týdne módy zapsaly dvě ženy, které redefinují pojem "ikonická proměna". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátké vlasy jako nástroj vyjádření nové éry krásy a osobní síly. Jejich účesy se staly vizuálními odrazy ženské autonomie, estetické preciznosti i smyslu pro okamžik. Paříž tak zrodila dva účesy, jež určitě vstoupí do kadeřnických salonů.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 letech opouští pánskou divizi Hermès

    Legendární módní stálice končí. Návrhářka Véronique Nichanian odchází po 37 letech ze své pozice kreativní ředitelky pánské sekce módního domu Hermès. Rozhodnutí prozradila ve čtvrtek ve svém rozhovoru pro francouzský deník Le Figaro. Vedení jedné z nejsilnějších značek na současném luxusním trhu však prozatím jejího nástupce nebo nástupkyni neoznámilo.

    Síla nové éry Chanel spočívá v detailu. Matthieu Blazy nabídl perfektní kreace

    Jarní kolekce Chanel si žádá pohled zblízka. Matthieu Blazy ve své debutové jarní a letní řadě proměnil každý detail v kompas staronové estetiky. V každém stehu, ve struktuře tvídu i v nečekaných tvarech kabelek se zrcadlí jeho přesnost a cit pro tradici. Pařížský Grand Palais se stal laboratoří řemesla, kde luxus získává hmatatelnou podobu v tradičním pojetí krásy. Chanel pod jeho vedením vypráví příběh skrze nuance, formující celou galaxii stylů.

    Z blondýny brunetou kvůli počasí? Nový TikTok trend vybízí k radikální změně

    Snad s každým novým ročním obdobím zaplaví sociální síť TikTok nová vlna beauty proměn. Aktuálně jí dominuje trend s názvem "go darker for autumn", kvůli kterému se blondýnky vzdávají svých plavých tónů ve prospěch těch bohatě kaštanových nebo čokoládových. Není už ale trochu bláznovství měnit dlouho zavedený styl jen kvůli pár spadlým listům?

    Andílci opět na scéně. Značka Victoria’s Secret odhalila letošní show

    Velkolepá tradiční show z dílny Victoria's Secret na sebe opět strhla pozornost. Značka se na scénu vrátila po roce a představila teprve druhou přehlídku od své dlouhodobé pauzy, následující po lavině silné kritiky. Její nová image má zahrnovat o něco více různorodý a inkluzivní přístup. Zdá se, že společnosti se comeback daří, sklidila totiž značný úspěch.

    Trápí vás vrásky ve dvaceti? Řešení vyžaduje pozornost a disciplínu

    První vrásky, jež se do vaší pleti vkradou již ve dvaceti umí překvapit. Pleť, která se ještě nedávno probouzela s ranním jasem, reaguje na životní rytmus, stres i slunce. Každý pohled do zrcadla připomíná, že i mladá kůže má svůj vlastní kalendář. Signály, jež vysílá, bývají jemné, ale přesto přesné. Právě v nich se ukrývá návod, jak s pletí vědomě pracovat již nyní.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―