Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Spojení moderního umění a tradičního řemesla může vytvořit něco exkluzivního. Své o tom ví i Louis Vuitton, šest etablovaných umělců a společnost Sotheby’s. Módní dům se rozhodl oslovit velikána v oblasti prodeje umění a zorganizovat aukci limitovaných a proslulých kabelek Capucines. Zájemci mají čas ulovit si svůj výjimečný model od 28. června do 12. července, zároveň koupí přispějí na vybrané charitativní a nevládní organizace.

    Kabelka jako umělecké dílo

    Nejnovější edice Artycapucines již počtvrté od roku 2019 zkoumá možnosti a hluboké a významné spojení mezi osobitým uměním a vysokou módou. Louis Vuitton opět oslovil šest současných umělců, aby vepsali své jedinečné příběhy a pohledy na svět do povrchu legendární kabelky. Své savoir-faire a kreativitu měli možnost tentokrát ukázat Amelie Bertrand, Daniel Buren, Ugo Rondinone, Peter Marino, Park Seo-Bo a Kennedy Yanko.

    Amelie Bertrand, Daniel Buren a Ugo Rondinone

    Z první trojice umělců a jejich výtvorů srší hravost a pestrobarevnost. Amelie Bertrand vytvořila historicky první Capucines svítící ve tmě. Daniel Buren obrací pozornost na rukojeť kabelky. Ugo Rondinone čerpá z veselých motivů cirkusových klaunů, ale zdařile se vyhýbá kýči.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Peter Marino, Park Seo-Bo, Kennedy Yanko

    Sestavu doplňují modely z možná méně nápadného břehu řeky. Peter Marino vsadil na vizuálně překvapivou černou, avšak s propracovanými detaily. Park Seo-Bo nostalgicky vdechl designu osobní zážitek z přírodního prostředí. Kennedy Yanko vytvořila funkcionalistický a skulpturální model s odnímatelnou rukojetí.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Aukce ve znamení luxusní jedinečnosti

    Příběh nejnovější limitované edice tím ale nekončí, pokračuje v samotné aukční síni Sotheby’s. Spolu se čtvrtou edicí Artycapucines jdou do aukce také modely z předchozích kolekcí, které byly vytvořené za použití stejně náročných řemeslných technik a materiálů jako jejich původní verze. Každý z dvaadvaceti modelů je prezentován a dražen v monogramovém obalu pro klobouky – Boîte Chapeau. Pro skutečné potvrzení své luxusní jedinečnosti má na sobě každý z boxů výtvor přecházející od podpisu umělce až k samostatnému uměleckému dílu.

    Status quo- ikona!

    Kabelka Capucines byla poprvé uvedena na trh v roce 2013. Na svět ji přivedl tehdejší kreativní ředitel Nicolas Ghesquière. Svůj název převzala symbolicky od prvního butiku Louis Vuitton otevřeného v Paříži v roce 1854, který se nacházel na Rue-Neuve-des-Capucines. Univerzální design a povrch umožnily módnímu domu experimentovat s její podobou a transformovat ji v nedílnou součást řemeslného dědictví.

    Zdroje: Louis Vuitton, Sotheby’s, LVMH, L’Officiel

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Romance mezi Louis Vuitton a současným uměním pokračuje ve čtvrté edici kabelek Artycapucines

    Spojení moderního umění a tradičního řemesla může vytvořit něco exkluzivního. Své o tom ví i Louis Vuitton, šest etablovaných umělců a společnost Sotheby’s. Módní dům se rozhodl oslovit velikána v oblasti prodeje umění a zorganizovat aukci limitovaných a proslulých kabelek Capucines. Zájemci mají čas ulovit si svůj výjimečný model od 28. června do 12. července, zároveň koupí přispějí na vybrané charitativní a nevládní organizace.

    - Reklama -

    Kabelka jako umělecké dílo

    Nejnovější edice Artycapucines již počtvrté od roku 2019 zkoumá možnosti a hluboké a významné spojení mezi osobitým uměním a vysokou módou. Louis Vuitton opět oslovil šest současných umělců, aby vepsali své jedinečné příběhy a pohledy na svět do povrchu legendární kabelky. Své savoir-faire a kreativitu měli možnost tentokrát ukázat Amelie Bertrand, Daniel Buren, Ugo Rondinone, Peter Marino, Park Seo-Bo a Kennedy Yanko.

    Amelie Bertrand, Daniel Buren a Ugo Rondinone

    Z první trojice umělců a jejich výtvorů srší hravost a pestrobarevnost. Amelie Bertrand vytvořila historicky první Capucines svítící ve tmě. Daniel Buren obrací pozornost na rukojeť kabelky. Ugo Rondinone čerpá z veselých motivů cirkusových klaunů, ale zdařile se vyhýbá kýči.

    Zdroj: Louis Vuitton

    - Reklama -

    Peter Marino, Park Seo-Bo, Kennedy Yanko

    Sestavu doplňují modely z možná méně nápadného břehu řeky. Peter Marino vsadil na vizuálně překvapivou černou, avšak s propracovanými detaily. Park Seo-Bo nostalgicky vdechl designu osobní zážitek z přírodního prostředí. Kennedy Yanko vytvořila funkcionalistický a skulpturální model s odnímatelnou rukojetí.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Aukce ve znamení luxusní jedinečnosti

    Příběh nejnovější limitované edice tím ale nekončí, pokračuje v samotné aukční síni Sotheby’s. Spolu se čtvrtou edicí Artycapucines jdou do aukce také modely z předchozích kolekcí, které byly vytvořené za použití stejně náročných řemeslných technik a materiálů jako jejich původní verze. Každý z dvaadvaceti modelů je prezentován a dražen v monogramovém obalu pro klobouky – Boîte Chapeau. Pro skutečné potvrzení své luxusní jedinečnosti má na sobě každý z boxů výtvor přecházející od podpisu umělce až k samostatnému uměleckému dílu.

    Status quo- ikona!

    Kabelka Capucines byla poprvé uvedena na trh v roce 2013. Na svět ji přivedl tehdejší kreativní ředitel Nicolas Ghesquière. Svůj název převzala symbolicky od prvního butiku Louis Vuitton otevřeného v Paříži v roce 1854, který se nacházel na Rue-Neuve-des-Capucines. Univerzální design a povrch umožnily módnímu domu experimentovat s její podobou a transformovat ji v nedílnou součást řemeslného dědictví.

    Zdroje: Louis Vuitton, Sotheby’s, LVMH, L’Officiel

    ― Reklama ―

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    New York nepolevuje. Svou vizi odhalil Coach, Toteme, Sandy Liang i Tory Burch

    Fashion week v New Yorku pokračuje a nabízí další vize pro nadcházející jarní a letní sezónu. Svou kolekci plnou optimismu představil například módní dům Coach. Značka Toteme popustila uzdu svého perfekcionismu a návrhářka Sandy Liang tentokrát čerpala inspiraci ze svého dětství v Chinatown. Tory Burch pak dokázala, jak dobře zná newyorské ženy.

    Po stopách ikon: Nadia Lee Cohen udává směr moderní „fotce“

    Britská fotografka a umělkyně Nadia Lee Cohen patří k nejvýraznějším vizuálním hlasům současnosti. Narodila se v Essexu, ale po studiích přesídlila do Los Angeles, kde našla svůj ikonický rukopis. Její práce se vyznačuje sytými barvami, filmovou estetikou a atmosférou, jež osciluje mezi glamour a absurditou. Pokud dnes někdo udává tón toho, jak vypadá vizuální jazyk módy a popkultury, je to právě Nadia Lee Cohen. 

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Protest na Pařížské není na místě. Móda za nespokojenost mladých nemůže

    Skupina MayDay minulý týden v Pařížské ulici uspořádala protest proti luxusu. Její členové se oblékli do bílých kukel a trik tvořících nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečení odvádí pozornost od důležitějších hodnot. Argument však působí prázdně, protože pravá příčina tlaku na mladé lidi pramení odjinud. Luxusní butiky v tomto kontextu plní spíše roli kulisy, než aby představovaly zdroje problému.

    Na Větrné hůrce čeká nová adaptace. První ukázky rozdělují internet

    První útržky očekávané nové adaptace románu Na větrné hůrce vyvolaly v divácích rozporuplné reakce. Režisérka Emerald Fennell totiž pojala snímek ve svém klasickém stylu. Oproti předloze má tedy o dost více sexuální ráz. Fanoušky knihy pobouřily nejen odvážné záběry, ale také kontroverzní obsazení. To vše podtrhl soundtrack z dílny Charli XCX.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―