Více
    Redakce

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Newyorský týden módy oficiálně začíná až ve čtvrtek 11. září. Někteří návrháři si však v posledních sezónách zvykli odhalovat své kolekce mimo oficiální kalendář očekávané akce. Výjimkou není ani Ralph Lauren, který svou kolekci pro jaro a léto 2026 představil již ve středu večer. Show tentokrát uspořádal v prostorách své značky, tedy na devátém patře mrakodrapu stojícího na 650 Madison Avenue.

    Návštěvníky přivítal minimalistický set, jenž svou čistotou a jednoduchými liniemi napovídal mnohé také o nejnovějších návrzích. Designér se tentokrát rozhodl do popředí postavit samotné oblečení a nadbytečné efekty odložit stranou. „Je načase zůstat u jednoduchosti a nechat modely říct svůj příběh. Kolekce v sobě proto ukrývá jistého osobního ducha,“ okomentoval svou tvorbu Ralph Lauren.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Pozornost pomohla k oblečení přitáhnout také zvolená paleta barev. Americký návrhář totiž své kousky ponořil do striktních tónů černé, bílé a červené. Tato volba pomohla zvýraznit jinak jednoduché střihy, vycházející z jeho klasického rukopisu. Tím jsou například prvky pánského šatníku. Nechyběly ale ani klasické sarongy, které designér přetvořil do elegantních rób nebo dlouhých topů.

    Ralph Lauren odložil preppy styl. Do popředí postavil hru s materiály

    Ralph Lauren tedy tentokrát učinil krok stranou od svého klasického amerického preppy stylu. Jedná se o moudrou volbu, především proto, že po přesně takových prvcích sahá v poslední době čím dál více značek. Návrhář tak díky jednoduchosti střihů a paletě barev získal šanci ukázat svou hru s materiály. Umně tak kombinoval různorodý textil, jako je bavlna, len, hedvábí, kůže nebo popelín.

    Lehké a minimalistické střihy pak působily jako nadnesený protiklad vůči současné turbulentní a nejisté politické situaci. Na jednu z prvních show Newyorského týdne módy pak zavítala rovněž řada celebrit, například Naomi Watts, Laura Dern, Jessica Chastain, Nick Jonas, Usher nebo Oprah Winfrey. Ralph Lauren pak vybrané návštěvníky přivítal na večeři v restauraci Polo Bar.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    - Reklama -

    Newyorský týden módy oficiálně začíná až ve čtvrtek 11. září. Někteří návrháři si však v posledních sezónách zvykli odhalovat své kolekce mimo oficiální kalendář očekávané akce. Výjimkou není ani Ralph Lauren, který svou kolekci pro jaro a léto 2026 představil již ve středu večer. Show tentokrát uspořádal v prostorách své značky, tedy na devátém patře mrakodrapu stojícího na 650 Madison Avenue.

    Návštěvníky přivítal minimalistický set, jenž svou čistotou a jednoduchými liniemi napovídal mnohé také o nejnovějších návrzích. Designér se tentokrát rozhodl do popředí postavit samotné oblečení a nadbytečné efekty odložit stranou. „Je načase zůstat u jednoduchosti a nechat modely říct svůj příběh. Kolekce v sobě proto ukrývá jistého osobního ducha,“ okomentoval svou tvorbu Ralph Lauren.

    Zdroj: Ralph Lauren

    - Reklama -

    Pozornost pomohla k oblečení přitáhnout také zvolená paleta barev. Americký návrhář totiž své kousky ponořil do striktních tónů černé, bílé a červené. Tato volba pomohla zvýraznit jinak jednoduché střihy, vycházející z jeho klasického rukopisu. Tím jsou například prvky pánského šatníku. Nechyběly ale ani klasické sarongy, které designér přetvořil do elegantních rób nebo dlouhých topů.

    Ralph Lauren odložil preppy styl. Do popředí postavil hru s materiály

    Ralph Lauren tedy tentokrát učinil krok stranou od svého klasického amerického preppy stylu. Jedná se o moudrou volbu, především proto, že po přesně takových prvcích sahá v poslední době čím dál více značek. Návrhář tak díky jednoduchosti střihů a paletě barev získal šanci ukázat svou hru s materiály. Umně tak kombinoval různorodý textil, jako je bavlna, len, hedvábí, kůže nebo popelín.

    Lehké a minimalistické střihy pak působily jako nadnesený protiklad vůči současné turbulentní a nejisté politické situaci. Na jednu z prvních show Newyorského týdne módy pak zavítala rovněž řada celebrit, například Naomi Watts, Laura Dern, Jessica Chastain, Nick Jonas, Usher nebo Oprah Winfrey. Ralph Lauren pak vybrané návštěvníky přivítal na večeři v restauraci Polo Bar.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Móda v kostce: Naomi Campbell tančí v Pucci a Tilda Swinton má vlastní výstavu

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, která roztančila jeho podzimní řadu. Značka Boucheron zase za svou tvář zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdamu chystá výstavu o Tildě Swinton a La Galerie Dior pro změnu odhalí exhibici s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney pak spolupracuje s Jeffem Koons.

    Maximalismus pronikl i do interiérů. Na scénu vrací Art Deco

    Nedávný report platformy Pinterest potvrdil, že maximalismus ovládá rovněž trendy na poli interiérového designu. Odhalil totiž nárůst vyhledávání inspirace spojené se stylem Art Deco. Hluboké barvy, bohaté textury a symetrické tvary, to vše bude definovat podzimní domácnosti. Není přitom třeba velkých renovací, stačí jen pár jednoduchých úprav.

    Pánské must-haves na podzim 2025. Vede nadčasová klasika

    Pánové, přichází podzim a s ním i čas posunout své outfity na vyšší úroveň. Letošní sezóna přináší styl, který je uvolněný, ale přitom promyšlený až do posledního detailu. Do hry se vrací nadčasové ikonické kousky v moderním pojetí, se kterými zazáříte. Připravili jsme pro vás proto seznam klíčových podzimních must-haves, jež zajistí, že budete vypadat sebevědomě a trendy při každé příležitosti.

    Přívěsky s létem neodchází. Na podzim ozdobí i rozevláté sukně

    Letošní rok zaznamenal významný comeback přívěsků, které definují počátek milénia. Zpočátku se začaly objevovat na luxusních kabelkách, postupně ale přesídlily rovněž na tenisky nebo sandály. Začíná být ovšem jasné, že módní scénu po úspěšném létě neopustí ani na podzim. Tentokrát se ale přesunou na další kousek z vašeho šatníku, a to sukně.

    Maison Margiela rozšiřuje portfolio. Daroval nový význam číslu 2

    Módní dům Maison Margiela prohlubuje své ikonické číselné řazení. Nedávno odhalil svůj nový sektor s názvem Line 2. Číslovka totiž dosud žádné projekty neukrývala. Značka pod ní nyní ovšem hodlá schovávat umělecké instalace, kampaně nebo rozhovory. Projekt odstartuje začátkem září v Soulu výstava s názvem Elsewhere, Rhem, Open Torso.

    Pánské baleríny přinesly organickou revoluci. Zaplní podzimní botníky

    Pánské baleríny se na letošních přehlídkách staly symbolem nové kapitoly. V dámských botnících se subtilní obuv objevuje už léta, tentokrát se ale její silueta přelila i do pánského segmentu. Návštěvníci fashion weeků dali najevo, že minimalistická elegance ploché obuvi patří do každého botníku. V okamžiku, kdy se v balerínách začali objevovat známí umělci a trendsetteři, bylo jasné, že jde o nový obuvnický směr.

    Značka Oishii posouvá hranice luxusu. Nabízí exkluzivní virální jahody

    Sociální sítě v posledních měsících zaplavila videa uživatelů, jež s nečekaným očekáváním pojídají jahody. Jedná se totiž o luxusní balení osmi plodů z dílny značky Oishii, za které mnozí zaplatí až 12 dolarů. Lákavé jsou především díky svému až dystopicky perfektnímu tvaru, barvě a vůni. Pěstované jsou po celý rok ve vertikálních farmách.

    Giorgio Armani zemřel. Nechává za sebou legendární módní dědictví

    Módní svět truchlí. Ve čtvrtek zemřel ikonický italský návrhář Giorgio Armani, a to ve věku 91 let. Zanechal tak za sebou legendární dědictví, které přepsalo módní historii. Svět poprvé uchvátil svou dokonalou balancí mezi elegantními pánskými návrhy a bohatými haute couture kolekcemi. Jeho stejnojmenná značka letos oslavila 50. narozeniny.

    Když se taška změní v bagetu. Baguette kabelky definují aktuální trendy

    Tašky, které dříve stavěly na pevné konstrukci a objemu, se najednou natahují do delší a nižší linie. Baguette kabelky se stávají symbolem, jenž nezatěžuje, ale působí přirozeně a svižně. Minimalistické pojetí otevírá nové možnosti stylingu a zároveň dodává ikonickým modelům čerstvou energii. Připomíná nám, že krása tkví v detailu, a že i jednoduchá kabelka může mít proporce hodné složité architektury.

    Jak na pánský krém? Průvodce, který ušetří suchou pleť i experimenty

    Krém je základní kámen jakékoliv péče o pleť, ať už se jedná o muže, nebo ženy. Jenže zatímco někomu vyhovuje lehký gel, jiný potřebuje hutnou variantu, která zvládne i drsnější podmínky. Přidáme-li k tomu rozdílné typy pleti, tedy mastnou, suchou nebo citlivou, je jasné, že univerzální recept prostě neexistuje. Jak tedy na co nejsnadnější výběr?

    Julia Roberts vynesla novou verzi Versace. Internet mluví o druhé vraždě Gianniho

    Julia Roberts měla na filmovém festivalu v Benátkách ukázat eleganci a tradici. Místo toho se stala symbolem bouře, která otřásá světem módy. Její outfit z dílny nového kreativního ředitele Versace, Daria Vitale, spustil lavinu kritiky. Sociální sítě zaplavily komentáře, které hovoří o "druhé vraždě Gianniho" a o tom, že se slavná herečka nevědomky stala tváří jednoho z nejkontroverznějších módních debutů poslední dekády.

    Po stopách módních ikon: Jak Raf Simons definoval minimalismus?

    Designér Raf Simons se do světa módy nevrhl ihned. Původně studoval průmyslový design a navrhoval nábytek. Teprve setkání s antverpskou módní scénou a návštěvy pařížských přehlídek ho přivedly k rozhodnutí vydat se módní cestou. V roce 1995 založil značku nesoucí jeho jméno a už brzy se ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniální tvorba ho dovedla na vrcholy módních domů jako Prada, Dior nebo Jil Sander.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―