Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ve světě vysoké módy vyvolává jen málo věcí takovou reakci jako Tabi Shoes od Maison Margiela. Unikátní boty s rozdělenými prsty si od svého debutu získaly srdce módních nadšenců a staly se synonymem pro avantgardní styl i umělecký výraz. Najdete je proto v muzeích i šatnících módní smetánky nebo undergroundu.

    Maison Margiela je značka, která zcela nezapadá do žebříčku konvenčních módních domů. Neprodává totiž pouze luxusní kousky, ale životní styl. Jedním z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších produktů francouzského velikána jsou bezpochyby Tabi Shoes. Boty, které svou unikátní konstrukcí připomínají japonskou tradiční obuv, se totiž staly kultovním symbolem nejvyššího módního statusu.

    Tabi Shoes spojují mimořádnou linku mezi Paříží a Tokiem. Módní svět jim tleská od roku 1989

    Příběh Tabi Shoes začíná v Japonsku v 15. století, ve kterém Japonci vynalezli tradiční ponožky známé jako tabi, se speciálním rozděleným palcem. Nosili je tehdy spolu s tradiční obuví, jako je například zori nebo geta, protože poskytovaly lepší rovnováhu a pohodlí při chůzi.

    V 80. letech 20. století se belgický designér Martin Margiela, tehdy pracující pro Jean Paul Gaultier, inspiroval při své cestě do Tokia. Když spatřil japonské dělníky nosící tabi, napadlo ho vytvořit moderní verzi tradičních ponožek.

    Přetvořil je ovšem do obuvi s módním vysokým podpatkem. Po návratu do Paříže však čelil výzvám při hledání obuvníka, který by byl ochoten jeho návrh realizovat. Nakonec se mu ale podařilo najít italského řemeslníka jménem Zagato. Ten se následně ujal výroby prvních Tabi Shoes.​

    Tabi Shoes jsou botníkovou stálicí celebrit i milovníků módy. Běžně se dostávají do muzejních sbírek

    Tabi Shoes poprvé spatřily světlo světa na módní přehlídce Maison Margiela pro jaro/léto 1989. Modelky oblečené v laboratorních pláštích a revolučních botách prošly po improvizovaném molu, přičemž za sebou zanechaly červené stopy po čerstvém nátěru na podrážkách. Výrazný prvek měl za cíl přitáhnout pozornost k novému designu obuvi a vytvořit ikonický vzhled, který se zapsal do historie módy​.

    Tabi si rychle získaly oblibu mezi celebritami a módními ikonami. Mezi známé nositelky patří Björk, Chloë Sevigny, Zendaya nebo Dua Lipa. Boty se objevily také v populárním seriálu Emily in Paris, ve kterém je obula postava Emily Cooper v podání Lily Collins​​. V posledních letech je najdeme i v nových interpretacích, například v populárním podání balerín. Do svého botníku je zařadila i Kylie Jenner.

    Zdroj: Maison Margiela

    Tabi Shoes od Maison Margiela jsou skutečným mistrovským dílem, které kombinuje historické odkazy s moderním designem. Jejich ikonický status je potvrzen jak mezi módními znalci, tak širokou veřejností. Společně s vintage Chanel kabelkami a „Birkinkami“ se s nimi, nebo alespoň s jejich zmínkou, totiž setkáte snad ve všech módních muzeích.

    Zdroje: Instagram, YouTube, L’OFFICIEL, Hypebae

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Proč Tabi Shoes určují módní status? „Birkinku“ v oblasti obuvi má na kontě Maison Margiela

    ― Reklama ―

    Ve světě vysoké módy vyvolává jen málo věcí takovou reakci jako Tabi Shoes od Maison Margiela. Unikátní boty s rozdělenými prsty si od svého debutu získaly srdce módních nadšenců a staly se synonymem pro avantgardní styl i umělecký výraz. Najdete je proto v muzeích i šatnících módní smetánky nebo undergroundu.

    Maison Margiela je značka, která zcela nezapadá do žebříčku konvenčních módních domů. Neprodává totiž pouze luxusní kousky, ale životní styl. Jedním z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších produktů francouzského velikána jsou bezpochyby Tabi Shoes. Boty, které svou unikátní konstrukcí připomínají japonskou tradiční obuv, se totiž staly kultovním symbolem nejvyššího módního statusu.

    Tabi Shoes spojují mimořádnou linku mezi Paříží a Tokiem. Módní svět jim tleská od roku 1989

    Příběh Tabi Shoes začíná v Japonsku v 15. století, ve kterém Japonci vynalezli tradiční ponožky známé jako tabi, se speciálním rozděleným palcem. Nosili je tehdy spolu s tradiční obuví, jako je například zori nebo geta, protože poskytovaly lepší rovnováhu a pohodlí při chůzi.

    V 80. letech 20. století se belgický designér Martin Margiela, tehdy pracující pro Jean Paul Gaultier, inspiroval při své cestě do Tokia. Když spatřil japonské dělníky nosící tabi, napadlo ho vytvořit moderní verzi tradičních ponožek.

    Přetvořil je ovšem do obuvi s módním vysokým podpatkem. Po návratu do Paříže však čelil výzvám při hledání obuvníka, který by byl ochoten jeho návrh realizovat. Nakonec se mu ale podařilo najít italského řemeslníka jménem Zagato. Ten se následně ujal výroby prvních Tabi Shoes.​

    Tabi Shoes jsou botníkovou stálicí celebrit i milovníků módy. Běžně se dostávají do muzejních sbírek

    Tabi Shoes poprvé spatřily světlo světa na módní přehlídce Maison Margiela pro jaro/léto 1989. Modelky oblečené v laboratorních pláštích a revolučních botách prošly po improvizovaném molu, přičemž za sebou zanechaly červené stopy po čerstvém nátěru na podrážkách. Výrazný prvek měl za cíl přitáhnout pozornost k novému designu obuvi a vytvořit ikonický vzhled, který se zapsal do historie módy​.

    Tabi si rychle získaly oblibu mezi celebritami a módními ikonami. Mezi známé nositelky patří Björk, Chloë Sevigny, Zendaya nebo Dua Lipa. Boty se objevily také v populárním seriálu Emily in Paris, ve kterém je obula postava Emily Cooper v podání Lily Collins​​. V posledních letech je najdeme i v nových interpretacích, například v populárním podání balerín. Do svého botníku je zařadila i Kylie Jenner.

    Zdroj: Maison Margiela

    Tabi Shoes od Maison Margiela jsou skutečným mistrovským dílem, které kombinuje historické odkazy s moderním designem. Jejich ikonický status je potvrzen jak mezi módními znalci, tak širokou veřejností. Společně s vintage Chanel kabelkami a „Birkinkami“ se s nimi, nebo alespoň s jejich zmínkou, totiž setkáte snad ve všech módních muzeích.

    Zdroje: Instagram, YouTube, L’OFFICIEL, Hypebae

    ― Reklama ―

    Zimní pohádka pod rouškou luxusu. Unikněte za zaslouženým odpočinkem

    Načechraný sníh pokrývající daleké kopce, sklenka vychlazeného prosecca a hřejivá pára právě zapnuté vířivky. Pokud přesně takhle vypadají vaše nejdivočejší sny, měli byste v nadcházejících zimních měsících vyrazit na zaslouženou dovolenou. Jako inspirace vám poslouží luxusní resorty Evropy, které ukrývají vše od špičkových sjezdovek až po prvotřídní spa procedury.

    Evropská unie brojí proti greenwashingu. Původ produktů prozradí digitální pasy

    Módní kousky čeká nový originální doplněk. Nejedná se o výšivky, korálky ani potisk, místo toho se mohou těšit na vlastní digitální pas. Evropská unie pokračuje ve svém boji proti greenwashingu. Již dříve představila koncept, na jehož základě by mělo být možné zkontrolovat původ produktu a "zelená" prohlášení značek. První pasy by mohly začít platit již v roce 2027.

    Poničené kabelky jako nový symbol luxusu. Deformuje je Chanel, Miu Miu i Gucci

    Poničené kabelky s patinou, škrábanci a zmuchlaným povrchem stojí v centru pozornosti módního světa. Estetika opotřebení se stala vysoce žádoucím znakem vkusu, který komunikuje nadnesenost, zkušenost a jistotu. Taška už dávno neslouží jako nedotknutelný objekt hodný neustálého pečování. Nese stopy pohybu, dotyku a života. Právě v tom spočívá její přitažlivost.

    Venku přituhuje. Kampaň Casablanca Resort 2026 však nemůže být víc hot

    Casablanca vydala novou kampaň ke kolekci Resort 2026. Její inspirací se stalo velkolepé Los Angeles a post múzy si vysloužila modelka a herečka Iris Law, která v ikonické rezidenci Sheats-Goldstein zazářila jako pravá hollywoodská hvězda. Fotografie měly nastínit odlišnou tvář města andělů. Chybí proto prosluněné pláže, wellness lifestyle nebo modrá obloha. 

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―