Více

    ― Reklama ―

    Nový rok nabízí nejen čerstvý začátek, ale také návrat toho známého a očekávaného. Výjimkou z tohoto pravidla není ani módní svět, který už s napětím očekává comeback špičkových týdnů módy. Abyste se na něj mohli lépe připravit, nachystali jsme přehled letošních světových fashion weeků a toho, co je bude tentokrát nejvíce definovat.

    Přehlídky týdnů módy pro podzim a zimu 2025

    První tři měsíce nového roku se ponesou ve znamení sychravého podzimu a vlezlé zimy. Světové značky totiž představí své kolekce pro zimní sezónu roku 2025. Přehlídky odstartují pánskými kolekcemi, a to v Miláně, které ovládnou mezi 17. a 21. lednem. Navazovat bude fashion week v Paříži, trvající do 26. ledna. Začáteční vlnu uzavře Paris Haute Couture Week, mezi 27. a 30. lednem.

    Už nyní je přitom jasné, že Paříž čeká hned několik novinek. Na programu totiž stále ještě chybí Loewe, ukáže se na ale něm naopak módní dům Jacquemus, Valentino či Willy Chavarria. Konec ledna se ponese rovněž ve znamení udržitelné a pomalé módy, typické pro týdny módy v Berlíně a Kodani. Tím ovšem představení podzimních a zimních kolekcí ještě zdaleka nekončí.

    Očekávané kolečko světových fashion weeků totiž 6. února odstartuje New York. Tamní luxusní týden módy potrvá do 11. února. Následovat bude v tradičním pořadí Londýn, letos s poněkud kratším programem, a to od 20. do 24. února. Těsně za ním představí své kolekce od 25. února do 3. března Milán. První módní sezónu roku pak už klasicky zakončí Paříž, a to od 3. do 11. března.

    Přehlídky týdnů módy pro jaro a léto 2026

    Obdobný program pak módní svět čeká od začátku června. Tentokrát se budou ovšem špičkové kolekce soustředit na jarní a letní sezónu roku 2026. Od 12. do 16. června tak Londýn odhalí pánské letní kolekce, na něž naváže Milán, a to od 20. do 24. června. Přehlídky pánské módy ukončí opět Paříž, a to mezi 24. a 29. červnem. Hladce pak přejde k haute couture, a to od 7. do 10. července.

    Zdroj: Prada, Versace

    Druhou polovinu července si pak pro sebe uloupí opět Berlín, následovaný Kodaní, jejíž rozvrh zatím nemá jasná data. Poslední vlna fashion weeků odstartuje 11. září, a to opět v New Yorku. Následovat bude klasicky Londýn, a to od 18. do 22. září. Letní kolekce odhalí také Milán a to mezi 23. a 29. zářím. Závěrečnou sezónu roku pak ukončí opět Paříž, a to od 29. září do 7. října. Novinkou roku 2025 je pak Australský týden módy, který se na módní scénu po delší době navrátí letos v květnu.

    Zdroje: Tribute To Magazine, Fashion Journal, Fashion Week Online, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Foto:Chanel

    Přehlídky roku 2025 nabývají obrysů. Rozvrh nadcházejících týdnů módy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nový rok nabízí nejen čerstvý začátek, ale také návrat toho známého a očekávaného. Výjimkou z tohoto pravidla není ani módní svět, který už s napětím očekává comeback špičkových týdnů módy. Abyste se na něj mohli lépe připravit, nachystali jsme přehled letošních světových fashion weeků a toho, co je bude tentokrát nejvíce definovat.

    - Reklama -

    Přehlídky týdnů módy pro podzim a zimu 2025

    První tři měsíce nového roku se ponesou ve znamení sychravého podzimu a vlezlé zimy. Světové značky totiž představí své kolekce pro zimní sezónu roku 2025. Přehlídky odstartují pánskými kolekcemi, a to v Miláně, které ovládnou mezi 17. a 21. lednem. Navazovat bude fashion week v Paříži, trvající do 26. ledna. Začáteční vlnu uzavře Paris Haute Couture Week, mezi 27. a 30. lednem.

    Už nyní je přitom jasné, že Paříž čeká hned několik novinek. Na programu totiž stále ještě chybí Loewe, ukáže se na ale něm naopak módní dům Jacquemus, Valentino či Willy Chavarria. Konec ledna se ponese rovněž ve znamení udržitelné a pomalé módy, typické pro týdny módy v Berlíně a Kodani. Tím ovšem představení podzimních a zimních kolekcí ještě zdaleka nekončí.

    Očekávané kolečko světových fashion weeků totiž 6. února odstartuje New York. Tamní luxusní týden módy potrvá do 11. února. Následovat bude v tradičním pořadí Londýn, letos s poněkud kratším programem, a to od 20. do 24. února. Těsně za ním představí své kolekce od 25. února do 3. března Milán. První módní sezónu roku pak už klasicky zakončí Paříž, a to od 3. do 11. března.

    - Reklama -

    Přehlídky týdnů módy pro jaro a léto 2026

    Obdobný program pak módní svět čeká od začátku června. Tentokrát se budou ovšem špičkové kolekce soustředit na jarní a letní sezónu roku 2026. Od 12. do 16. června tak Londýn odhalí pánské letní kolekce, na něž naváže Milán, a to od 20. do 24. června. Přehlídky pánské módy ukončí opět Paříž, a to mezi 24. a 29. červnem. Hladce pak přejde k haute couture, a to od 7. do 10. července.

    Zdroj: Prada, Versace

    Druhou polovinu července si pak pro sebe uloupí opět Berlín, následovaný Kodaní, jejíž rozvrh zatím nemá jasná data. Poslední vlna fashion weeků odstartuje 11. září, a to opět v New Yorku. Následovat bude klasicky Londýn, a to od 18. do 22. září. Letní kolekce odhalí také Milán a to mezi 23. a 29. zářím. Závěrečnou sezónu roku pak ukončí opět Paříž, a to od 29. září do 7. října. Novinkou roku 2025 je pak Australský týden módy, který se na módní scénu po delší době navrátí letos v květnu.

    Zdroje: Tribute To Magazine, Fashion Journal, Fashion Week Online, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Prada píše historii. Po měsících jednání odkoupí módní dům Versace

    Na italskou módní scénu vstupuje nový vládce. Mateřská společnost značky Prada, tedy Prada Group, ve čtvrtek oficiálně oznámila odkoupení Versace. Stalo se tak po měsících spekulací o tom, zda vůbec a za jakou cenu by se mohl prodej uskutečnit. Svět módy nyní napjatě čeká, jak bude sesterství dvou největších italských značek vypadat.

    Adolescence zvedl Netflix z popela. Seriál vrací platformu na výsluní

    Britský limitovaný seriál Adolescence dorazil na platformu Netflix před necelým měsícem. Přesto si získal pozornost nejen diváků známé streamovací služby, ale také uživatelů sociálních sítí, řady známých osobností, a dokonce politiků. Po delším "suchém" období tak opět navrátil Netflix do výsluní. Jak dlouho ale pozornost platformě vydrží?

    Elegantní vestičky boří stereotypy. Naučte se je nastylizovat podle typu postavy

    Původně mužský kousek oděvu ze středověku zažívá v poslední době nevídaný boom. A co víc, změnil dokonce gender a s velkou slávou se objevil i v dámských kolekcích. Není divu, charismatické vestičky perfektně balancují mezi autoritou a svůdností. Jestliže jste tomuto trendu doposud odolávaly, stojí za to ponořit se do něj po hlavě.

    Móda v područí celebrit. Outfity hvězd manifestují jejich vysněné role

    Zdá se, že volby rób slavných osobností skrývají mnohem více než jen dechberoucí módu. Jednat by se mohlo o nápovědu ohledně jejich vysněných rolí. Šatník hereček jako Millie Bobby Brown nebo Ariany Grande vyzařuje v poslední době energii Britney Spears a Audrey Hepburn, tedy osobností, které by si toužily ztvárnit na filmovém plátně.

    Svůdný ovocný koktejl. Trendy třešně vás zahalí do omamné vůně a ikonické barvy

    Ovoce se zdá být populárním motivem v beauty i fashion průmyslu. Potisk papáji střídá jahodový print následovaný drobnými citrony. Jejich roztomilé malůvky zaplavují portfolia slavných značek. Kromě oblečení ale figuruje ovocný koktejl také v kosmetice. Aktuální štafetu převzaly šťavnaté třešně a jejich stopy se objevují na spektru barev i vůní.

    Karl Lagerfeld a jeho nejbrutálnější výroky. Vizionář, nebo bezcitný elitář?

    Karl Lagerfeld byl ikonou módy, jeho vize řídily haute couture po desetiletí. Ale stejně jako jeho modely budily obdiv, jeho výroky vzbuzovaly kontroverzi. Od "fatfobních" poznámek a urážek na adresu plus-size žen po ostrou kritiku hnutí MeToo. Lagerfeld si nebral servítky. Jak bychom jeho slova hodnotili dnes, v době inkluze a body positivity?

    Odpočinek mezi kamennými stěnami. Turecké hotely nabízí ubytování uvnitř jeskyně

    Po celém světě najdete nejrozmanitější prostory, ve kterých postupem času vznikly hotely. Čím zvláštnější, tím více turisty lákají. Pro životní zážitek ale ani nemusíte cestovat dlouhé hodiny. V nedalekém Turecku se totiž ubytujete uvnitř jeskyně. Tisíce let staré kamenné dómy nabídnou kontrast mezi historií a luxusem, kterého můžete být součástí.

    Od SoundCloudu k Billboardu. Královna rapu Doechii dobývá hudební i módní svět

    Doechii, vlastním jménem Jaylah Ji'mya Hickmon, je momentálně nejžhavějším jménem světového rapu. Získala první Grammy, její singl Anxiety dobyl hitparády a Billboard ji korunoval Ženou roku 2025. Její smysl pro vizuální storytelling, schopnost diktovat trendy a neústupnost v kreativitě ji staví vedle ikon jako Missy Elliott či Nicki Minaj.

    Bílý lotos pronikl na módní scénu. Populární seriál diktuje virální kousky

    Seriál Bílý lotos dokázal svůj úspěch již dvakrát. Zdá se ovšem, že rovněž jeho třetí série zůstane v popkulturní paměti. Do podvědomí se totiž začíná dostávat nejen napínavá zápletka, ale rovněž ikonické módní kousky....

    Luxusní značky dostaly ránu. Módní průmysl čelí kvůli Trumpovi vysokým clům

    Nově ohlášená cla ze strany amerického prezidenta Donalda Trumpa měla na luxusní průmysl okamžitý dopad. Velká část módních značek proto ve čtvrtek zaznamenala propad svých akcií. Většina z nich totiž přesunula svou výrobu do asijských států, čelících jedněm z nejvyšších cel. Americké zákazníky tak nejspíše čeká nepříjemné zdražení.

    Které vám padnou do oka? Dioptrické brýle mají své letošní favority

    Dávno jsou pryč doby, kdy byly dioptrické brýle nevzhlednou přítěží. Dokonce i lidé s perfektním zrakem nosí dnes často prázdné obroučky, jen pro ucelení outfitu. Pokud patříte mezi ty, kteří bez brýlí nemohou opustit dům, možná by vám záviděli. Trendy se totiž letos propsaly i do této oblasti a v záplavě oblíbených tvarů je určitě z čeho vybírat.

    Obdařte své chlupáče zaslouženým luxusem. Na pejsky myslí i nejslavnější značky

    Není výjimkou, že se majitelé pejsků často o své mazlíčky starají více než sami o sebe. Kdo by roztomilým chlupáčům nedopřál jen tu nejlepší péči? Mezi milovníky psích společníků zcela jistě patří i známé módní domy. Ani ony na ně tedy ve své luxusní nabídce nezapomínají. Dopřát proto můžete svému parťákovi vše od obojků přes svetřík až po pelech.

    Móda v kostce: Tiffany & Co. oslavuje lásku a Paris Hilton vydala svůj 30. parfém

    Šperkařský dům Tiffany & Co. v kampani pro řadu HardWear oslavuje spolu s ikonickými herečkami transformující sílu lásky. Německé značky Rimowa a Mykita spolupracují na slunečních brýlích a Paris Hilton odhalila svůj již 30. parfém. Designér Jeremy Scott navrhne na 500 kostýmů pro berlínskou show a Duran Lantink vyhrál Woolmark Prize.

    Vpusťte domů jarní vánek. Otevřené okno doplní interiérové vůně

    Vytrvalé sluneční paprsky si hledají cestu do našich domů i bytů a všichni je už nedočkavě očekávají. Jaro symbolizuje nové začátky, čisto, a především svěží vůně. Kromě čerstvého vzduchu a kvetoucích rostlin vám ale doma pomohou rovněž interiérové vůně se svěžími tóny. Poslouží vám arabská guma nebo třeba parfém na praní.

    E-shopy ve Spojeném království čelí kritice. Zaplavují ulice plastovými obaly

    Spojené království posílá ze všech ekonomik Evropy na skládky nejvíce plastových obalů pocházejících z on-line obchodů. Začátkem týdne na to upozornila firma produkující udržitelné alternativy DS Smith. Apeluje proto na vládu i značky, aby využívání plastů rapidně omezily. Do roku 2030 mají totiž britské e-shopy doručit sedm miliard plastových obalů.

    Bottega Veneta jako královna textury. Objevte kouzlo mistrovských kousků

    Pokud existuje módní dům, který dokázal povznést texturu na úroveň umění, pak je to bezesporu Bottega Veneta. Od svých ikonických intrecciato vzorů až po nejnovější experimenty s kůží, semišem a ultra originálními povrchy je značka již řadu let synonymem pro sofistikovanost, hmatový luxus a tiché mistrovství italského řemesla.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―