Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Bezedná studnice rozmanitých TikTokových trendů ještě nevyschla, naopak, tentokrát přináší takzvaný „Brazilcore“. Jeho nátura se nese v zajímavém subkulturním podtónu. Ve své podstatě má zakódovaný mix trendů z počátku milénia, sportovní nadšení pro fotbal, odkaz na jiný styl populární na této sociální síti a barevnou symboliku převzatou z brazilské vlajky. Zároveň vytváří skvělou příležitost pro poslední letní zářivé experimenty s oblečením. Představíme vám jeho základy, ale také nákupní inspiraci.

    Derivát „Blokecore“ trendu

    Na první pohled to nemusí být jednoznačné, ale „Brazilcore“ má pevné základy v trendu, který převládal zejména v průběhu uplynulého roku. „Blokecore“ v předchozím období zpopularizoval módu vintage fotbalových dresů, volných nebo rovných denimových kalhot doplněných teniskami Adidas. Pozornost si začal získávat během loňského jara, jeho sláva ovšem vyvrcholila během mistrovství světa ve fotbale v Kataru. Na jeho pozici se v poslední době ocitl právě obměněný „Brazilcore“.

    @studiogarimpo

    Grwm blokecore style w/ vintage 1995 Bayern soccer shirt ⚽️💙💫 Yes or No!? ❤️‍🔥🙅🏻‍♀️ #blokecore #vintagestyle #fashion #grwm

    ♬ som original – GS™

    Y2K, ale také překvapivá politická minulost

    Tentokrát ovšem trik spočívá v barvách. Ty vycházejí z brazilské vlajky a centrem veškeré pozornosti se stávají především žlutá a zelená. Doplněny jsou často sportovními dresy, crop topy, kšiltovkami a tepláky nebo kalhotami s nízkým pasem jako vystřiženými z Y2K éry. Trend má za sebou i stinné pozadí. V minulosti se nošení žlutého dresu stalo symbolem typickým pro brazilskou krajní pravici a její příznivce. Časy se však mění a z okovů politického kontextu se barvy „Brazilcore“ osvobozují také díky oblibě u Hailey Bieber, Emily Ratajkowski a Rosalíe.

    Nevynechejte bikiny!

    Nákup plavek v srpnu a ke konci léta se může zdát neuvážený, nicméně neexistuje lepší symbol bezstarostného odpočinku na pláži v Rio de Janeiro než bikiny. Hold Brazílii vzdala i Emily Ratajkowski se svou značkou Inamorata ve spolupráci s Mirror Palais. V kolekci najdete bikiny, ale také plavkový komplet vhodný spíše na opalování než do vody.

    Zdroj: Inamorata

    Klíčová jsou mini trička a dresy

    Pro outfit na všední den laděný do stylu tohoto trendu jsou ideální Y2K topy nebo pravé sportovní dresy. Ten brazilský koupíte u Nike, ale pokud zrovna neholdujete fotbalu, stačí sáhnout po topech se svůdným nádechem od Inamorata nebo Subdued.

    Zdroj: Nike, Inamorata, Subdued

    Zdroje: TikTok, CNN, Vice

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Populární a zajímavý „Brazilcore“ oslavuje sport i národní barvy, ale skrývá také politickou kontroverzi

    Bezedná studnice rozmanitých TikTokových trendů ještě nevyschla, naopak, tentokrát přináší takzvaný „Brazilcore“. Jeho nátura se nese v zajímavém subkulturním podtónu. Ve své podstatě má zakódovaný mix trendů z počátku milénia, sportovní nadšení pro fotbal, odkaz na jiný styl populární na této sociální síti a barevnou symboliku převzatou z brazilské vlajky. Zároveň vytváří skvělou příležitost pro poslední letní zářivé experimenty s oblečením. Představíme vám jeho základy, ale také nákupní inspiraci.

    Derivát „Blokecore“ trendu

    Na první pohled to nemusí být jednoznačné, ale „Brazilcore“ má pevné základy v trendu, který převládal zejména v průběhu uplynulého roku. „Blokecore“ v předchozím období zpopularizoval módu vintage fotbalových dresů, volných nebo rovných denimových kalhot doplněných teniskami Adidas. Pozornost si začal získávat během loňského jara, jeho sláva ovšem vyvrcholila během mistrovství světa ve fotbale v Kataru. Na jeho pozici se v poslední době ocitl právě obměněný „Brazilcore“.

    @studiogarimpo

    Grwm blokecore style w/ vintage 1995 Bayern soccer shirt ⚽️💙💫 Yes or No!? ❤️‍🔥🙅🏻‍♀️ #blokecore #vintagestyle #fashion #grwm

    ♬ som original – GS™

    Y2K, ale také překvapivá politická minulost

    Tentokrát ovšem trik spočívá v barvách. Ty vycházejí z brazilské vlajky a centrem veškeré pozornosti se stávají především žlutá a zelená. Doplněny jsou často sportovními dresy, crop topy, kšiltovkami a tepláky nebo kalhotami s nízkým pasem jako vystřiženými z Y2K éry. Trend má za sebou i stinné pozadí. V minulosti se nošení žlutého dresu stalo symbolem typickým pro brazilskou krajní pravici a její příznivce. Časy se však mění a z okovů politického kontextu se barvy „Brazilcore“ osvobozují také díky oblibě u Hailey Bieber, Emily Ratajkowski a Rosalíe.

    Nevynechejte bikiny!

    Nákup plavek v srpnu a ke konci léta se může zdát neuvážený, nicméně neexistuje lepší symbol bezstarostného odpočinku na pláži v Rio de Janeiro než bikiny. Hold Brazílii vzdala i Emily Ratajkowski se svou značkou Inamorata ve spolupráci s Mirror Palais. V kolekci najdete bikiny, ale také plavkový komplet vhodný spíše na opalování než do vody.

    Zdroj: Inamorata

    Klíčová jsou mini trička a dresy

    Pro outfit na všední den laděný do stylu tohoto trendu jsou ideální Y2K topy nebo pravé sportovní dresy. Ten brazilský koupíte u Nike, ale pokud zrovna neholdujete fotbalu, stačí sáhnout po topech se svůdným nádechem od Inamorata nebo Subdued.

    Zdroj: Nike, Inamorata, Subdued

    Zdroje: TikTok, CNN, Vice

    ― Reklama ―

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    CFDA rozdala svá ocenění. Tentokrát slaví Ralph Lauren i Thom Browne

    New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.

    Nevěsty podzimu 2026 mají jasno. Svatební šaty vlají v rytmu ikon

    Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―