Více

    ― Reklama ―

    Sukně mají na přehlídkách pánské módy své místo už několik let. V nejnovějších kolekcích pro podzim 2023 se ovšem objevovaly ještě častěji, a to v nejrůznějších střizích, materiálech a stylech. Zůstává ovšem otázkou, zda v nich zalíbení najdou nejen návrháři, ale také zákazníci.

    I když je nošení sukní mezi muži mnohem více normalizované než kdy dříve, úplná samozřejmost to zatím není. Různorodé návrhy klasického kousku na uplynulých módních přehlídkách tak i nadále překvapují. Do svých kolekcí pro nadcházející podzim je zahrnuli například návrháři jako Ximon Lee, Songizo, Family First, Givenchy, Gucci, Dior nebo Charles Jeffrey Loverboy. Zahrnovaly všechny možné střihy, od extravagantních mini návrhů po na zem sahající maxi sukně.

    Data módního serveru Tagwalk pak ukázala, že téměř 65 procent značek do letošních kolekcí zařadilo alespoň jeden look s označením „sukně“. Jejich využívání je tak na vzestupu. Už dříve se přitom objevovaly v tvorbě například Rick Owens, Givenchy, Riccardo Tisci nebo Jean Paul Gaultier. Po uplynulých přehlídkách to ovšem vypadá, že sukně nebudou jen niche záležitostí, ale novým mainstreamovým trendem.

    Alespoň takového dojmu můžete nabýt při sledování nejnovějších pánských kolekcí. Obchodníci ovšem usuzují, že tolik oblíbené pánské sukně mezi zákazníky nebudou. „Vsadila bych si možná na kilt nebo kombinaci šortek a sukně. Sukni by mohli pánové nosit také jako druhou vrstvu přes kalhoty a nepoužívat ji jako samostatný kousek,“ vyjádřila se k trendu šéfka módní italské firmy Rinascente Federica Montelli. Na vlnu sukní tak podle ní zatím muži připraveni nejsou.

    Sukně se mohou uchytit v New Yorku i Los Angeles, záleží ale na obchodech

    Prodej sukní závisí také na lokaci jednotlivých obchodů. Zákazníci z větších měst, jako je Paříž, New York nebo Los Angeles jsou totiž ochotnější vyzkoušet i méně obyčejné kousky. Podobně „odvážnější“ jsou také například milovníci módy z Číny. Vše se ale bude odvíjet od toho, zda sukně do svých kolekcí zařadí více dostupné obchodní řetězce jako například Zara. Do povědomí přitom vnesly sukně nedávno také celebrity jako Robert Pattinson, Brad Pitt nebo Harry Styles.

    Mezi kousky představené na nejnovějších přehlídkách patřily například dlouhé tartanové a vlněné sukně Etro. Podobného stylu, připomínajícího kilt, se držela také společnost Gucci. Například Martine Rose zase představila úzké sukně z denimu nebo klasické proužkované sukně po kolena zkombinované se sportovními bundami. Značka JordanLuca pro změnu na molo nechala vejít modely s extrémně krátkými sukněmi z různých materiálů. Pokud se tedy muži rozhodnou sukní nebát, budou mít rozhodně z čeho vybírat.

    Zdroj: WWD, i-D, NSS Magazine, Twitter, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Podzimní kolekce pánské módy se topily v sukních. Překročí ale hranice runwaye?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sukně mají na přehlídkách pánské módy své místo už několik let. V nejnovějších kolekcích pro podzim 2023 se ovšem objevovaly ještě častěji, a to v nejrůznějších střizích, materiálech a stylech. Zůstává ovšem otázkou, zda v nich zalíbení najdou nejen návrháři, ale také zákazníci.

    - Reklama -

    I když je nošení sukní mezi muži mnohem více normalizované než kdy dříve, úplná samozřejmost to zatím není. Různorodé návrhy klasického kousku na uplynulých módních přehlídkách tak i nadále překvapují. Do svých kolekcí pro nadcházející podzim je zahrnuli například návrháři jako Ximon Lee, Songizo, Family First, Givenchy, Gucci, Dior nebo Charles Jeffrey Loverboy. Zahrnovaly všechny možné střihy, od extravagantních mini návrhů po na zem sahající maxi sukně.

    Data módního serveru Tagwalk pak ukázala, že téměř 65 procent značek do letošních kolekcí zařadilo alespoň jeden look s označením „sukně“. Jejich využívání je tak na vzestupu. Už dříve se přitom objevovaly v tvorbě například Rick Owens, Givenchy, Riccardo Tisci nebo Jean Paul Gaultier. Po uplynulých přehlídkách to ovšem vypadá, že sukně nebudou jen niche záležitostí, ale novým mainstreamovým trendem.

    Alespoň takového dojmu můžete nabýt při sledování nejnovějších pánských kolekcí. Obchodníci ovšem usuzují, že tolik oblíbené pánské sukně mezi zákazníky nebudou. „Vsadila bych si možná na kilt nebo kombinaci šortek a sukně. Sukni by mohli pánové nosit také jako druhou vrstvu přes kalhoty a nepoužívat ji jako samostatný kousek,“ vyjádřila se k trendu šéfka módní italské firmy Rinascente Federica Montelli. Na vlnu sukní tak podle ní zatím muži připraveni nejsou.

    - Reklama -

    Sukně se mohou uchytit v New Yorku i Los Angeles, záleží ale na obchodech

    Prodej sukní závisí také na lokaci jednotlivých obchodů. Zákazníci z větších měst, jako je Paříž, New York nebo Los Angeles jsou totiž ochotnější vyzkoušet i méně obyčejné kousky. Podobně „odvážnější“ jsou také například milovníci módy z Číny. Vše se ale bude odvíjet od toho, zda sukně do svých kolekcí zařadí více dostupné obchodní řetězce jako například Zara. Do povědomí přitom vnesly sukně nedávno také celebrity jako Robert Pattinson, Brad Pitt nebo Harry Styles.

    Mezi kousky představené na nejnovějších přehlídkách patřily například dlouhé tartanové a vlněné sukně Etro. Podobného stylu, připomínajícího kilt, se držela také společnost Gucci. Například Martine Rose zase představila úzké sukně z denimu nebo klasické proužkované sukně po kolena zkombinované se sportovními bundami. Značka JordanLuca pro změnu na molo nechala vejít modely s extrémně krátkými sukněmi z různých materiálů. Pokud se tedy muži rozhodnou sukní nebát, budou mít rozhodně z čeho vybírat.

    Zdroj: WWD, i-D, NSS Magazine, Twitter, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Prada čelí skandálu a Gucci opět verbuje Miley Cyrus

    Prada čelí kritice kvůli sandálům z pánské kolekce pro rok 2026. Vychází totiž z tradiční indické obuvi, což ovšem značka zpočátku nepřiznala. Gucci si pro propagaci nového parfému Gucci Flora opět přizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otevřel novou vlajkovou loď, a to doslova. Panenky Bratz odhalily spolupráci s Jean Paul Gaultier.

    Letošní pánské střihy ctí retro. Přesto hrají dle moderních pravidel

    Oblíbené pánské střihy roku 2025 hledají nostalgickou inspiraci u hudebních hvězd z ikonických devadesátek. Účesy, které generace našich rodičů považuje za přežitek, slaví návrat v moderním stylu. „Modcut“, pěšinka uprostřed i „baby mullet“ opět dokazují, že retro může vypadat stylově. V tomto případě stačí jen šikovný kadeřník.

    Jelly sandals opět na scéně. Módní svět pohlcuje hluboká nostalgie

    Už od začátku letošního roku je jasné, jaký vliv definuje letošní trendy. Jistá cykličnost patřila k módnímu světu odnepaměti, rok 2025 však naplno uchvátila nostalgie. Do šatních skříní se vkrádá touha po hravosti, dávné nevinnosti a autenticitě, které spojujeme s již zapomenutými kousky. Důkazem je i návrat klasických jelly sandals.

    Léto ve znamení zelené. Barevným trendům vévodí „koprový“ odstín

    Sociální síť Pinterest vydala svůj tradiční report trendů. Na základě vyhledávání uživatelů určila rovněž barvu, jež povládne letošnímu létu. Nad "butter yellow" a "cherry red" tentokrát vyhrála takzvaná dill green. Koprový odstín zelené zároveň představuje návrat k přírodě, offline detox a touhu po autenticitě, vzdálené světu sociálních sítí.

    Paříž přebírá štafetu. Fashion week odstartoval Louis Vuitton i Saint Laurent

    Po Milánském týdnu pánské módy přichází na řadu Paříž. Francouzská metropole se v úterý zaplnila milovníky módy, vyhlížejícími hned několik očekávaných přehlídek. Fashion week odstartoval mimo jiné módní dům Louis Vuitton, jenž tentokrát čerpal inspiraci z Indie. Úspěšnou show plnou lákavé palety barev představil také Saint Laurent.

    Jeden velký festival. Outfity na letní koncerty vybízí k hravosti

    Festivalový dress code se za poslední roky výrazně posunul. Klasické šortky a květinové věnečky svoji slávu už zažily, přesto pořád platí, že festival je místo pro vyjádření kreativity. Naštěstí existuje mnoho různých stylů, kterými se inspirovat, aniž by bylo nutno slevovat třeba i z nároků na pohodlí. Stačí si vybrat pro vás perfektní estetiku.

    Chcete se oblékat jako princezna Diana? Nikdy to nebylo jednodušší

    Existují módní ikony, jejichž styl neztrácí dech ani dekády po jejich odchodu. Princezna Diana patří k těm, které se nevpisují jen do historie šlechtických rodů, ale i do šatníků žen napříč generacemi. Její kombinace elegance, odvahy a autenticity nastavila laťku tak vysoko, že dodnes inspiruje módní návrháře, celebrity i milovníky módy. Nyní přichází okamžik, kdy se od inspirace můžete posunout k realitě. Aukční dům Julien’s Auctions nabízí šaty, kabáty a doplňky, kdysi patřící Dianě.

    Milán zatáhl módní oponu. Pánská móda putuje do Paříže

    Milánský menswear týden módy skončil několika vysoce očekávanými přehlídkami. I když samotný Giorgio Armani nemohl na odhalení své kolekce dorazit, přesto přihlížející více než ohromilo. Dojem zanechala také show z dílny britské značky Dunhill a pánská řada Vivienne Westwood. Milán tak předal štafetu Paříži, kde týden módy pokračuje.

    Na prstech lžičky, na krku nesourodé perly. V létě zazáří šperky s historií

    Letos v létě se tradice setká s individualitou. Čím větší příběh se za šperkem skrývá, tím lépe. V popředí stojí kousky spojené s bohatou historií, ať už jde o původně zásnubní prsteny ze lžiček, perly staré několik tisíciletí, nebo výrazné náramky inspirované starověkými civilizacemi. S letošními trendy šperky podpoříte udržitelnost, ale zároveň najdete prostor pro hravost a doplnění osobitého stylu. 

    Výstup z komfortní zóny. Make-up tutoriály nabourají zavedenou rutinu

    Zavedená rutina má své kouzlo. Ale stejně jako máme s nově přicházející sezónou tendence obměnit šatník, i kosmetická taštička si občas žádá čerstvý impulz. Na stálicích není nic špatného, ale make-up často nabízí víc, než na co jsme byly celé ty roky zvyklé. S vystoupením z komfortní zóny pomohou drobnosti, ale také trendy TikTok video.

    Milán zaplavila pánská móda. Ohromila Prada, Dolce & Gabbana i Armani

    Pánská móda zná trendy příštího roku. Koncem minulého týdne odstartoval v Miláně menswear fashion week a nabídl módní scéně hned několik dechberoucích přehlídek. Módní domy jako Prada, Dolce & Gabbana a Emporio Armani nabídly vhled do roku 2026. Budoucí léto vidí jako kombinaci sporty chic, italské elegance a nadčasových střihů.

    Dovolená bez kompromisů. Objevte stylové a bezpečné destinace pro sólo cestovatelky

    Sedíte na terase s výhledem na oceán, na kůži vás hřejí sluneční paprsky a nikdo po vás nic nechce. Sólo cestování se stává nejen mezi ženami stále oblíbenějším. Jde totiž o cenný čas, který trávíte vlastním tempem a máte možnost napojit se znovu sami na sebe. Zároveň je to ale velký krok, který vyžaduje odvahu vystoupit z komfortní zóny. Pohodlnosti se ale vzdávat nemusíte. Pokud vyberete správnou destinaci, dovolená bude naplněna pohodou, klidem a pocitem bezpečí.

    Hydratace s elegancí. Zažeňte žízeň trendy letními drinky

    Horké letní dny s sebou nenesou pouze vysněné momenty u pláže či bazénu, ale také nepříjemnosti spojené s rychle stoupajícími teplotami. Zpříjemněte si teplé měsíce trendy drinky, které kromě hydratace ukrývají i další výhody. Ochlaďte se domácí kombuchou, zmraženými zázvorovými "panáky" nebo koktejly, ukrývajícími elektrolyty.

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―