Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Každý rok zveřejní společnost Pantone odstín, který bude svět módy, architektury i umění doprovázet po následující měsíce. Tentokrát její zástupci oznámili, že nás v roce 2024 obklopí uklidňující barva s názvem peach fuzz. Její světlé až hřejivé tóny nás mají zklidnit a připomenout nám kouzlo přátelství a sounáležitosti. Reflektují tak i současné dění z celého světa.

    Po ostře růžové barvě roku 2023, známé jako Viva Magenta, přichází Pantone Color Institute s o něco klidnější variantou. Z předchozí výrazně křiklavé barvy totiž ve své předpovědi pro rok 2024 přešel do o něco rezervovanějších vod. Barvou příštího roku totiž bude odstín 13-1023 s názvem peach fuzz. Vyvolávat má podle známé společnosti potřebu ujištění, empatie a soucitu.

    Zároveň v nás má usídlit pocit touhy po pokojnější budoucnosti. Ve všech směrech nás tak má především uklidnit. „Jedná se o broskvový odstín, přinášející pocit laskavosti a něhy, sděluje poselství péče a sdílení, komunity a spolupráce,“ vysvětlili zástupci Pantone. Peach fuzz přitom není barva, kterou lze jednoduše zařadit. Hravě se totiž pohybuje na hraně oranžové i světle růžové.

    Také proto má odstín podle týmu z Pantone vyvolávat poetický až romantický dojem. Vytváří tak vintage nádech, který má v sobě ovšem také jemný lesk modernosti. Barva je proto příjemná i v digitálním prostředí, které je jinak známé spíše ostrými a výraznými barvami. Každoroční barevná předpověď Pantone rovněž tradičně odráží současné dění. Zdá se tedy, že nyní potřebujeme hlavně odpočinek a podporu nejbližších.

    Barvu roku předpovídá Pantone od konce 20. století. Spojuje svět módy, designu, i technologií

    Odstín peach fuzz se přitom už letos objevil v několika kolekcích určených pro rok 2024. Barvu využila například módní značka Alaïa, která ji zapracovala do lesklého monochromatického looku. Například Patou ji zase použil na chic set sukně a delšího saka. Na dlouhé a kouzelné šaty ji aplikovaly značky Roksanda a Missoni. Je ovšem jisté, že za několik měsíců se odstín objeví na spoustě dalších trendy kouscích.

    Zdroje: Alaïa, Roksanda, Patou, Missoni

    Tým expertů z Pantone vybírá barvy každý rok na základě současných filmů, umění, módy, technologií, architektury i oblíbených cestovatelských destinací. Na určení trendu využívá také psychologii barev nebo další prognostické nástroje. Svoji tradici pak společnost zahájila roku 1999. Tehdy se odhodlala zapojit design komunitu a nadšence do barev po celém světě do společné konverzace ohledně trendy odstínech.

    Zdroje: L’Officiel, Pantone, Smithsonian, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Pantone oznámilo barvu roku 2024. Ponoříme se v něm do povznášejícího odstínu peach fuzz

    Každý rok zveřejní společnost Pantone odstín, který bude svět módy, architektury i umění doprovázet po následující měsíce. Tentokrát její zástupci oznámili, že nás v roce 2024 obklopí uklidňující barva s názvem peach fuzz. Její světlé až hřejivé tóny nás mají zklidnit a připomenout nám kouzlo přátelství a sounáležitosti. Reflektují tak i současné dění z celého světa.

    Po ostře růžové barvě roku 2023, známé jako Viva Magenta, přichází Pantone Color Institute s o něco klidnější variantou. Z předchozí výrazně křiklavé barvy totiž ve své předpovědi pro rok 2024 přešel do o něco rezervovanějších vod. Barvou příštího roku totiž bude odstín 13-1023 s názvem peach fuzz. Vyvolávat má podle známé společnosti potřebu ujištění, empatie a soucitu.

    Zároveň v nás má usídlit pocit touhy po pokojnější budoucnosti. Ve všech směrech nás tak má především uklidnit. „Jedná se o broskvový odstín, přinášející pocit laskavosti a něhy, sděluje poselství péče a sdílení, komunity a spolupráce,“ vysvětlili zástupci Pantone. Peach fuzz přitom není barva, kterou lze jednoduše zařadit. Hravě se totiž pohybuje na hraně oranžové i světle růžové.

    Také proto má odstín podle týmu z Pantone vyvolávat poetický až romantický dojem. Vytváří tak vintage nádech, který má v sobě ovšem také jemný lesk modernosti. Barva je proto příjemná i v digitálním prostředí, které je jinak známé spíše ostrými a výraznými barvami. Každoroční barevná předpověď Pantone rovněž tradičně odráží současné dění. Zdá se tedy, že nyní potřebujeme hlavně odpočinek a podporu nejbližších.

    Barvu roku předpovídá Pantone od konce 20. století. Spojuje svět módy, designu, i technologií

    Odstín peach fuzz se přitom už letos objevil v několika kolekcích určených pro rok 2024. Barvu využila například módní značka Alaïa, která ji zapracovala do lesklého monochromatického looku. Například Patou ji zase použil na chic set sukně a delšího saka. Na dlouhé a kouzelné šaty ji aplikovaly značky Roksanda a Missoni. Je ovšem jisté, že za několik měsíců se odstín objeví na spoustě dalších trendy kouscích.

    Zdroje: Alaïa, Roksanda, Patou, Missoni

    Tým expertů z Pantone vybírá barvy každý rok na základě současných filmů, umění, módy, technologií, architektury i oblíbených cestovatelských destinací. Na určení trendu využívá také psychologii barev nebo další prognostické nástroje. Svoji tradici pak společnost zahájila roku 1999. Tehdy se odhodlala zapojit design komunitu a nadšence do barev po celém světě do společné konverzace ohledně trendy odstínech.

    Zdroje: L’Officiel, Pantone, Smithsonian, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    CFDA rozdala svá ocenění. Tentokrát slaví Ralph Lauren i Thom Browne

    New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.

    Nevěsty podzimu 2026 mají jasno. Svatební šaty vlají v rytmu ikon

    Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Zemřela Marina Yee. Jako členka Antverpské šestky přepsala pravidla módy

    Módní svět opustila významná návrhářská ikona, designérka Marina Yee. Zemřela dne 1. listopadu po boji s rakovinou, a to ve věku 67 let. Známá byla především jako členka proslulé skupiny Antverpská šestka, která koncem 80. let přepsala pravidla tehdejší módy. Většinu své kariéry však strávila mimo světla módních reflektorů, a to jako učitelka renomovaných univerzit.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―