Více

    ― Reklama ―

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Prada uspořádala svou poslední show v surovém prostoru Depozitu nadace Fondazione Prada. Beton, odhalené trámy, ambientní zvuky přírody a minimum výzdoby. Znělo to slibně. A přece, výsledek působil spíš jako akademické cvičení na módní škole než jako kolekce, která by měla inspirovat či snad zaujmout.

    Neatraktivní estetika jako záměr? Co tím módní dům Prada chtěl říct?

    Návrhářské duo Miuccia Prada a Raf Simons oslavuje pět let spolupráce. A přestože si za tu dobu vybudovalo jednotný jazyk, letos mluvilo tak trochu do zdi. Namísto nových výzev jsme dostali návrat k „pradovské“ klasice. Slim střihy, nylon, intelektuální minimalismus. Estetika byla střídmá, někdy až úmyslně neučesaná, ale v kontextu současné módy, která si opět nachází cestu k teatrálnosti a emocím, působila až záměrně chladně.

    Zdroj: Prada

    Ano, v řadě se objevily i poetické prvky. Sandály, plavky, klobouky jako květináče. Barvy hrály, náhlé výbuchy kobaltově modré, žluté či červené kontrastovaly s šedí a námořnickou modří korporátního střihu. Ale styling, i přes veškerou volnost a nedbalou harmonii, působil chvílemi jako narychlo sbalený kufr na dovolenou, kde jste si ráno oblékli první věc, kterou jste nahmátli.

    Zdroj: Prada

    Což, zcela upřímně, možná byl i původní umělecký záměr. Téma dovolené se v kolekci vynořuje opakovaně. Nejen v atmosféře, ale také ve střihových a materiálových rozhodnutích. Ale tam, kde by jiná značka vykouzlila snový svět plný vizuální atraktivity, se Prada rozhodla pro suchý, intelektuální styl.

    Extrémní implementace vizuálního kódu. Bylo to potřeba?

    Nejspíše jsme tedy narazili na kámen úrazu. Zatímco dříve úspěšná značka uměla kombinovat humor s hloubkou, letošní kolekce byla možná až příliš uvězněna v bezpečí vlastního kódu. Chyběl moment překvapení, výstřel, gesto, které by pohnulo předem danou módní hranicí. Vše bylo správné, propracované, sice s respektem k řemeslu, ale také příliš sterilní.

    wtf is this Prada SS26 stuff?
    byu/swolcial inThrowingFits

    Samozřejmě, pro fanoušky značky šlo o návrat k čisté Pradě. Žádné pokusy, žádné ústupky. Pro ostatní? Možná důvod k povzdechu. Mezi kolekcemi, které letos v Miláně sází na silné vizuální momenty, se tahle přehlídka utopila v klidu. Klidu, který místo meditace evokuje spíš unavené odpoledne bez kávy.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, L’OFFICIEL, HighSnobiety, Reddit, Instagram


    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Prada

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    - Reklama -

    Prada uspořádala svou poslední show v surovém prostoru Depozitu nadace Fondazione Prada. Beton, odhalené trámy, ambientní zvuky přírody a minimum výzdoby. Znělo to slibně. A přece, výsledek působil spíš jako akademické cvičení na módní škole než jako kolekce, která by měla inspirovat či snad zaujmout.

    Neatraktivní estetika jako záměr? Co tím módní dům Prada chtěl říct?

    Návrhářské duo Miuccia Prada a Raf Simons oslavuje pět let spolupráce. A přestože si za tu dobu vybudovalo jednotný jazyk, letos mluvilo tak trochu do zdi. Namísto nových výzev jsme dostali návrat k „pradovské“ klasice. Slim střihy, nylon, intelektuální minimalismus. Estetika byla střídmá, někdy až úmyslně neučesaná, ale v kontextu současné módy, která si opět nachází cestu k teatrálnosti a emocím, působila až záměrně chladně.

    Zdroj: Prada

    - Reklama -

    Ano, v řadě se objevily i poetické prvky. Sandály, plavky, klobouky jako květináče. Barvy hrály, náhlé výbuchy kobaltově modré, žluté či červené kontrastovaly s šedí a námořnickou modří korporátního střihu. Ale styling, i přes veškerou volnost a nedbalou harmonii, působil chvílemi jako narychlo sbalený kufr na dovolenou, kde jste si ráno oblékli první věc, kterou jste nahmátli.

    Zdroj: Prada

    Což, zcela upřímně, možná byl i původní umělecký záměr. Téma dovolené se v kolekci vynořuje opakovaně. Nejen v atmosféře, ale také ve střihových a materiálových rozhodnutích. Ale tam, kde by jiná značka vykouzlila snový svět plný vizuální atraktivity, se Prada rozhodla pro suchý, intelektuální styl.

    Extrémní implementace vizuálního kódu. Bylo to potřeba?

    Nejspíše jsme tedy narazili na kámen úrazu. Zatímco dříve úspěšná značka uměla kombinovat humor s hloubkou, letošní kolekce byla možná až příliš uvězněna v bezpečí vlastního kódu. Chyběl moment překvapení, výstřel, gesto, které by pohnulo předem danou módní hranicí. Vše bylo správné, propracované, sice s respektem k řemeslu, ale také příliš sterilní.

    wtf is this Prada SS26 stuff?
    byu/swolcial inThrowingFits

    Samozřejmě, pro fanoušky značky šlo o návrat k čisté Pradě. Žádné pokusy, žádné ústupky. Pro ostatní? Možná důvod k povzdechu. Mezi kolekcemi, které letos v Miláně sází na silné vizuální momenty, se tahle přehlídka utopila v klidu. Klidu, který místo meditace evokuje spíš unavené odpoledne bez kávy.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, L’OFFICIEL, HighSnobiety, Reddit, Instagram


    ― Reklama ―

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Móda v kostce: Fabergé má nového majitele a Burberry se vrací do města

    Módní dům Burberry ohlašuje konec léta. Po kampaních naplněných festivalovou atmosférou putuje zpět do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a její značka Being Frenshe vydávají produkty na rty a ruský výrobce luxusních šperků Fabergé má nového majitele. Aukční síň Julien's Auctions pak uspořádala dražbu kousků Whitney Houston.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―